barszczyna Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam. Nie wiem, czy jest się czym chwalić, ale stałem się "posiadaczem" (póki co w cudzysłowie, za krótki czas będzie moja na papierze) Audi A4 B5 ADR. Historia samochodu nie jest mi znana, jako że został mi on podarowany przez ojca (miał mini-komis .) Wiem tylko tyle, że wcześniej jeździło tym autem parę osób w jego firmie, w związku z czym auto jest zaniedbane, wiadomo, nie moje, nie dbam... Przebieg na liczniku to prawie 200tyś km, ale stawiam, że był kręcony i realnie, po stanie auta oceniam tak na 400-450tys było 195tysi jednak, ojciec sprawdzał dokładnie ze znajomym, po prostu zaniedbano to auto. Wyposażenie: - Manualna skrzynia biegów - Radio jak na fotkach, ori - Elektryczne szyby przód - Szyberdach - Klimatyzacja (jak na zdjęciach) - FWD - Elektryczne lusterka Stan samochodu: -dość słabe hamulce i prawdopodobnie niedziałający ABS (hamuję do oporu, koła co prawda się nie blokują >to raczej z racji słabego hamowania<, ale też nie czuję odbijania pedału hamulca), -wycieki z silnika(nie wiem: olej czy płyn ze wspomagania? Muszę spytać kogoś doświadczonego, w każdym razie plama spora), to była uszczelka nad miską olejową -falowanie obrotów po przełączeniu na gaz, dopiero po nagrzaniu się trochę silnik pracuje w miarę stabilnie, nagranie telefonem -> wrzuta.pl - Falowanie obrotów. Słychać, że silnik po odpaleniu chwilę pochodził i po zdjęciu nogi z gazu zgasł, przepustnica zaadaptowana po padnięciu akumlatora, już dziarga dobrze, -wiążące się z falowaniem gaśnięcie samochodu na biegu jałowym/z wciśniętym pedałem sprzęgła (na benzynie wszystko gra), -auto sprawia wrażenie zamulonego, kiedy jadę na gazie; na benzynie jest znacznie elastyczniejsze i idzie niemalże jak burza, moja niewiedza, po adaptacji spadek jest mniejszy, -gdy maksymalnie skręcę kierownicę w lewo/prawo, auto wydaje dziwne dźwięki (wycie/piszczenie, trudno to nazwać), zapowietrzona pompa wspomagania, -piszczenie/wycie silnika (ktoś mi sugerował, że to wina rozrządu); próbka dźwięku na dole posta (zarówno podczas postoju, jak i jazdy) j.w. -prawdopodobnie nie wymieniany od co najmniej 15-20tyś km rozrząd i olej (z tego, co słyszałem, to Mobil 1, 10w40, jest tragicznie?), -nie działa prawa przednia szyba oraz szyberdach (coś z elektroniką mechanizmy całe zrąbane ), -centralny zamek zamyka/otwiera wszystkie drzwi tylko od prawej strony, od strony kierowcy w ogóle nie działa; zamek raz działa, raz nie, nie wiem, od czego to zależy (nie ma znaczenia temperatura i wilgotność), -nie działa prawy głośnik, prawdopodobnie odłączony; o dziwo z tyłu w ogóle nie ma, czy to normalne? -kierownica jest źle zamontowana (tj. gdy mam wyprostowane koła, kierownica jest skręcona o ~10* w lewo), -strasznie parują szyby w zimę, dopiero gdy ustawię dmuchawę na maksimum, to coś daje, -wszystkie plastyki w aucie są poluzowane i trzeszczą, -prawdopodobnie brak airbagów (ktoś puknął auto na parkingu, przedni zderzak był wymieniany w zeszłe wakacje), na 100% ich nie ma -wszystkie kontrolki przy zegarach palą się: widać na zdjęciu hehe, zalałem w końcu więcej beny, pozostaje tylko kwestia ręcznego i abs, oragnę -w aucie śmierdzi