greg2505 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Opublikowano 13 Czerwca 2023 3 tygodnie temu wymieniłem magiel na regenerowany ,w poprzednim listwa mocno skorodowała i wiadomo płyn uciekł,układ zalałem ori g004000, jak narazie wszystko śmiga,kiera kręci jednym paluszkiem,wcześniej nigdy tak lekko nie chodziła
Mark_83 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Hejka, pisaliście o przytkanym zaworku, który jak się wymieni czasem znika piszczenie, ale patrzyłem ten zaworek jest do a6 (8E0422529), czy w a4 b6 tez taki zawór występuje?
greg2505 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Opublikowano 23 Czerwca 2023 13 godzin temu, Mark_83 napisał(a): Hejka, pisaliście o przytkanym zaworku, który jak się wymieni czasem znika piszczenie, ale patrzyłem ten zaworek jest do a6 (8E0422529), czy w a4 b6 tez taki zawór występuje? Tak ,przykręcasz nim przewód do magla
Mark_83 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Opublikowano 23 Czerwca 2023 Czyli ten sam nr zaworka będzie pasował do a4b6? Jak sprawdzam do jakich aut ten zawór to nie ma a4b6
greg2505 Opublikowano 24 Czerwca 2023 Opublikowano 24 Czerwca 2023 tu masz taki zawór i jest b6,wg mnie pasuje allegro.pl ALLEGRO.PL
tass Opublikowano 24 Czerwca 2023 Opublikowano 24 Czerwca 2023 8E0422529 pasuje do b6, obecnie mam magiel z b7 i też pasuje. Etka podaje, że taki powinien być nr do b6.
Sebax88x Opublikowano 28 Czerwca 2023 Opublikowano 28 Czerwca 2023 (edytowane) Wczoraj wymieniałem u siebie płyn, bo od zakupu samochodu tylko dolewałem (mała dziura w wężu, który idzie do chłodnicy). Samo wspomaganie chodziło moim zdaniem dobrze. Ogólnie po wyciągnięciu płynu strzykawką złapałem się za głowę, bo sądząc po kolorze był to czerwony płyn, a zawsze dolewałem zielony: Odczepiłem węże ze zbiorniczka, wyjąłem go, a następnie przeczyściłem szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną, tak jak niektórzy z was proponowali. Szmatka po czyszczeniu była dość czysta. Także tu nie było aż tak źle jak zakładałem. Założyłem spowrotem zbiorniczek na swoje miejsce i podłączyłem tylko ten gruby wąż. Następnie całkowicie wyjąłem ten wąż od strony kierowcy: Tu od spodu: i przyciąłem go o 2 cm, żeby pozbyć się dziury, która była zaraz przy króćcu od chłodniczki. Króciec od tego węża przy zbiorniczku zaślepilem. Pod króciec, który wychodzi z chłodnicy podłożyłem małe wiaderko. Do zbiornika nalałem pod sam korek płynu, ale, że mineralnego miałem tylko 1L to do przepłukania użyłem 2L zielonego płynu syntetycznego FEBI 06161: Nastepnie przekręciłem kierownicę w lewo i w prawo do oporu. I tak ze 2 razy. Po takich 2 razach uzupełniałem płyn w zbiorniczku. I tak zeszły mi te 2L. Następnie zalałem 800ml zielonego płynu FEBI 06162: i jak w zbiorniczku było juz widać filtr to dolałem te pozostałem 200 ml. Weszło tyle, że na bagnecie miałem 1 cm nad max. I całe szczęście bo przed zalaniem tych 200 ml zapomniałem podłączyć wąż do zbiorniczka i do chłodniczki. Także przy zakładaniu węża parę ml się ulało. Odpaliłem silnik i trochę się wystraszyłem bo płyn w zbiorniczku zrobił się mleczny. Ale z tego co się po chwili zorientowałem to przyczyną tego były bombelki powietrza. Sprawdziłem jeszcze czy moja "modyfikacja" węża działa, czy nic nie cieknie. Następnie skręciłem paręnaście razy kierownicą do oporu. Efekt jest taki, że nie czuję jakiejś różnicy w działaniu wspomagania. Tylko parę razy jadąc wolno i skręcając maksymalnie kierownicą usłyszałem pompę. Mam nadzieję, że jej to przejdzie Jeszcze się zapytam odnośnie servotronica, bo z tego co sprawdziłem po VIN to jest zamontowany w moim aucie, ale mam wrażenie, że kierownicą przy niskich prędkościach chodzi ciężej niż przy większych. Może być to jakiś problem w jego działaniu? Edytowane 28 Czerwca 2023 przez Sebax88x Zdjęcia
bazz2 Opublikowano 26 Lipca 2023 Opublikowano 26 Lipca 2023 Po zakupie auta mechanik wymienił mi plyn na febi 6162, teraz po 3 latach postanowiłem zmienić płyn na ori VW (stsry przepłukałem) i na przestrzeni ~500km robiłem dwie dolewki, patrząc z góry nie widać żeby gdzieś ciekło, w czym szukać przyczyny?
