Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie:

Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy :mysli: do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie:

Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy :mysli: do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??

Valvoline 10w60 to olej z kategorii III+ na bazie syntetycznej, pozostale 10w60 to syntetyk 100%syntetyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie:

Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy :mysli: do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??

ile?? :blink: :blink:ja ze knechta(mahle) dałem 17zł :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te filtry nie są drogie (mann).Napewno nie żadne 50pln.Tak to ja płaciłem za wkład do filtra w passacie,co reż było żałosne.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 16:01_________________________________________________

Panowie ja tez mam jakiś kiepski filtr(nie wiem co mechanior wkręcił) bo przed trasą np40 km nalewam oleju do górnej kreski miarki po trasie sprawdzam a na bagnecie ledwie co dolną kreskę łapie......

Panowie ile ten filtr knechta kosztuje????Czy są jego jakies rózne odmiany???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 11:11_________________________________________________Panowie ja używam oleju MOBIL 10W40 co sadzicie o tym oleju???? Nadaję sie do naszych ALT-ków??

Dodam że obecnie na nim mam zużycie 0,6 L na 1000km

A po jakim czasie sprawdzasz?Przed sprawdzeniem odkręć korek,albo unieś bagnet.A filtr sprawdzisz robiąc np. kilka zdjęć aparatem fot. :cool1:.Praktykowałem sam jak chciałem zamówić na telefon,podając numer dla pewności :wink4:.Jak jest jakiś trefniś to won go z padaczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??

60-tka o większe spalanie. Większa lepkość oleju na gorąco, to większe opory wewnętrzne silnika (tarcia), zatem silnik będzie spalał więcej paliwa niż na 50-tce i 40-tce. Dlatego ekologia wymusiła oleje niskooporowe typu 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja dziś zamówiłem ten filtr knehta i zapłaciłem 22 zł i nie wiem czy to nie jakas podróba skoro sa droższe???

Powiedziałem sprzedawcy ze chce knehta a on zapytał jakie auto, jaki model itp i mi dobrał.

Będzie śmigał????Jak myślicie???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 17:53_________________________________________________I czy kneht do A4 B6 2.0 ALT może być tylko jeden???czy występują jakies rózne modele???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę pojechałem... to dawno było :embarrassed:

do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??

60-tka o większe spalanie. Większa lepkość oleju na gorąco, to większe opory wewnętrzne silnika (tarcia), zatem silnik będzie spalał więcej paliwa niż na 50-tce i 40-tce. Dlatego ekologia wymusiła oleje niskooporowe typu 5W-30.

O to mi chodziło. Dzięki za rozjaśnienie.

A u Pana Itora jak spalanie paliwa i oleju uległo zmianie na 10W60??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja dziś zamówiłem ten filtr knehta i zapłaciłem 22 zł i nie wiem czy to nie jakas podróba skoro sa droższe???

Powiedziałem sprzedawcy ze chce knehta a on zapytał jakie auto, jaki model itp i mi dobrał.

Będzie śmigał????Jak myślicie???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 17:53_________________________________________________I czy kneht do A4 B6 2.0 ALT może być tylko jeden???czy występują jakies rózne modele???

tylko OC264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, aż poszedłem do samochodu po książkę żeby zobaczyć jaki olej lał wcześniej właściciel.

A więc tak samochód z czerwca 2002 roku

I. ~12 000 - Czerwiec 2003 olej: 5W - 50

II. ~21 000 - Czerwiec 2004 olej: 5W - 50

III. ~33 000 - Czerwiec 2005 olej: 5W - 50

IV. ~42 000 - Lipiec 2006 olej: 0W - 40

V. ~52 000 - Sierpień 2007 olej: 0W - 40

VI. ~60 000 - Sierpień 2007 olej: 0W - 40

VII. ~70 000 - Sierpień 2009 olej: 0W - 40

VIII. ~85 000 - Sierpień 2010 olej: 5W - 30 <-- To był ostatni przegląd wykonany przeze mnie

Od tamtej pory leje 5W - 30 ale zastanawiam się czy jest szansa wrócić na 0W-40 albo jeszcze lepiej 5W-50? Coś tam oleju zjadał zawsze bo na każdej fakturze dopisany jest 1 litr oleju dodatkowo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenne informacje. A więc od nowości zalewany był 5W-50? To był serwis w Polsce czy w Niemczech? Na 0W-40 czy 5W-50 możesz wrócić bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od października na 5W-50 i wydaje mi się, że jest lepiej - jak na razie dolałem 1l.

Zdam relację po roku - będzie to najbardziej miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od października na 5W-50 i wydaje mi się, że jest lepiej - jak na razie dolałem 1l.

Zdam relację po roku - będzie to najbardziej miarodajne.

To jeszcze rok musimy czekać? :shocked: A ile na razie km zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze rok musimy czekać? :shocked: A ile na razie km zrobiłeś?

Do października, więc jeszcze 7 mscy :cool1: Na razie zrobiłem z 6.000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 5W-50 jakby zużycie oleju spadło. Zatrzymało się w połowie bagnetu i nie schodzi niżej. Nie dolewałem nic przez 5kkm. Cuda jakieś ;)

Po tym jak ostatnio pisałeś że nie ma różnicy do 5W-40 mój entuzjazm do 5W-50 trochę osłabł. No ale teraz już są 2 osoby u których wymiana pomogła.

Muszę jeszcze jak się troszkę cieplej zrobi wleźć do kanału bo zauważyłem mały wyciek oleju, prawdopodobnie z pod oringu pod chłodniczką oleju a żeby to wymienić z tego co widzę trzeba spuszczać płyn chłodzący i chyba jeszcze zrzucać kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jeśli bierze 0,6 10W-40 to każdy inny też będzie brał. Przy temp. 100* 0W-40, 5W-40 i 10W-40 mają zbliżoną lepkość kinematyczną 14-14,5 cSt. Jeśli ten parametr ma wpływ na zużycie oleju to możesz też spróbować 5W-50. Ma 17,5 cSt przy 100* i zbliżoną do 10W-40 lepkość przy 40* ok 104 cSt. A to że 10W-40 to półsyntetyk to się nie przejmuj. Zmiana na 5W-40 nie ma sensu ale na 5W-50 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...