Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jak pisałem we wcześniejszym poście przy okazji wymiany oleju zalewałem tłoki nafta.Po pierwszym zalaniu obserwowałem jak nafty ubywa z tłoków.I tak licząc od rozrządu 1-nie ubywało 2-bardzo powoli ubywało 3i 4 ubywało równomierni i w miarę szybko.Po 12 godzinach dolałem nafty na 1 i 2 tłok i co jakiś czas obracałem wałem.Dopiero po takim zbiegu nafta zaczęła ubywać z 1 i 2 cylindra .Powtarzałem to przez kolejne doby aż do chwili kiedy nafta zaczęła równo zchodzić z wszystkich tłoków.Zalałem go z powrotem statym olejem rozgrzałem silnik a następni spóściłem stary olej wymieniłem filtr i zalałem nowym olejem.Teraz będę obserwował czy pobór oleju ulegnie poprawie.Zmoich obserwacji wynika że przy zalewaniu naftą ważne jest obracanie wałem.

 

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Godzinę temu, k232 napisał:

Do alt to lej 5W50 Valvoline.

Nie wiem czy przesiadka z 10w40 na 5w50 będzie zdrowe dla silnika, zwykle takie zabiegi prowadzą do rozszczelnienia silnika.

Opublikowano

Odpowietrznik czyli trójnik to jest to do czego masz podpiętą odmę i wchodzi do pokrywy zaworów.Jak będziesz zmieniał to kup z literką Q jest ulepszony ma jedną ściankę ściętą.

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Deyv92 napisał:

Odpowietrznik czyli trójnik to jest to do czego masz podpiętą odmę i wchodzi do pokrywy zaworów.Jak będziesz zmieniał to kup z literką Q jest ulepszony ma jedną ściankę ściętą.

Ja mam zamontowany 06B 103 235 G i faktycznie z Q jest inny, tylko co da taka zamiana? W czym ten nowy jest lepszy? Będzie pasował w miejsce starego?Pozdrawiam

Edytowane przez Maxiiiii
Opublikowano

Będzie pasował sam taki założyłem ma lepiej wyłapywać i odprowadzać olej do odmy z mgły olejowej

Opublikowano
3 godziny temu, Maxiiiii napisał:

Nie wiem czy przesiadka z 10w40 na 5w50 będzie zdrowe dla silnika, zwykle takie zabiegi prowadzą do rozszczelnienia silnika.

Od kiedy korzystasz z forum ?

Przestudiuj chwilę to forum i daj znać : D

Opublikowano
50 minut temu, k232 napisał:

Od kiedy korzystasz z forum ?

Przestudiuj chwilę to forum i daj znać : D

Niedługo ale gdy miałem a6 C5 1.8 T po takim zabiegu zaczoł brać olej a wcześniej nie brał nic.

 

1 godzinę temu, Deyv92 napisał:

Będzie pasował sam taki założyłem ma lepiej wyłapywać i odprowadzać olej do odmy z mgły olejowej

Czyli wywalam stary i montuję nowy bez rzadnych przeróbek?

Opublikowano

Tak nic nie przerabiasz w miejsce starego trójnika montujesz nowy

Opublikowano
37 minut temu, Maxiiiii napisał:

Niedługo ale gdy miałem a6 C5 1.8 T po takim zabiegu zaczoł brać olej a wcześniej nie brał nic.

Na jakim jeździłeś i na jaki zmieniłeś?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, k232 napisał:

Na jakim jeździłeś i na jaki zmieniłeś?

w myśl januszy mechaniki.
nie lej rzadkiego oleju i nie rób płukanki bo się rozszczelni i zacznie lać!

nie ważne że syf zatykał wszystkie dziury i niszczył silnik.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Dlatego się go pytam ;)

Opublikowano
16 godzin temu, Maxiiiii napisał:

Dolewałem dwa razy po 250ml około na te 600km. Jeżdżę w miarę spokojnie pół na pół trasa/miasto, obecnie mam już 730km na jednym tankowaniu i według komputera zrobię jeszcze coś koło 200km więc spalanie piękne jak na 2.0, wskazówka jest na ostatniej białej kresce więc to by się zgadzało z komputerem. Olej lany był Magnatec 10w40 i takim uzupełniałem ale na dniach zmienię na 6100 S+ 10w40 i mam nadzieję że zejdę do tych 500ml na 2000km o których mówił poprzedni właściciel. Odpowietrznik nie wiem jaki jest bo nawet nie wiem o którym mowa i gdzie on się znajduje, dopiero poznaję ten samochód. Odma już kupiona.