greg2505 Opublikowano 26 Lipca 2023 Opublikowano 26 Lipca 2023 12 minut temu, bazz2 napisał(a): Po zakupie auta mechanik wymienił mi plyn na febi 6162, teraz po 3 latach postanowiłem zmienić płyn na ori VW (stsry przepłukałem) i na przestrzeni ~500km robiłem dwie dolewki, patrząc z góry nie widać żeby gdzieś ciekło, w czym szukać przyczyny? Pod osłonami przy maglu
bazz2 Opublikowano 26 Lipca 2023 Opublikowano 26 Lipca 2023 3 godziny temu, greg2505 napisał(a): Pod osłonami przy maglu Jak rozumiem szykować się na regenerację maglownicy? Jak tak to to była super opłacalna wymiana.
greg2505 Opublikowano 26 Lipca 2023 Opublikowano 26 Lipca 2023 4 godziny temu, bazz2 napisał(a): Jak rozumiem szykować się na regenerację maglownicy? Jak tak to to była super opłacalna wymiana. Najpierw zażyj pod te gumy ,wystarczy je zsunąć z drążka w stronę magla ,jak będzie płyn to magiel do regeneracji,listwa lubi skorodować ,to nie przez płyn tylko wilgoć,jestem po wymianie ,moja mocno była skorodowana i cały płyn uciekł
bazz2 Opublikowano 8 Września 2023 Opublikowano 8 Września 2023 No i magiel trafił do regeneracji, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy bezpośrednio wina wymiany płynu na OE przyśpieszyła albo i sprawiła że magiel pociekł, w każdym bądź razie teraz nie mam zalanego tego płynu i przy ewentualnej wymianie też się na niego nie zdecyduję.
Patryku Opublikowano 22 Maja Opublikowano 22 Maja W dniu 7.10.2010 o 08:39, tomek533 napisał(a): Wczoraj zabrałem się za wymianę płynu w układzie wspomagania. Powodem wymiany była dość głośna praca oraz niski poziom płynu w zbiorniczku, a że nie wiedziałem co tam było wlane to wymieniłem. Jest już na forum kilkanaści/kilkadziesiąt podobnych postów ale nie znalazłem takiego żeby było opisane wszystko od początku do końca. Może nie jest to wielka filozofia ale sporo osób zadaje pytania jak odpowietrzyć, jaki wlać, co odkręcić. Zacznijmy od początku. Potrzebne rzeczy. -Płyn minimum 2L. -Szczykawka z gumowym wężykiem (żeby dalej sięgnąc w zbiorniczku) -Dodatkowy przewód gumowy -Druga osoba -Klucze, śrubokręty, szmatki -Chęci Płyn jakim zalałem to Febi 6162 (zielony) mineralny. (na korku pod maską pisze jakim zalać) Na początek wyciągamy szczykawką lub pipetą płyn jaki znajduje się w zbiorniczku (będzie on zdecydowanie się różnił od tego nowego kolorem i konsystencją też) Później odkręcamy jeden przewód który dochodzi do zbiorniczka ( ja odkręciłem ten bliżej kabiny, zrobiłem to nie przy zbiorniczku tylko od spodu samochodu, jest łatwiejszy dostęp. http://www.a4-klub.pl/manuale-www/B6/162787/1.jpg Jest to ten przewód wyżej w takiej plecionce. Uwaga wyleci z niego trochę płynu. Po rozłączeniu przewodu na metalowy koniec który zostanie zakładamy jakiś wężyk aby łatwiej trafić do pojemnika na stary płyn i spuścić resztę z układu. W celu spuszczenia reszty płynu sadzamy kogoś do samochodu aby nam kręcił kierownicą w prawo do oporu i lewo do oporu aż do momenty kiedy już nic nie będzie leciało. Dobrze jest gdy samochód podniesiemy do góry i postawimy go na podpórkach, wtedy łatwiej kierownicą kręcić. Teraz skręcamy układ zalewamy nowym płynem pół zbiorniczka a druga osoba kręci w tym czasie kierownicą, my obserwujemy płyn i uzupełniamy jego stan aż do momenty kiedy przestaną bąbelki lecieć. I znów spuszczamy ten pyłn w celu przepłukania układu. Płukanie możemy powtórzyć jeszcze raz, ja już tego nie robiłem bo płyn wylatywał w miarę czysty. Skręcamy cały układ i zalewamy go płynem. Spuszczanie płynu z układu odbywa się na ZGASZONYM SILNIKU Odpowietrzanie układu jest opisane powyżej , czyli zalewamy do połowy zbiorniczek , druga osoba kręci kierownicą a my dolewamy płynu aż do przestania bulgotania. odpalamy silnik i obserwujemy płyn w zbiorniczku jak się nie pieni to jest OK. Gasimy silnik, wchodzimy pod samochód, patrzymy czy są jakieś wycieki, jeśli wszędzie sucho to zakładamy wszystkie osłony zamykamy maskę i cieszymy się cichą pracą wspomagania. Mam nadziej, że za bardzo nie zagmatwałem, w razie co służę radą. ? O tym jaki płyn do wspomagania zastosować, można poczytać tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=766.0 Samochód może być na zapłonie przy kręceniu kierownicą?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się