antonio Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Silnik BPW z DPF-em skrzynia manual: miasto 7,8-8,2 trasa 7,4-8,2 min jakie udalo mi sie osiagnac to 6,8 a max to 8,4 FIS pokazuje srednio 0,6l wicej niz w rzeczywistosci... Tez zastanawialem sie nad usunieciem DPF-a ale wielu mechanikow mi powiedzialo,ze dopoki sie nie odzywa to go nie uraszac czyli praktycznie tak jak u mnie co do usuwania to wczoraj konsultowałem się też w tej kwestii i to samo mi kolega doradził (mój DPF miał 11% zapełnienia i go wypaliłem VAGiem = teraz mam "0") czyli wychodzi na to, "że ten typ tak ma :polew:" swoje musi wciągnąć
RS Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 2,0TDI BRD z DPF- seria Wieszosc z was pisze jakie spalanie wam na kompie pokazuje, a ja zawsze zeruje licznik i tankuje pod korek na tej samej stacji. Cykl mam zawsze mieszany (do pracy 9km- pare swiatel- wiekszosc 70km/h, jeden do dwoch wypadow do kumpla-100km autosrada w jedna strone- 120- 180km/h i czasami po miescie w wiekszym ruchu posmigam) przy tankowaniu zawsze mi wychodzi srednia 8,7- czasami sie do 9,2 podniesie jak wieszosc butuje 180km/h po autostradzie. Minimalne spalanie jakie mialem to bylo w drodze do chorwacji - bez DPF-a i na sofcie 193KM- z predkoscia stala 120km/h przy tankowaniu wyszlo 5,9litra na setke, dodatkowo mialem wrazenie ze silnik bral mniej oleju, ale mimo tego ja nie wywale DPF-a, bo zawsze wychodza jakies kwiatki, lapie notlaufa czesto, albo MIL sie zalancza- pozniej gasnie, a jak mam serie to jest tyle co nic tych problemow. Moje zdanie- wiem ze naleze do mniejszosci- ale zamiast softowac, to wole mocniejsze auto kupic, albo dopasowac styl jazdy do tego silnika co mam.
FMX Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 2,0TDI BRD z DPF - mam to i bardzo sie Ciesze ze ktos założył taki topic bo juz myslalem ze moje srednie 8.5l/100 to jest duzo ale widze ze to normalka , a co do tematu , da sie wyzerowac jakos to srednie spalanie ? od jakiego czasu to liczy? z gory dzieki za odp pozdrowionka:)
antonio Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 da się - musisz przytrzymać wciśnięty ok. 2 sekundy przycisk RESET
marda16 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Silnik BPW 2.0TDI 140PS mutitronic+DPF Latem śr.spalanie 7,6-7,8 Trasa Wałbrzych-Stuttgart ok 760km 7,6 Ostatnio jeżdżę raz w tygodniu do Kłodzka nie za szybko bo dziury 6,3 na fisie Aha DPF od kupna tj.9miesięcy nie zapalił się :>
jarku21 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 BLB bez DPF srednie poza maistem ok 6,5 srednie maisto -trudno ocenic korki trasa-5.3-6.2 kapcie 16 205/55 (jak dla mnie silnik bardziej oszczedny niz benzyna 1.6 100kucy :decayed)
antonio Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 dziś rano traską pozamiejską przejechałem 19km lansując tak między 70-100km/h (5 i 6 bieg) bez butowania przy rozpędzaniu auta i wynik po dojechaniu do celu: 6,8
Jarkost Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 BRD + DPF + quattro trasa -raczej spokojnie -7.5 cykl mieszany z przewagą miasta, krótkich odcinków i korków - 9,5 (jazda spokojna, raz na jakiś czas ostro)
topor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 BRD + DPF + quattro trasa -raczej spokojnie -7.5 cykl mieszany z przewagą miasta, krótkich odcinków i korków - 9,5 (jazda spokojna, raz na jakiś czas ostro) dokładnie takie same
kuchar222 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 BRD + DPF miasto ok 8,5 (tak do 100 km/h bez korków) trasa 6,4 (autostrada i droga ekspresowa tempomat i 140 km/h)
turdzi Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 trasa[/b] -raczej spokojnie -7.5 cykl mieszany z przewagą miasta, krótkich odcinków i korków - 9,5 (jazda spokojna, raz na jakiś czas ostro) BRD+DPF+Q mi srednio o 0,5 L mniej i w trasie i w miescie.
