Musashi Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 co do tych szybek smigam 2 lata moim b7 i raz otwierane byly szyby z tyl jak klejona byla folia no ale XXI wiek, Audi z 2007 i korbki z tylu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fethorus Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 no niestety :gwizdanie: taka polityka teraz niezarabia sie na autach tylko na czesciach i naprawach ktos kto zamawial to autko jako nowe poprostu mial lep na karku takie moje zdanie niema z tyl elektryki za jedynie dodatkowe 5tys zl od fabryki ale pewnie sobie zato na urlop pojechal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 no niestety :gwizdanie: taka szambo teraz niezarabia sie na autach tylko na czesciach i naprawach ktos kto zamawial to autko jako nowe poprostu mial lep na karku takie moje zdanie niema z tyl elektryki za jedynie dodatkowe 5tys zl od fabryki ale pewnie sobie zato na urlop pojechal. W B8 elektryczne podnośniki szyb z tyłu i z przodu to seryjne wyposażenie (ktoś w końcu pomyślał, że powinno to być gratis w aucie z tego segmentu). Natomiast co do B6 i B7 - od pojemności 2.4 w górę, tył w elektryce był za free. Poniżej tej pojemności trzeba było zapłacić ok. 300 euro (średni kurs euro w 2007 roku czyli roczniku Twojego auta to 3.70zł więc za ten gadżet niemiaszek musiał dopłacić 1100zł, przy ich pensjach ,czyli nasza x4 to przecież pryszcz). IMO nie planował pasażerów z tyłu więc miał gdzieś, że szyby w korbach lub po prostu takie autko zastał w salonie END OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Okej Panowie, a jak wygląda podłączenie elektryki szyb z tyłu w b6 jeśli mam już te lampki czerwone? Moduł komfortu AJ. Mam kompletne wiązki, rozebrać słupek i zobaczyć co tam siedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Dokładnie Młody - od tego zacznij. Gdyby udało Ci się opisać kostkę (który pin i jaki kolor kabla). Byłoby super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 No i mam: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us co dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Moduły komfortu w B6 dzielą się na 2 modele - do końca MY03 i od MY04. Te nowe to AR, AS, AT, BA, BB, BC i BD - schematy które wcześniej wrzuciłem - są przeznaczone właśnie dla tych wersji. Wcześniejsze modele są połączone z drzwiami praktycznie tak samo - różnica to przede wszystkim wiązka w 20-pinowej kostce na słupkach B. Poniżej schematy - jeszcze raz dla wszystkich wersji. Na początek - elektryka z tyłu. No i korby: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stichy Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 No szeryf Ty to mnie za rozbrajasz - REZARA (czy jak to nazwac) dla BART-S tzn jakis medal lub kupon na browara na swieta - Jak cos wytlumaczy to nawet Mlody zrozumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Bart-s jesteś bogiem! Powiedz mi tylko jak się piny wyciąga :D i może jeszcze bardziej mozolnie wytłumacz o co chodzi, muszę jednak rozbierać pół auta ta? I prowadzić kable do komfortu Powiem szczerze, mało kumaty jestem jeśli chodzi o elektrykę i nie bardzo to kminie, z tego co widzę, to od słupka B do komfortu idą wszystkie inne kable. Nic się nie powtarza, czyli trzeba po przepinać w komforcie tak? Gdzie jest bezpiecznik nr 280?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 jak nie masz przyzadu do wyciąga pinów ( only ASO :gwizdanie: ) zastosuj 2 igły lub 2 szpilki wciskasz w kostke odblokowujesz zadziorki i wyciągasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Właśnie wróciłem z baletów - nie jestem w stanie racjonalnie odpowiedzieć Patent Grześka na piny jest jak najbardziej OK. Młody - do rezania elektryki z tyłu teoretycznie można wykorzystać kable już przyłączone do komfortu ale np. wiązkę CAN musisz położyć nową (trzeba skręcić ze sobą LOW i HIGH, inaczej będą błędy w komunikacji). Jednak wybierając dane przewody dobrze będzie wykorzystać wiązkę