To zakładaj. Zmien tez pewnie zatkany odpowietrznik pokrywy zaworów jak mówił sulfur. On kosztuje chyba 40-50 zl. U mnie na oleju 6500km - dolane 300ml jakies. Zobaczymy ile na 10 tys wyjdzie, ale raczej wzglednie bierze tyle samo co zawsze. Myślę, że to zalezy od tego jaki styl. Wydaje mi sie ze moj alt nie bierze nigdy oleju na dlugich trasach autostradowych. Dowodem na to sa wielokrotne trasy w to i z powrotem po 700 km na szczecin i z powrotem po 140km/h na tempomacie. i absolutny brak jakiegokolwiek ubytku. Natomiast chyba jak jest duzo miasta, to moze cos tam minimalnie ubyć ,ale to jest ubytek marginalny i czasem poprostu dolewam tylko dlatego, ze nie jest idealnie pol tylko tak no niepelne pol- 50ml i juz po 15 minutach jest zalany bagnet na polowie. Zwróć uwagę oprócz odmy i odpowietrznika na Eżektor i węże podciśnienia(syf z oleju sie osadza na nim i wezach), kierownice powietrza możesz też sprawdzić :) . Trzymam kciuki byś osiagnal te 500ml na 2000km , ale narazie to widze ze troche na minę Cię wbił poprzedni właściciel, który kombinował pewnie z jakimiś patentami - zamiast jak człowiek wymienic tę odmę na przykład, a do tego mógł Cię wprowadzić w błąd co do prawdziwego poboru oleju. Pozdrawiam  

Opublikowano

Panowie odma wymieniona, ale teraz szarpie przy zmianach biegu, gdy puszczam sprzęgło i dodaję troszkę gazu czyli tak jak zawsze następuje takie szarpnięcie jakby ktoś na ułamek sekundy hamulec wcisnoł. Dodam że po wymianie odmy silnik na biegu jałowym pracuje znacznie lepiej niż przedtem, nie czuć wibracji i jest ciszej.  Za to jakby wolniej się zbiera, stracił troszkę mocy. Zaworek jeszcze jest stary, nowy będzie w poniedziałek, może stary jest zapchany i dlatego odmę rozwaliło? Ale czy zapchany zaworek może powodować takie szarpanie? 

Opublikowano

Witam, ja posiadam  ALT z 2006r. od kupna zrobiłem 1,5tyś km i ubytków zero, zaraz po kupnie wymieniłem olej na motul 10w40 synergie+ (wcześniej był 5w30). Do tego wymieniłem czwórnik ostatnio, na ten ze skośną ścianką. Autko ma 201tyś km przebiegu.

Opublikowano
45 minut temu, dudi2000 napisał:

Witam, ja posiadam  ALT z 2006r. od kupna zrobiłem 1,5tyś km i ubytków zero, zaraz po kupnie wymieniłem olej na motul 10w40 synergie+ (wcześniej był 5w30). Do tego wymieniłem czwórnik ostatnio, na ten ze skośną ścianką. Autko ma 201tyś km przebiegu.

Jak nie bierze to lej 5w40 X-cessa, x-cleana, specifica. Aby z normą 502 00. Do Synergie możesz powrócić jakbyś miał problemy z kontrolką/ubywaniem oleju. Liqui Moly możesz syntetyka też spróbować. :) Bardzo mnie cieszy, że Ci nie bierze. Dobrze ze wymieniles ten zaworek (ja już mialem poprawiony ale wymienilem po roku profilaktycznie). Szerokości i bezawaryjności życzę ! :) 

 

1 godzinę temu, Maxiiiii napisał:

Panowie odma wymieniona, ale teraz szarpie przy zmianach biegu, gdy puszczam sprzęgło i dodaję troszkę gazu czyli tak jak zawsze następuje takie szarpnięcie jakby ktoś na ułamek sekundy hamulec wcisnoł. Dodam że po wymianie odmy silnik na biegu jałowym pracuje znacznie lepiej niż przedtem, nie czuć wibracji i jest ciszej.  Za to jakby wolniej się zbiera, stracił troszkę mocy. Zaworek jeszcze jest stary, nowy będzie w poniedziałek, może stary jest zapchany i dlatego odmę rozwaliło? Ale czy zapchany zaworek może powodować takie szarpanie? 

To bardzo dziwna sytuacja. Sprawdź przepustnicę i plecionkę(łączkę elastyczną) - ona się zesrywa z dnia na dzień, może ci się całkowicie rozerwała. Ja niedawno przerabiałem naprawianie tego. :)- zauważyłem przy szukaniu przyczyn drgań pedałów - oczywiście drgania na wiosnę samoistnie ustały. Więc pewnie jestem nadgorliwy. 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Anelson napisał:

Jak nie bierze to lej 5w40 X-cessa, x-cleana, specifica. Aby z normą 502 00. Do Synergie możesz powrócić jakbyś miał problemy z kontrolką/ubywaniem oleju. Liqui Moly możesz syntetyka też spróbować. :) Bardzo mnie cieszy, że Ci nie bierze. Dobrze ze wymieniles ten zaworek (ja już mialem poprawiony ale wymienilem po roku profilaktycznie). Szerokości i bezawaryjności życzę ! :)

 

To bardzo dziwna sytuacja. Sprawdź przepustnicę i plecionkę(łączkę elastyczną) - ona się zesrywa z dnia na dzień, może ci się całkowicie rozerwała. Ja niedawno przerabiałem naprawianie tego. :)- zauważyłem przy szukaniu przyczyn drgań pedałów - oczywiście drgania na wiosnę samoistnie ustały. Więc pewnie jestem nadgorliwy. 

