darkle Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 a gdzie prowadzi rura ktora jest na tej samej wysokosci co wlot od odmy do dolotu, ktora wchodzi do tej dolotowej od dolu?? z tylu silnika tam przy czujniku temperatury... Ona nie wchodzi nigdzie. W okolicy gruszki odmy jest zaślepiona. Prawdopodobnie pełni rolę rezonatora albo tłumika szmerów.
Wandej Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 a gdzie prowadzi rura ktora jest na tej samej wysokosci co wlot od odmy do dolotu, ktora wchodzi do tej dolotowej od dolu?? z tylu silnika tam przy czujniku temperatury... Ona nie wchodzi nigdzie. W okolicy gruszki odmy jest zaślepiona. Prawdopodobnie pełni rolę rezonatora albo tłumika szmerów. czyli kolejny sprawca nierownych obrotów na jalowym
miedzikos Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Panowie takie małe OT jakie świece dajecie do altów ? - albo jakie musza być ich parametry ?
dj_bobo Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 a gdzie prowadzi rura ktora jest na tej samej wysokosci co wlot od odmy do dolotu, ktora wchodzi do tej dolotowej od dolu?? z tylu silnika tam przy czujniku temperatury... Ona nie wchodzi nigdzie. W okolicy gruszki odmy jest zaślepiona. Prawdopodobnie pełni rolę rezonatora albo tłumika szmerów. czyli kolejny sprawca nierownych obrotów na jalowym Gdzie tam? Mój ALTek pięknie chodzi na jałowych obrotach. Równo jak R6 od BMW
michass Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Potweierdzam równiuteńka praca na jałowym,żadnego falowania.Nawet jak był olej w dolocie to cykał,to trza przyznać.Najczęstrze powody falowania:lpg i to z tym związane-cewki świece np dwuelektrodowe,lewe powietrze(pęknięta odma),zapi*rdolony filtr powietrza,podupadnięte lambdy(tu dziwne spalanie,smród paliwa,poszarpywanie).Jednak fabryczną bolączką są oczywiście ceweczki,które najlepiej kupić nowe i to ori niestety.[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2011, 20:24_________________________________________________ @michass to sprawdzanie oleju tyczy się każdego auta a jak pisałem potwierdza to informacja na FIS Oil Minimum - wyciągasz bagnet i co widzisz Minimum na miarce .Zauważ że jak rano ruszysz z poziomem oil minimum to FIS po jakiejś chwili wywali komunikat a nie od razu ,dzieje się tak dlatego że z porannego rozruchu część oleju jest rozprowadzona do kanałów olejowych i po chwili już czujnik wykrywa niski poziom.Ja osobiście dolewam olej kiedy mi wywali na FIS komunikat ,zatrzymuje się i po prostu leje 0.5L a teraz nawet ponad zakratkowane pole na bagnecie do tego uwypuklenia czyli jakieś dodatkowe 150ml. Stary otwórz instrukcję na stronie z narysowanym bagnetem(a,b,c),od siatki do bąbla jest 250ml i tam na bąblu jest właśnie MAX [br]Dopisany: 27 Wrzesień 2011, 20:28_________________________________________________Jakoś dziwnie mi wysłało tą odp.
darkle Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Panowie takie małe OT jakie świece dajecie do altów ? - albo jakie musza być ich parametry ? Ori siedzą BKUR5ET-10 i takie były wsadzone w serwisie w niemczech. W "Sam naprawiam" ale niestety do passata bo do B6/B7 jest w necie nieosiągalna podają BKUR6ET-10 ale myślę że to pewnie błąd. 10 na końcu oznacza niestandardowy odstęp elektrod 1.0mm. Dlatego ja zakładając LPG do którego zaleca się zmniejszenie odstępu założyłem świece BKUR5ET czyli NGK V-line 29 o odstępie elektrod 0.8mm. Powinno to rozwiązać problem częstszego padania cewek przy LPG. [br]Dopisany: 28 Wrzesień 2011, 09:04_________________________________________________Co do brania oleju zauważyłem że w trasie z olejem obchodzi się dość łagodnie za to najwięcej bierze gdy kręci się po mieście i okolicach.
