Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDH] Logi do oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no straszna mizeria taki spadek mocy hmm to moze byc wina wtrysku ale nie chce mi sie wierzyc ze taki spadek bylby masakryczny

choc wsztyko mozliwe na wtryskach typu g jesli pracuje tylko 5 cylindrow ale to by telepalo silnikiem

nie wibruje silnik przypadkiem jak dodajesz na wolnych obrotach stopniowo gazu?

sprawdzales jak z zaworami czy wsztyko w osprzecie glowic ok?

Opublikowano

Gosc,ktory mi hamowal auto stawia na pompe wtryskowa.Mowi,ze przy przyspieszaniu kat wtrysku szaleje i strasznie niskie wartosci ma. :slina:

Opublikowano

po wykresie widac ze moze byc pompa niestety jak pisalem nie dales jeszcze wykresu strasznie wyzabkowany wykres moze byc ze poczatek wtrysku sie zaciera i dlatego swiruje z podawaniem

Opublikowano

po wykresie widac ze moze byc pompa niestety jak pisalem nie dales jeszcze wykresu strasznie wyzabkowany wykres moze byc ze poczatek wtrysku sie zaciera i dlatego swiruje z podawaniem

Brysio nic nie zrozumialem :)

Opublikowano

gosc nie wlaczyl wygladzania wykresu stad kreski maja taka a nie inna forme ...

Opublikowano

gosc nie wlaczyl wygladzania wykresu stad kreski maja taka a nie inna forme ...

To juz jest chyba wlasnie z wygladzeniem.

Opublikowano

jest taki walek (przestawnik)w pompie on steruje poczatkiem wtrysku (niem. spritzbeginnversteller) lub sam sterwonik pompy nawala choc to raczej malo prawdopodobne bo by sie raczej nie zglaszal albo wywalal blad j399

te pompy sa dwusekcyjne czyli masz tzw "wtrysk poczatkowy" i wtrysk "nastepujacy - wlasciwy" nie wiem czy nazwnictwo sie zgadza bo to wolne tlumaczenie z niemieckiego wiec prosze tych co sie znaja na nazwenictwie o poprawe

i jesli sterownik sie wyciera tzn taki walek ktory jest smarowany dieslem (biodiesle albo kiepskie paliwo to dla niego jak noz w plecy) i traci smarownaie o wyciera sie o obudowe a czasem i obudowe podciera wtedy powstaje "rozsianie" tego poczatku wtrysku a wiadomo ze to nie common rail i "dotrysk" nastepuje w niewlasciwej pozycji kata wtrysku bo pompa stara sie to rozstrzelanie poczatku wtrysku wyregulowac

ot cala filozofia

dodam tylko ze np jesli masz wtrysk w niewlasiciwej pozycji czyli tlok idzie do gory ma byc np 4stopnie przed ot powiedzmy przy jakis 2500obr a on mu podaje w pozycji np 8stopni przed ot to paliwo zaczyna sie spalac zanim tlok osiagnie gorne polozenie a tym samym wybuch hamuje tloka -- to jest bardzo niezdrowe dla panewek i lozyskowania walu

Opublikowano

Witam,

prawdziwa hamownia rozpedza rolki (ktorych waga jest znana oprogramowaniu hamowni) a hamownia w walizce rozpedza auto (dodatkowo jest czynnik oporow powietrza, rosnacych z predkoscia, zaleznych od obrysu auta - tych czynnikow na prawdziwej hamowni nie ma). Roznica w cenie obu hamowni spora wiec poczatkujacy czy po prostu niedoinwestowani tunerzy kupuja hamownie w walizce - ta ma tylko sens gdy znana jest waga auta. Ludziska o tym nie wiedza czesto, nie waza auta a tunerzy wklepuja do parametrow wage z dowodu a pozniej jaraja sie niezlymi wynikami albo placza bo furze braklo 15 koni bo czesto waga w papierach jest duzo rozna niz "na wadze w skupie zlomu/handlu weglem"

Tunerzy, ktorzy hamowni wcale nie maja deklaruja 220koni:) (czy przypadkiem tak nie bylo w przypadku Trzenia?)

