true Opublikowano 30 Września 2010 Autor Opublikowano 30 Września 2010 Ok co dalej. Oddałem auto do MegaCar. Popieli auto pod kompa i dostroili ją elektronicznie. Coś z dolną granicą doładowania było nie tak. Czujnik temperatury g235 jest spalin działa poprawnie. Powiedziano mi że jak będzie się poważać problem to zawór ERG do wymiany. Więc w sumie nie jestem pozytywnie nastawiony... Bo mogę się założyć ze turbo było dobrze z kompem spięte.... i samo się popsuło. A oni nic konkretnego nie zreperowali. Wiec... c**j! Pozdrawiam Jarek [br]Dopisany: 30 Wrzesień 2010, 12:34_________________________________________________Dalej popisze do siebie Odebrałem auto. Pan powiedział że powodem mogło być: - przegrzanie turbo--- jak się tak dzieje to je wyłącza - błędnie działający czujnik ciśnienia rzeczywistego doładowania gdzieś przy interkuler. Jak błąd będzie się powtarzać to powinien zastanowić się nad wymianą czujnik ciśnienia. I co auto jezdzi, a jednoznacznej przyczyny awarii brak
turdzi Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 pojedz sobei do MR motors na mineralna tam ci zdiagnozuja auto jak trzeba , bo te nidouki w ASO to kola maga jedynie zniemac
FiodoRR Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 BrakRacjonalnejDiagnozy czyli zaczyna sie Tobie drogi kolego True to co mi. Nikt nie wiedział o co chodzi więc zalecali wymiane poszczególnych podzespołów na nowe. Narazie czujniki, wiązki c**je muje a potem zaczną sie droższe EGRy Turbiny.. Najpierw sie wkurzasz, wymieniasz te tansze rzeczy, potem zaczynaja sie drogie, zaczynasz myslec o sprzedazy auta, ale decydujesz sie na jeszcze jedna wymiane (masz pewnosc ze juz wszystko bedzie ok) potem znowu cos sie zj**ie, myslisz sobie SPRZEDAJE JE W ch***j! Po dłuższym zastanowieniu myslisz... ku***a wlozylem juz tyle hajsu wymienilem juz tyyyyyyyyyyle czesci szkoda troche.. I tak zostaniesz z tym BRD tak jak ja..
true Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Dalej, dla przypadku Brak Racjonalnej Diagnozy. Skrót od początku: 1. Turbina przeładowuje, diagoza popsuty mieszek 2. Turbina zreperowana (tak była popsuta) - niby wszystko ok 3. W trasie turbina przeładowuje, po jakimś czasu problem się sam rozwiązuje 4. Dalej śmigam autem, jeździ normalnie. 5. Turbina przeładowuje ponownie, w trakcie jazdy miejskiej 6. Wymieniam klocki, przy okazji ściągam błedy VAGIEM - diagnoza turbo nie było zestrojone z kompem (dolna granica doładowania) 7. Auto rwie asfalt 8. Utrata mocy, nie dymi, brak komunikatu o błędzie 9. Zaparkowałem, auto pobiegłem załatwiać sprawy 10. Wracam, za pierwszym razem auto nie zapaliło, musiałem dłużej (długo) przytrzymać kluczyk, w końcu zapalił 11. Brak mocy, coś nie tak. Trudno to opisać ale czuć. (wydaje mi się że jak jest brak mocy to większy bas słychać z wydechu) 12. Zreperowało się auto rwie asfalt... 13. No i teraz właśnie pisze tu posta... Jak by ktoś miał jakiś pomysł, będę wdzięczny. Pozdrawiam Jarek [br]Dopisany: 04 Październik 2010, 15:56_________________________________________________Dostałem info z kolejnej serii propozycji: - może być popsuty pozycjoner w gruszce i dlatego takie są zachowania. Co to jest ten pozycjoner? Może mi ktoś wyjaśnić?
FiodoRR Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 basowy odgłos + auto mniej zrywne = załączyła się procedura wypalania DPF, przez ok 15min staraj się jechać powyżej 2000 obrotów na 4tym biegu, DPF sie wypali i bedzie ok.
true Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Wypalanie dpf bez.kontrolki? Tak czesto?
turdzi Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 doklandnie , moze masz cos po prostu z DPF ? średnio raz na 1,5mca to zalezy od tego ile i gdzie jezdzisz.
