Morus Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Witam, miałem problem z pompą wspomagania. Pompa wyła cały czas z tym że na zimnym silniku wspomaganie jako tako działało natomiast po przejechaniu 7-10 km był jego całkowity brak. Czyściłem układ, wymieniałem olej aż w końcu postanowiłem zastosować inny olej o większej gęstości i współczynniku lepkości(płynięcia). Więc zamiast lać febi lub hipol ATF II D (gęstość 860 kg/m2 lepkość 7 mm2/s) zastosowałem hipol GL-5 15F (gęstość 880 kg/m2 lepkość ok 27 mm2/s). Kierownica chodzi lekko jak nigdy dotąd, nie słychać wycia. Wiem ,że wymiana pompy jest nieunikniona ale może ją oddale o pół roku może rok. Może komuś się w/w info przyda.
żołnierz Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Dzięki za info. Ja na pewno skorzystam bo też mi wyje pompa. [br]Dopisany: 23 Październik 2010, 11:34_________________________________________________Właśnie wymieniłem płyn na ten który poradziłeś. Jedyne co mogę stwierdzić to: REWELACJA!! Pompa przestała wyć a siła wspomagania w końcu jest taka jak być powinna. Jeżeli ktoś ma pompę wspom. na wykończeniu to powinien spróbować. Na pewno będzie trzeba zregenerować pompę ale zyskuje się czas, a ile tego czasu to się okaże. P.S. Proponuje przenieść temat do "warsztat- zrób to sam".
groszek27 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Ten Hipol to jest produkcji ORLEN? http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,325,hipol+15f+gl-5+85w90+1l.html Ile litrów tego potrzeba?
goldi Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 u mnie jest problem tego typu że na wolnych obrotach wspomaganie chodzi ciężko po dodaniu gazu jak są wyższe obroty chodzi lekko płyn zmieniałem na febi może faktycznie spróbować zastosować ten płyn żeby po zimie zmienić pompę wspomagania
Wihajster Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Ten Hipol to jest produkcji ORLEN? http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,325,hipol+15f+gl-5+85w90+1l.html Ile litrów tego potrzeba? 1L
MATIUS Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 panowie a pomoże ten zabieg w sytuacji kiedy po postoju nocnym nie mam wspomy dopiero po 2 min jak sie nagrzeje to wspomaganie jest dodam że płyn to febi zielony... z nazyw już posotał bo jest już ciemny..??
mlodyy Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 wymien na febi taki jak jest zalecany jesli to niepomoze zalej hipolem
rikardo Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Olej do wspomagania FEBI jest rzadkiej konsystencji w porównaniu do oryginalnego dlatego nie warto oszczędzać kilka złoty lecz kupić to co poleca producent. Nowy olej z ASO nie zmienia koloru tak jak febi. Osobiście zasugerowałem się z forum olejem Febi i po wymianie zacząłem mieć problemy z pompą i wspomaganiem. Po wymianie pompy zastosowałem olej z ASO i wówczas dało się zauważyć, że FEBI to woda w porównaniu do oryginalnego.
Morus Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 Goldik,ja początkowo też miałem takie objawy, po 2 miesiącach to już nawet zwiększone obroty nie pomagały. Zalecam Hipol GL-5. Co do ilości to 1L wystarczy na zgubne przepłukanie układu (jakieś 300-400 ml) potem wylej następnie zalej ponownie. Nie wiem dokładnie ale po całym zabiegu została mi jeszcze koło 100ml w butelce.
goldi Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 ok spróbuje a ktoś się orientuje jaki koszt w aso oryginalnego płynu
FORA3 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 W Łodzi 1 l coś około 46 zł . Idczak WW,audi
goldi Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 To chyba trzeba zalać oryginalny jak był kiedyś i zobaczymy jak nie będzie poprawy to pompa do regeneracji lub nowa
Dev Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 płyn ma byc mineralny zielony zaden szajs jak wyła pompa i wlaliscie Hipol to tylko półsrodek zaraz rozszczelni sie przekładnia tutaj link do płynu: http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-g004-g002-vw-audi-seat-skoda-i1297055643.html
Destiny007 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 przepłukałem układ i zalałem hipol GL-5 ale popa dalej wyje wiec nieunikniona wymiana Teraz pytanie co kopić - oryginalna używkę - zamiennik jeśli tak to jakiej firmy - oryginał w ASO oddając stara pompę 900 zł ale to i tak zdecydowanie z dużo.
Destiny007 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 nie wiem nr vin to WAUZZZ8EX3A234563
rikardo Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 przepłukałem układ i zalałem hipol GL-5 ale popa dalej wyje wiec nieunikniona wymiana Teraz pytanie co kopić - oryginalna używkę - zamiennik jeśli tak to jakiej firmy - oryginał w ASO oddając stara pompę 900 zł ale to i tak zdecydowanie z dużo. Jak planujesz dłużej jeździć autem to szukaj pompy ZF-a ale oryginalnego a nie za 300 zł bo z takimi też się spotkałem.
goldi Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Po zmianie płynu na oryginał koszt 30 zł objawy moje ustąpiły już na wolnych obrotach kierownica chodzi lekko
Destiny007 Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 umie problemem było zatarte sprzęgło jednokierunkowe alternatora i dlatego popa wyła bo była słabo napędzana teraz mam zalane do układu hipol gl-5 jest bardzo gesty zobaczymy co będzie w zimie. Boje sie teraz wrócić spowrotem na oryginał zielony bo on jest zdecydowanie rzadszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się