Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mrugająca kontrolka świec żarowych i spadek mocy w Audi A4 B7 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie, dwa razy już zdażyło mi się, że podczas jazdy zaczęła mi mrugać lampka świec żarowych, jednocześnie dał się odczuć znaczny spadek mocy.

Po włączeniu i wyłączeniu silnika wszystko powracało do normy.

Zrobiłem małe szukanie w internecie i wyszło mi, że to filtr cząstek stałych nadaje się do czyszczenia/wymiany.

Czy moja "profesjonalna" diagnoza jest słuszna?

jeśli tak to jak dużo może mnie to kosztować i czy mam już biec do mechanika?

a jeśli nie, to co to może być?

Dziękuję z góry za pomoc!

Opublikowano

Twoja diagnoza absolutnie nie jest słuszna,bo jak się nie mylę to powinno się na fisie pokazać wypalanie DPF,a jeśli chcesz być pewny diagnozy to :vaglogi:

Opublikowano

Nie jestem pewien ale vagiem da się sprawdzić stan napełnienia DPF, a migająca kontrolka może świadczyć o problemie z wtryskiem.

Opublikowano

Mrugająca kontrolka swiec żarowych świadczy o awarii czujnika STOP, który znajduje się pod pedałem hamulca. Koniec i kropka;-) W ASO kosztuje to jakieś 60 pln. Poczytaj o tym na forum. Przerabiałem to kilka miesięcy temu.

A co do spadku mocy to jest to Twoje subiektywne odczucie...też tak miałem:-(

Pozdrawiam

Opublikowano

Mrugająca kontrolka swiec żarowych świadczy o awarii czujnika STOP, który znajduje się pod pedałem hamulca. Koniec i kropka;-)

nie pisz głupot, migająca kontrolka świec może również oznaczać walnięty wtrysk sterujący, przetratu przewód itd..... najlepiej podłacz VAG i napisz jakie Ci błedy wyskakują

Opublikowano

jutro jadę na to sprawdzić. DPF prawdopodobnie u mnie niema.

A co do spadku mocy. W momencie gdy kontrolka się załącza czuje czasami lekkie szarpniecie silnikiem, wtedy turbo nie działa i definitywnie mocy nie ma. Nie myślę ze by mogło to być złudzenie.

Opublikowano

Mrugająca kontrolka swiec żarowych świadczy o awarii czujnika STOP, który znajduje się pod pedałem hamulca. Koniec i kropka;-) W ASO kosztuje to jakieś 60 pln. Poczytaj o tym na forum. Przerabiałem to kilka miesięcy temu.

A co do spadku mocy to jest to Twoje subiektywne odczucie...też tak miałem:-(

Pozdrawiam

kolego mi też tak mówili w ASO bo.. nie wiedzieli dlaczego tak sie dzieje, partacze. :polew:

najpierw proponuje podpiąć auto pod kompa. mialem ta zj***na usterke i pare miesiecy mi zajelo zanim doszedlem do jej przyczyny.

u mnie mruganie kontrolki swiec zarowych i spadki mocy weliminowala wymiana gruszki przy kolektorach ssących kosztuje grosze 40zł w aso oraz wymiana czujnika przy turbinie g230 lub G235.

poszukaj w moich starych tematach w archiwum tam jest wszystko

Opublikowano

Witam

U mnie natomiast takie mruganie kontrolki świec żarowych skończyło się na assistance :(

Podczas jazdy kontrolka zaczęła mrugać auto straciło całą moc, zdążyłem zjechać na parking i nie gasząc go podniosłem maskę, ale jak zobaczyłem że silnik chce wyskoczyć ze środka to szybko ją zamknąłem i zgasiłem i do dzisiaj go nie odpaliłem :(

W serwisie dali mi kosztorys naprawy na 37.000zł (dpf,turbina,głowica,pół silnik,chłodnica)

Okazało się że jakiś element metalowy bardzo mały wbił się w tłok.

Do teraz nie wiadomo co to mogło być, pierwotnie przyjęto że był to kawałek zaworu z 2 lub 3 cylindra. Ale nie dawało mi to spokoju i postanowiłem to sprawdzić.

Rozebrałem głowice i wszystko było ok tylko na 2 i 3 cylindrze było widać delikatne zarysowania ale zawory całe. Na turbinie w części wydechowej widać że łopatki trochę pokrzywione natomiast na dolocie całe. Dpf w 100% zapchany a nigdy nie zapaliła się kontrolka że trzeba przeprowadzić procedurę czyszczenia ani auto nie weszło w tryb awaryjny.

Mechanik który teraz składa auto mówi że jedynie co się mogło stać to że kiedyś komuś podczas przeglądu lub jakiś napraw (tylko ASO) musiało coś tam wpaść.

