1977andrzej Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Witam, Zamierzam wymienić płyn chłodniczy przed zimą. Mam 1,5l koncentratu HEPU P999 G12 - kolor czerwony (taki wlewalem w poprzednim aucie a3 1.6). Aby uzyskać poziom zamarzania - 37C trzeba rozrobić go z woda destylowana w proporcji 50/50. Pytanie: - czy koncentrat, który mam będzie dobry do 1.9tdi - czy trzy litry wystarcza...biorąc pod uwagę, ze nie zawsze da rade cały płyn spuścić z układu. - czy jest jakiś zaworek spustowy do płynu chłodniczego? lub który z węży odłączyć aby jak najwięcej płynu spuścić. - czy będzie konieczność odpowietrzania po zalaniu nowego płynu. Kiedyś jak wymieniłem płyn w A3 1.6 to tylko musiałem uzupełnić płyn w zbiorniczku po rozgrzaniu silnika.
soolek Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Sprawdź dokładnie opis na płynie - coś mi się wydaje, że ten właśnie jest niemieszalny z innymi płynami (w przypadku konieczności dolewki możesz mieć problem) Kup G12 plus lub G12 ++ w ASO - cena prawie jak za Hepu. Na resztę pytań nie odpowiem, ale odpowiedź napewno znajdziesz na forum.
Musashi Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 G12+ cena taka sama, a ori i brak dywagacji czy odpowiedni...
1977andrzej Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Zgodnie z poradami zakupiłem w ASO koncentrat 2x1,5l G12++ Wiem ze to za dużo ale nie było pojemników 1l. Codziennie tez przeglądałem forum w poszukiwaniu dobrego sposobu na spuszczenie starego płynu...ale nic nie znalazłem. Zapewne sam sobie tez poradze odczepiając ktorys z węzy ale może ma ktoś sprawdzony juz sposób?[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 11:40_________________________________________________Witam. W sobote zabrałem się za wymianę płynu. Po zdjęciu osłony silnika zobaczylem, że jest zaworek spustowy przy chłodnicy. Niestety po przekręceniu nic nie leciało. Zdecydowałem sie więc na zdjęcie króćca, który wchodzi do chłodnicy. Po wyjęciu zawleczki zabezpieczającej zsunąłem króciec z rurki biegnącej od chlodnicy i spuściłem płyn. Potem włożyłem spowrotem króciec na swoje miejsce i zalałem płyn....Wszystko ok, ale niestety pojawił się wyciek na połączeniu tego króćca i rury wychodzącej od chłodnicy. Pytanie więc co mogłem zrobić źle. Może jest tam jakaś uszczelka, która wypadła mi w czasie wymiany i teraz je nie ma (jeśli jest to proszę o nr z Etki)? A może z czasem połączenie się uszczelni pod wpływem temperatury płynu? dziś przejechałem 30km i troszkę cieknie ale na zbiorniczku wyrównawczym ubytku widocznego nie ma.
g_egorz Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 .. tak kolego tam powinien być o-ring 32x4 numer z ETKI .. N 907 653 01 w ASO - 1.77 pln
1977andrzej Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Okazało się, że o-ring był na miejscu. Zapewne po tych kilku latach uzytkowania guma, z której był zrobiony stwardniała trochę i dlatego wyciekało. Wymiana pomogła i układ jest już szczelny. Jeśli by ktoś próbował w powyższy sposób spuszczać płyn z układu to radzę żeby zaopatrzył sie od razu w O-ring oraz zawleczkę na króciec. Dodam, że nowego płynu zmieściło się około 2,8l. Więc wydaje mi się, że i tak jeszcze troche zostało starego płynu w silniku. 1
OLIVER Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 1977andrzej Witam... chcąc wymienić cały płyn powinieneś odkręcić króciec od silnika pod którym jest termostat i wyjąć termostat ,a wtedy zejdzie Ci cały płyn z układu chłodzenia...bo inaczej cały silnik jest zalany starym płynem i wymiana tak jak opisałeś to jest jakieś 50% Niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę ... Pozdrawiam
1977andrzej Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Pytanie tylko czy po jego odkreceniu nie zaczeloby stamtad cieknac. Zapewne tez jest tam jakas uszczelka, ktora trzeba by bylo wymienic po demontazu krocca. W moim wypadku wymiana odbyla sie dwa razy bo do wymiany o-ringa musialem znowu spuscic plyn. Plyn ten byl zmieszany z resztka starego. Suma sumarum po dwoch wymianach wiekszosc stanowi nowy plyn. 1977andrzej Witam... chcąc wymienić cały płyn powinieneś odkręcić króciec od silnika pod którym jest termostat i wyjąć termostat ,a wtedy zejdzie Ci cały płyn z układu chłodzenia...bo inaczej cały silnik jest zalany starym płynem i wymiana tak jak opisałeś to jest jakieś 50% Niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę ... Pozdrawiam