michass Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 DokłAdnie ile zmian biegów tyle oleju.
dj_bobo Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 A co ma ilosc zmian biegu do brania oleju?
michass Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Pomyśl ile mieszasz biegami np. na autostradzie,a ile w tzw. centrum miasta.Ile razy stajesz do zera i rozpdzasz samochód.Czy samochód na trasie sie w/g ciebie tak samo wysila,czy samochody mające np. problem z temperaturą gotują się w trasie(no w korku raczej ),czy w mieście.Skoro paliwa idzie w mieście więcej to czemu nie oleju.Pojedż swoim na pożądne górki to się szybko przekonasz o czym mowa.Porównanie miasta i autostrady to celowe skrajności żeby naświetlić problem.Do tego jeszcze dochodzi styl jazdy oczywiście emeryckie powożenie kontra pałowanie, na każdych światłach pi*da. Dlatego.
dj_bobo Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Hahaha, mnie "rajdowca" chcesz przekonać to tego? Ja mieszkam blisko gór i często tam bywam. A jazda autostradowa z prędkościami obrotowymi rzędu 4000-5000 obr/min nie jest gorsza dla większego picia oleju? Znam przypadki, że ludziom bierze olej w furkach tylko podczas wypadów w delegacje do Niemic. W mieście coś tam weźmie, ale nie tyle co w trasie przy dużych prędkościach. Jak dla mnie argument do przemyślenia, no ale mogę się mylić.
darkle Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Oczywiście że przy jeździe autostradowej przy obr 4000-5000 weźmie pewnie więcej niż po mieście. Ale jeśli mówimy o jeździe z obrotami ok 3000 to wydaje mi się że po prostu po autostradzie silnik na V biegu wykona mniej obrotów/1000km niż po mieście non stop I; II; światła; I; II; III korek; I itd... A więc i z olejem obchodzi się inaczej
michass Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 A na autostradzie jak sie gania konkret,to właśnie 3/4 stanu utrzymywać jest wskazane.Bo wiater sie robi w silniku jebit*y,i w skrajnych prztpadkach,prócz chlipnięcia oleju potrafi np uszczelka pod głowicą iść na spacer.Nas to raczej mało dotyczy,bo każdy jednak uważa oleum i nie fiziuje.Dlatego tak zajebiś*e lubimy nasze "rakiety"
uris Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Na prośbę ,,michass,, umieszczam odpowiedzi na pytania, które może pomogą załatwic problem z tym pięknym silnikiem i olejem Pierścienie które wstawiłem były załatwiane z serwisu z Niemiec,konkretnie nie wiem czy oryginały czy jakieś Niemieckie zamienniki, musiałbym zapytac mechanika,jeśli chodzi o te które siedziały to były oryginalne. Jeśłi chodzi o próbę olejową to nie robiłem,a jeśli chodzi o ciśnienie to sprawdzałem przed remontem to było na każdym inne o 8 do 11 zależy na którym cylindrze. Głowice oddałem do zakładu to mówili że nie jest w złym stanie i fabryczne rzeczy jeszcze widac, jeśli chodzi o przebieg. Głowice mi spasowali i szlif zrobili i uszczlniacze zaworowe powymieniali,a i jeszcze uszczelke pod głowice tez zmieniłem. Tłoki sam widziałem to normalnie nagar można było palcem zdzierac,był zalepiony częśc zaworów, pierścienie były przyklejone nagarem to mówił że ledwo ściągnął gładź cylindrów prezentowała się dobrze, tłoki miały lekkie luzy, bo jak zalał benzyny na nie to po szybkim czasie już jej nie było. Jeździłem na Mobilu 10w40a a teraz mam zalany Shell HX7 10w40, ale zastanawiam się nad zalanie 10w60, może w jakimś stopniu coś pomoże. Chyba tyle jakby co to pytac A i jade we wtorek odmę sprawdzic bo może zapchana jest to dam znac co i jak. :gwizdanie: Ja mam jeszcze jedno pytanie czy po remoncie silnika mierzyłeś kompresje ?