o tym samym przekroju (tego info nie ma na moich schematach, muszę to uzupełnić). Najlepiej byłoby gdybyś rozebrał auto tak jak ja teraz - czyli wywalić fotele i dolne tapicerki + siedzisko kanapy. Wtedy masz swobodny dostęp do podłogi i możesz spokojnie kłaść brakującą wiązkę. Bezpiecznik S280 masz pod Modułem Centralnej Elektryki (opisałem to dokładniej tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.30)[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 02:27_________________________________________________Aby dołożyć elektrykę potrzebujemy przeprowadzić z każdej strony 6 przewodów z czarnej kostki 20-pin w słupku B: - zasilanie do bezpiecznika elektryki tylnych drzwi 23 (15A) - zasilanie do bezpiecznika elektryki tylnych drzwi 280 (30A) - wiązka CAN (dwa przewody, ujemny i dodatni na schemtach opisywane odpowiednio jako LOW i HIGH) - sygnał inklinacji czyli nachylenia pojazdu - masa Po konsultacji z Młodym oraz porównaniu wiązek elektrycznych i kostek w naszych autach okazuje się, że założenie elektryki jest jeszcze prostsze niż nam się wydawało Bezpiecznik 23 jest w standardowej puszcze na lewej stronie deski rozdzielczej. Bezpiecznik S280 jest przymocowany pod spodem modułu centralnej elektryki. Oczywiście jeśli mieliście wcześniej korby – tych bezpieczników nie będzie i trzeba je dołożyć. Z wiązką CAN można pokombinować – nie trzeba wpinać się do samego modułu komfortu. Wystarczy wykorzystać magistralę CAN Komfort, czyli wpiąć się wiązkę innego sterownika korzystającego z CAN LOW i HIGH tej szyny. Chyba najszybciej i najpewniej będzie podpiąć się do CAN wychodzących z przednich drzwi (poszukać tych samych kolorków przy kostkach 20-pin na dolnych słupkach A - piny 5 i 6) Masę podłączamy do punktu uziemienia (śruba) w dolnej części słupka B. Na koniec zostaje sygnał z modułu inklinacji – tutaj również wykorzystamy wiązkę przednich drzwi. Mostkujemy się z pinem nr 4 (czerwono/szary kabelek). I to już wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alex181266 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Aby dołożyć elektrykę potrzebujemy przeprowadzić z każdej strony 5 przewodów z czarnej kostki 20-pin w słupku B:- zasilanie do bezpiecznika elektryki tylnych drzwi 23 (15A) - zasilanie do bezpiecznika elektryki tylnych drzwi 280 (30A) - wiązka CAN (dwa przewody, ujemny i dodatni na schemtach opisywane odpowiednio jako LOW i HIGH) - sygnał inklinacji czyli nachylenia pojazdu dołożyłbym jeszcze kabel masy Z wiązką CAN można pokombinować – nie trzeba wpinać się do samego modułu komfortu. Wystarczy wykorzystać magistralę CAN Komfort, czyli wpiąć się wiązkę innego sterownika korzystającego z CAN LOW i HIGH tej szyny. Chyba najszybciej i najpewniej będzie podpiąć się do CAN wychodzących z przednich drzwi (poszukać tych samych kolorków przy kostkach 20-pin na dolnych słupkach A - piny 5 i 6)Na koniec zostaje sygnał z modułu inklinacji – tutaj również wykorzystamy wiązkę przednich drzwi. Mostkujemy się z pinem nr 4 (czerwono/szary kabelek). co byś powiedział gdyby zasilanie 280 i 23 też podpiąć z wiązki przednich drzwi, byłoby o wiele prościej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 dołożyłbym jeszcze kabel masy Racja - zapomniałem o uziemieniu (uzupełniłem info w poprzednim poście). co byś powiedział gdyby zasilanie 280 i 23 też podpiąć z wiązki przednich drzwi, byłoby o wiele prościej? Będzie prościej - ale zarazem trudniej do zdiagnozowania jeśli coś w elektryce drzwi padnie. Dlatego lepszym wyjściem wydaje mi się osobna wiązka zasilania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Czy t16/13 i t16/12 to są cany low/high? Który jest który? Wepnę się w drzwi w słupku A. Albo w sumie jak już mam te kable w komforcie to może po prostu przełożę je już w środku? Nigdy nie zakładałem nowej instalacji pod bezpiecznik, jest jakieś howto? Podejrzewam, że potrzebuję piny, jakie? Jak się wpiąć w skrzynkę z bezpiecznikami? Poza tym