Piotrek46 Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 Czesc. Wiem ze bylo i przeczytalem cale forum na temat olejów. I co? No to ze jestem głupszy niz zanim zaczałem czytać. Bo co osoba to inna opinia. Krótko do rzeczy. Audi A6 1.8T 1999 APU Tiptronic przebieg 220tys km - pelny serwis audi do 2006 W 2007 serwis robiony poza audi - zalany olej jakis Eurolite 10w/40 - chce go zmienic. Co zalać w mojej sytuacji? Castrol Magnatec 5w/30 czy Mobil S 10w40? Moze Mobil 1 0w/40? Gdzie moge znalezc informacje na temat normy olejów do mojego auta? Czy moje auto ma wydłuzone przeglady serwisowe? (nie wiem jakich modeli to dotyczy - wtedy leje sie inny olej?) Jutro chce zmienic oliwe i juz mnie głowa boli od czytana i szukania-moze ktos pomoze? Dzieki
cayenne Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 zalany olej jakis Eurolite 10w/40 To półsyntetyk Co zalać w mojej sytuacji? Zalać olejem tej samej klasy. Nie przechodź z półsyntetyka na syntetyk,bo możesz rozszczelnić silnik. Osobiście polecam Mobil S 10W 40.
Wojtek75 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 cze; mozesz tez zalać półsyntetykiem castrola magnateca ...napewno półsyntetyk!
saintadamus Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 oczywiście najlepszym rozwiązaniem by było zalanie mobila 5W50 ale to syntetyk i w przypadku gdy auto jakiś czas pojeździło na połsyntetyku jest ryzyko że może sie coś stać aczkolwiek nie musi tak być dużo zależy też ile to auto zrobiło kilometrów na tym połsyntetyku bo 2007 to raczej mało dokładne określenie mogło zrobić albo 20tys albo 2tys - jeśli zrobiło mało myśle że można by zaryzykować
czaki22 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 niezmieniać oleju, lac preferowany i nie cudować
Kosa-00 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 zasada jest taka że do nowego silnika możemy nalać syntetyk a jesli ma już jakiś przebieg w tym wypadku 200tyś. to lepiej jest nalać półsyntetyk tu możesz poczytać o olejach http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Gość spedyt Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 zasada jest taka że do nowego silnika możemy nalać syntetyk a jesli ma już jakiś przebieg w tym wypadku 200tyś. to lepiej jest nalać półsyntetyk Nie słuchaj się takich rad. Zasadą jest że się leje to co producent nakazał.
Kosa-00 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Olej dobieramy do silnika, posiadający odpowiednią klasę lepkości (wg SAE) i jakości (wg API lub wg ACEA) i nie zawsze musi być taki jak producent zaleca bo można znaleść leprzy
schiller Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 a jesli ma już jakiś przebieg w tym wypadku 200tyś. to lepiej jest nalać półsyntetyk jeden wielki MIT. jeśli do tej pory był lany syntetyk to nie ma zdanych przeciwwskazań żeby tego dalej nie robić. pod warunkiem ze silnik nie bierze oleju. jeśli już zacznie to wtedy przechodzimy na półsyntetyk. ale w twoim przypadku sprawa jest jasna. masz już półsyntetyk wiec lepiej przy nim zostań. tylko zmień na jakiegoś mobila czy castrola...
Piotrek46 Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Dzieki za pomoc. Nie chcialem ryzykowac i postapilem jak radzila wiekszosc - zalalem Mobila S polsyntetyka 10w/40. Mialem pewne watpliwosci dlatego bo auto dlugo jezdzilo na syntetyku i mysle ze jeden sezon dopiero na półsyntetyku. Tak ze powrót do syntetyka był możliwy. Ale przebieg nie jest maly, silnik sie lekko poci tak ze moglem narobic bigosu lejac syntetyka. Dzieki jeszcze raz pomoc. Pozdrawiam Piotrek
Rekomendowane odpowiedzi