Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jak sprawdzić czy cewka zapłonowa jest ok?


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nowozałożoną instalacją gazową, a mianowicie szarpie mi na zimnym silniku po przełączeniu na gaz, a po rozgrzaniu jest juz ok. Gazownik wymyślił że trzeba wymienić cewki zapłonowe, mimo że na benzynie chodzi na nich idealnie. Sprawdzałem błędy silnika i nie pokazuje mi żadnych błędów.

Powiedzcie jak mogę sprawdzić dokładnie czy cewki są do wymiany? Czy one się np jakoś wypalają i działają słabiej? Czy po prostu są zawsze ok dopóki nie padną od razu całkiem? Raz mi padła już cewka 1,5 roku temu i od razu wiedziałem że to ona bo szarpało ciągle i nie dało się jechać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna jest miej wrażliwa na wypadanie zapłonu a gaz bardzo wrażliwy, co do sprawdzenia cewki to się robi tak: jedziesz najlepiej pod jakieś niewielkie wzniesienie i wrzucasz np 5 bieg i pedał gazu do oporu jak będzie szarpać to cewka do wymiany , a jak nic się nie będzie działo no to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak przy okazji podzielić się wrażeniami z jazdy na gazie? Mam taki sam silnik i chciałem spytać o wrażenia bo też chcę zagazować jak już się uporam z "zespołem regulacji napędu"...No i co dokładnie masz założone. Pozdrawiam...[br]Dopisany: 24 Listopad 2010, 19:03_________________________________________________Aha i ile przejechałeś na LPG?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalację aktualnie Stag 4, reduktor Zavoli Zeta N, Wtryski miałem Magic Jet, ale zmienił mi gazownik na którejś kolejnej wizycie i mam teraz Valtek 2Ohm (szare). Wszystkie podzespoły są nowe i wg instalatorów wymieniali po kolei wszystkie podzespoły aby wyeliminować ewentualny problem i nic. Przełączanie na gaz mam ustawione coś koło 42C. Wiem że można ustawić więcej to później się przełączy ale to nie rozwiązanie. Świece wymienione - to była pierwsza diagnoza źle działającej instalki i problem nadal istnieje. Instalację mam od początku września i zrobiłem na gazie jakieś 2500km. Instalacja ma 2 lata gwarancji. Pali mi na niej około 10,5litra LPG - co uważam za dobry wynik. Szarpanie występuje gdy przełączy się na gaz na zimnym silniku i w momencie gwałtowniejszego wciskania pedału gazu. Jak się nagrzeje do ok 90C to już jest tak jak na benzynie. [br]Dopisany: 24 Listopad 2010, 21:45_________________________________________________Na gazie jeździ mi się dobrze, praktycznie tak jak na benzynie, tylko to wkurzające szarpnięcia na zimnym i nieraz potrafi zgasnąć na zimnym przy okazji tych szarpnięć. Tylko odczuwalna jest ulga w kieszeni ;) jak połowa kasy pozostaje w porównaniu z PB. [br]Dopisany: 24 Listopad 2010, 21:47_________________________________________________Sprawdzę jutro ten sposób Łukasza23, ale nieraz skręcam na skrzyżowaniu na 4ce przy wolnej jeździe i nie szarpał, tylko się przymulał, co myślę że jest normalne na takim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się. Ten typ tak ma. Podobno później poprawili to i już cewki są git, chociaż tego nie jestem pewien na 100 %. Ale w pierwszych modelach ALT najlepiej zakupić cewkę i wozić ją np w schowku. Kiedyś podczas długiej trasy może się to wydać nieocenione.... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie jest bardzo proste:

1. Wymień wtryskiwacze LPG

2. Poprawna regulacja jezeli to nie pomoze to:

3. Wymiana sterownika na Stag300-4 premium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wtryskiwacze beznadziejne...A z lektury tegoż forum http://lpg-forum.pl/index.php, wynika że Stag 300 Plus wystarczy, nie koniecznie Premium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w mojej miejscowości w autoryzowanym warsztacie i sprawdzili mi jeszcze raz pod swoim kompem diagnostycznym BOSCH błędy w silniku i nic - 0 błędów. Wyjeli świece i powiedzieli że wizualnie nie mają do nich zastrzeżeń. Dostałem na to również papier przebiegu badania i sprawdzenia i pieczątką ;)

