Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto wyciąć katalizator w A4 B5 1.8?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na urlopie byłem w tatrach... i w drodze do Zakopanego kontrolowali wyrywkowo auta.

Wszystkim zatrzymanym sprawdzali spaliny ??I coś Ci zrobili za ten pomiar ?

Jeśli chodzi o emisje spalin, mieszcze sięw normie (z grubym zapasem) chociaż kata nie mam

Ale twoje auto jest prawie 10 lat młodsze od naszych więc nie ma sie co dziwić że nasze nie mieszczą sie w normach a twoje tak :wink:

Opublikowano (edytowane)

Wybaczcie chłopaki, nie zwróciłem uwagi :kwasny:

Też jestem ciekawy jak policja reaguje na przekroczenie norm emisji spalin.

Mi osobiście to akurat powiewa, czy auto mieści się w skali, czy może ja przekracza 3,4 czy 5-krotnie. No bo ile w naszym kraju jeździ golfów 2, maluchów, czy tez starych kombajnów, ciągników itd. i nikt o to afery nie robi, a policja za rolnikiem w pole nie wjeżdża. Tym bardziej teraz, gdzie mamy okres żniw.

Edytowane przez Frodus
Opublikowano

Słuchajcie, to jest jakaś mega hipokryzja, bo sprawdzali właśnie takie starsze, ale w mojej ocenie tylko przyjezdnych, a że miejscowy zostawia za sobą chmurę dymu to nie ważne.
Do rzeczy jednak, no pomiar robi jakaś firma zewnętrzna - dwóch gości z autem prywatnym. Jak zrobili mi pomiar to policjant powiedział, żebym się nie martwił, bo mandatu nie będzie, ale musi zatrzymać dowód, bo nie jest wszystko dobrze i że odbiorę go w starostwie w Łodzi jak wyreguluję i zrobię przegląd, czyli to tak wygląda jakby zawieszano badanie techniczne w ten sposób. Ja się zlękłem, bo przypomniało mi się, że nie mam kata i nic mi żadne "podregulowanie" jak on powiedział nie da. Zapytałem się, czy nie da jednak rady tego inaczej załatwić, że na parę dni pojechaliśmy i oddał mi wszystkie dokumenty... więc chyba mi się upiekło. Widziałem jednak, że jakąś Vectrę starą zatrzymali to coś długo ją tam trzymali.
Mi też wiszą te normy, przeglądy jak robie to nie mierzą tam i tak poziomu emisji więc przechodzi wszystko.

Opublikowano

A jak mogłaby wyglądać sytuacja, gdyby Ci dowód i musiał byś zrobić "nowy" przegląd?

Wiadomo że tego na OSKP nie sprawdzają, więc pewnie by Ci podbili, tylko gorzej gdyby przy odbieraniu dowodu, chcieliby jeszcze raz Cię sprawdzić.

Ciakawi mnie czy są na to jakieś doraźne sztuczki - oczywiście po za montowaniem katalizatora na nowo

Opublikowano

No to trafiłeś na jakiegoś normalnego miśka , rozumiem jak jedzie jakiś stary strup co dymi jak lokomotywa , to tam się można czepiać , ale jakaś emisja spalin to głupota , większość kilkunastoletnich aut nie mieści sie w normach pomimo że mają katalizatory , u mnie chyba jeszcze jest bo ja nic z nim nie robiłem a auto podobno nie mieści sie w normie .Niedługo wymyślą nam EURO 5 i po drogach będą jeździć tylko nowe auta

Opublikowano

Któryś z forumowiczów badał właśnie spaliny po wycięciu kata i o dziwo wszystko było w normie.

Moim zdaniem jak silnik bierze olej i zostawia chmurę dymu za sobą to i katalizator mu nie pomoże

Opublikowano (edytowane)

Panowie pytanko bo nikt w końcu jednoznacznie nie odpowiedział. Silnik 1.8t czy warto wycinać kąta i zamiast niego rurkę fi55 w obudowie kąta wspawac? Martwię się o ten polonezowaty dźwięk ( który występuje w wolnossacych benzynach - a jak jest z turbobenzyna?) przebieg 280 000

Edytowane przez kfasny
Opublikowano

U siebie pozbyłem się zawartości katalizatora.Nie ma żadnych rurek, po prostu pusty kat.