sebatomas Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Panowie..od roku mam ten sam problem.. lektura wasza jest długa.. zrobiłem remont pierścieni i d*pa dalej olej żre. ale nie mam siły co dalej..//trójnik, OCT ? chcę zakończyć ten problem z braniem oleju..
michass Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Panowie..od roku mam ten sam problem.. lektura wasza jest długa.. zrobiłem remont pierścieni i pupa dalej olej żre. ale nie mam siły co dalej..//trójnik, OCT ? chcę zakończyć ten problem z braniem oleju.. Do zakończenia problemu z olejem potrzebne jest urwisko.Zupełnie takie jak na amerykańskich filmach.Puszczasz ręczny i poooszed.I masz pewność ,że nie będziesz dolewał. A tak na poważnie to jakie pierścienie wsadziłeś do strucla,chodzi mi czy tzw.fabryczne czy jakieś inne.Powiedzmy do porównania z innymi mi to.A robiłeś sam może czy normalnie u paprocha? No i na jakim oleju grasowałeś przed remontem i teraz po.Ile od remontu mineło( przebieg).Czy głowica była choć obejżana??? Kiedyś pisałem o typku którego napotkałem u paprochów,któremu po znajomościach wymieniali same pierścienie.Miał wtedy mało najechane,ale sie chwalił,że nie łyka.Teraz staruszek niestety robił swoją padakę u tych samych paprochów i też go tam spotkał,i napomknął o oleju.Gościu dalej twierdzi że z olejem spokuj.A minął ponad rok.Pierścienie były celowo nie fabryczne.Amerikańskie albo polskie,jakieś tjuningowe.Każdy z nich gadał co innego.Więc osobiście nie wieżę że oleju nie łyka.Jakby się komu chciało go poszukać to jest na forum:Padło ma czarne-sedan,z gazem,Kujawsko-pomorskie,Koneck(okolice).Szkoda że jak poradził se z olejem to na forum nie jest taki wylewny.I koledzy-paprochy by zarobili. [br]Dopisany: 05 Październik 2011, 19:04_________________________________________________Urwa sorry za tak wysłaną odp.Z drugiej strony ogłoszenia w ramkach są droższe,nie.
darkle Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Myślę że w tych motorach zużycie 0,1-0,3l/1000km można uważać za sukces. Wymiana pierścieni, ale fachowa na 100% rozwiąże problem brania oleju. Fachowa tzn. po zweryfikowaniu czy tuleje nie mają rys i wymiary mieszczą się w tolerancjach. Pierścienie muszą być założone prawidłowo i po dokładnym oczyszczeniu rowków w tłokach.
dj_bobo Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 U mnie wyszło 0,2l/1000km. Jestem szczęśliwy
darkle Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 U mnie podobnie na midlandzie 5W-40. W trasie 700km wziął 0,15 a jeżdżąc po okolicach jakieś 30-40km bierze jakieś 0,3-0,35 a więc też jestem szczęśliwy Przy następnej wymianie oleju powtórzę mu płukanie pierścieni i może będzie jeszcze lepiej
fahur Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Jestem świeżo (18dni i 700km) po zmianie oleju na Mobil 1 5W-50. Po spuszczeniu starego oleum, wlałem dokładnie 4l nowego (jedna bańka). Po tych 700km oleju znikło dokładnie nic, czyli miarka pokazuje poziom oleju na 8 kresce (brak 200ml, czyli te 4l, które wlałem na początku). Został założony filtr Mann. Wiem, że jeszcze za mały przebieg, żeby oceniać efekty zmiany oleju, ale jak na razie jest OKi Będę informował jak dalej... P.S. Jeżdżę w automacie - Multitronik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się