benzyną/gazem, Pragnę dodać, że jestem początkującym kierowcą i prawdę mówiąc wcześniej z autami miałem niewiele wspólnego. Z początku ten samochód nastawił mnie do siebie negatywnie, jednak w miarę upływu czasu coraz bardziej go lubię. Chciałbym w końcu doprowadzić go do stanu, w którym nie będę musiał bać się o swoje bezpieczeństwo podczas eksploatacji, a w przyszłości wyrezać go nieco i poprawić wygląd. Jednak na początku muszę doprowadzić go do porządku. Proszę o rady, czym zająć się najpierw. Część fotek wrzucam dzisiaj, a resztę dorzucę jutro(+nagranie dźwięku silnika, który mnie niepokoi.) Zdjęcia: Sprzed zimy, jeszcze na letnich oponach, które jak widać są źle założone, niewyważone i różnych rozmiarów - 3 takie same i jedna mniejsza (lewa z tyłu mniejsza, widać na fotach.) Teraz mam zimówki, które są już wyważone i dobrze założone. Więcej fot: 1) Wnętrze + bagażnik: 2) Karoseria: 3) Silnik i osprzęt: Plan modów: Będę pewnie miał coraz to nowsze (i głupsze, swoją drogą ) pomysły, które będę wpisywał zawsze do pierwszego posta. Aktualna lista: -Większe felgi, jakieś już mi się tam kołują pod letni zestaw opon -Gleba do większych felg, żeby jak koza nie wyglądało moje autko ;d -Lampy przód polift -Diodówki Red&White na tył, strasznie mi się podobają, II lift średnio mi podchodzi -Kierownica S4 -Carbonowa taśma na listwy -Malowanie porysowanych elementów na czarny mat -W dalekiej przyszłości, jeśli nic dziwnego się nie stanie (czyt: nie wygram w totka ) zrobiłbym swap na większy silnik (2.4?). -Odmłodziłbym kolor samochodu -Zderzak s4 + spryski, chociaż nie wiem, czy do takiego małego silnika wypada, ale j.w. -Prawe lusterko z anglika, duże Wszelkie sugestie i krytyka (konstruktywna + naprostowanie moich chorych wizji) są mile przeze mnie widziane. Weźcie pod uwagę, że mój staż na forum jest bardzo krótki, chociaż i tak dłuższy niż staż jako kierowca. Pozdrawiam. Update: Tego auta robić nie będę, nie opłaca się. Kupuję nowe, a tym jeżdżę tylko do tego czasu, potem oddaję. Update II: Jako że jestem niesłowny, to auto już zrobione (cała lista skreślona). Zdjęcia robione skarpetą, tak na szybko. Ostatnie na kopcu Korfantego w Piekarach.
Jacob555 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 B5 to piękny samochód Musisz o niego zadbać, żeby odzyskało pierwotny blask
barszczyna Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Wiem i mam zamiar do tego doprowadzić. Jak już wspominałem, zakochałem się w tym aucie i mimo jego wad będę robił wszystko, żeby kiedyś zachwycało.
davidoati Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 szkoda że ta miłość będzie sporo kosztować jeśli chcesz ją wypielęgnować ale powodzenia
barszczyna Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Dzięki, przyda się. Przede wszystkim chcę sprawić, aby auto mechanicznie nie budziło zastrzeżeń. Osiągami i wyglądem zajmę się na samym końcu.
Gość -makaveli- Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 oznaczenie silnika sprawdzisz na wlepce w miejscu koła zapasowego
Maxcudo Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Kolego jeszcze dłuuuuuuga droga przed Tobą, ale życzę powodzenia i na bieżąco informuj o modach POWODZENIA!
