Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Zaczynam modyfikacje. Co najperw? TIP, Downpipe, intercooler?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od sierpnia 2010 jestem szczęśliwym posiadaczem A4 1.8 T Quattro 150 PS 1996 r.

Postanowiłem zmodyfikować nieco jej moc tzn celuję w granice 200 KM oczywiście nie od razu z racji ograniczonych funduszy :)

W planach:

Sztywny dolot

Wycięcia katalizatora a zamiast niego Downpipe

Większy intercooler

No może jeszcze K04 :)

Program

Od 3 dni czytam cenne informacje na forum i już sam nie wiem od czego zacząć.

Co robić najpierw, może sztywny dolot a jednak może Downpipe.

Drugą sprawą jest:

- Dolot: Jak on miałby wyglądać tzn napewno z kwasówki ale czy oryginalną puszkę zostawić i wsadzić jaką wkładkę czy też stożek?

- Intercooler: Kupować od Audi TT (bo taki podobno jest dobry) czy FMIC i zrobić go centralnie z przodu (w planach zderzak przód od S4)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Opublikowano

najpierw Down Pipe lub Tip, obojętne, potem FMIC a na koniec program

Opublikowano

TIP z kwasówki, możesz też zastosować ten gotowy gumowy Samco, możesz zastosować stożek (ITG) lub zostawić ori puszkę, nie bawił bym się w jakieś wkładki bo przy takiej mocy i tak różnicy nie odczujesz

Opublikowano

Rozumiem.

A kwestia intercoolera?

orurowanie z kwasówki 54mm, 60mm jeżeli planujesz większe turbo, IC np. chinol z respektu, wysokość 18cm, tyle, nie napalaj się na 200KM bo to zależy od silnika

Opublikowano

Celuje w 200 KM ale nie sądze że po tych modyfikacjach już będzie 200 :)

A może jest jeszcze coś co można by zrobić?

Opublikowano

Celuje w 200 KM ale nie sądze że po tych modyfikacjach już będzie 200 :)

A może jest jeszcze coś co można by zrobić?

zostawić w środku auta tylko fotel kierowcy :decayed:

dalsze modyfikacje to całkowita zmiana wydechu, większe turbo, wtryski

dużo nie powinno Ci zabraknąć, ale to zależy od stanu silnika, proste porównanie, ja mam zrobione to co Ty chcesz robić i wyszło 197KM, natomiast inny kolega założył tylko Down Pipe i wyszło mu 201KM

więc nie ma reguły :)

Opublikowano

No to faktycznie różnice są ogromne :)

A czy jak zrobię TIP'a to co z przepływomierzem?

to zależy czy zamontujesz stożek czy puszkę, w przypadku puszki wszystko zostaje na swoim miejscu, a w przypadku stożka wyciągasz przepływkę i montujesz ją między stożkiem a TIPem, na gumowych łącznikach

Opublikowano

Problem też polega na tym że gotowego TIP-A z kwasówki nigdzie nie ma.

Można to zrobić chyba samemu?

Jaką średnice rur zastosować przy samoróbce?

Z tego co pamiętam jak wyciągałem dolot to na dole zaraz przy turbinie on ma kilka wejść. Jak to rozwiązać?

Opublikowano

Problem też polega na tym że gotowego TIP-A z kwasówki nigdzie nie ma.

Można to zrobić chyba samemu?

Jaką średnice rur zastosować przy samoróbce?

Z tego co pamiętam jak wyciągałem dolot to na dole zaraz przy turbinie on ma kilka wejść. Jak to rozwiązać?

odezwij się do kolegi Gregory

Opublikowano

Ok napewno się odezwę :)

Wielkie dzięki za pomoc napewno jeszcze nie raz będę pytał :)

Jeszcze raz dzięki

Pozdrawiam

Opublikowano

Dolotu oprócz Tipa też bym puki co nie ruszał. Wstaw tipa, wywal katalizator i zrób program. Jeśli masz ambicje iść w dalsze mody to wstawiaj od razu centralny intercooler, przy k03 seryjny intercooler z nadkolem od s4 też daje rade.

Opublikowano

Najwięcej da ci TIP, zrobisz DP turbo lżej będzie miało ale na wielki przyrost z tego tytułu nie licz...Przy kompletnym wydechu zmieni ci się mocno dźwięk i nic poza tym (wiem bo właśnie założyłem) taki zestaw "modów" do siebie..Kupiłem teraz większy cooler w miejsce seryjnego z Alfy 164 - do 1.9tdi pasuje więc do 1.8T też podejdzie a jest większy o 30% od serii..Jak po tym zrobisz program i masz zdrowy silnik to poczujesz, że 1.8t zaczęło jechać..I nie woź w aucie niepotrzebnych ciężarów :naughty:

Opublikowano

Najwięcej da ci TIP, zrobisz DP turbo lżej będzie miało ale na wielki przyrost z tego tytułu nie licz...Przy kompletnym wydechu zmieni ci się mocno dźwięk i nic poza tym (wiem bo właśnie założyłem) taki zestaw "modów" do siebie..Kupiłem teraz większy cooler w miejsce seryjnego z Alfy 164 - do 1.9tdi pasuje więc do 1.8T też podejdzie a jest większy o 30% od serii..Jak po tym zrobisz program i masz zdrowy silnik to poczujesz, że 1.8t zaczęło jechać..I nie woź w aucie niepotrzebnych ciężarów :naughty:

Słusznie.

Do 200KM spokojnie wystarczy ori pucha i filtr, ori wydech też da radę. Tip i DP do wymiany na dzień dobry. Nie piszę nic o programie bo to chyba jasne. Zapoznaj się z tym postem: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=107256.0

I tak wszystko zależy od kondycji silnika.

Jak będziesz chciał więcej (a z upływem czasu na pewno tak się stanie) to do wymiany, wtryski, turbo obowiązkowo Fmic, pewnie pompa paliwa.

Włącz szukanie, na forum w tym temacie jest lektury na kilka godzin czytania.

Powodzenia.

Opublikowano

raczej dni :wink4:

Opublikowano

Najwięcej da ci TIP, zrobisz DP turbo lżej będzie miało ale na wielki przyrost z tego tytułu nie licz...Przy kompletnym wydechu zmieni ci się mocno dźwięk i nic poza tym (wiem bo właśnie założyłem) taki zestaw "modów" do siebie..Kupiłem teraz większy cooler w miejsce seryjnego z Alfy 164 - do 1.9tdi pasuje więc do 1.8T też podejdzie a jest większy o 30% od serii..Jak po tym zrobisz program i masz zdrowy silnik to poczujesz, że 1.8t zaczęło jechać..I nie woź w aucie niepotrzebnych ciężarów :naughty:

u mnie jak dziewczyna wsiądzie do auta a waży max 60kg to czuje że auto nie ma mocy :> Jak wysiądzie to wszystko wraca do normy :decayed:

Opublikowano

u mnie jak dziewczyna wsiądzie do auta a waży max 60kg to czuje że auto nie ma mocy :> Jak wysiądzie to wszystko wraca do normy :decayed:

Kurcze ..no nie wiem co powiedzieć :cool1: :gwizdanie: zmień na mniejszy model :wink4:

Opublikowano

:hi:

Kermit_ jeśli chcesz zakupić gotowego tipa pod stożek lub ori puszkę to coś takiego ma w ofercie Bakuś

Mam od niego tip pod stożek, solidna robota i dostajesz komplet z wszystkimi złączkami i cybantami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...