Suli Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Kochani - poradźcie mi bo w temacie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę Paździoch po sprowadzeniu z Niemcowni stał sobie czekając na załatwienie wszystkich formalności. Zaszła potrzeba jego odpalenie i pojechania w trasę. Problem w tym, że paliwa jest ok. pół baku i było ono tankowane ok. 15 listopada, a więc wtedy, gdy temperatury były zdecydowanie powyżej 0 stC. Co mam zrobić w obecnej sytuacji? Zalać jakiegoś mixolu :?: W jakiej proporcji :?: Czegoś innego :?: Denaturat i benzyna odpadają bo to przecież 2.5 TDI
sowa73 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 witam jak już coś to są dostępne(na każdej stacji cpn)różnego rodzaju środki do ON i powinno być git-lub dotankuj zimowego pozdrawiam
akjam Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ja nie widzę problemu. Chyba do najbliższej stacji benzynowej nie masz daleko więc dojedź, dolej ON ewentualnie jakiegoś środka z antyżelem, który zapobiega wytrącaniu się parafiny np. STP.
graba83 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Na naszych stacjach nie ma czegoś takiego jak zimowe i letnie paliwo to jest chwyt marketingowy są tylko dodatki, które dolewa się na stacjach badż w rozlewniach mające sprawić, że nie będą się wytrącały kryształki parafiny, a jeżeli tankowałeś niewiadomego pochodzenia paliwo to także będzie się z niego szybciej odparowywała woda. Myślicie, że np tańsze ON i PB kupione w lecie ma inne właściwości w zimie? Zwykła ropa bez niczego. Droższe ON jest właśnie z dodatkiem i niepotrzeba już dolewać żadnego depresatora czy antyżela czy stp i innych ustrojstw. Poprostu idz do auta i je odpalaj chyba, że bateria padła bo może jej nie wyjełeś. Jak nie zapali to podgrzej filtr paliwowy i musi zaklekotać, a później na stację i wybieraj tańsze + depresator w podwójnej dawce i zrób autem z nawet ze 100km
Suli Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 W jakiej proporcji wlać tego STP :?: Zrobiło się stosunkowo ciepło (-4) więc za chwilę idę odpalać paździerza :gwizdanie:
Flyer Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 mozesz zalac jakims depresatorem do diesla... nie odpalales go w ogole przez 1,5 m-ca ?
andy_sky Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 zimowe paliwo jest na stacjach od początku października więc powinieneś mieć takie jak każdy z nas problem może się pojawić przy -20
michcio1985 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 do -20 zwykła ropa ze stacji wystarczy do normalnego odpalania i jazdy, -22 do -30 można wlać butelke STP dla świętego spokoju
grzes1150 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ten środek jest dobry i tanio wychodzi: http://moto.allegro.pl/xeramic-depresator-diesel-protector-40c-1l-i1314474627.html A jak zetnie na grysik to wtedy ciepły garaż i jedna farelka pod maskę, dróga pod zbiornik żeby też przewody owiało i po paru godz. zagada.
Musashi Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 mozesz dodac do zbiornika depresator, obnizajacy temperature wytracania parafin. moze byc stp, motul, LM. rowniez można auto przeholowac do ogrzewanego garazu. zostawic na dobę aby się podgrzało i srodek sie lepiej wymieszal. mozna uzupelnic zbiornik do pelna aktualnie dostepnym ON. to podniesie temperature wytracania parafin. pozatym w listopadzie, na dobrych stacjach w kraju ON, ma wlasnosci przejsciowe. wiec do -15C nie powinno byc problemow.[br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 13:15_________________________________________________ Na naszych stacjach nie ma czegoś takiego jak zimowe i letnie paliwo to jest chwyt marketingowy są tylko dodatki, które dolewa się na stacjach badż w rozlewniach mające sprawić, że nie będą się wytrącały kryształki parafiny, a jeżeli tankowałeś niewiadomego pochodzenia paliwo to także będzie się z niego szybciej odparowywała woda. Myślicie, że np tańsze ON i PB kupione w lecie ma inne właściwości w zimie? Zwykła ropa bez niczego. Droższe ON jest właśnie z dodatkiem i niepotrzeba już dolewać żadnego depresatora czy antyżela czy stp i innych ustrojstw. Poprostu idz do auta i je odpalaj chyba, że bateria padła bo może jej nie wyjełeś. Jak nie zapali to podgrzej filtr paliwowy i musi zaklekotać, a później na stację i wybieraj tańsze + depresator w podwójnej dawce i zrób autem z nawet ze 100km ano ma. stacje sieciowe musza miec paliwa spelniajace normy, a w PL obowiazuja 3: na ON letni, przejsciowy oraz zimowy. i niema znaczenia czy tankujesz paliwo premium czy standard. niespelnienie normy jakosci paliwa grozi utrata umowy sieciowej.
rafi a4 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Właśnie wygrzebałem świadectwo jakości eurodiesel z miesiąca sierpnia 2010. /paliwo letnie/ -temperatura zablokowania zimnego filtra -8st.C -temperatura mętnienia -5,3st.C. Dla porównania paliwo zimowe /świadectwo z 24,12,2010/ -temperatura zablokowania zimnego filtra /CFPP/ -34st.C -temperatura mętnienia -13st.C Nie znalazłem świadectwa z okresu przejsciowego, ale myśle, że można się domyśleć.
chriss Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 To ja jeszcze dodam: Stacje Orlen i Bliska, ze względu na właściwości niskotemperaturowe oferują trzy gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra – B, D i F odpowiadające paliwom klimatu umiarkowanego, a także klasę 2 odpowiadającą paliwu klimatu arktycznego lub surowego klimatu zimowego: -olej napędowy Ekodiesel Ultra B – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż 0°C -olej napędowy Ekodiesel Ultra D – olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -10°C -olej napędowy Ekodiesel Ultra F - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -20°C -olej napędowy Ekodiesel Ultra 2 - olej o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -32°C i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22°C. Olej napędowy o wymienionych właściwościach stosuje się w okresach: -gatunek B dla klimatu umiarkowanego – w okresie letnim – od 15 kwietnia do 30 września -gatunek D dla klimatu umiarkowanego – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada -gatunek F dla klimatu umiarkowanego lub klasa 2 dla klimaty arktycznego lub surowego klimatu zimowego - w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego.
Suli Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jest OK. W zbiorniku była 1/4 ropy. Dolałem pół STP, pogrzałem świece żarowe, aż kontolka zgasła i odpaliłem. Trochę pomiędlił i w końcu załapał. Potrzymałem go na chodzie jakieś 10 minut i wprowadziłem do garażu znajomego. Wprawdzie nie ma tam tropików ale temperatura raczej dodatnia. Teraz mam inne problemy, z którymi muszę się uporać ;( ;( :rant: :bicz3: :bicz3: :bicz3: Ale to już w innym wątku. Dzięki wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się