POPO Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 podczepie się pod temacik u mnie jest problem następujący: między 2500 i 3000 obr/min raz na jakiś czas auto szrpnie i nikt nie wie czemu zero błedów zero kontrolek, po podłączeniu Vaga wszystko wygląda ksiązkowo. Auto jest po wirusie w compsport (auto wirusował poprzedni właściciel) diagnoza Patryka w BRD tam jest że od czsu do czasu go szarpie dzwonie do Tomka w Dynosoft muwie żę program robiony u Compotuw (to był chyba bład) diagnoza zdażają się brd gdzie poprzez przeładowania sterownik się wten sposób broni też się spotykał z tym. Na moje pytanie czy da się to zmienic powiedział tak ale trzeba si.ę nameczyć. Do hu...ja kupiłem auto za 85000 które szrpie podczas wyprzedzania i wszyscy mi muwią żę to norma Najgorsze w tym wszystkim jest to zę ja to auto lubie ale moja cierpliwość się konczy acha i jeszcze jedno na bank coś jest z doładowaniem bo czasem idzie jak szalone czasem jakkbym miał 100KM mniej czasem mam strzał powyżęj 2200 czasem idzie płynnie. Kto mi powie co to ma być?
true Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 między 2500 i 3000 obr/min raz na jakiś czas auto szrpnie i nikt nie wie czemu zero błedów zero kontrolek, po podłączeniu Vaga wszystko wygląda ksiązkowo. Auto jest po wirusie w compsport (auto wirusował poprzedni właściciel) diagnoza Patryka w BRD tam jest że od czsu do czasu go szarpie dzwonie do Tomka w Dynosoft muwie żę program robiony u Compotuw (to był chyba bład) diagnoza zdażają się brd gdzie poprzez przeładowania sterownik się wten sposób broni też się spotykał z tym. Na moje pytanie czy da się to zmienic powiedział tak ale trzeba si.ę nameczyć. Tego nie znam... Najgorsze w tym wszystkim jest to zę ja to auto lubie ale moja cierpliwość się konczy acha i jeszcze jedno na bank coś jest z doładowaniem bo czasem idzie jak szalone czasem jakkbym miał 100KM mniej czasem mam strzał powyżęj 2200 czasem idzie płynnie. Kto mi powie co to ma być? Hmm tu masz sytuację zgodną z moim zachowaniem... Jak ustalisz ocb, proszę napisz.
POPO Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 true i wyjaśniłeś co z tym przeładowywaniem? ja narazie bede zaczynał od wymiany N75 + Gruszka + wiązka od pompowtrysków i zobacze jak to nie pomoże to sprzedaje
true Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 Wiesz co nie nie wyjaśniłem, ogólnie to auto działa dobrze, dobrze ładuje.... Nie wiem, dziś właśnie wrócił z urlopu Majster do którego chce podjechać na diagnozę. Jak coś się wyjaśni dam znać. Na razie auto śmiga poprawnie Samo się uleczyło [br]Dopisany: 18 Październik 2010, 13:35_________________________________________________No no jak by ktoś był zainteresowany tym problem to mam logi z auta itp... tu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=165877.0 [br]Dopisany: 23 Październik 2010, 00:05_________________________________________________Dziś wymieniłem zawór n9... nie znam dokładnie nazwy. Odpowiada za sterowanie podciśnieniem docierającym do turbiny. Zobaczymy czy coś się zmieni
carles Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam,Zaczęło się od tego że raz na jakiś czas turbina przeładowała, zazwyczaj wylączenie-włączenie stacyjki wystarczyło. Później problem się powiększył, auto wpadało w tryb awaryjni i kopciło. Witam, odgrzeję starego kotleta - znalazłem ten temat więc nie będę zakładał swojego. Pacjent Audi A4 B7 k.silnika BRD Mój problem jest taki sam jak kolega powyżej. W ubiegłym roku dwa razy auto wpadło na autostradzie przy 30C upale w tryb awaryjny. Za pierwszym razem była wizyta w ASO i diagnoza że turbo do wymiany. Za drugim razem już pod koniec upalnych wakacji jak wracałem z Berlina. W ubiegłym tygodniu (po raz trzeci, w 30C upale) również ten sam błąd: 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached. Oczywiście