OLIVER Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Pytanie tylko czy po jego odkreceniu nie zaczeloby stamtad cieknac. Zapewne tez jest tam jakas uszczelka, ktora trzeba by bylo wymienic po demontazu krocca. Tak to prawda jest tam uszczelnienie w postaci "oringu" aby być pewnym żeby nie było wycieków to powinno sie go wymienić na nowy . Robiąc taki zabieg jak wymiana płynu na nowy dobrze by było równocześnie wymienić termostat w którego w skład ceny wchodzi właśnie ten "oring" W moim wypadku wymiana odbyla sie dwa razy bo do wymiany o-ringa musialem znowu spuscic plyn. Plyn ten byl zmieszany z resztka starego. Suma sumarum po dwoch wymianach wiekszosc stanowi nowy plyn. zawsze możesz sobie jeszcze sprawdzić testerem jaka jest temperatura zamarzania Twojego płynu ,,
blockout Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 witam, odświeże temat , a czy w silniku AVF trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać układ po wymianie ?
1977andrzej Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Opublikowano 10 Listopada 2011 Ja u siebie nic nie odpowietrzałem. Po wymianie nalałem do poziomu MAX. Zapaliłem silnik żeby troche pochodził i tez wtedy zrobiłem małą dolewkę. Poźniej po paru minutach od zapalenia przejechałem się żeby rozgrzać silnik do 90st. i znowu nieduża dolewka. Po takiej operacji przejechałem już 10tys. i poziom płynu nadal ten sam.
Biszczan Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 Nic nie trzeba odpowietrzać, Tomku zrób tak jak Andrzej. Zresztą ja też tak robiłem, z tym, że termostat był do wymiany więc po jego wyjęciu troszkę płynu wyciekło, ale z układu cały płyn wypłynął i weszło mi jakieś 5,5L. Zalałem do poziomu pomiędzy MIN/MAX motorek odpaliłem pochodził chwilę, następnie dolałem troszkę, przejechałem się i poziom płynu już był stabilny
Mk-Mateusz Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 Witam. Ostanio juz wymieniałem termostat. I raczej nie chce mi sie znowu do niego dobierać. Obecnie mam zalana zwykłą wodę. Musiałem naprawić nieszczelność. Teraz chce zalać układ G12... Istnieje jakiś sposób aby spuścić całość tej wody? Odepnę króciec na dole przy chłodnicy, zgodnie z tym co tu piszecie zleci z 50%. Co z reszta?
lemak Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 a co ile zalecana jest wymiana płynu chłodzącego ?
EnDrIu` Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 a co ile zalecana jest wymiana płynu chłodzącego ? Z tego co pamietam co 60 000km.
rico11 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 a co ile zalecana jest wymiana płynu chłodzącego ? Z tego co pamietam co 60 000km. G12++ jest płynem bezwymiennym, tylko co roku sprawdzamy temp. zamarzania i ewentualnie gdy jest nie odpowiednia wyciągamy płyn i uzupełniamy koncentratem by podnieść temp. zamarzania.
lemak Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 a gdzie taka informacja jest zapisana ?, ze bezwymienny ? , bo widzę że co osoba to inna wypowiedź ; )
koziol1990 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Wymiana co 60 tyś km, lecz warto sprawdzić temperature zamarzania raz do roku:)
lemak Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 a co za urządzenie do sprawdzania jest
maciejjj Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam. Ostanio juz wymieniałem termostat. I raczej nie chce mi sie znowu do niego dobierać. Obecnie mam zalana zwykłą wodę. Musiałem naprawić nieszczelność. Teraz chce zalać układ G12... Istnieje jakiś sposób aby spuścić całość tej wody? Odepnę króciec na dole przy chłodnicy, zgodnie z tym co tu piszecie zleci z 50%. Co z reszta? jak masz samą wodę to polecam CI taką operację: - wylać wodę - zalać czysty koncentrat na full i będzie ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się