UKI_XX Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 takiemu co nie potrafi nawet prosto korka wkręcić to już nic nie pomoże uwierz mi że są tacy Musashi, wszystko zależy od tego co odsysa bo jak włoży za płytko rurkę to wszystkiego nie odessie tak samo jak włoży za głęboko, ja już się nauczyłem że aby wyssać stary olej do końca to należy się trochę pogimnastykować z rurką i nie dość że na różnej głębokości to w różnych pozycjach trzeba wkładać i wtedy nawet z fałdów miski się wyciągnie
M.Audi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 jak ktoś ma paluszki pianisty albo doktorka to niech oddaje auto do serwisu,wypije kawkę i auto do odbioru a w serwisie to myślisz że korek odkręcają :?: poza tym myślisz że przez korek to wszystko wyleci :?: a jakbyś nie był taki leniwy to byś doczytał że jak ktoś chce to może odessać olej i sobie korek odkręcić i chyba tylko po to żeby zobaczyć że nic już nie poleci (no chyba że komuś się nie chciało wszystkiego odessać i będzie tym udowadniał swoje racje) właśnie forum jest od tego żeby pomagać i jak pomożesz temu co krzywo korek wkręci albo gwint zerwie (tacy się też zdarzają), każdy robi jak uważa i gadanie typu "odkręcaj korek bo tak ma być" i krytykowanie innych jak zrobią inaczej to tekst konserwatystów i wyłudzaczy kasy jak ktoś nie ma dostępnego kanału a posiada odpowiedni wężyk i pompkę to może spokojnie odessać stary olej przez bagnet a jak ktoś woli korkiem to nikt mu nie będzie bronił i to jest jego sprawa, z bardzo prostej czynności robicie jakiś wielki problem jakby to była wymiana zaworów czy jeszcze czegoś a filter oleju mozna odkrecic z gory czy trzeba wejsc pod kanal??
UKI_XX Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 filtr oleju odkręca się bez problemu z góry, tylko trzeba zmieścić rękę przy zbiorniczku płynu chłodniczego a najlepiej go popuścić i odkręcić śrubkę od plastikowej rury z dolotu (jak ktoś ma TDI), generalnie trzeba popuścić to co przeszkadza z góry i dostęp jest dobry, a jak komuś się uda wcisnąć rękę i stary filtr nie jest zapieczony to nawet nic nie trzeba odkręcać, z kanału byłoby chyba o wiele trudniej ze względu na półośkę
dasiu Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Moją niunię też czeka wymiana oleju. Zawsza robiłem to tradycyjnie, czyli przez korek ale teraz to już zgłupiałem co będzie lepsze Czy do odsysania trzeba mieć jakąś specjalną pompkę czy można z czegoś dobrać?
IDUAL Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Nie sądziłem że temat o wymianie oleju może się tak ciągnąć. Ja proponuje jechać np: do koskowni w krakowie tam mają obrotnice do wagonów towarowych poprosić żeby obrucili auto do góry nogami(kołami) odkręcić korek poczekać aż olej wycieknie obrucić auto spowrotem i wlać olej świeży. Myśle że pomysł godny uwagi.
IRO293 Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Nie sądziłem że temat o wymianie oleju może się tak ciągnąć. Ja proponuje jechać np: do koskowni w krakowie tam mają obrotnice do wagonów towarowych poprosić żeby obrucili auto do góry nogami(kołami) odkręcić korek poczekać aż olej wycieknie obrucić auto spowrotem i wlać olej świeży. Myśle że pomysł godny uwagi. Popieram!
OKO Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 ja to piiiiidole nie wymieniam wogóle
vauxhall95 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 A moja metoda jest inna i wylatuje wszystko.Rozgrzewam silnik-wskaznik temp oleju juz ma okolo 100.To odkrecam korek spustowy i leci smola,gdy zaczyna juz slabiej ciec, biore lewarek od strony pasazera i podnosze na max i wtedy zaczyna leciec konkretnie.I tak zostawiam na okolo pol godziny,co do kropli wylatuje.Oczywiscie filtr oleju ale to juz kazdy potrafi.I zalewam silnik motulem 8100 i olej przy ostatniej wymianie mialem wmiare przezroczysty przez jakies 500km.
UKI_XX Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Moją niunię też czeka wymiana oleju. Zawsza robiłem to tradycyjnie, czyli przez korek ale teraz to już zgłupiałem co będzie lepsze Czy do odsysania trzeba mieć jakąś specjalną pompkę czy można z czegoś dobrać? ja mam pompkę zrobioną ze starej pompy olejowej z golfa 1.8 napędzaną silnikiem od wiatraka chłodnicy (nie wiem nawet z czego, leżał gdzieś na złomie) a która metoda lepsza to wedle uznania bo i jedna i druga robi dokładnie to samo, tylko jest głównie ta różnica że ciężko się dobrać do korka jeżeli nie odkręci się osłony pod silnikiem albo nie wytnie w niej dziury vauxhall95, też tak kiedyś robiłem ale i tak nie ma to jak zdziwienie na twarzy tych co widzą na bagnecie przejrzysty olej w TDI po przejechaniu 500km od wymiany Nie sądziłem że temat o wymianie oleju może się tak ciągnąć. Ja proponuje jechać np: do koskowni w krakowie tam mają obrotnice do wagonów towarowych poprosić żeby obrucili auto do góry nogami(kołami) odkręcić korek poczekać aż olej wycieknie obrucić auto spowrotem i wlać olej świeży. Myśle że pomysł godny uwagi. Popieram! koledzy a nie myśleliście przypadkiem o założeniu kabaretu :?: nadajecie się do tego idealnie a wasze wypowiedzi to polegają jedynie na tym żeby wyśmiać i zglebić wszystko co jest inaczej niż po waszemu
IDUAL Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Kolego UKI_XX skoro uważasz że moja wypowiedz miała na celu wyśmianie i zglebienie nie moich metod wymiany oleju to znaczy że uważasz również że jeżdzę do koksowni i tak wymieniam olej tak że powodzenia ci życze. Chodziło mi o to że nie sądziłem że można pisać 4 strony o sposobach wymiany oleju więc podałem taki którego jeszcze nie było wprawdzie mało opłacalnu ale możliwy
UKI_XX Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 no fakt, jakaś nowa metoda jest trochę się przy tym uśmiałem i stąd pomysł o kabarecie w sumie realne metody są dwie a temat się rozkręca i każdy kto zajrzy to zamiast zrobić jak uważa zaczyna pytać i większość mu nakazuje w stylu "zrób tak bo tak", a wystarczy na spokojnie wszystko przeczytać i zrobić jak się komu podoba jak temat nie zostanie zamknięty to w końcu dojdzie to tej samej sytuacji co na forum golfa w temacie odnośnie tuningu TDI za 10gr, czyli pierwsze kilka stron zawiera wszystko a reszta to powielanie
Musashi Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 jezeli ktos bedzie mial do dodania cos tresciwego prosze pisac PW. tymczasem watek zamykam
Rekomendowane odpowiedzi