berciu Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Jak w temacie jak sprawdzić stan odmy w 2.5 TDI AFB, pisano coś o parowaniu oleju po odkręceniu korka ale na włączonym silniku czy zaraz po zgaszeniu lub jeśli są jakieś inne metody bez rozbierania tego całego to bardzo proszę o wskazówki pozdrawiam
wojtusania Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 raczej nie da sie tego sprawdzic, lepiej wymienic, ja wczoraj wymienialem -koszt odmy 230zl, wymiana 150zl razem z napiwkiem 400zl (teraz moge spac spokojnie), pomimo, ze auto bylo serwisowane (do 200.000, teraz jest 205000) to odma nigdy nie byla wymieniana -nie wygladala juz za dobrze
bratpit Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz
berciu Opublikowano 7 Października 2007 Autor Opublikowano 7 Października 2007 dzięki zo wskazówki i dokładny opis w jednym z Twoich postów
Sprinter Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach.
bratpit Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach. Tu niechodzi o psttt tylko o chmurke dymu wylatującego spod korka w momencie odkręcenia po chwili to sie stabilizuje. Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku.
Sprinter Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach. Tu niechodzi o psttt tylko o chmurke dymu wylatującego spod korka w momencie odkręcenia po chwili to sie stabilizuje. Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku. Tzn. rozumiem, że mówisz myślisz o stałym dymieniu nawet po minucie odkręconego korka ?
bratpit Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 Tu miało byc jeszcze dopisane : Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku z ruru wydechowej
berciu Opublikowano 8 Października 2007 Autor Opublikowano 8 Października 2007 teraz tak do końca to nie wiem w jaki spasób to zdiagnozować - chyba najlepiej poprostu ją wymienić
bratpit Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 teraz tak do końca to nie wiem w jaki spasób to zdiagnozować - chyba najlepiej poprostu ją wymienić też mi się tak wydaje wymień , bo na bank jak niebyła wymieniana to jest do nieczego
Trenero Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Panowie tak czytam o tych 2,5 tdi co zrobic zeby uniknac tych awarii ktore lubia wystepowac. Co to jest ta ODMA??
berciu Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2007 filtr recyrkulacji spalin, to co się cofa z silnika, w bardzo złym stanie odma potrafi wytwarzać takie podciśnienie w sylniku, które może załatwić samarowanie turbinki i kłopoty
Trenero Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Dzieki za info. Moje auto ma przejechane 135tys (sprawdzane w serwisie w niemczech gdzie bylo caly czas serwisowane) i sobie wymienie. A moze ma ktos foto tej odmy?
marcin j Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Panowie tak czytam o tych 2,5 tdi co zrobic zeby uniknac tych awarii ktore lubia wystepowac. Co to jest ta ODMA?? filtr recyrkulacji spalin, to co się cofa z silnika, w bardzo złym stanie odma potrafi wytwarzać takie podciśnienie w sylniku, które może załatwić samarowanie turbinki i kłopoty Nazywana również filtrem odpowietrzenia silnika, powinni wiedzieć w serwisie jak tak powiesz.
SebMis Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 odma nie ma nic do turbiny to po pierwsze Trenero wpisz w wyszukiwarce odma to dostaniesz milion postów i się wyedukujesz po trzecie jeśli kupiłeś auto to nie zaszkodzi wymienić to na prawdę nieduży koszt w porównaniu do wałków i hydrauliki objawy są różne: od czasu do czasu lubi puścić "bąka", po przygazówce tak do 4000rpm i odkręceniu korka (od razu) będzie słychać pssssyk jak przy otwieraniu puszki piwa
berciu Opublikowano 25 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2007 z tym nie ma nic do turbiny to się nie zgadzam, kumpel tak załatwił jedną turbinkę i po wymianie prawie załatwił drugą - od wytworzonego podciśnienia, którego nie odprowadzała odma przy cofaniu się tego ciśnienia wypierało olej smarujący turbuinkę i jedną zatarł, tą po wymianie drugą prawie też załatwił, oczywiście podstawowe działanie to to że gdy odma jest zawalona to olej z podciśnienia wychodzi najsłabszymi elementami - wypycha oringi itd.
Trenero Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Panowie a jak wyglada i gdzie sie znajduje ta ODMA??!!
berciu Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2007 sama odma to taki mały filtr, znajduje się w okolicach pompy wtryskowej
Gość dzikidzidz Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Tyle już o tej odmie było , ino jednego się nie doszukałem, w planie serwisu auta powinno być podane kiedy (po jakim przebiegu) i jakie elementy zmienić. Czy ktoś widział orginalny plan serwisowy? Odma jako filtr powinna być zmieniona po określonym przebiegu, pytam więc kiedy? (odpowiedzi typu: "jak najcześciej" albo "co 30 tys" mnie nie satysfakcjonują , chociazby z tego wzgledu, że poukładani Niemcy nie wsadzali by elementu, który trzeba tak często wymieniać w taką dziurę z ciężkim dojściem... pozdrawiam noworocznie dzidz
Flyer Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Z tego co wiem to nie bylo odmy w planie serwisowym - a ona wykancza walki. W starszych 2.5TDI i w nowszych tez bo droga nie jest sugerowana jest zmiana co rozrzad, czyli co 100-120k km. Odmy dzieli sie na nowego i starego typu, ale nie wiem czym sie roznia...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się