Kowi87 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 dobra felga+ gleba, polerka auta i lampy poliftowe, tyle wystarczy żeby nie była taka biedna
Pulpit Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 ja to bym na początek te hamulce i zbieżność ogarnął z resztą już pójdzie
majuDJ Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 -falowanie obrotów po przełączeniu na gaz, dopiero po nagrzaniu się trochę silnik pracuje w miarę stabilnie, -wiążące się z falowaniem gaśnięcie samochodu na biegu jałowym/z wciśniętym pedałem sprzęgła (na benzynie wszystko gra), Przepustnica do przeczyszczenia i adaptacji, miałem takie same objawy kiedy w Golfe 3 1.6 + LPG -gdy maksymalnie skręcę kierownicę w lewo/prawo, auto wydaje dziwne dźwięki (wycie/piszczenie, trudno to nazwać), Jakiś przegub do wymiany
barszczyna Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Kolejna porcja fotek (w I poście) oraz 3 nagrania dźwięku silnika (przepraszam za jakość, ale nagrywane telefonem, nie miałem innego sprzętu). Nagrania: 1) Odpalam silnik rano, po nocy. Przełączam na gaz (osiągnięcie 2tyś obrotów) i oto, co się dzieje: http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/6QJpWkPfhQ2/odpalanie_i_falowanie_na_gazie Po ponownym odpaleniu i trzymaniu obrotów na poziomie 2-2.2tyś silnik pracuje równo, jednak po ruszeniu obroty lubią znów pofalować, a w najgorszym przypadku silnik nawet gaśnie. Jednak po przejechaniu 1-2km pracuje dobrze. 2) Tak silnik brzmi przy otwartej masce, nagrywane bezpośrednio nad autem: http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/7r9RZwMoDPw/odpalony_silnik_nagrywane_przy_otwartej_masce 3) Ruszanie na 1 i na wstecznym, nagrywane wewnątrz auta. Słychać charakterystyczne wycie/piszczenie, bardzo jestem ciekaw, czym jest to spowodowane: http://barszczyna.wrzuta.pl/audio/2eNYgbFQ0TQ/ruszanie_dzwiek_w_srodku_auta To chyba wszystko, co mogę pokazać. Przyglądałem się karoserii i nigdzie nie jest porysowana, wgnieciona ani tym bardziej nie ma śladów rdzy. Jedynie przód nadkoli jest dziurawy, ale to chyba wynik jakiejś kolizji (widać na zdjęciach.) Na tych zdjęciach Audi jest na zimówkach. Samochód jak i wnętrze są brudne, gdyż nie miałem okazji jeszcze zawitać w myjni, a w środku ogarnę w weekend. Dodatkowo dowiedziałem się, że silnik został jakiś czas temu wymieniony, tzn ten, który widać na zdjęciach niekoniecznie jest z 1995r. Z tego też powodu dalej nie wiem, jaki ma on symbol, gdyż może to być inny, niż to, co pisze w kole zapasowym. Jeśli ktoś chciałby więcej zdjęć, pisać w temacie. Samochód ostatnio był myty przed zimą.
majuDJ Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Nie wiem czy będzie Ci się opłacać inwestycja w niego. Po tych rzeczach których Ty wypisałeś nie zdziwiłbym się gdyby naprawa wszystkiego wyniosła z 6 a może i nawet 8 tys zł . Ja bym to aut sprzedał na części lub w całości i kupił jakiegoś zadbanego VW Golfa 3 lub dołożył i kupił A4 ale zadbane np 1.9TDI. Sprzedaj go za 7tys zł o ile go za taka kwotę ktoś łyknie , i kup zadbanego Golfa 3 1.6 +LPG sekwencja z 1997r
barszczyna Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Nie chcę golfów. Jak już mówiłem, zakochałem się w tym aucie i a4 to mój jedyny cel na najbliższe 5-10 lat. A co do sprzedaży, to najpierw muszę oszacować ile będzie trzeba w auto włożyć. Potem będę decydował, co dalej. No i zasadnicze pytanie, które może co poniektórych rozbawić: Jaki typ żarówek jest w lampach na przód i czy muszę rozbierać cały reflektor, żeby je wymienić? Nie świeci mi po prawej stronie na światłach mijania, na drogowych już jest ok.
KL4K50N Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Nie wiem czy będzie Ci się opłacać inwestycja w niego. Po tych rzeczach których Ty wypisałeś nie zdziwiłbym się gdyby naprawa wszystkiego wyniosła z 6 a może i nawet 8 tys zł . Ja bym to aut sprzedał na części lub w całości i kupił jakiegoś zadbanego VW Golfa 3 lub dołożył i kupił A4 ale zadbane np 1.9TDI. Sprzedaj go za 7tys zł o ile go za taka kwotę ktoś łyknie , i kup zadbanego Golfa 3 1.6 +LPG sekwencja z 1997r Co Ty porównujesz jakiegoś badziewnego golfa 3 do A4... Niech najpierw kolega oszacuje co jest do naprawy/wymiany, zorientuje sie ile to będzie kosztowało a potem niech podejmie decyzje. Już jak ją sprzeda, to wolałbym milion razy bardziej Audi 80 niż golfa....