Moze tez wypadaloby siebie i tunera zwazyc bo przeciez to tez i over 200kilo lacznie byc moze:)

Jest soft na kompa (KPOWER), ktory na podstawie logow z VAGCOMA robi to samo co "hamownia w walizce" (w linku ponizej sa relacje z testow tego)-jest wersja demo (nie wiem o co zubozona)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=228085

Vagocmy jednak moga byc za wolne (predkosc logowania) do sensownych wykresow (potrzeba informacji o predkosci w czasie)

Bieniek jak opanuje sztuke logowania to moze sie pokusi o sciagniecie dema kpower, zlogowania odpowiednich logow (na sieci znajdzie info co i jak trzeba) i porownania wykesu z hamowni z wykresem kpower (pozniej ma "za darmoche" mozliwosc sprawdzenia czy zalozmy "naprawa pompy wtryskowej" pomogla)

Chodzil po sieci tez jakis excel gdzie wklejalo sie logi z vagcoma, wpisywalo sie parametry auta typu waga itp a excel robil wykres (ale to bylo przed kpower)

Zarowno prawdziwa hamownia, walizkowa jak i kpower operuja tymi samymi danymi: zdolnosc rozpedzania masy (moc na kolach) oraz czas potrzebny do wyhamowania (opory toczenia by "oszacowac" moc na silniku znajac moc na kolach)

Po sofcie tez nie czulem roznicy w pierwszych 3 biegach, taki urok malych przyrostow w 2.5TDI.

w 2.5v6tdi czesc softu/logiki jest w elektronice pompy wtryskowej i jej tunerzy nie ruszaja bo sie zwyczajnie nie znaja a pompa to ogranicznik nawet w 1wszych wersja 2,5 z konca lat 90tych

Silniki Bxx maja dodatkowo limiter z tego co wiem ograniczajacy po CANie max dawke wiec suma sumaru przyrosty 30% w przypadku piernikowatego 150konnej wersji 2.5 jest zwyczajnie nie do osiagniecia w nowszych i mocniejszych odmianach

Gdyby to bylo moje auto i mialbym checi i budzet na naprawe to w wyspecjalizowanym serwisie pomp wtryskowych (nie mylic z mechanikami z szydlem "diagnostyka i naprawa silnikow - specjalizacja diesel") innym niz ten co ponoc ta pompe naprawial dlabym do sprawdzenia pompe i wtryski

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

z blokada masz racje ale nie do konca sa kolesie co sie na tym znaja i sciagaja te blokady

widzialem bdh zchipowane ze 180 na 260koni nawet w necie youtube sa filmiki na ten temat ale z inna turbina ta standardowa nie daje rady

Opublikowano

blokada masz racje ale nie do konca sa kolesie co sie na tym znaja i sciagaja te blokady

widzialem bdh zchipowane ze 180 na 260koni nawet w necie youtube

Hi,

widziales Ty czy widzialem "filmik na internecie"?

nie wchodzac w dyskusje o wiarygodnosci to powiem tylko, ze ja wierze, ze mozna samochod przeroboc na helikopter zdolny do nurkowania i wystzeliwania rakiet sredniego zasiegu ale w zyciu gdzie sie idzie do tunera co ma hamownie w walizce (albo zadnej) i budzet 600-1200 pln na "tuning" mozliwosci sa raczej ograniczone

To auto po czipie (BFC) chyba u Rogala (czyli polska pierwsza liga)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=66501&highlight=bfc+log

Interesujacy jest log 008

http://images30.fotosik.pl/94/2fdd129383279e5b.jpg

gdzie mimo zyczenia megekoks (ok. 65) i wysoko podniesionemu ogranicznikowi dymienia (takze ponad 60 - jakby "220PS ready") "dziwnym trafem" ogranicznik momentu pozostal na poziomie 50.2 (plasko i rowno)

Moze tak mialo byc (mimo, ze malo to logiczne) ale "jego konkurencja" (nie powiem ktora i gdzie) zdradzila mi, ze to 50.2 to ogranicznik dawki w pompie tak przycial i zwyczajnie autor modyfikacji nie potrafil tego obejsc

Przy okazji w tamtym aucie nie ruszono kata wtrysku wiec to raczej "sredni produkt"

To oczywiscie stary watek i byc moze tam juz helikoptery robia ale bylbym ostrozny ze stwierdzeniem, ze to tak prosto czipowac auta z blokadami. W przypadku automatow dochodzi jeszcze problem taki, ze nowsze tiptronici po czipach zaczynaja glupiec ze zmiana biegow przy bucie (starsze montowane np w piernikowatych AFB 2.5v6tdi tego problemu nie mialy) i tez nie kazdy tuner umie przeprogramowac kompa skrzyni, w wersji z multitroniciem jest ten problem, ze te skrzynie rozwalaja sie same bez czipa wiec tam czip to dla ludzi z budzetem tylko

Suma sumaru o ile zaczipowac 1.9TDI VP/PD potrafi kazdy nawet "parkplatztuner" z lutownica/kabelkiem z allegro i hamowania w walizce to nowsze 2.5 przerastaja spora czesc polskich tuningowcow

Jezeli przyjmiemy, ze ze zdrowej wersji 180konnej mozna uzyskac (nie w wersji "maderfaker") okolo 205ps (czyli +13%) to nie wiem czy jest sens glowe sobie tym zawracac (moje prywatne zdanie)-pierwsze 2.5 byly do czipow "wdzieczniejsze" (w sensie odczuwalnego przyrostu/banana bo po to idzie sie "na czipa') tylko, ze to juz wiekowe zchorowane dziadki, ktore najlepsze dni maja juz za soba

