jaca Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Webasto działa bez problemu czy jest załączane pilotem czy z zegara, zawsze wyłącza się po uruchomieniu silnika bez względu na osiągniętą temperaturę silnika czy powietrza. Piec z podzespołami dokładałem sam, kodowania próbowalem już różnego 1 i 2 żadnej różnicy zawsze wyłacza się po załaczeniu silnika. 0- no auxiliary heating instaled 1- auxiliary heating instaled 2- auxiliary heating installed and goes out when turning engine off 3- only auxiliary ventilation 4- only auxiliary ventilation and goes out when turning engine off Może ktoś wie czy trzeba jeszcze przekodować coś w zegarach może w sterowniku pieca. A może jeszcze coś czego nie wiem
wrclaguna Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Sprobuj w kanale dopasowania 03 – Wartość dopasowania 01 ogrzewania postojowe nie wyłącza się po wyłączenia silnika. – Wartość dopasowania 02 ogrzewania postojowe wyłącza się po pracy silnika.
jaca Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2010 Sprobuj w kanale dopasowania 03 – Wartość dopasowania 01 ogrzewania postojowe nie wyłącza się po wyłączenia silnika. – Wartość dopasowania 02 ogrzewania postojowe wyłącza się po pracy silnika. Dzięki wrclaguna, wieczorkiem spróbuję. Masz na myśli 18-aux. heat. => czy 17-instruments => ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie wiem który sterownik miałeś na mysli ale ani w sterowniku pieca ani w licznikach nie mam mozliwości zmiany w kanale 03 kodowanie sterownika pieca mam 00011 czyli powinno działać wszystko działa i jest ok, ale jak uruchomię silnik webasto wyłącza się.
jaca Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 wrclaguna niestety w kanale 03 mam okno nieaktywne w pierwszej chwili myślałem że zależy to od wersji softu sterownika pieca ale widzę, że są takie same u siebie masz możliwość zmiany tego kanału ?
wrclaguna Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 probowalismy zakodowac ale sie tez nie da Nie wiem czy VASA 5052 pewnie da rade
jaca Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 musze się umówić z kumplem, który ma VASA 5052 może da radę, próbowałem stosunkowo nowym KTS-em, ale ten nie widzi wogóle sterownika pieca wrclaguna ja to rozwiązałeś u siebie
wrclaguna Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 U mnie jest VAG 704 PL i nie zakoduje tego Kolego jaca w adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81 A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie. Kanal 01 Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne). – Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie ponizej masz wartosci napisane ). – Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9106 9,98 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9138 12,17 V 9145 12,65 V Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe. – Ustawienie fabryczne 9,5 V – Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9077 8,00 V 9090 9,00 V 9097 9,50 V 9100 9,60 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9140 12,30 V 9150 12.99 V Kanal 02 Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach . Samochody z silnikiem benzynowym – Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.) Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.) Kanal 03 Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika Dopasowanie 1 – Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy) – Ustawienie fabryczne Dopasowanie 2 – Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników. – To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO . Kanal 04 Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie: Kanal 05 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny) Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym. Kanal 06 Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne) - Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone). – Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania Dopasowanie 1 To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym. – Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania. Kanal 07 Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany Kanal 08 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej . Ustawienie fabryczne 0 – Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.) – W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 . – Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0. – W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0. Kanal 09 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego . Ustawienie fabryczne 0 Kanal 81 Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia – Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . – Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu. – Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek. Kanal 87 Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania. – Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem. – Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048'' - Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min. Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min. Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego. – W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min. Ale sie opisalem mysle ze dla potomnych sie przyda :gwizdanie:
jaca Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Dzięki wrclaguna !!! Duża ilość wiedzy. Czasami zastanawiam się skąd czerpiesz dokumentację
Mario Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dzięki wrclaguna !!! Duża ilość wiedzy. Czasami zastanawiam się skąd czerpiesz dokumentację Z Elsy :>
wtct Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), co odpowiada 5.7 Hz Jak to ustawienie ma się do pełnego i częściowego otwarcia przepustnicy, czyli w fazie początkowej i końcowej ogrzewania? Logiczne wydaje się, że ustawienie w kanale 02 jest wartością wyjściową stopniowo obniżającą się w czasie pracy... Ile proponujecie ustawić, żeby pozbyć się wyraźnego dymienia w fazie początkowej? Może 200 ms czyli 5 Hz? Czy da się tak zakodować ogrzewanie, żeby wyłączało się zawsze po odpaleniu silnika, ale tak, żeby można go było zawsze włączyć z poziomu FIS np. stojąc w korku? Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Sprobuj zmienic te wartosci moze cos to da Jezeli chodzi o wlaczanie podczas jazdy ( stanie w korku ) da sie wlaczyc webasto tylko musisz odwiedzic ASO ta opcja nie jest dostepna przy Vagu tylko VAS Ja bylem w ASO z tym zapytaniem i mozliwoscia przestawienia i oczywiscie wszyscy otwozyli oczy ( co...jak ... )
Pikuś Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), co odpowiada 5.7 Hz Jak to ustawienie ma się do pełnego i częściowego otwarcia przepustnicy, czyli w fazie początkowej i końcowej ogrzewania? Logiczne wydaje się, że ustawienie w kanale 02 jest wartością wyjściową stopniowo obniżającą się w czasie pracy... Ile proponujecie ustawić, żeby pozbyć się wyraźnego dymienia w fazie początkowej? Może 200 ms czyli 5 Hz? Proponuje Ci sprawdzić pierw dawkę paliwa i dopiero korygować te wartości.
wtct Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Proponuje Ci sprawdzić pierw dawkę paliwa i dopiero korygować te wartości. A mógłbym prosić o szczegółowe opisanie kroków tej procedury?
Pikuś Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Wybrać funkcję „10 - Dopasowanie" Kanał 08 Wprowadź wartość 250 Następnie: 04 - Nastawy podstawowe wybierasz grupe 77 i potwierdzasz Pompa dozująca -V54- zostaje wysterowana z wprowadzoną na stałe częstotliwością taktowania. Pompa dozująca -V54- zostaje teraz wysterowana przez 250 sek. z częstotliwością 5 Hz (5 impulsów na sek.). Nastawiona w pompie dozującej -V54- wydajność wynosi przy tym ok. 0,03 ml na skok (0,03/1000 l) Wartość wymagana: 34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 10:57_________________________________________________Jęsli dawka jest dobra to wina leży w wentylatorze i jego obrotach.
wtct Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms Dzięki ale z czym tą wartość mam porównać? W odpowiednim polu w grupie 077 po upływie 250sek.? Chyba, że mam odlewać tą dawkę do kieliszka
Pikuś Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms Dzięki ale z czym tą wartość mam porównać? W odpowiednim polu w grupie 077 po upływie 250sek.? Chyba, że mam odlewać tą dawkę do kieliszka myślałem, ze się domyślisz. Musisz wypiąć gdzieś przewód paliwowy i to paliwo do jakiegoś pojemnika z miarką, lub później gdzieś zmierzyć.
wtct Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 hehe Gdzie najlepiej wypiąć ten przewód? Muszę jeszcze załatwić menzurkę
wtct Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Mierzenie dawki muszę sobie aktualnie odpuścić, bo zima znowu atakuje. Zwiększyłem czas taktowania do 183ms (oryginalnie miałem 175ms) i ogrzewanie dymi tylko na początku, ale o wiele mniej niż przedtem. Po upływie ok 5min dymienie jest akceptowalne Interesujące jest to, że ogrzewanie dymi najbardziej, gdy wyłączy się go z poziomu FIS w trakcie pracy. Wtedy wydobywa się dużo niebieskiego dymu tak jakby paliwo leciało dalej a świeca nie grzała. U Was też tak jest?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się