El Crack Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 BRD Quattro (170KM) + DPF Swojemu autku daję trochę popalić, ciągle wyprzedzam więc obroty zawsze w okolicach 2,5-3,5tys(wtedy najlepiej ciągnie) trasa-8,0-9,5 miasto-jak oszczędnie to 9-10 miasto ostrzej-10,5-11,5 Wiecie może o ile mniej będzie mi paliło autko bez DPF?
RS Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 No to teraz mam dla was ciekawostke: Od jakis 10 tankowan stosuje dodatek do czyszczenia wtryskow Liqui Moly. Kosztowal jakies 13 euro za pojemnik i dolewam przed kazdym tankowaniem nakretke na 10L czyli jakies 6 nakretek. Tankuje zwykle ON. Po tym mam wrazenie jakby spalanie sie unormowalo, ale tez juz nie jezdze tak czesto na autostradzie z predkosciami bliskimi 200km/h z obawy na wtryski. Komputer raczej mi pokazuje to co auto spala ale po cyklu mieszanym to wacha sie cos kolo 7,5l/100km Ale ostatnio jak jechalem do Polski (auto zaladowane pod sam dach) to postanowilem sie trzymac 120km/h i spalanie wyszlo 6,3L/100km, a w Weekend jak bylem u kumpla w Dortmundzie (100km autostrada) to postanowilem sie do niego przejechac max 100km/h i wyszlo mi 5,6L/100km Dodam ze te wymniki sa od czasu jak obserwuje regularnie stopien zapelnienia DPF i czyszcze go od czasu do czasu profilaktycznie, no i te wtryski traktuje tym dodatkiem. Caly rok jezdze na kolach 235 szerokich wiec roznic wynikajacych z szerokosci opon nie powinno byc. Predkosc max. zawsze utrzymuje sie na 222km/h (licznikowo), ale i do 230 potrafi sie rozpedzic. Najlepiej mie sie sprawdza na dluzszych jazdach na autostradzie bo tam mam zawsze zblizone warunki. Dlaczego pisze? Bo jak mialem wyjety DPF i wgranego softa to wedlug FISa bylo przy max. 120km/h- 6,0L/100km wiec tylko 0,3L mniej, co pokazuje ze w zblizonych warunkach roznica w spalaniu miedzy silnikiem z DPF i bez jest bardzo mala. A o to chyba chodzilo koledze ktory zakladal watek? Pozdrawiam!
Madas Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 ja mam średnie spalanie od 2 lat jazdy 7.2 l / 100km
czarny Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 z DPF trasa hmm no ciężkośc buta była 90 % autosrady w tym predkość nie spadała poniżej 160 8,1 L trasa umiarkowana z zakopanego, tak do 120 km/h średnio 4.7 L miasto ciezko mi zbadać ale tak będzie z 7 l a srednie od 30 tys km jakie mam spalanie to 6.6 L Jeszcze was zaskocze :evil: średnie spalanie seryjnie z audi a6 233 PS to 8,2 L a po chipie na 280 PS 7,4 :hi: a tym autem nie jezdzi sie oszczędnie :wallbash:
czarny Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 kurde sporo ci powiem, ja zazwyczaj nie zapierniczam gaz do dechy i tyle tylko raczej tak spokojnie, np dojeżam do skrzyżowania i widze czerwone swiatło to noga z gazu i dojeżdzam a nie hamuje w ostatnim momencie
El Crack Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Rozumiem, że ingerencja w DPF tylko w celu obniżenia spalania jest niewarta świeczki, a te 7KM w tą czy w tą przy obecnych 170KM jakiejś diametralnej różnicy mi nie zrobią? Początkowo myślałem, że przynajmniej 1litr mniej będzie paliło autko, a tu kolega mówi, że tylko 0,3 Poza tym ciekawi mnie czy takie auto bez DPF robi za sobą dużą zasłonę dymną Przydałby się jakiś filmik
antonio Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2011 ja myślę, że auto z/bez DPF będzie dawało tyle samo dymu- czyli NIC - pod warunkiem, że auto jest rzeczywiście sprawne
czarny Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 jest film gdzies na youtube i na forum tez był bmw 335d i a5 3,0 tdi bez dpf z 300 ps j jak ruszył to zasłona dymna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się