Qbazulu Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Tomek, mam urlop ale jestem na miejscu , jutro u Vario bede ok. 13:00, dzwon jak bedziesz w poblizu
A4B5AJM Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Siema Posiada ktoś może na stanie niepotrzebny korek od zbiorniczka wyrównawczego pasującego do AJM, bo chciałbym sprawdzić czy to przez niego ubywa mi płynu, a nie chcę niepotrzebnie nowego w ASO kupować?
Labiel Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jak przez korek może ci ubyć płynu? Korek albo trzyma ciśnienie albo nie (ewentualnie może trzymać za wysokie). Jak koło korka sucho, ewentualnie przy spuście od spodu zbiornika i jak w dodatku po nagrzaniu silnika i odkręceniu korka jest ciśnienie (nie za duże) to raczej to nie korek.
A4B5AJM Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-237/ubywajacy-plyn-chlodniczy-285067/#post3751856 Nie będę zaczynał od głowicy. A przez niego wiadomo, że chodziło mi o to, że nie upuszcza ciśnienia.
Labiel Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Przecież diagnoza układu chłodniczego to nie jest trudna sprawa. Albo jest duże ciśnienie albo nie. Jak jest to sprawdzamy czy idą spaliny, wąchamy bo generalnie czuć i jeśli idą spaliny to w układzie bardzo szybko powstaje ciśnienie - węże robią się twarde, ze zbiornika może bąblić, poziom morze pulsować co może wskazywać na zapowietrzenie itp itp. Jest sporo tematów. Trzeba niestety posiedzieć chwilke przy tym układzie i posprawdzać wszystko.
A4B5AJM Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Ale co to znaczy duże ciśnienie? Bo generalnie podczas 15 minutowej spokojnej jazdy wyleciało mi ok litra płynu, a w trasie do Władysławowa minimalnie ubyło i ten płyn jest widoczny po każdej jeździe na zewnątrz zbiorniczka. Jak stoją przed maską to ten z prawej strony trochę cieńszy wąż mam dosyć twardy po jeździe, ale idzie go ugniatać, a ten pod nim albo letni albo ciepławy i miękki. A czemu właściwie na następny dzień w układzie jest nadal ciśnienie, korek nie powinien go upuścić przez tyle godzin?
benoos Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 u mnie gdzieś leży używany oryginalny korek
Labiel Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Nie do końca. Korek powinien trzymać ciśnienie chyba 1,5 bara z tego co pamiętam - ale mniejsza akurat o wartości. Jeśli układ jest sprawny to w wyniku podgrzewania się płynu ten się rozszerza i tworzy ciśnienie. Po przekroczeniu maks ciśnienia korek upuszcza powietrze które jest u góry zbiornika wyrównawczego - powietrze bo przy sprawnym układzie płyn nie ma prawa podejść pod korek. Kiedy silnik stygnie płyn zmniejsza swoją objętość i przez to spada ciśnienie a nie przez to że korek go upuszcza (z wyjątkiem oczywiście wartości po wyżej maks dopuszczalnego). Ba, tworzy się podciśnienie które korek wyrównuje - wpuszcza to co wcześniej wypuścił bo musi być zachowana równowaga - inaczej po wystygnięciu węże mogłyby się zapaść. Ale jeśli przyjmiemy wariant że walnięta jest na przykład uszczelka i w układ idą spaliny w układzie może tworzyć się ciśnienie znacznie przekraczające dopuszczalną normę. Korek zaczyna puszczać ale on ma pewną swoją wydajność - generalnie puszcza dość mało w jednostce czasu. Układ powiedzmy napompowany jest do 2 barów (wartość teoretyczna) z czego rozszerzający się płyn stanowi powiedzmy 0,5 bara. Korek oddaje ciśnienie (albo i płyn, no bo jak poszło ciśnienie w układ to w końcu wypchnęło całe powietrze z górnej części zbiorniczka wyrównawczego i podszedł tam płyn). Kiedy auto już stoi korek powiedzmy nadal puszcza duży nadmiar ciśnienia ale jednocześnie płyn stygnie i również zmniejsza swoją objętość ale tak jak już pisałem, jego zwiększona objętość stanowi tylko część tego ciśnienia które powstało. Aha dodam że przy zapowietrzonym układzie często jest tak że płyn nie krąży prawidłowo i nie nagrzewa się równomiernie. W pewnym momencie dochodzi do stanu początkowego jeśli chodzi o objętość płynu ale w układzie jest na przykład nadal 1 bara. Korek tego nie upuści bo nie jest przekroczona wartość otwarcia zaworu i tyle. Odkręć korek i odpal auto niech chodzi. Przy sprawnym układzie płyn powinien stać na stałym poziomie - ewentualnie minimalnie pulsować, ale to na prawdę minimalnie. Jeśli będzie wywalać płyn, będzie się bombliło to to opcje są dwie. Albo układ jest zapowietrzony (tu nie pasuje mi pozostające ciśnienie bo po ostygnięciu nie powinno go być - skoki ciśnienie będą co prawda większe bo powietrze zwiększa swoją objętość znacznie bardziej niż płyn pod wpływem temperatury ale po ostygnięciu nie powinno być ciśnienia a poziom w zbiorniku powinien opaść w stosunku do wyjściowego bo wywaliło go przez korek). Albo wali kompresję w układ.
skubiii89 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 witam, Gwerty może mi swojego sprzedasz a na poważnie tak myśle na passatem b4/golfem 3/mondeo mk2. macie jakieś doświadczenia z laguną 1???
Bart_poznan Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 laguna w zadnej postaci nie jest dobra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się