Kolego a czymś szkodzę silnikowi na tym oleju 10w40(on też ma normę 502 000) Może lepiej będzie zrobić z 5tyś km na tym oleju i wymienić go na 5w40? Mogę to zrobić bez płukanki? Tobie bierze? ;)

Edytowane przez dudi2000
Opublikowano

Nie. Mi nie bierze(tzn. bierze ale tam takie normalne ilości-eksploatacyjne). Nawet poszedlem sprawdzic olej . Jest na polowie bagnetu .6500 km - dolane 300ml . Wymień bez płukanki. Niczym nie szkodzisz ,ale lepsze wlasciwosci ma syntetyk i lepiej dla silnika jest  - jak Ci nie bierze. Ten 10w40 to jest dla tych rozwiazanie co maja ogromny problem. Poprostu mniej go bierze. :) . Ale zdrowiej 5w40 Motula czy LM ,czy Valvoline. :) . Ja plukanek nie uznaję. Wg mnie lepiej jak jakis tanszy olej zalejesz i po chwili zmienisz, zeby przeplukal uklad niż zalewać plukanke. To tak jakbyś na zatwardzenie chciał srodek przeczyszczajacy wziąć :D . Tym ,że zmienisz go po 5 tys to wypluczesz uklad bardzo dobrym polsyntetykiem. :) . I zalejesz 5w40 i będzie spoko wg mnie :) .Pozdrawiam 

PS. Panowie. Mam dylemat. Zajrzalem do swojej ksiazki serwisowej i mam dwa wpisy co 15 tys w ASO. 2006 -15 tys, 2008- 30 tys. TO możliwe ze nigdy nie mialem longlifeu? I chlop zajezdzal na wymiane jak czlowiek. Potem mam co 10 tys wpisy co roku. Bo mnie ten longlife ciekawi.  Może ten niemiaszek był poprostu mądry i wymieniał jak biały człowiek ten olej z filtrem. Wczesniej myslalem ze mial moj raz longlife i potem dopiero normalnie. Ale teraz już zglupialem ,bo nie analizowalem tego nigdy. 

Opublikowano

Zlokalizowałem ten ezektor, powiedzcie jaką on pełni rolę bo z tego co widzę to napewno nie małą. Mam sprawdzić czy jest drożny czy jak? Kierownica widziałem że nie połamana ale nie wiem czy się rusza bo ktoś musiałby na pedał deptać, jutro sprawdzę. Dziś zaświeciło się oil min i dolewałem po troszkę aż doszło do max. Weszło około 500ml więc wychodzi mi że łyka około litr na 1200-1300km no ale dopiero co wymieniłem odmę i nie wiem ile łyknie teraz. W poniedziałek zmienię ten zaworek na ten skośny i zobaczymy. Fakt jest taki że po wymianie odmy już nie śmierdzi oparami oleju w kabinie na postoju. A i jeszcze jedno, podczas wymiany odmy zlokalizowałem jeszcze jedno uszkodzenie, a mianowicie na tej harmonijce łączącej ten zaworek z rurą filtr-przepustnica, było całkowicie zerwane i tylko przylegało. Założyłem tam grubą koszulkę termokurczliwą na razie, bo inaczej musiałbym wymienić tą rurę dolotową która nowa tania nie jest ~300zł, a używki raczej bym nie chciał. Co do tego szarpania to myślę że to kwestia kończącego się sprzęgła bo bierze przy samej górze.

Opublikowano

Jak jest mocno zabrudzony w oleju, to chyba wtedy nadaje się do wymiany :) . Podobno w ASO mówili, że przez niego może coś uciekać olej, ale nikt nie wie ile w tym prawdy. Ja też nie wiem . Sprzęgło- no możliwe. Ale też w ALT słyszałem ,że sprzęgło+dwumas są obliczone na mniej więcej 300 tys żywotności. Ale z drugiej mańki też wszyscy mówią,że dwumas w alt pancerny i 300-350k daje radę, a pada sprzęgło wcześniej. :) . Chyba najlepiej skontroluj oba elementy i jak dwumas masz okej, to możesz sam zestaw sprzęgła założyć. Albo jeździć póki nie jest to bardzo uciążliwe. 

Opublikowano

jak cos to mam na sprzedaż dobry dwumas z alt :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...