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

ten watek jest stary rogal zlamal ta blokade wiec akurat tutaj nie ma probelmu sprawdz wykres muskela tam masz +25koni bez problemu

ja nie mowie o agrotjunerach z walizakmi i byl/jest problme z tymi pompami podobno w a6 z tym samym silnikiem(BDG BDH) nic sie nie da zrobic tak jest to poblokowane soft/hardware'wo nie wiem nie sprawdzalem tego ale skoro tak rogal mowil pewnie wiedzial co mowi

sa wykresy na youtube sam sprawdz osobiscie takiego auta live nie widzialem ale mysle ze jak ktos sie tym naprawde zajal to i nie wiem jaka by blokada na pompie nie byla da sie ja zlamac tylko trzeba czasu+ checi+ znac sie na rzeczy + miec odpowiedni soft i hardware

:)

Opublikowano

Wracajac do tematu to od czego zaczac?

Opublikowano

Wracajac do tematu to od czego zaczac?

bezkosztowo: zagladnac do softu po czipie i przygladan sie temu co bylo zrobione (pewne wskazowki moze dac np sposb zmian mapy n75 bo to moze oznaczac ze juz czipujac byly np jakies problemy z ladowaniem T)-musialbys miec to w pliku a jak sadze jest to juz nie do uzyskania (moge to zrobic ale pod warunkiem, ze dostane przyzwolenie na zamieszczenie screenow z mapami jako informacja publiczna na forum/kontynuacja Twojej historii)

kosztowo: wytargac wtryski i pompe i zatargac do serwisu

ewakuacyjnie: sprzedac auto jak stoi (zakladam, ze jak kupiles je na lawecie to kupiles taniochpowato - obecnie juz jezdzi samodzielnie wiec stratny chyba nie bedziesz/nie mam pojecia ile wladowales kasy)

pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Kupilem na lawecie,bo auto wyrzucalo plyn wspomagania przez korek.Dysponuje wlasna laweta to po co mialem 2 auta ciagnac przez cala polske i dolewac plyn?

Tak to auto mialo byc w stanie bdb.

Opublikowano

Wracajac do tematu to od czego zaczac?

1. Całościowy pomiar kompresji (bezwzględnie konieczny do wszelkich dalszych dywagacji ... ).

2. Uporządkować kwestię wtryskiwaczy (jeżeli komprecha ok. ale raczej tak będzie). Bez względu na inne problemy wtryskiwacze paliwa wyrażają wszystkie procesy zachodzące w układzie wtryskowym i muszą być więcej niż 100% sprawne ... .

3. W celach "kosmetycznych" uporządkować zagadnienia dotyczące N75 i turbiny. To nie przywróci 30 PSów ale i tak jest koniecznością ... .

4. Jeżeli punkty od 1 do 3 nie przywrócą utraconej mocy zostaje pompa wtryskowa ale tutaj istnieje co najmniej 70% zagrożenia, że narywanie i dziura w zasilaniu pomiędzy 1700 a 2100 obr/min wróci niezależnie od wszystkiego (jako genetyczna wada BDG/BDH) ... .

5. Uodpornić się na próżniaczą i do cna kłamliwą amatorszczyznę i krytykanctwo ... . Ten samochód (czego sam byłeś świadkiem) stosunkowo niedawno i być może nie zwycięsko ale całkiem skutecznie podejmował walkę z silnikami 3,0 TDi więc można żyć uzasadnioną nadzieją, ze coś się popsuło i zwyczajnie należy to naprawić ... byle z zachowaniem elementarnych reguł rzemiosła ... .

Opublikowano

Uodpornić się na próżniaczą i do cna kłamliwą amatorszczyznę i krytykanctwo

to samo cały czas tłukę mu do łba :cool1:

...i chyba zaczyna rozumieć :wink4:

Opublikowano

Wynik słaby,ale nie najsłabszy o jakim słyszałem,jeśli chodzi o 2.5tdiV6.

Na spoty kilka razy przyjeżdżał koleś,który przejął od ojca A6 C5 i zdziwiony,że jedzie znacznie gorzej od C4 R5 115KM,które miał wcześniej,podjechał na hamownię,wynik 72KM!!!

Co prawda był,to AKN i jest się czym sugerować(wałki,przepływka....),to jednak małymi kroczkami doszedł do 150paru pesów bez chipa naprawiając tyko,co wymagało remontu.

Opublikowano

Uodpornić się na próżniaczą i do cna kłamliwą amatorszczyznę i krytykanctwo

Jesli takie "dziwne" stwierdzenia i durne insynuacje dalej będą sie tu pojawiac... wątek znajdzie sie w smietniku...

Dziekuje za uwage.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...