jedrekowy Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam Od roku jestem właścicielem fajnie wyposażonej audi a4 1.9 tdi 90KM z 95 roku. Do grudnia samochód jeździł jak marzenie. Małe spalanie, zero awarii (dobrze sprawdzony przy zakupie/ pewne ręce). Niestety od miesiąca drugi warsztat nie może sobie poradzić z moją awarią. Otóż bardzo często (na zimnym lub ciepłym silniku) przy przyśpieszaniu po minięciu 2000 tys obr lub dodaniu mocniej gazu samochodem strasznie szarpie (całą budą) i odrazu brak mocy. Do tej pory mechanicy zrobili (po sprawdzeniu kompterem dynamisznie i statycznie): 1 Wymiana rozrządu + ustawienie kątów wtrysku 2. Wymiana filtru paliwa, sprawdzenie całego ukladu paliwowego, wymiana filtru powietrza, (dodatkowo przy okazji wymiana oleju silnik + filtry, wymiana oleju w skrzyni) Oczywiście wszystkie poważne podzespoły takie jak turbina, wtryski, pompa sprawdzili i wychodzi na to że wszystko jest okej. Nie wiem czy to ma związek ale wcześniej musiałem wymienić sprzęgło i odrazu wymieniłem mocowanie skrzyni biegów. Wczoraj drugi mechanik po sprawdzeniu komputerem w trakcie jazdy wymienił zawór doładowania turbiny. Przez sto kilometrów samochód znowu jeździł jak marzenie. Ale na trasie przy 105 km/h (bez przyśpieszania) ponad 2000 tys obr szarpną i znowu jest to samo. Prawdopodobnie tryb awaryjny i nie ma jazdy. Pomóżcie bo kończą nam się pomysły.
SotoM Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 sprawdź zawór EGR a najlepiej go zaślep. dziwne bo przy braku mocy to powinno pokazać jakiś błąd...
arczi900819 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 W trakcie jazdy egr jest zamknięty, to raczej nie to. Sprawdź przewody przy turbo. Katalizator wyrzucony? Sprawny? Dolot nie jest usyfiony przez egr? I N75 połącz na krótko tzn przewód od "gruszki" turbiny połącz z przewodem przy turbinie (trzeci przewód gdzieś przypnij żeby w wentylator nie wpadł) Tak zweryfikujesz czy to jest wina N-ki czy nie.
sebik26 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam.A ja mam taki problem.Po wymianie uszczelki pod glowica Panowie znachorzy porobili mi cos z samochodem.Dzis rano zauwazylem ze przy -3 stopniach slabo odpalil lapal i przerywal.I troche szarpal silnik.Przed wymiana bylo od strzala.Ale co gorsze auto do 3tys. obr.Nie jedzie nie ma mocy.I jakby dziwnie dragal przy przyspieszaniu.Wiem Wiem ze najlepiej jechac i powiedziec zeby to zrobili ale moge do nich podjechac dopiero pod koniec przyszlego tygodnia.A denerwuje sie bardzo. Prosze o podpowiedzi.Pozdrawiam wallbash
arczi900819 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 A początek wtrysku ustawiony?
jedrekowy Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2011 W trakcie jazdy egr jest zamknięty, to raczej nie to. Sprawdź przewody przy turbo. Katalizator wyrzucony? Sprawny? Dolot nie jest usyfiony przez egr? I N75 połącz na krótko tzn przewód od "gruszki" turbiny połącz z przewodem przy turbinie (trzeci przewód gdzieś przypnij żeby w wentylator nie wpadł) Tak zweryfikujesz czy to jest wina N-ki czy nie. Dzięki kolego. W tym tygodniu najpóźniej w sobote ide z twoimi wskazówkami do swojego mechanika. Zaczniemy od sprawdzenia dolotu czy nie jest usyfiony i zrobimy z N-ką jak mówisz. Jak tylko coś wyjdzie to odpisze odrazu.