Chyba moim gazownikom to pokażę i niech się wypchają, bo nie mam zamiaru wydawać 600zł na nowe cewki ;/[br]Dopisany: 25 Listopad 2010, 18:30_________________________________________________Słuchajcie właśnie sprawdziłem i mam cewki z numerami w swojej a4:

1 - 06C 905 115L

2 - 06C 905 115H

3 - 06C 905 115L

4 - 06B 905 115L

Czy to źle że są takie? Pytam, bo mój gozownik zlecił wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaleciłbym Tobie zmiane mechanika :hi: bo na siłe próbuje Ci wcisnąc ze to g.....no co załozył jest super sprzet :polew: a wina lezy w cewkach. To co masz założe jest OK ale w B5 lub starszych silnikach bez tak rozbudowanej samodiagnostyki i rozbudowanych korekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu jeszcze wtrącę, w ETCE pokazało że 06C 905 115L jest sprzedawana do 01/07/2009 a od tego momentu jest cewka o symbolu 06C 905 115M, wiem że to jest od silnika 3.0, ktoś możę wie czym się różnią...?[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 20:41_________________________________________________

ETKA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wina źle ustawionej instalacji o tyle.

Jakby cewka była walnięta to nie miał byś mocy i telepało by silnikiem. Naogół cewka działa albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem że jedna cewka ta z nr 06B 905 115L jest od silnika 1.8T - tak mi sie wydaje. Czy to może mieć wpływ na prace silnika na gazie jak zimny? Po jutrze zamówię jedną cewkę i wymienię tą niby od 1.8T i zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w moim aucie 1.8 125KM ADR też szarpie podczas przełączania na gaz. Dzieje się to tylko przy niższych temperaturach, tzn poniżej ok.10 stopni. Latem jest ok.

Wtryskiwacze mam valteka czerwone. W serwisie gazu zmienili mi sposób przełączania na gaz, po czym każdy cylinder z osobna zostaje przełączany i trwa to nieco dłużej.

Po tej zmianie szarpania nadal są, jednak auto nie już tendencji do gaśnięcia. Nastepne wizyty u gazownika nie przyniosły poprawy.

Poczytałem na forach o synchronizacji tych wtryskiwaczy (ustawieniu takiego samego skoku na każdej cewce wtryskiwacza).

Po czyszczeniu i synchronizacji wg wyczytanych informacji - 0,4mm na każdym wtryskiwaczu - jest wyraźna poprawa, auto lepiej przyspiesza i mniej spala.

W moim przypadku spalił 39,5L/407km, co daje spalanie w granicach 10L/100km (już po odliczeniu kilometrów zrobionych na paliwie).

Dodatkowo dla informacji skoki każdej cewki przed synchronizacją, kolejno od pierwszego cylindra: 1,0mm; 0,4mm; 0,3mm; 0,3mm. Po regulacji wszystkie na 0,4mm.

W moim przypadku efekt szarpania był dodatkowo bardziej odczuwalny (niewiele, ale jednak bardziej) przez dziurawy wężyk w układzie podciśnienia (łączący trójnik (połączony z serwo) z króćcem przed przepustnicą).

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wtryski benzynowe kleją się na zimno, stąd szarpanie. VALTEK to niskobudżetowy wyrób i trzeba mu wybaczyć jesgo wady albo zacisnąć zęby i zainwestować w coś lepszego.

Ja mam ADR i mimo przejścia na gaz przy20*C nie mam żadnego szarpania, ale to na wtryskach HANA.

Elektroniki nie trzeba zmieniać, ewentualnie poprawić korektę po temp.

Jak to nic nie pomoże, to tylko patent z oszukiwaniem ECU benzynowego rezystorem zamiast czujnika temp. na gazie podczas rozgrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...