Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Zachowanie napędu podczas parkowania/skrecania w uliczki/manewrów


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pierdyknal bym takiej gafy :decayed:

ok, rozumiem :hi:

staram sie tylko wyeliminowac podstawowe usterki

a rozbierał ktos tylny mechanizm?

nie jest uszkodzony?

nie ma tam przypadkiem jakiegoś Quaif-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie, to nie jest efekt swapa na 99%.

generalnie taki efekt mam od 3 lat, nie pamietam tylko, czy sie poglebil, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale cos powoduje "przeskakiwanie" koła na zakretach :mysli: :mysli: :mysli:

co jest bardzo niepokojące i może prowadzic w prostej drodze do powaznego uszkodzenia machanizmów różnocowych ;( ;( ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, przeczytaj ten topik dokladniej - kolo mi nie przeskakuje na zakretach. Chyba, ze zakretem nazywamy skret 90 stopni z uliczki w uliczke...

Czuc i slychac to "przeskakiwanie" przy mocniej skreconych przednich kolach, ale nie podczas normalnej jazdy w lukach, czy na prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy promien skretu w eS-ie jest inny ?

np wiekszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, mam taki sam efekt, też 2,5 tdi quattro, wcześniej jeździłem a4 b5 2,8 quattro automat i było to samo, gdzieś kiedyś czytałem że można było sobie wziąśc do audi mechanizm różnicowy o ogr. poślizgu(seryjna szpera) tylko nieiwem czy w tych modelach co my mamy też to było, może coś takiego mamy, ja tak śmigam od pół roku, wydaje mi się że to normalne, zresztą jak jeźdisz tak od 3 lat to by coś napewno już padło. Ludziom sie wydaje to nienormalne bo cały czas jeżdzą ośkami i nie rozumieją co to znaczy wał pod samochodem i 4 ciągnące koła :P, napisz jak sprawdzisz inne autka z quattro. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś kiedyś czytałem że można było sobie wziąśc do audi mechanizm różnicowy o ogr. poślizgu(seryjna szpera)

ooo... a to jest ciekawe :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem juz ze moze masz na tyle Quaif-a, tylko ze on jest oparty na Torsenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale cos takiego wychodzilo seryjnie?

mozna bylo sobie domowic podczas konfiguracji auta?

musze sie przejechac innymi Q w B6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze szlo to na pewno w niektorych modelach A8, w eS-ach nie spotkalem tego, najprosciej bedzie zajrzec do przekladni. W srodku zamiast przekladni planetarnej powiniem byc maly walec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[2H1/GH2] Audi drive select ze sportowym mechanizmem różnicowym

coś takiego znalazłem w konfiguracji audi s5 na stronei nowe.mojeauto.pl

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal masz moze wlepke z tej eS-y z ktorej robiles przekladke? Moze cos sie wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale jest to taki przykład, byćmoże w naszym przypadku niema tego jeszcze w oznaczeniu kodowym, może jest podciągnięte pod coś innego, np tylko dla silnika v6 i tylko dla s-line z zaw. 1BV. Trzeba by wziąść jakieś 1,9 quattro bez s-line na 1 BA i potestować bo z tego co wiem to s4 ma już coś inaczej w torsenie, nie pamiętam juz co ale chodzi tam o czas reakcji zmiany napędu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak ale na pełnym skręcie, np. zawracanie na pasie zieleni, chociaż w B7 mniej odczuwalne.

Przecież to chyba normalne skoro oba tylne koła ciągną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal masz moze wlepke z tej eS-y z ktorej robiles przekladke? Moze cos sie wyjasni

Ja mam skrzynie, wal, dyfer od 2.5TDI. Nic nie zmienialem poza samym silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni mam mala zagwozdke.

Kazdy kto jedzie ze mna autem pyta sie czemu tak dziwnie zachowuje sie naped :cool1:

Pytanie do wszystkich posiadaczy Q... :gwizdanie:

Parkowanie prostopadle - skret ~ 60-90 st w lewo/prawo, mala predkosci - przeskakuja Wam kola z tylu? (taki dosc charakterystyczny efekt)

Skrecanie pod katem ~ 60-90 st przy malej predkosci (np. na skrzyzowaniu, albo w uliczke) - przeskakuja Wam kola z tylu?

Jazda po malym rondzie w kolko - kola przeskakuja z tylu?

Te katy 60-90 stopni to tak "na oko" oczywiscie.

Hmmm raczej nie przeskakują, ale da się usłyszeć pracę mechanizmu np. podczas zawracania. Tak jest w moim i trzech innych B6Q jakie znam, z przebiegiem 100-240kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, ze mam opony 235. Ciekawe jakby bylo na wezszych... Z drugiej strony 235 mialem seryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...