Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pytanie o tylny zacisk hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam takie pytanie odnośnie tego zaciska bo być może ktoś sam go rozbierał i wie jak jest w jego niuni...

Ja przy wymianie klocków w tyle zauważyłem że jak są 2 rubki którymi odkręca się zacisk górna i dolna to górna szpilka czy tłoczek nie wiem jak to nazwać ładnei pracuje i wchodzi do środka (na niej pracuje zacisk) a dolna siedzi na sztywno, śruba kontrująca sie nie obraca a ta szpilka nie wcgodzi do środka... Odkręcam drugie koło i to samo więc pomyśłałem że może tak ma być, ale na logikę jeśli tylko górna szpilka pracuje to klocek będzie się nie równo ścierał to raz, a dwa skoro ta dolna ma być sztywna to po co śruba kontrująca i gumowa uszczelka ???... Jak jest w Waszym przypadku ???

Dodam iż napchałem do środka płynów penetrujących i chciałem to rozhulać jednak bez rezultatu... dookoła zaczęło się krecić ale do środka nie wchodzi....

Opublikowano

Są to prowadnice zacisków :wink4:

Musisz je wyjąć i przeczyścić na błysk lub najlepiej wymienić na nowe , na sam koniec posmarować je lekko specjalnie przeznaczonym do takich celów pastą np. "ATE Plastilube" te gumowe osłonki (harmonijki) też sprawdź w jakim są stanie a najlepiej je wymień :wink4:

Opublikowano

Ooooo Git, dzięki za odp :)... A powiedz mi czy te prowadnice można kupić luzem ?? Bo sam zacisk pewnie będzie drogi.... A na wiosnę zanoszę się z zamiarem wymiany klocków i tarcz to wymienie też te prowadnice bo okazało się ze po ok 10 tys km wewnętrznych klocków już nie ma :disgust:... Pewnie przez te prowadnice... A tarcze też już listki

Opublikowano

A tak wyglądają nowe na tył :wink4:

60506083.jpg

[br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 16:05_________________________________________________Nr. z TRW/LUCAS LUC ST1160 cena ~ 50 zł :wink4:

Opublikowano

Dzięki wielkie !!![br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 16:07_________________________________________________A jeszcze takie pytanko ponieważ oglądam właśnie te prowadnice.... Jak zdemontować je z jarzma ?? bo zawsze myślałem że są zamocowane na stałe razem z nim...

Opublikowano

jarzma sa przykrecone na dwie sruby imbusowe nr 8

jak zdejmiesz zacisk to je zobaczysz, ale uprźedzam z odkreceniem moze byc problem.

Jarzma dokladnie oczyszcz, prowadzenia tez. Trzpienie mocujace przed montazem spasuj z jarzmami i sprawdz czy sie gdzies nie blokuja. Do prowadnic polecam smar Würth saBesto w 3g tubkach.

Opublikowano

To wiem ale czy samą prowadnicę idzie zdemontować z jarzma ?? jeśli tak to w jaki sposób?? trzeba je wybić czy są na jakichś śrubach czy też luzem ?

Opublikowano

Tylne śruby nie są na imbus tylko na klucz 13" a na prowadnicę jest klucz bodajże 15" :wink4:

Prowadnice są w zacisku a nie w jarzmie , musi się dać je wyjąć :cool1:

Opublikowano

prowadnice masz w jarzmie, te dwa trzpienie na klucz 15 wchodza w prowadnice jarzma, zacisk jest przyykrecany do trzpieni ktore sa w prowadnicach jarzm srubami z lbami na klucz 13. A same jarzma sa prźykrecone do zwrotnicy srubami imbusowymi.

Prosciej sie chyba nie da.

Opublikowano

To te trzpienie na klucz 15 mają poprostu wchodzić i wychodzić luzem z jarzma czy są przykręcone?? Bo mi to się wydawało że ta śruba na trzpieńu 15 to tylko do skontrowania przy zakrecaniu zacisku

Opublikowano

trzpienie musza pracowac suwliwie w jarzmach

Opublikowano

Podepnę się pod temat:

Jak zdjąć tylny zacisk żeby dostać się do klocków???

Odkręciłem dwie 13ki góra-dół i co dalej??? Muszę też odkręcić te imbusy z jarzm???

Opublikowano

odpusc reczny i zdejmij zacisk

Opublikowano

O masz... ale kupa hehe, dobra jest, jutro tak spróbuje. Dzięki. :doh1:

Dzięki wielkie devastation, poszło gładko. :good:

Opublikowano

A widział ktoś tak zapieczone, zardzewiałe prowadnice jarzma że nie dało się je wyjąć, ba nawet obkręcić kluczem, nawet po wcześniejszym potraktowaniem penetratorem( pourywały się górne)?? Ja dziś zobaczyłem, kumpel podjechał swoją a4 bo mu hamulce tył obcierały. Jak zacząłem rozbierać, to szok przeżyłem, wewnętrznych klocków zero, tarcze do wywalenia i obydwa jarzma do wymiany, nawet już zamówiłem na allegro, będzie 80 zeta w plecy. Raz do roku po zimie takie rzeczy jak przesmarowanie prowadnic i sprawdzenie osłonek gumowych, powinno się robić, a jak komuś się nie chce to później wydatki rosną. Do tego auta minimum ze 3 lata, albo i więcej nikt nie zaglądał.

Opublikowano

A widział ktoś tak zapieczone, zardzewiałe prowadnice jarzma że nie dało się je wyjąć, ba nawet obkręcić kluczem, nawet po wcześniejszym potraktowaniem penetratorem( pourywały się górne)?? Ja dziś zobaczyłem, kumpel podjechał swoją a4 bo mu hamulce tył obcierały. Jak zacząłem rozbierać, to szok przeżyłem, wewnętrznych klocków zero, tarcze do wywalenia i obydwa jarzma do wymiany, nawet już zamówiłem na allegro, będzie 80 zeta w plecy. Raz do roku po zimie takie rzeczy jak przesmarowanie prowadnic i sprawdzenie osłonek gumowych, powinno się robić, a jak komuś się nie chce to później wydatki rosną. Do tego auta minimum ze 3 lata, albo i więcej nikt nie zaglądał.

Jeśli zmieniacie tarcze i jeśli to jest B5 to zmieńcie od razu łożyska bo ponoć po wymianie tarcz stare łożyska już długo nie wytrzymają... Nie wiem ile w tym prawdy ale miałem u siebie to samo i znajomy mechanik tak mi doradził i wymienił... Dziewczynie w b6 już nie trzeba było wymieniać łożysk (również zmieniała tarcze)

Opublikowano

w B5 FWD zawsze nalezy wymieniac łozyska przy wymianie tylnych tarcz

Quattro ma łozyska w piascie wiec kłopotu nie ma

B6,7,8 maja tak samo jak w Q

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...