Opublikowano

u mnie tez zapalała sie ta kontrolka i miałem błąd regulacji ciśnienia doładowania zregenerowałem turbo kierownica i uszcelnienie i narazie tylko raz po tym sie zapaliło a zrobiłem już 6 tys po regeneracji turbo też myśle o którymś zaworze ale nie wiem jak je sprawdzic a dwa wymieniać to koszt ok 400 pln więc narazie jeżdżę podłącz komputer i będziesz wiedział od czego samochód wszedł Ci w tryb awaryjny :kwasny:

Opublikowano

Autko od wczoraj na serwisie wciąż czekam, zobaczymy wieczorem co mają mi do powiedzenia.[br]Dopisany: 20 Styczeń 2011, 11:10_________________________________________________ Więc tak odebrałem samochodzik z serwisu. Na kąpie wyszło tak

04195 P1063 001

fuel pressure regulation value below lower control limit intermittent tłumacząc- wartości ciśnienia paliwa rozporządzenia poniżej dolnej granicy kontroli przerywany ??

mechanicy rozłożyli ręce i zwalili problem na komputer który jest zczipowany. ;(

Opublikowano

Może byc dużo przyczyn wtryski pompa zawór, trzeba zacząć od porządnej diagnozy i podczas jazdy sprawdzić jakie ma ciśnienie na listwie paliwowej. Na początek zmień paliwo .

Opublikowano

Adres 01 Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8E0 910 401 F HW: 8E0 907 401 AJ

Component and/or Version 3.0L V6TDI G000AG 0040

Software Coding: 0011271

Faults Found:

004195- Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P1063-001-Upper Limit Exceeded-Intermittend

Freeze Frame

Fault Status: 0010001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 5

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 3696 /min

Torque: 491.4Nm

Speed: 51.5 Km/h

Duty Cyckle: 100.6 %

Voltage: 14.21 V

Presure: 702.9 bar

Duty Cycle: 52.1 %

004195- Fuel Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P1063-002-Lower Limit Exceeded-Intermittend

Freeze Frame

Fault Status: 0010001

Fault Priority 0

Fault Frequency: 5

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 3696 /min

Torque: 491.4Nm

Speed: 51.5 Km/h

Duty Cyckle: 100.6 %

Voltage: 14.21 V

Presure: 702.9 bar

Duty Cycle: 52.1 %

Takie błędy wyszły po głębszej diagnozie? Czy to może być czujnik ciśnienia pompy? Macie jakieś pomysły czekam na odpowiedz[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 14:03_________________________________________________ Moja historia z migającą lampką świec żarowych i spadkiem mocy zakończyła się. Autko naprawione i śmiga nie do poznania. :> . Otóż w renomowanym garażu o nazwie " JACSONS" w którym robiłem dotychczas serwisy, nie przykładali się do nich, i nie wymieniali filtrów co 10tyś tylko co 12miesięcy. Czyli gdybym zrobił 20 lub 30 tyś w ciągu 10 miesięcy i tak by ich nie wymienili. żal Kąputer pokazywał że jest coś nie tak z ciśnieniem paliwa, więc wiedząc że mam chipa w zwalili na to że mam kąpa zjebanego i źle steruje ciśnieniem żal. Znalazłem inny garaż w którym mechanik stwierdził że jeżeli niema ciśnienia musi być coś z układem paliwowym pierwsze co zrobił wymienił filtr paliwa i wyregulował czujnik od ciśnienia autko zaczęło tykać jak zegarek. :>

Mała przestroga

Czasem warto zajrzeć po serwisie do silnika i sprawdzić czy wszystko jest poprawnie i rzetelnie wymienione

Opublikowano

W moim przypadku zaraz po odpaleniu samochód zgasł po chwili znów go odpaliłem i moc norma ale mrugała kontrolks swiec zarowych.Po podpieciu do vaga błąd sterownika immo lub cos tam z przewodami po usunieciu błedu kontrolka zgasła wszystko work.

Opublikowano

mam tak samo z kontrolką od świec i u mnie na chwilę obecną zdiagnozowałem urwaną rurkę przy chłodnicy recyrkulacji spalin. Zobaczymy czy po wymianie wróci wszystko do stanu wyjściowego.

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam podobny problem tak jak w tym wątku.

Posiadam audi a4 b7 2.0 tdi BPW, problem polega na wyłączaniu turbiny po przekroczeniu około 90km. najczęściej dziej się to na 5-6 biegu. Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR turbina wyłącza się przy prędkości około 120 km/h, więc delikatnie można jeździć. W związku z tym, że jeżdżę od warsztatu do warsztatu i każdy ma inną diagnozę, a autem jeździć się nie da.

Wymieniłem i sprawdziłem wiele rzeczy w związku z tą awarią tj.:

- przepustnica nowa

- turbina po regeneracji (około rok temu)

- rura gumowa do turbiny nowa

- IC wyczyszczony i sprawdzona szczelność

- EGR wymieniony, bo nie działał (używka sprawna)

- sprawdzona gruszka - ok

- zawór doładowania ok

Nie mam już pomysłów a mechanicy już mi chcą przeprogramować komputer ale czy słusznie?

