Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Webasto -potrzebna instrukcja po polsku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Audi A4 1.9 TDI kombi S-Line 2003 rok. AVF

Opublikowano

włacz webasto pilotem górny przycisk i potrzekaj to musi potrwać kilkanaście minut dymem sie nie przejmuj,jak bedzie grzać to sie sama załączy klima próbuj

Opublikowano

Włączam i nie działa.

Opublikowano

włacz webasto pilotem górny przycisk i potrzekaj to musi potrwać kilkanaście minut dymem sie nie przejmuj,jak bedzie grzać to sie sama załączy klima próbuj

Obawiam się, że póki kolega nie wymieni świecy to dymienie samo nie ustanie :evil:

Opublikowano

a duzo jest roboty z ta wymiana?

Opublikowano

swiece podali Ci gdzie kupic :) a z wymiana to sobie powinienes poradzic :cool1:

Wyjmij wtyczkę A ze świecy żarowej ogrzewania :)

Wymontuj świecę żarową ogrzewania B z obudowy ogrzewania postojowego.

swieca.png

Świeca żarowa ogrzewania B wystaje przez otwór w zespole palnika C do komory spalania ogrzewania postojowego, podczas montowania ogrzewania postojowego zwrócić uwagę na prawidłowe położenie otworu :cool1:

swieca2.png

Jeżeli wymontowana świeca żarowa ogrzewania jest mocno zabrudzona (np. rdzą lub osadami z koksu z powodu usterki w zasilaniu powietrzem spalania lub w układzie wydechowym), rozmontować ogrzewanie postojowe i wyczyścić komorę spalania. Jak nie dasz rady to zlec to jakiemus mechanikowi :decayed:

Opublikowano

Dużo roboty jest z tą wymianą tej świecy?

Klucz 22 i odkręcasz :)[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 08:03_________________________________________________

a mowilem ze swieca :cool1: ASO 8E0963115 250 PLN :confused4: szukaj zamiennika :gwizdanie:

img5862.jpg

Obawiam się, że szukanie zamiennika nie przyniesie rezultatu...

Obdzwoniliśmy wielu przedstawicieli BERU i niestety żaden nie miał jej w katalogu, a serwisy webasto miały "pasujące" używki za 150!!! No i w Skodzie po zniżkach kupiliśmy za 205 pln :>

Opublikowano

Byłem dzisiaj za miedzą w serwisie Audi i po podłączeniu pod kompa(koszt 15€) pojawiły się dwa błędy. 1-Flammenabbruch : nie wiem co to znaczy i 2-keine Flammenbildung co znaczy brak płomienia. Gostek w tym serwisie powiedział mi że koszt może wynieść 800€. Normalnie masakra!! Nogi mi się ugieły i podziękowałem i czus! Nie wiem co robić?? Czy to może być tylko świeca???

Opublikowano

Ja dzisiaj byłem w serwisie webasto bo mi wcale piec nie odpalał. Po 4 godzinach rozbierania auta razem z mechanikiem nie byliśmy w stanie wyciągnąć pieca z auta (2.5 Tdi masakra nic mjejsca nie ma). Drugi mechanik na stanowisku obok robił sprintera była zacięta pompa wody i webasto też nie hulało, więc walnął w nią młotkiem pare razy i ruszyło. Ja zniechęcony do dalszego rozbierania auta ( po demontarzu: koło, nadkole, lampa, zbiornik płynu do spryskiwaczy, odchyleniu zderzaka, poluzowaniu chłodnicy intercoolera) za cholery nie można było wydostać pieca. Już decydowałem żeby składać auto spowrotem ale mimo niechęci mechanika wziąłem młotek i jednocześnie zacząłem tłuc w piec i próbować go włączyć z pilota, po 2 minutach prób wystartowała pompa wody,a po następnych 5 ruszył wentylator i piec odpalił, a to co wyrzucił z wydechu to jak z dobrze zabrudzonego pieca od C.O. na węgiel. na początku też dymiło strasznie na biało niebiesko ale podczas działanie pieca napażałem w niego młotkiem a z rury wylatywał czarny syf. Teraz webasto odpala bez problemu i nie dymi. Moim zdaniem jeśli Ci odpala i dymi to odkręc lewe przednie koło i odchyl przód nadkola za zbiornikiem do spryskiwaczy bedzie widać piec, weź młotek odpal webasto i naparzaj w nie. Jeśli nie pomoże to nie zaszkodzi a kasa w kieszeni zostaje. Ja za 6 godzin spędzonych w warsztacie zaplaciłem 100zł a webasto hula, a chłopaki powiedzieli, że pierwszą czynnością jaka teraz będą robili to walenie młotkiem dopiero później rozbieranie hehe. Jeśli by ktoś chciał namiary na ten warsztato to na PW są to okolice Częstochoway.

Opublikowano

no tak.... pierwsze bym sprawdzil płyn chłodzący i kiedy był wymieniany :wink4: pompka obiegowa po prostu stanęła :) nazbierało sie nagaru z płynu i tak to juz jest :confused4:

Ja przy zakładaniu webasta odrazu zmieniłem płyn na nowy :decayed:

Opublikowano

Wiadomo, że zbiera się syf w komorze spalania bo w końcu spalane jest tam paliwo. Największą przyczyną jest zbyt duża dawka, (lub niewydolność wentylatora) która nie zostaje przepalona i osadza się na elementach jako maź, dlatego powinno się kontrolować jak wyglądają spaliny i nawet w lato powinno się regularnie odpalać webasto.

Opublikowano

To czyli mam naparzać młotkiem w piec tego webasta czy jak mam to rozumieć???

Opublikowano

W lato nie odpalisz :no: webasto działa powyżej 5 stopni Celsjusza. Jak się śnieżynka pojawi na FIS-ie

Nieprawda bo u mnie przy 14 też działa. Sądzę że nie ma limitu temp. zewnętrznej.

Opublikowano

Bo latem te webasto chłodzi Panowie.

Opublikowano

Bo latem te webasto chłodzi Panowie.

Ta i do tego jeszcze kopci :polew: i zużywa paliwo.

Masz jakieś potwierdzone info, ze się nie włączy powyżej 5 stopni?

Opublikowano

U mnie natomiast grzeje ale tylko wtedy jak silnik jest ciepły (włączam z pilota i dmucha), gdy zimny włącza się na chwilę ale nie dmucha tylko słychać pod maską takie mielenie, jakby coś o coś tarło przez kilka sek - po chwili cisza i wszystko gaśnie

Może ktoś spotkał się z taką przypadłością ???

Webasto oryg., menu tunel, sterowanie FIS + pilot

Latem tak jak Kolega wyżej napisał z małą poprawką - włącza się wentylacja kabiny ale nie chłodzi :cool1:

Opublikowano

darecki, podepnij pod VAG-a i sprawdz błędy.

Mówię wam, że na pewno w wyższych temp. też się włącza, a wentylacji przecież włącza się oddzielnie niż webasto.

Potwierdzenie moich słów z programu ELSA:

"Warunki sprawdzania

t Temperatura płynu chłodzącego na początku sprawdzania jest niższa niż 30° C.

t Temperatura otoczenia jest niższa niż 25° C.

t Zbiornik paliwa jest wystarczająco napełniony (wskaźnik poziomu paliwa w zestawie wskaźników tablicy przyrządów nie znajduje się w czerwonym zakresie).

t Akumulator -A- jest całkowicie naładowany.

t Ogrzewanie postojowe jest całkowicie zamontowane i podłączone do instalacji elektrycznej samochodu.

"

Jest to test na sprawdzenie zawartości CO2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...