Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3 tygodnie temu wymieniłem magiel na regenerowany ,w poprzednim listwa mocno skorodowała i wiadomo płyn uciekł,układ zalałem ori g004000, jak narazie wszystko śmiga,kiera kręci jednym paluszkiem,wcześniej nigdy tak lekko nie chodziła

Opublikowano

Hejka, pisaliście o przytkanym zaworku, który jak się wymieni czasem znika piszczenie, ale patrzyłem ten zaworek jest do a6 (8E0422529), czy w a4 b6 tez taki zawór występuje?

Opublikowano
13 godzin temu, Mark_83 napisał(a):

Hejka, pisaliście o przytkanym zaworku, który jak się wymieni czasem znika piszczenie, ale patrzyłem ten zaworek jest do a6 (8E0422529), czy w a4 b6 tez taki zawór występuje?

Tak ,przykręcasz nim przewód do magla

Opublikowano

Czyli ten sam nr zaworka będzie pasował do a4b6? Jak sprawdzam do jakich aut ten zawór to nie ma a4b6

Opublikowano

8E0422529 pasuje do b6, obecnie mam magiel z b7 i też pasuje. Etka podaje, że taki powinien być nr do b6.

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wymieniałem u siebie płyn, bo od zakupu samochodu tylko dolewałem (mała dziura w wężu, który idzie do chłodnicy). Samo wspomaganie chodziło moim zdaniem dobrze. Ogólnie po wyciągnięciu płynu strzykawką złapałem się za głowę, bo sądząc po kolorze był to czerwony płyn, a zawsze dolewałem zielony:

GhB6EpjR_t.jpg

 

Odczepiłem węże ze zbiorniczka, wyjąłem go, a następnie przeczyściłem szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną, tak jak niektórzy z was proponowali. Szmatka po czyszczeniu była dość czysta. Także tu nie było aż tak źle jak zakładałem. Założyłem spowrotem zbiorniczek na swoje miejsce i podłączyłem tylko ten gruby wąż.

Następnie całkowicie wyjąłem ten wąż od strony kierowcy:

sO4MWIBa_t.jpg 

Tu od spodu:

 woH1NXH6_t.jpg

i przyciąłem go o 2 cm, żeby pozbyć się dziury, która była zaraz przy króćcu od chłodniczki. Króciec od tego węża przy zbiorniczku zaślepilem.

Pod króciec, który wychodzi z chłodnicy podłożyłem małe wiaderko. Do zbiornika nalałem pod sam korek płynu, ale, że mineralnego miałem tylko 1L to do przepłukania użyłem 2L zielonego płynu syntetycznego FEBI 06161: 

 YqdRNyLL_t.jpg

Nastepnie przekręciłem kierownicę w lewo i w prawo do oporu. I tak ze 2 razy. Po takich 2 razach uzupełniałem płyn w zbiorniczku. I tak zeszły mi te 2L. Następnie zalałem 800ml zielonego płynu FEBI 06162:

OkuWMqtv_t.jpg

i jak w zbiorniczku było juz widać filtr to dolałem te pozostałem 200 ml. Weszło tyle, że na bagnecie miałem 1 cm nad max.

I całe szczęście bo przed zalaniem tych 200 ml zapomniałem podłączyć wąż do zbiorniczka i do chłodniczki. Także przy zakładaniu węża parę ml się ulało. Odpaliłem silnik i trochę się wystraszyłem bo płyn w zbiorniczku zrobił się mleczny. Ale z tego co się po chwili zorientowałem to przyczyną tego były bombelki powietrza. Sprawdziłem jeszcze czy moja "modyfikacja" węża działa, czy nic nie cieknie. Następnie skręciłem paręnaście razy kierownicą do oporu. 

Efekt jest taki, że nie czuję jakiejś różnicy w działaniu wspomagania. Tylko parę razy jadąc wolno i skręcając maksymalnie kierownicą usłyszałem pompę. Mam nadzieję, że jej to przejdzie :)

 

Jeszcze się zapytam odnośnie servotronica, bo z tego co sprawdziłem po VIN to jest zamontowany w moim aucie, ale mam wrażenie, że kierownicą przy niskich prędkościach chodzi ciężej niż przy większych. Może być to jakiś problem w jego działaniu?

 

 

Edytowane przez Sebax88x
Zdjęcia
Opublikowano

Po zakupie auta mechanik wymienił mi plyn na febi 6162, teraz po 3 latach postanowiłem zmienić płyn na ori VW (stsry przepłukałem) i na przestrzeni ~500km robiłem dwie dolewki, patrząc z góry nie widać żeby gdzieś ciekło, w czym szukać przyczyny? 

Opublikowano
12 minut temu, bazz2 napisał(a):

Po zakupie auta mechanik wymienił mi plyn na febi 6162, teraz po 3 latach postanowiłem zmienić płyn na ori VW (stsry przepłukałem) i na przestrzeni ~500km robiłem dwie dolewki, patrząc z góry nie widać żeby gdzieś ciekło, w czym szukać przyczyny? 

Pod osłonami przy maglu

Opublikowano
3 godziny temu, greg2505 napisał(a):

Pod osłonami przy maglu

Jak rozumiem szykować się na regenerację maglownicy? Jak tak to to była super opłacalna wymiana.

Opublikowano
4 godziny temu, bazz2 napisał(a):

Jak rozumiem szykować się na regenerację maglownicy? Jak tak to to była super opłacalna wymiana.

Najpierw zażyj pod te gumy ,wystarczy je zsunąć z drążka w stronę magla ,jak będzie płyn to magiel do regeneracji,listwa lubi skorodować ,to nie przez płyn tylko wilgoć,jestem po wymianie ,moja mocno była skorodowana i cały płyn uciekł

 

Opublikowano

No i magiel trafił do regeneracji, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy bezpośrednio wina wymiany płynu na OE przyśpieszyła albo i sprawiła że magiel pociekł, w każdym bądź razie teraz nie mam zalanego tego płynu i przy ewentualnej wymianie też się na niego nie zdecyduję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...