majuDJ Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 No i zasadnicze pytanie, które może co poniektórych rozbawić: Jaki typ żarówek jest w lampach na przód i czy muszę rozbierać cały reflektor, żeby je wymienić? Nie świeci mi po prawej stronie na światłach mijania, na drogowych już jest ok. Żarówki H4, kup od razu komplet ponieważ pojedynczo się nie wymienia. Kupisz i założysz jedną tanią w Tesco to Ci może obie spalić. Polecam Tesla H4 +30%, a jeśli chcesz "efekt Xenonu" to Bosch Xenon Blue ( lepsze od Philips Blue Vision). Wymiana żarówki to najpuściejsza rzecz zajmuje 2minut. Żarówka H4 ma w sobie dwa włókna jedno odpowiada za światła mijania a drugie za drogowe. Dlatego pewnie Ci się przepialily włókna od świateł mijania Oszacuje , ale już z moich szacunków zakładam ze ja bym się nie zabierał za odnowę tego auta. Kup Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z i będziesz na pewno zadowolonym, fakt dużo lepsze niż Golf 3.
barszczyna Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Jak mam zmieniać auto, to tylko na A4 B5. Nie chcę nic innego. ;D Jednak póki co na to się nie zanosi i chciałbym połatać najważniejsze problemy w aucie, do czego potrzebna mi właśnie wasza pomoc - nie wiem, od czego zacząć i co jest najważniejsze, a co może poczekać. Albo inaczej, dziś bym chciał żarówki z przodu wymienić, tylko jeszcze nie wiem, jak się za to zabrać: cały reflektor rozbierać, czy da się jakoś do żarówek dostać bez tego?
KL4K50N Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 No i z tym się zgadzam Łukaszu . Audi 80 B4 w Diesel'u i będziesz go miał i miał... Bo te A4 po dłuższym obejrzeniu to "trochę" padło...
Chowix Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Kolego barszczyna, wymiana żarówek to kwestia 5 min. Otwierasz maskę z tyłu reflektora masz zaślepki (zahaczone srebrnym pręcikiem), pręcik w dół pokrywkę otwierasz i masz dostęp do żarówki.Ściągamy wtyczkę od żarówki. Kolejny srebrny pręcik (jak go ściągnąć to się zorientujesz poświeć sobie lampką) wyciągasz i masz ją w ręku. Masz to samo co ja mimo tego że auto sporo czasu siedzi u mechanika to i tak w niego inwestujesz Taka druga miłość heh Powodzenia w modach i posłuchaj kolegów, bo dobrze radzą Zajmij się za przeczyszczenie przepustnicy i sprawdź jaki masz kolor tego wycieku i czy to gęste czy takie rzadkie. Gęsty wyciek to możesz mieć z płynu wspomagania, a rzadki to chłodzenia. Tutaj widzę że pokrywa Ci się piszczenie przy skręcaniu kierownicą, być może pompa wspomagania nie domaga i popuszcza płynu z kolei to masz przy postoju to nie pewne, możesz zrobić też tak - zagrzej auto i zaparkuj np w garażu zostaw gazety pod autem (okolice silnika) i dowiesz się skąd to cieknie Co do elektryki jak się za bardzo nie znasz może warto zostawić jakiemuś dobremu elektrykowi ? Falowanie może być spowodowane wieloma czynnikami, może źle ustawiony (do gazownika), uciekający płyn chłodzący (ja tak mam, ucieknie mi to parownik jest na równi z zbiornikiem wyrównawczym i nie grzeje się jak powinien, jak spadnie jego poziom) Pracuj przy nim a na prawdę da Ci to niesamowitą satysfakcję. Oczywiście nie muszę mieć racji to moje zdanie tylko jak coś to poprawiać mnie
majuDJ Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Ja bym się szczerze nie zabierał za naprawę. Daj do jakiegoś mechanika zaufanego i dobrego ( bo taki inny to Ci powie że wszystko do wymiany chodź będzie dobre) na ekspertyzę co do roboty i jak koszta według Ciebie doprowadzenia auta do stanu jako tako będą akceptowalne to działaj. Ale ja bym na serio rozważył sprzedaż jego w całości w takim stanie jaki jest.
barszczyna Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Ja wiem, że wy byście się nie brali za naprawę itd, ale ja auta sprzedać póki co nie mogę. Nie jest ono moje, a zostało mi powierzone i mam zająć się jego renowacją. Dlatego założyłem temat. PS: Sprzedaż to ostateczna ostateczność i bardzo bym jej nie chciał. W końcu to Audi A4, ono ma duszę. ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się