basik9634 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 witam wszystkich mam problem rok temu po wymianie łożyska w kole wpadłem na krawężnik tak przy 10 km na godz po miesiącu okazało s ie ze łożysko dostało przeciążeń i zaczęło szumieć i zostało wymienione a teraz po roku znowu słyszę ze zaczyna szumieć to samo koło czy mogło s ie cos skrzywić ze wywala to łożysko dodam ze łożysko bylo założone z górnej półki czy ktos ma jakies propozycje co mam wpływ na uszkodzenia łożyska
Vii Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 witam wszystkich mam problem rok temu po wymianie łożyska w kole wpadłem na krawężnik tak przy 10 km na godz po miesiącu okazało s ie ze łożysko dostało przeciążeń i zaczęło szumieć i zostało wymienione a teraz po roku znowu słyszę ze zaczyna szumieć to samo koło czy mogło s ie cos skrzywić ze wywala to łożysko dodam ze łożysko bylo założone z górnej półki czy ktos ma jakies propozycje co mam wpływ na uszkodzenia łożyska moze nie to ze coś Ci sie stało tzn autu. Bardziej domniemywałbym za mocne dokrecenie owego łozyska przez co bardzo szybko sie zniszczyło..
Daimos Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 wszystko zależy od tego czy montaż został wykonany fachowo (przy pomocy prasy), dodatkowo można sprawdzić piastę czy nie uległa uszkodzeniu
knipex Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Wymienialem lozyska w b5 i tam nie dokreca sie lozysk tylko wciska na prasie albo nabija.Łozysko wewnetrzna bierznie ma laczona,tzn sklada sie z dwoch elementow.Mozna je rozwalic bardzo latwo jezeli nie umie sie polaczyc zwrotnicy,lozyska i piasty.Nie wiem czy wymieniales sam czy tez zleciles mechanikowi a jezeli bylo wymieniane na warsztacie to czy byles przy tym.Moze zostalo uszkodzone przy montazu a moze po prostu jest tak wykonane zeby zaraz padlo.Wiele czesci wytrzymuje zaledwie kilka miesiecy. Kupilem przeguby zewnetrzne i zamontowalem sam a po kilku miesiacach musialem wymienic gumy bo sie rozeszly i okazalo sie ,ze w przegubach scielo do polowy frezy.
wojtekce Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 tam nie dokreca sie lozysk tylko wciska na prasie jak nie :gwizdanie: chodzi pewnie koledze Vii o dokręcenie śruby przegubu
Vii Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 tam nie dokreca sie lozysk tylko wciska na prasie jak nie :gwizdanie: chodzi pewnie koledze Vii o dokręcenie śruby przegubu Naturalnie, troche zle napisałem
knipex Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Śruby przegubu nie mozna za mocno dokrecic bo ja dokreca sie siłaxgwałt a po jakims czasie trzeba sprawdzic dokrecenie owej sruby bo czesto sie zdarza ,ze sie zluzuje oraz nie mozna dwa razy zakrecac tej samej sruby,tzn.odkrecam srube przegubu bo cos tam musze zrobic a zakrecam nowa.Nigdy dwa razy tej samej.
wojtekce Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Śruby przegubu nie mozna za mocno dokrecic bo ja dokreca sie siłaxgwałt a po jakims czasie trzeba sprawdzic dokrecenie owej sruby bo czesto sie zdarza ,ze sie zluzuje oraz nie mozna dwa razy zakrecac tej samej sruby,tzn.odkrecam srube przegubu bo cos tam musze zrobic a zakrecam nowa.Nigdy dwa razy tej samej. co Ty to piszesz Dla śrub M14: 115 Nm + 180 stopni dla śrub M16: 190 Nm + 180 stopni.
knipex Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego.Raz tylko pozyczalem a zawsze dokrecam na wyczucie.Glowice tez dokrecalem bez dynamometra i jest ok. To lozysko walnelo prawdopodobnie z tej przyczyny,ze teraz produkuja czesci ktore wytrzymuja kilka miesiecy.
basik9634 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 no firmy teraz nie podam łożyska ale byl to oryginał i zeby tak padło szybko to szok dodam aby ze montowane było na prasie wiec na pewno nie było źle zaciśnięte tylko ja sadze ze po tym uderzeniu w krawężnik musiało sie cos uszkodzić bo tak przy pretorski 120 do 140 było wyczuwalne znikome bicie i to nie było na kołach bo wywarzane były a jak sprawdzić ewentualnie tą piastę czy s ie nie odkształciła
SotoM Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 przy takiej prędkości jak piszesz wcześniej(10km/h) nic sie nie stanie. wysztko zbierze opona. moim zdaniem w warsztacie tym źle dokręcają łozysko. albo za słabo albo zbyt mocno. jak by źle wprasowali łożysku- nie wytrzymało by nawet roku. albo by hałasowało odrazu ,albo po kilku dniach. także ja tu widzę złe dokręcanie piasty koła. śruba M14 - 115Nm + 180stp (można 2x90stp) śruba M16 - 190Nm + 180stp ( --//--)
basik9634 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 moze i racja ale wymieniane były kiedys i lewe i prawe to lewe jest dobre a prawe sie sypie i nie gwarantuje ze to bylo 10 km ale na pewno nie szybciej jak 20km jeszcze sprawdził bym to piastę czy jej nic sie nie stało bo mysle ze pół oś raczej nie powiną sie nagiąć
Luke84 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Co do momentu dokręcenia śruby łożysk,a to po dokręceniu momentem na pewno trzeba przekręcić śrubę o 180st czy 90st??? Bo sprawdzałem dzisiaj w INFO-TECH i tam jest napisane właśnie 90st może ktoś to potwierdzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się