amokk Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Jestem świeżo po wymianie amortyzatorów MTS-Technik i chciałem się podzielić kilkoma uwagami: 1. Amortyzatory są sportowe czyli o skróconym skoku pracy -25mm 2. Montowałem je do fabrycznego zawieszenia 1BE -20mm i ciężko znaleźć osłony i odboje także skrócone, więc zastosowałem standardowe (Kayaba 915708 + 915416), ponieważ komplet oryginalnych skróconych to koszt ok. 400 zł 3. Przednie montujemy bez przeszkód zostawiając firmową metalową osłonę główki amortyzatorów, ale trzeba się namęczyć ze ściśnięciem sprężyn 4. Tylne nie wymagają dużego ściśnięcia sprężyn jak przednie 4. Na oryginalny odbój tylny przychodzi pierścień oporowy osłony, który trzyma osłonę, a przy tym komplecie, który ja zastosowałem, pierścień ten jest niepotrzebny, ponieważ odbój tak jest wykonany, że posiada już mocowanie na przytrzymanie osłony 5. Tylne amortyzatory są krótsze i montujemy je zaczynając najpierw od przykręcenia śruby na dole, a dopiero potem śrub na górze, inaczej nie włożymy dolnych śrub (z jednej strony blokuje układ wydechowy, a z drugiej zbiornik paliwa 6. Przez taki montaż tylnych amortyzatorów górną pokrywkę która przytrzymuje amortyzatory musimy założyć pod skosem, aby weszła w górne wycięcie i tak już zostawiamy (nie skręcamy już amortyzatora o 45 stopni, tak jak przy normalnym montażu), chyba, że ktoś chce mieć tę pokrywkę prawidłowo ułożoną to musi jeden plastikowy ząbek wyłamać 7. Nie ma żadnej innej możliwości montażu tylnych amortyzatorów (w sposób podany powyżej), chyba, że ktoś woli demontować układ wydechowy i zbiornik paliwa 8. W tylnych amortyzatorach należy wymienić osłony główki na oryginalne (ze starych amortyzatorów), aby osłona mogła się opierać na nich 9. Średnica oryginalnych amortyzatorów ma 38,5mm, a nowych 40mm, więc sfrezowałem ścianki osłon główek, aby było możliwe ich założenie 10. Tylne amortyzatory mają 5-stopniową regulację twardości poprzez wyjmowalny pierścień Prawa przednia strona: Tylna strona:
rafal102 Opublikowano 13 Października 2010 Opublikowano 13 Października 2010 kolego jak takie zestawienie się spisuje..?? Jest w miarę komfortowo..?? Autko nie stoi za wysoko..??
amokk Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 Auto stoi jak na 1BE (-20mm). Zdaje się, że ciut twardziej, ale dla mnie ok.
rafal102 Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 a może jakaś fotka..?? Jak autko wygląda.. ??
Armi Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Jestem świeżo po wymianie amortyzatorów MTS-Technik i chciałem się podzielić kilkoma uwagami: 10. Tylne amortyzatory mają 5-stopniową regulację twardości poprzez wyjmowalny pierścień Jesteś pewien? Z tego co wiem, jest to regulacja osadzenia sprężyny (wyżej/niżej) a nie regulacja twardości
piotrekb90 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Kolego fotka by się przydała jeśli to nie problem...w celach porównawczych oczywiście
zgredek27 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Kolego fotka by się przydała jeśli to nie problem...w celach porównawczych oczywiście Przeciez masz fotke pierscienia i nawet widac wcięcia do regulacji (swoja droga jest to bardziej do wysokoscki niz twardosci-wiadomo, sprezyna tez bedzie bardziej scisnieta)
piotrekb90 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Chodzi mi o fotkę autka jak stoi na takim setupie...
zgredek27 Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 A jak jest blokowany ten pierscien?
Armi Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 A jak jest blokowany ten pierscien? Na zdjęciach widać :gwizdanie: http://img844.imageshack.us/i/img6962.jpg/
zgredek27 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 ja nie widze... wiec jak ? :>
Armi Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 ja nie widze... wiec jak ? :> Pierścień jest mocowany w zapadkach. Zresztą sam tak napisałeś: Kolego fotka by się przydała jeśli to nie problem...w celach porównawczych oczywiście Przeciez masz fotke pierscienia i nawet widac wcięcia do regulacji (swoja droga jest to bardziej do wysokoscki niz twardosci-wiadomo, sprezyna tez bedzie bardziej scisnieta)
moro99 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 koledzy, Ja tez mam ten sam zestaw i tak... Ja mam opcje - 40mm w stosunku do 1BA. Na 17" jest sporo twardziej od 1BE (ktore mialem standardowo). W zakretach malina mam fajna szykane na dzialeczce i sprawdzam jak szybko moge wchodzic w nia Co do pierscienia na tylnym zawieszeniu nie odpowiada on za twardosc a za wysokosc tylu. sluzy do poziomowania tylu wzgledem przodu. zdjecia macie u mnie w profilu jak autko stoi na tej konfiguracji
M3I Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 A jak jest blokowany ten pierscien? ja mam u siebie na tyle MTS'y , a owy pierścień wchodzi w podtoczenie w talerzu na którym osadzasz spręzynę i niby to ma się trzymać ... no jak dotąd nie wyskoczyło. Jak montowałem pierwszy raz zrobiłem skuche bo pierścień osadziłem na samym dole , heh i d*pa siedziała do połowy opon. Aby tył był w miarę równo zprzodem pierścień musi być na samej górze ( mam zawieche 1 BE). Ogólnie przeturlałem sie ponad rok na tych amorkach z tyłu. Na początku faktycznie było przesadnie twardo , jakbym skręcił na sztywno tył potem się trochę rozchodziło . zrobiłem na tych amorkach okolo 20 tys km. i ..... właśnie będe je wywalał. bardzo szybko zaczęły skrzeczeć jak stary tapczan.spryskanie trzpienia wyciszało na 2 dni. potem zaczeły się stuki. Rozebrałem tył obejrzałem wszystko , wymieniłem górne łożyska amora , skręciłem i nadal stuka. Tuleje belki jak i łożyska na tyle mamnowe więc to nie one. Na dniach dotrą do mnie Kayaby ULTRA SR i zobaczymy jak to bedzie latać . Na waszym miejscu zainwestował bym w coś lepszego.
Szamek Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 a jest możliwość regulacji pierścienia bez wyciągania amorka?
piotrekb90 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR??
dzik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR?? no i czekam na info jak się będą sprawować
M3I Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 a jest możliwość regulacji pierścienia bez wyciągania amorka? dałoby radę jak skręcisz spręzynę zaciskami i zwolnisz talerzyk z nacisku sprężyny.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2011, 00:41_________________________________________________ Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR?? no i czekam na info jak się będą sprawować Ile kosztowały ? heh to indywidualne pytanie do Dzika.
dzik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 a jest możliwość regulacji pierścienia bez wyciągania amorka? dałoby radę jak skręcisz spręzynę zaciskami i zwolnisz talerzyk z nacisku sprężyny.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2011, 00:41_________________________________________________ Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR?? no i czekam na info jak się będą sprawować Ile kosztowały ? heh to indywidualne pytanie do Dzika. ceny są praktycznie takie same jak za MTS tylko jakość kayaba miażdzy MTSa w każdej kategorii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się