Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla ścisłości,to jak ja jeżdziłem po pare,paredziesiąt kilometrów koło domu to też nie dymiło z filterka aż tak i czuć nie było nic.Sprawa się wyjaśniła w trasie po konkretnym nagrzaniu.A czuć tylko na postoju.Podobno w lato to dopiero wali dym z pod machy(inne fora).Chyba że kolega nie ma żadnych przedmuchów absolutnie,to i dymić nie będzie.Ja już po zabiegach jestem: odpowietrzenie puściłem do dzióry na lewą półoś,a wcześniej wstawiłem zamiast filterka (na zdjęciach) stary czwórnik jako zaworek żeby wilgoci nie lapało.Jakby co dam foto.Jeżeli chodzi o chamulce to i ja zauważyłem podobny objaw.

Prosze o foto:)

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jutro sie postaram pstryknąć zdjątko,bo dziś cimno i mokro u mnie.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 18:47_________________________________________________

CIMG2023.jpg Boczne wyjścia czwórnika są zaślepione.

CIMG2016.jpg Wąż idzie pod zbiorniczek do dzióry na półoś-w kabinie nie czuć smrodu.

CIMG2022.jpg

Na drugim i trzecim zdjęciu widać podłączenie cienkiego wężyka -hamulce działają OK(chyba to jednak wina zimy była bo u mnie jest +10C i hamulce brzytwa)

Opublikowano

Ja tez tak wykonam swoje podłączenie dziś odbieram z tokarni taki trójnik i wstawię fotki jutro jak to u mnie wyszło.

puzdro chłopaki i dzięki za pomoc

Opublikowano

jestem juz po przeróbce.

Zastosowałem sie do waszych instrukcji. Niestety trzeba bylo luzować alternator bo brakło miejsca żeby włożyć ta gruszkę odmy z nowym wyjściem na wąż.

Tu mam fotke gdzie położyłem waż razem z filterkiem.

2290a964e120a3b9gen.jpg

A tu fotka na której widać ze cala ta rzeźba jest schowana a udało sie to dzięki temu ze odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy.

70befe82ac259469gen.jpg

Jak trochę pojeżdżę to dam znać jaki wyniki:)

Nie ukrywam ze ta przeróbka troche kosztowała...:( szczegolnie uslugi w tokarni czyli wlot do gruchy i nowy trojnik zeby podlaczyc ten cienki weżyk..

Opublikowano

Ty a powiedz czy czwórnik to jest zaślepiony,czy normalnie podłączony do dolotu?Bo ze zdjęcia kiepsko widać.Jak by został tak podłączony to raczej na kokosy bym nie liczył.Według moich obserwacji spalany olej dostawał się do dolotu z klawiatury(nie z gruchy-dołu silnika) poprzez czwórnik o wadliwej konstrukcji.

Opublikowano

Faktycznie czwórnik jest podłączony po staremu do dolotu ale jest z jedna wielka różnica - trójnik został zaślepiony wewnątrz silikonem i wężem olejoodpornym. Dlatego musiałem tak zrobic bo nie mialem czym zaslepić dolotu. jest to rozwiazanie chwilowe równie skuteczne.

Dolne wejście czwórnika zaślepiłem wkrecając srube 8 i sylikonem:)

Olej faktycznei leci z klawiatury a nie od dołu gruchy...

Opublikowano

No panowie jest werdykt u michassia,bo wkońcu zaparkowałem na równym.

Po około 1500 km z czego 900km na trzech cylindrach ubyło około 250ml oleju,co uważam za sukces.Myślę że zużycie będzie jeszcze mniejsze przy normalnej pracy silnika.

Natomiast nie spodziewam się żeby wcale nie żarł,bo przedmuchy są,przynajmniej u mnie.Po konkretnym nagrzaniu leci niebieskawy dymek z odmy+,którego natomiast nie widać po otwarciu korka.Za to wieje z pod korka też konkretnie.Są to wy..bane uszczelniacze i pewnie prowadnice zaworowe też.

Panowie odma+ to dobry patent i myślę że się szybko pójdzie w polskę do wszystkich trybniejszych właścicieli audic i passatów z silnikiem 2.0 ALT.

A jeśli zacznie brać olej to oczywiście też napiszę o tym tutaj,żeby nie wprowadzać w maliny i robić niepotrzebnych nadziei.

Pozdrawiam Was wszystkich Panowie i życzę sukcesów w budowaniu ODMY+ w waszych altach

Opublikowano

Michu jak jechałeś na 3 garach to jeszcze więcej Ci łyknął... :kox:

To jednak dobrze, że wstawiliśmy to tutaj. Może chociaż parę osób rozwiąże swoje problemy z "tankowaniem" zarówno benzyny i oleju... :wallbash::decayed:

Opublikowano

Noo musiał raczej.A dzia Bozi że nie klęknął silnik i pare innych gadżetów(poduszki,katalizator,sondy itp.).Wczoraj w trójkę jadąc 120-140 km/h spalił 7.4l/100km. Ale w drugą mańkę ta sama droga 8.9l /100km,tylko że cewka była po drodze podmieniana.Także one mają duży wpływ na spalanie,nie mówiąc o extremalnym jeżdżeniu na trzech garach :witch:

Też uważam że sie komuś napewno przyda :good:

Opublikowano

zrobiłem już 2400km w tym 400km ostra jazda, do pełnego stanu dolałem tylko 0,4l przedtem wlewałem 0,5l na 1000km

Opublikowano

Czyli coś w podobie do moich wyników jak narazie.A na wiosnę zafunduje se czyszczenie dolotu i przepustnicy i może kolektora,żeby się już definitywnie oleju pozbyć.Syf nie będzie się zbierał,odzyska pare kuni.