nagle brak mocy. Sprężynka i tak jechałem na autostradzie. Tylko że tym razem kilka razy szarpnęło budą nie wiem czy ma to jakikolwiek związek z tym błędem. Na całe szczęście dojechałem do domu. Podpiąłem VAG-a i zapisał się taki błąd: 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame RPM: 2368 /min Torque: 296.0 Nm Speed: 118.0 km/h 75.27 % Voltage: 14.01 V Pressure: 2321.7 mbar Pressure: 1853.1 mbar 008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold P2002 - 006 - Short to Plus - Intermittent Mam teraz takie pytanko dotyczące wymiany gruszki i wężyka przy turbo. Patrzyłem w ETKĘ i generalnie gruszka przy turbo nie występuje jako osobny element tylko jako całość. Kolega FiodoRR wymieniał tą gruszkę razem z wężem, możesz powiedzieć gdzie ją nabyłeś? Dodam jeszcze iż od jakiś 3 miesięcy auto potrafi szarpnąć zawsze w okolicach 1900-2000obr/min 3 bieg tak jakby ktoś mnie złapał auto za hak, przytrzymał przez moment i nagle puścił. Szarpnięcie jest nie przyjemne i bardzo odczuwalne, ale zawsze się to dzieje na trochę nie dogrzanym jeszcze silniku po wyjeździe z garażu zawsze w okolicach 1900obr./min. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
RS Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 To szarpniecie, to cofnięcie dawki paliwa wywołane przez elektronikę na skutek złego ciśnienia w dolocie. Nie jest powiedziane ze tylko sama grucha jest zepsuta. Najlepiej kompletna turbine zdemontowac i wyczyścić / ewentualnie zregenerować Jak to nie pomoże to wymiana turbiny
carles Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 kurde trochę zabawy jest z wymontowaniem turbiny... A może to wadliwy zawór N75? Jak mógłbym go sprawdzić? Ja stawiałbym na jakiś wężyk elektornikę Chociaż wiem że to wróżenie z fusów. W marcu rozbierałem turbinę, bo auto po wymianie DPF-a zaczęło kopcić (prawdopodobnie już wcześniej kopciło i dlatego umarł DPF). Co się okazało byłem u dobrych turbiniarzy i sprawdzili turbo dmucha dobrze nie ma luzów ewentualnie łopatki mogą być wypalone, ale dmucha dobrze. Mocy samochodowi nie brakuje... Stwierdzili wtedy że jeśli kopci to to wina tego zaworu elektronicznego [gruchy], którego nie sprzedają osobno...trzeba szukać używki. Co się okazało wtedy że turbo było sprawne ale kolektor wydechowy pęknięty w kilku miejscach... Przez jakiś czas był spokój aż pojawiły się lekkie szarpnięcia te o których pisałem i czasami potrafi na wolnych obrotach podczas ruszania do 2000obr./min zakopcić, przy wyższych obrotach nigdy...Zauważyłem to kopcenie w ostatni weekend jak żona ruszała. Więc tak jak piszesz - pewnie dawka paliwa jest inna bo na bank jest to nie spalone paliwo, a nie olej...
tasior1 Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 True mam taki sam przypadek powiedz czy udało ci sie ogarnąć temat u mie tak samo rozłancza turbine,tryb awaryjny i zanim wymienie turbo koszt 3300tysia moze podpowiesz czy udało ci sie opanowac temat
carles Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 true raczej od dawna nie zagląda na forum. Może ktoś inny nam pomoże? Wymiana turbo w przypadku gdy uszkodzona jest chociażby gruszka przy turbo to kiepski pomysł... Ja bym raczej obstawiał że coś z układem podciśnienia jest nie tak. A u Ciebie turbo dmucha dobrze? Auto ma moc?
RS Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Jak znajdziecie kogoś kto wam nowa gruszke sprzeda? Ja nikogo takiego nie znam
tasior1 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 dmucha oki bez problemowo zrobie kilka km i zapala sie kontrolka swiec autko wpada w tryb awaryjny rozłancza turbine i tyle z jazdy nic nie daje reset kluczykiem Brak mi już pomysłow nie kopci nie bierze oleju nie ma objawów typowych do padającej turbiny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się