Dźwięk nie jest głośniejszy, bardziej słychać turbinę ale to jest przyjemny dźwięk

Opublikowano

Ja zakupiłem bez kata i niedawno z ciekawości robiłem pomiar u znajomego na OSKP i wszystko gra, niebawe wyrzuce DPF'a i pomiar powtórze. Ciekawy jestem o ile wzrośnie emisja spalin.

Opublikowano

Ja mam wycięte 4 katalizatoty z układu i też się mieści w normie a to dlatego że mamy takie normy.

Co do pytania o wstawienie rury to lepiej wsadzić tam tłumik przelotowy.

Opublikowano (edytowane)

Hmmm, co w takim razie może mieć wpływ na przekroczone normy? Branie oleju zwiększa to HC i CO? Bo u mnie oleju trochę bierze.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Robero, ile Ty miałeś katalizatorów w tym potworze ?:)

Emejcz, branie oleju podejrzewam że też ma wpływ i to bardzo duży bo jak pali olej to jednak te spaliny wzbogacone o ten właśnie olej muszą gdzieś ujść.

Ja osobiście podczas kontroli (zakładając, że wynik miałbym negatywny) pogadałbym troche z policjantem i zobrazował mu ile po kraju jeździ polonezów i innych wiekowych aut które zioną CO2.

Ile taka krowa stojąca na polu potrafi wyprodukować CO2? Toż to kilka aut na raz miało by problem aby się zrównać z 1 krową.

Ile jeździ po ulicach golfów 2, golfów 3, ilu ludzi jeździ na opale, na rzepaku itd itd.

Opublikowano

W ASN ie siedzi 4 katalizatory dwa tak zwane prekaty i dwa główne. Wywaliłem wszystkie 4 i zastąpiłem robionymi na zamówienie tłumikami przelotowymi ale w obudowy ori katalizatorów więc od dołu wygląda jak by siedziały 4 katalizatory

Opublikowano

Wszystkie te normy i zanieczyszczanie środowiska (jeżeli o CO2 chodzi) to jeden wielki pic na wodę i zwyczajna dyktatura unijnego złodziejstwa. Mało kto wie, że za miażdżącą większość wprowadzanego do atmosfery CO2 odpowiedzialna jest działalność wulkaniczna, a człowiek wprowadza tylko jakieś ułamki jednego procenta...

Opublikowano

Jeśli chodzi o wulkany to nasze auta wprowadzają 3 jak i nie więcej miejsc po przecinku tego co daje wulkan. No ale wulkanu nie można kontrolować ani nakładać mandatów, wiec na lini ognia jesteśmy my, kierowcy.

Robero, duży masz zapas do Normy co2?

Opublikowano

a nawet nie wiem wsadził sondę poczekał chwile i dalej do przodu nawet nie zwróciłem uwagi ile pokazywało na wyświetlaczu

Opublikowano

Racja ze zlodziejstwo i patologia z tym. mi tez badali i spaliny w normie, a czy kata mam to niewiem

Ale raczej jest

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ja pojade się zmierzyć jak DPF'a się pozbęde :D zobaczymy co wyjdzie.

Szakal, zerknij pod auto, będziesz wiedział

Opublikowano

Chodzi o puche za turbo .to chyba kat tam byl. W 1.8t

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Ale popraw mnie jak sie myle

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A nie uwzględniacie tego ze sonda lambda za katem zbiera info robiąc analizę spalin ,a gdy nie ma kata to co się dzieję nie odczytuje przypadkiem złych parametrow ,a przypadkiem te informacje nie wpływają na prezyzyjne dozowanie mieszanki paliwowo-powietrznej ?

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...