Audi dało plamę z tą odmą,i paroma żeczami np.robię cewki(też słaby punkt tych padaczek),a kolega w tym czasie (ma tuarega 2004r) dostaje takie cewki w serwisie VW za darmoszkę ,z wymianą.Akcję zrobili bo cewki trefne,a u AUDIEGO cicho wycofali wadliwe,ale dobre kupujcie sami.

Opublikowano

Koledzy po modyfikacjach a powiedzcie czy ta przeróbka może jakkolwiek wpłynąć na kompresje silnika ? I jak teraz wygląda u was ciśnienie oleju ?

P.S. Znalazłem ciekawy tekst :>

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Opublikowano

Za wycieki olejowe też niby są mandaty.W Polsce to raczej nierealne,żeby nie przeszedł przeglądu lub dostać mandat za "ekologię".Co innego u faszystów czy w holandii,oni mają coś w rodzaju obwoznego kontenera z wyposażeniem do badania samochodów w tym i technicznego stanu pojazdu.Wycieki,emisja Co2,olej opałowy w baku itp.W Enerdeeefenie nie puszczą np samochodu który gubi olej,i dadzą dobry mandacik.A w holandii możesz nawet dostać rachunek za usunięcie oleju z ziemi w ekstremalnych przypadkach.Ale nie słyszałem żeby takie cuda działy sie u nas w kraju,więc chyba bez paniki.Pozatym kto by szukał jakiejś "urwanej" :wink4: odmy.Dlatego wąż w dół i nikt nic nie wie.A przelądy techniczne to raczej niezbyt skąplikowana sprawa :cool1: chyba że byś sam był zbyt wylewny i chciał się pochwalić wynalazkiem.Bo amatorsko na ścianie lepiej światła ustawiam niż diagnosta na przyżądzie,jak ma jakieś klucze wogóle.Np tebliczki znamionowej by mi wogóle nie znależli,gdybym nie pokazał,więc o czym tu gadać.

Co to ma wspólnego z kompresją w cylindrach,chyba nic.A ciśnienie oleju dziękuje,chyba wpożądku bo czemu inaczej.Zmieniło się jedno i to mocno,że teraz jeżdze jak mi sie podoba z petarą na światłach itp,a nie jak emeryt 1.6 bo mi OIL MIN wyskoczy,kat sie zapcha i wiadro oleju w bagażniku trza było wozić jak by co.

Zamiast co tydzień dolewam co mieśiąc i to mniej,dla mnie jest cholerna różnica.

Pozdrawiam wszystkich i może też się pochwalcie jakie odczucia po przeróbce.

Opublikowano

Witam, też dłubię się z tym olejem w ALTku ... robiłem modyfikacje nieinwazyjne - i dalej wcina, z takich ciekawostek - przewód z czwórnika idący do serwa hamulców czyli przez trójnik a dalej do dolotu zamieniłem na wąż przejrzysty - co ciekawe - część do trójnika jest brązowa od oparów a za trójnikiem, gdzie jest mocno zwężony przepływ (średnica ok 1 mm) praktycznie czysty ... czyli jedyna droga oleju do spalania to krótki przewód z klawiatury do dolotu. Szukam rozwiązania aby nie przerabiać za mocno ... musi być jakieś rozwiązanie ... :/[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 08:56_________________________________________________aaa piszę dlatego że każdy przerabia odmę a z odmy olej nie leci na górę - gdyby tak było - w przewodzie do serwa zbierałby się olej - bo w czwórniku jest membrana - oglądaliście te membrany ? u mnie taka pofalowana ... może one siadają szybko ? gdyby membrana była ok, to nie dostałby się olej ... hmm

Opublikowano

Kolego olej leci z klawiatury do dolotu... Nasza przeróbka zmusza olej do powrotu do odmy czyli w dół a nie jak to ma miejsce przed przeróbką do dolotu...

Moim zdaniem jest źle wykonany trójnik który od strony odmy ma wąż wyżej niż po stronie dolotu, gdyby konstrukcja była odwrotna sytuacja nie miałaby miejsca... Takie są moje wnioski ale zawsze mogę się mylić:)

Opublikowano

bo w czwórniku jest membrana - oglądaliście te membrany ? u mnie taka pofalowana ... może one siadają szybko ?

Te membrany napewno nie są wytrzymałe... To taki cieńki rodzaj gumy jak do prezerwatyw prawie :gwizdanie:

Na wszelki wypadek jakby przeróbka na wiosne się nie powiodła - już zaopatrzyłem się w nowy czwórnik.

Opublikowano

A jakie koszta czwórnika ? myślałem aby przewód od podciśnienia dolotowego skierować do odmy z góry a odma dopiero do czwórnika o tej strony - nadmiar oleju spłynie ...[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 10:20_________________________________________________W ASO 34 zł :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sukcesów życzę,tylko pamiętajcie,że olejek jest zasysany do dolotu a nie spływa grawitacyjnie.Dodatkowo pcha go ciśnienie z dołu z gruchy.A o czwórniku i jego pojebanej konstrukcji już mi się znudziło pisać.Dziwie się że macie podane na talerzu,a się cykacie.Nic złego się nie dzieje po przeróbce.Roboty aż tyle też nie ma,chyba prościej nie można.

Gielda211 pochwal się wynikiem z bagneta/przebieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...