Lukasz_N Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam Sprawa wyglada nastepujaco. Od jakiegos czasu zaczelo mi ubywac oleju i pod autkiem robila sie plama Jakis czas jezdzilem z tym problemem dolewajac po prostu co jakis czas oliwy. W koncu jednak zabralem sie za naprawe. Silnik dokladnie umyty od spodu i patrze skad cieknie. Olej zaczal pojawiac sie przez te male okienka u dolu skrzyni, na laczeniu skrzyni z silnikiem. Diagnoza: cieknie uszczelniacz. Skrzynia wyciagnieta, wymiana uszczelniacza na nowy, zalozony zgodnie z instrukcja (Erling teflonowy zintegrowany razem z obudowa+nowa uszczelka pod obudowe ) Po zlozeniu wszstkiego nadal cieknie Od nowa skrzynia w dol, tym razem podejrzenia padly na uszczelke pod miska. Wiec rama pomocnicza silnika w dol i wymiana uszczelki pod miska. Wszytko zlozone z powrotem i nadal jak cieknie tak cieklo. 2 dni roboty i bez zadnych efektow. Wkur.....lem sie juz na maksa, zero pomyslow co moze byc przyczyna Moze koledzy cos podpowiedza?
marianxxxl Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Czasami cieknie z obudowy do której przykręca się filtr oleju. Ta obudowa jest na oring uszczelniona do bloku silnika jak z nij leci to jest efekt że wygląda jak by uszczeliacz wału albo uszczelka miski. sprawdz to dobrze. Pozdrawiam
Lukasz_N Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 To juz sprawdzone. Stamtad na pewno nie leci. Olej wydostaje sie przez to okienko w skrzyni. Wyglada to na uszczelniacz ale byl wymieniony na nowy. Jesli ktos moze podac nr z ETKI uszczelniacza na wał od strony skrzyni do 1Z to bylbym wdzieczny bo wyglada na to ze bede musial kupic kolejny a chce miec na 100% pewnosci ze bedzie pasowal
krzysztof61 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 przy wymianie sprzegla wymienilem uszczelniacz na wale tez tej firmy , ale niestety byly przecieki , musialem kupic oryginalny w aso i jszcze raz wymienic , problem ustapil .
syczylyjczyk Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 oto nr;068 103 171F. Nr,części z etki.
Lukasz_N Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Dokladnie taki sam nr OE jest na tym uszczelniaczu. 804.850 wg nr Elring
kalik Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Pod misą już 3 razy wymieniałem uszczelkę i wraz leci. Teraz uszczelkę mam zamiar wzmocnić silikonem, nałożę silikon, poczekam ze 12h aż dobrze zaschnie i wtedy ją dokręcę. Sprawdź jeszcze uszczelkę pod deklem zaworów, olej lubi spływać w dół po silniku.
jarek3251 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 tez tak miałem simmeringi na wał sa do d*py te nowe i trzeba je przerobic bo beda ciekły wyjmuje sie z nich sprezynke rozkreca sie ja i skraca i następnie skręca "łączy" ponownie po tym zabiegu simmering uszczelnia lepiej i nie cieknie na 100%
Lukasz_N Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2010 wyjmuje sie z nich sprezynke rozkreca sie ja i skraca i następnie skręca "łączy" ponownie po tym zabiegu simmering uszczelnia lepiej i nie cieknie na 100% Ten ktory zalozylem nie ma sprezyny. Jest razem z obudowa. A odma sprawdzona? Odma jest drozna. Spod miski to raczej nie cieknie bo to leci naprawde sporo i wyglada to tak jak by to byl olej pod cisnieniem wyrzucany, wiec raczej wyglada na uszczelniacz. Jezeli by byl wyciek spod miski to tyle oleju w tak krotkim czasie by raczej nie wylecialo.
jarek3251 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 wyjmuje sie z nich sprezynke rozkreca sie ja i skraca i następnie skręca "łączy" ponownie po tym zabiegu simmering uszczelnia lepiej i nie cieknie na 100% Ten ktory zalozylem nie ma sprezyny. Jest razem z obudowa. jeszcze nie widzialem simmeringu bez sprezynki w srodku
Lukasz_N Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2010 Elring 804.850. Jest to uszczelniacz typu IWD z dwoma wargami wykonany z teflonu PTFE. Nie ma obwodowej sprezynki dociskowej.
arczi900819 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Ja miałem też wyciek tak jakby "pod ciśnieniem" tzn.dosyć sporo się lało i właśnie odma była pęknięta. Okazało się to po jej odkręceniu. Ale jak nie ma obok niej oleju to odpada.
Lukasz_N Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2010 No wlasnie nie ma. Najdziwniejsze jest to ze jak pierwszy raz zdemontowalem sprzeglo i kolo zamachowe to wszytko bylo suche od zewnatrz i wewnatrz a olej ewidentnie saczyl sie po wewnetrznej stronie obudowy skrzyni. Takze troche dziwne mi sie to wydalo.[br]Dopisany: 27 Grudzień 2010, 02:52_________________________________________________Witam ponownie Problem wycieku rozwiazany. Okazalo sie ze nowy uszczelniacz byl do d..py. Niby nowka ze sklepu a nie dolegal dokladnie do walu i puszczal olej. Po reklamacji wymieniony i wyciek ustapil. Takze wniosek ze nie wszytko co nowe koniecznie musi byc sprawne na 100%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się