Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jak sprawdzić stan odmy w 2.5 TDI AFB


berciu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie jak sprawdzić stan odmy w 2.5 TDI AFB, pisano coś o parowaniu oleju po odkręceniu korka ale na włączonym silniku czy zaraz po zgaszeniu lub jeśli są jakieś inne metody bez rozbierania tego całego to bardzo proszę o wskazówki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie da sie tego sprawdzic, lepiej wymienic, ja wczoraj wymienialem -koszt odmy 230zl, wymiana 150zl razem z napiwkiem 400zl (teraz moge spac spokojnie), pomimo, ze auto bylo serwisowane (do 200.000, teraz jest 205000) to odma nigdy nie byla wymieniana -nie wygladala juz za dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz

Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz

Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach.

Tu niechodzi o psttt tylko o chmurke dymu wylatującego spod korka w momencie odkręcenia po chwili to sie stabilizuje. Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie ostro na rozgrzanym silniku , zatrzymaj auto ale go niegaś odkręć wlew oleju jak buchnie dymem to odpowiedź już masz

Dym się zawsze pojawi po odkręceniu korka na pracującym silniku, a w zasadzie to jest mgiełka olejowa. Tutaj raczej nie powinno być bardzo mocnego pssst, bo jakieś niewielkie nadciśnienie zawsze jest w głowicach.

Tu niechodzi o psttt tylko o chmurke dymu wylatującego spod korka w momencie odkręcenia po chwili to sie stabilizuje. Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku.

Tzn. rozumiem, że mówisz myślisz o stałym dymieniu nawet po minucie odkręconego korka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu miało byc jeszcze dopisane : Jeżeli odma jest kompletnie przypchana to auto podkapca na wolnych obrotach dosyć śmierdzącym dymkiem na rozgrzanym silniku z ruru wydechowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak do końca to nie wiem w jaki spasób to zdiagnozować - chyba najlepiej poprostu ją wymienić

też mi się tak wydaje wymień , bo na bank jak niebyła wymieniana to jest do nieczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak czytam o tych 2,5 tdi co zrobic zeby uniknac tych awarii ktore lubia wystepowac. Co to jest ta ODMA??

filtr recyrkulacji spalin, to co się cofa z silnika, w bardzo złym stanie odma potrafi wytwarzać takie podciśnienie w sylniku, które może załatwić samarowanie turbinki i kłopoty

Nazywana również filtrem odpowietrzenia silnika, powinni wiedzieć w serwisie jak tak powiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma nie ma nic do turbiny to po pierwsze

Trenero wpisz w wyszukiwarce odma to dostaniesz milion postów i się wyedukujesz

po trzecie jeśli kupiłeś auto to nie zaszkodzi wymienić to na prawdę nieduży koszt w porównaniu do wałków i hydrauliki

objawy są różne: od czasu do czasu lubi puścić "bąka", po przygazówce tak do 4000rpm i odkręceniu korka (od razu) będzie słychać pssssyk jak przy otwieraniu puszki piwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym nie ma nic do turbiny to się nie zgadzam, kumpel tak załatwił jedną turbinkę i po wymianie prawie załatwił drugą - od wytworzonego podciśnienia, którego nie odprowadzała odma przy cofaniu się tego ciśnienia wypierało olej smarujący turbuinkę i jedną zatarł, tą po wymianie drugą prawie też załatwił, oczywiście podstawowe działanie to to że gdy odma jest zawalona to olej z podciśnienia wychodzi najsłabszymi elementami - wypycha oringi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

Tyle już o tej odmie było :hi:,

ino jednego się nie doszukałem, w planie serwisu auta powinno być podane kiedy (po jakim przebiegu) i jakie elementy zmienić.

Czy ktoś widział orginalny plan serwisowy?

Odma jako filtr powinna być zmieniona po określonym przebiegu, pytam więc kiedy? (odpowiedzi typu: "jak najcześciej" albo "co 30 tys" mnie nie satysfakcjonują :kox:, chociazby z tego wzgledu, że poukładani Niemcy nie wsadzali by elementu, który trzeba tak często wymieniać w taką dziurę :) z ciężkim dojściem...

pozdrawiam noworocznie

dzidz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie bylo odmy w planie serwisowym - a ona wykancza walki.

W starszych 2.5TDI i w nowszych tez bo droga nie jest sugerowana jest zmiana co rozrzad, czyli co 100-120k km. Odmy dzieli sie na nowego i starego typu, ale nie wiem czym sie roznia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...