Poniżej logi, które otrzymałem od mechanika:

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

P2279 - 000 - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00110000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 90

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 255204 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2016 /min

Prędkość: 80.0 km/h

Obciążenie: 44.3 %

Napięcie: 14.29 V

Bity binarnie: 00000000

Moment obrotowy: 214.7 Nm

Temperatura: 77.4*C

000665 - Regulacja ciśnienia doładowania

P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00110000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 18

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 255262 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2205 /min

Prędkość: 90.0 km/h

Obciążenie: 41.2 %

Napięcie: 14.36 V

Bity binarnie: 00000000

Ciśnienie rzecz.: 2162.4 mbar

Ciśnienie rzecz.: 1591.2 mbar

005488 - Sterownik silnika zablokowany przez immobiliser

P1570 - 000 - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 256292 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1029 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 11.32 V

Bity binarnie: 00000111

Bity binarnie: 11000000

Bity binarnie: 00000000

008759 - Sonda lambda 1; zespół 1; prąd pompy jonowej

P2237 - 000 - przerwa - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00110000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 256703 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1470 /min

Prędkość: 73.0 km/h

Obciążenie: 43.9 %

Ilość powietrza/Obr.: 905.0 mg/suw

(bez jednostek): 1.00

(bez jednostek): 8.0

Bity binarnie: 10001001

000801 - Czujnik obrotów silnika (G28)

P0321 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00110000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 258694 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 11.40 V

Bity binarnie: 00000100

Stab.b.jałowego: 0.0*KW

Obroty silnika: 0 /min

Dodam, że po podłączeniu komputera i gdy puszczam pedał gazu to komputer podaje żądaną wartość 1 hPa a z tego co mi mówił mechanik powinno być żądana około 1000 hPa. Po takiej akcji wchodzi w tryb awaryjny i odcina turbinę. Oczywiście po odłączeniu zapłonu i podłączeniu na nowo wszystko ok, aż do następnego wejścia w tryb awaryjny ze sprężynką.

Pomóżcie, gdzie szukać, bo nie wiem czy to wina turbiny czy komputera.

Opublikowano
Witam

U mnie natomiast takie mruganie kontrolki świec żarowych skończyło się na assistance :(

Podczas jazdy kontrolka zaczęła mrugać auto straciło całą moc, zdążyłem zjechać na parking i nie gasząc go podniosłem maskę, ale jak zobaczyłem że silnik chce wyskoczyć ze środka to szybko ją zamknąłem i zgasiłem i do dzisiaj go nie odpaliłem :(

W serwisie dali mi kosztorys naprawy na 37.000zł (dpf,turbina,głowica,pół silnik,chłodnica)

Okazało się że jakiś element metalowy bardzo mały wbił się w tłok.

Do teraz nie wiadomo co to mogło być, pierwotnie przyjęto że był to kawałek zaworu z 2 lub 3 cylindra. Ale nie dawało mi to spokoju i postanowiłem to sprawdzić.

Rozebrałem głowice i wszystko było ok tylko na 2 i 3 cylindrze było widać delikatne zarysowania ale zawory całe. Na turbinie w części wydechowej widać że łopatki trochę pokrzywione natomiast na dolocie całe. Dpf w 100% zapchany a nigdy nie zapaliła się kontrolka że trzeba przeprowadzić procedurę czyszczenia ani auto nie weszło w tryb awaryjny.

Mechanik który teraz składa auto mówi że jedynie co się mogło stać to że kiedyś komuś podczas przeglądu lub jakiś napraw (tylko ASO) musiało coś tam wpaść.

to obejrzyj kolektor ssący prawdopodobnie brakuje w nim klapki która wpadła do cylindra a potem w części została wyżucona na zewnątrz do układu wydechowego. dlatego ja u siebie wymontowałem kolektor i wyrwalem te klapki.

Opublikowano

Siema

I co naprawileś tę usterkę bo mam to samo i szukam pomocy.

Muszę zacząć od VAGA ale myślałem o świecach chociaż dwa lata temu wymieniłem na nówki Boscha.

Czasami mi gaśnie w czasie jazdy i jest O.K ale jak dodaje gwałtownie gazu na 5 biegu zaczyna szaleć.

Po jakimś czasie gaśnie. Po odpaleniu też czasem cały czas mruga.

Czujnik Stopu dwa lata też wymieniłem.

Miesiąc temu miałem problemy ale po wymianie przepływomierza i czujnika recylkulacji spalin problemy znikneły.

A teraz znowu nowe gówno!!!!

Opublikowano

Koledzy!

Ma ktoś namiary, gdzie można DOBRZE zdiagnozować komputer w okolicach Bielska lub Czechowic - Dziedzic. Mam taki sam problem i jestem już po wymianie EGR i przepustnicy, a problem dalej występuje :-(

Tak jak ktoś z kolegów pisał wyżej, że najpierw trzeba zrobić dobrą diagnozę, a potem brać się za robotę. Nie uśmiecha mi się wymiana połowy osprzętu silnika...

Dodam, że u mnie problem występuje najczęściej przy większych temperaturach na zewnątrz (powyżej 20°C) i można już odczuć spadek mocy zaraz po odpaleniu auta, ale kontrolka załącza się po jakimś czasie. Czasami wyłączenie i włączenie silnika pomaga.

Mój silnik to BRD 170KM.

Dzięki za pomoc!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...