to wszystko chyba wiem, może jutro przystąpię do rezania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Czy t16/13 i t16/12 to są cany low/high? Który jest który? Wepnę się w drzwi w słupku A. Albo w sumie jak już mam te kable w komforcie to może po prostu przełożę je już w środku? Wykorzystanie ori wiązki do przepięcia się w piny CAN może skończyć się brakiem komunikacji ze sterownikami tylnych drzwi. Pisałem już wcześniej, że przewody CAN (Low i High) powinny być ze sobą skręcone aby zapobiec błędom w transmisji danych. Dlatego bezpieczniej będzie puścić dwa skręcone przewody ze słupka B i wpiąć je w kostkę w słupku A. T16i/12 to CAN Low w module komfortu (pomarańczowo/brązowy) - do końca MY03 jest podłączony w pin 6 w 20-pinowej czarnej kostce drzwi na słupku A - od MY04 jest podłączony w pin 3 w 20-pinowej czarnej kostce drzwi na słupku A T16i/13 to CAN High w module komfortu (pomarańczowo/zielony) - do końca MY03 jest podłączony w pin 5 w 20-pinowej czarnej kostce drzwi na słupku A - od MY04 jest podłączony w pin 20 w 20-pinowej czarnej kostce drzwi na słupku A Nigdy nie zakładałem nowej instalacji pod bezpiecznik, jest jakieś howto? Podejrzewam, że potrzebuję piny, jakie? Jak się wpiąć w skrzynkę z bezpiecznikami? Wyciągnij klapkę bezpieczników oraz zdemontuj schowek pod kierownicą - dzięki temu będziesz miał dostęp do puszki. Z pinami spróbuję dowiedzieć się czegoś jutro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Ok, czyli po prostu mogę uciąć kabel przy słupku B i zaizolować tak? I potem od nowa położyć do istniejących pinów. O co chodzi, muszę skręcić 2 cany? Wyprowadzić piny 5 i 6 z kostki w słupku B i skręcić je razem? I potem przeprowadzić je do słupka A? I tam się wpiąć jak? Sorry za takie pytanie ale na 100% nie kminie tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Instrukcja dla wersji "do końca MY03": 1. Wyciągasz z kostki 20-pin w słupku B wszystkie kable poza 7 (masa), 2 (głośnik +) i 12 (głośnik -) i izolujesz wyciągnięte przewody. 2. Przekładasz pin 7 w pin 1. 3. Zakładasz 2 nowe przewody w piny 5 i 6. Skręcasz je ze sobą i prowadzisz podłogą do 20-pinowej kostki drzwi w słupku A - mostkujesz się odpowiednio z pinami 5 (pomarańczowo/zielony) i 6 (pomarańczowo/brązowy). 4. Zakładasz 1 nowy przewód w pin 4 (także prowadzisz go do słupka A, do 20-pinowej kostki drzwi - mostkujesz się z pinem 4 (czerwono/szary) 5. Zakładasz 2 nowe przewody w piny 3 i 11 (jeden prowadzisz do MCE - S280 a drugi do panelu bezpieczników - S23) Jeśli chodzi o okablowanie - trzeba zastosować odpowiedni przekrój - CAN: 0.35mm - inklinacja: 0,5mm - zasilanie do bezpiecznika S280: 2,5mm - zasilanie do bezpiecznika S23: 0.5mm CAN, zasilanie S23 i inklinację można uśrednić i zastosować 0.5mm - na bezpiecznik S280 taka grubość nie wystarczy więc zdecydowanie trzeba zaopatrzyć się w kabel 2.5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Czyli po prostu wyprowadzam przewody z pinów 5 i 6, skręcam je razem i potem idą do słupka A i wpinam je w 2 oddzielne kable. Rozumiem, a z ciekawości zapytam, co to da? I dlaczego się tak robi? Dzięki za wszystko, spróbuję to ogarnąć i wyślę Ci 6cio pak piwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Czyli po prostu wyprowadzam przewody z pinów 5 i 6, skręcam je razem i potem idą do słupka A i wpinam je w 2 oddzielne kable. Rozumiem, a z ciekawości zapytam, co to da? I dlaczego się tak robi? Dokładnie. Wiązka CAN jest ze sobą skręcona aby wyeliminować błędy w transmisji danych (przynajmniej tak twierdzą instrukcje montażowe dlatego dla świętego spokoju skręć przewody ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Ale skręcić jako, że po prostu mają być koło siebie, nie skręcać miedzianych przewodów bo to by zrobiło zwarcie, dobrze rozumiem ? Wolę wszystko się upewnić, żeby nic nie spier.... Okej więc muszę skoczyć po kable, piny i będzie rezanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się