szyku Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 sprawdź tą N-ke ale hmm raczej przez nią by nie szarpało tylko takie delikatne przejscie autka w niemoc ale nie zaprzeczam bo różnie się dzieje , jednemu tak jednemu inaczej powodzenia
Loq Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 czekam na relację po wizycie mam tak samo ;(
jedrekowy Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 Panowie samochod dalej nie zrobiony, Po wymianie zaworu N75 samochód przejechał jakieś 100km wzorowo, pełna moc, super parametry. Niestety przy 105 km/h szarpną raz na piątym biegu i znowu mu wszystko wróciło, trafił ponownie do mechanika, dalej szukamy. Dolot tez wyczyszczony. Podsumowując to jednak nie zawór. Jak to naprawimy to napewno odrazu napisze co było. Sorki że tak późno odpisuje ale u mechanika się przeciągneło o tydzień, sytuacja losowa. Jak macie jakies pomysły to piszcie. Pozdrawiam
Loq Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 mi zbliża się nieubłaganie wymiana rozrządu i po wymianie mechanik ustawi mi kąt wtrysku prawdopodobnie w tym leży problem.
jedrekowy Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 witam Niestety samochod dalej nie zrobiony. Mechanik ustawił rozrząd od nowa i kąty wtrysku, sprawdził turbine i wymienił zawór N75 oraz sprawdził pompe. Samochod przejechał jakieś 600 km wzorowo. Przy powiedzmy 601 km raz szarpną i wszystko wróciło do stanu wyjściowego, czyli znowu szarpie jak na początku opisalem w pierwszym poscie (strach cokolwiek wyprzedać i tak dalej) Sorki że nie odpisywałem ale miałem pilny wyjazd, niedawno debrałem samochód od mechanika i tydzień testowalem (stad te 600 km). Pomysły nam się skończyły więc prawdopodobnie samochód idzie do sprzedaży po dużo niższej cenie (oczywiście kupiec zostanie uprzedzony) Licze na to że znajdzie się ktość z większym szczęściem, znajdzie usterke, będzie jeździl bo to mimo wszystko fajny samochód ;(
jarek3251 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 pompe sprawdz. zacznij od nastawnika skoncz na suwaku nastawnika czy sie nie przycina a najlepiej to odłacz impulsator i zobacz co bedzie
kubat82 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 U mnie nie szarpał ale też tracił moc u mnie głównie w trasie przy około 110 albo 3 tyś obrotów, też wymieniłem te części co ty i dalej pipa łącznie z ASO nikt nie wiedział co jest. Co się okazało padnięty komputer, musisz tylko znaleźć dobrego fachure, żeby jeszcze bardziej nie spieprzył jak to często niestety bywa Powodzenia
arczi900819 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Znajdź dobrego kolegę i podmieńcie kompa, nic to nie będzie kosztowało a warto sprawdzić pompe sprawdz. zacznij od nastawnika skoncz na suwaku nastawnika czy sie nie przycina a najlepiej to odłacz impulsator i zobacz co bedzie
jedrekowy Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Witam ponownie, Chyba już wiem co sie stało, to znaczy dokładnie nie wiem bo nie jestem mechanikiem ale z kolegą zrobiłem mały eksperyment. Jak wracaliśmy z olsztyna to znowu zaczeło sie szarpanie, kolega nie wiedział co jest bo nie znał historii wymian podzespołów i kiedy z wkurzenia zatrzymałem samochód (szarpanie przy wyprzedzaniu- stach w oczach) kumpel wysiadł odkrecił korek i powiedzial jedź dalej. Niesamowite ale z każdym metrem coraz mniejsze szarpanie aż w końcu wogóle ustało (po 500 m) i przez następne 100km niezwykły spokój. Teraz jeżdze bez koraka wlewu i jest super (4,4 l/100km). Potem jeszcze raz zaszarpał po tankowaniu ale odrazu odpuścił i od jakiegoś czasu (600 km) jest . Nie wiem o co chodzi ale kumpel mówił że coś z odpowietrzaniem musiało być spsute. Będe wdzięczny jak ktoś to wytłumaczy bo ciekawość mnie zżera :mysli Pozdrawiam
Killer1984 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 coś może być na rzeczy!! bo u mnie znajmy mechanik też zauważył, że ciągnie powietrze z baku i widział to pierwszy raz! niby zrobił i faktycznie przez jakiś czas był spokój ale po jakimś czasie wszystko wróciło... muszę u siebie sprawdzić ten patent
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się