sirlesek Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 (edytowane) kamil-vag napisał: Pompowtryski PD - Demontaż Wymiana Ustawienie Załączam wykonaną przeze mnie (kamil-vag) instrukcję: Demontażu - Wymiany i Ustawienia Pompowtryskiwaczy w silnikach 1.9 TDI i niektórych 2.0 TDI 8V (mocowanych na jedną śrubę). PDF'y do pobrania:• Pompowtryski Demontaż-Wymiana-Ustawienie • Naprawa pompowtryskiwacza - Zestawienie Przydatne wideo-relacje: • Pompowtryskiwacze 1 • Pompowtryskiwacze 2 Przydatne foto-ralcje: • Pompowtryskiwacze 3 • Pompowtryskiwacze 4 • Pompowtryskiwacze 5 Jeśli macie jakieś uwagi, to zawsze mogę coś dopisać czy zmienić. Zdjęcia w dokumencie są wstawione z różnych źródeł, część jest też moich. A tu taki mój wywód po wymianie uszczelnień PD i wszystkich śrub osprzętu na nowe: Jak dla mnie to silnik z PD powinien mieć zalecaną wymianę śrub pompek co jakieś 50 tys. km. Myślę, że wtedy można by się w znacznym stopniu uchronić przed wycieraniem gniazda PD. Śruba się wyciąga - i to jest potwierdzone - a jak się wyciąga, to kostka już nie dociska tak mocno pompo-wtryskiwacza. Dochodzi jeszcze kwestia montażu na jedną śrubę... Druga sprawa, to przy okazji regulacja docisku pompo-wtryskiwacza, bo śruby regulacyjne jak i sworznie kuliste PD zwyczajnie się ścierają.Sprężyny też zapewne już tak mocno nie odbijają... Może to nie są wartości duże, ale setne mm. Jednak zapewne ma to znaczenie na pracę pompki... No i trzecia sprawa - kontrola zaślepek broków, bo jak to wyleci, to ogranicza się smarowanie krzywek wałka i szklanek, wałek zaczyna się zużywać, szklanki ścierać... zmniejsza się wysokość krzywki no i znowu zakłócona jest praca pompki w jakimś tam stopniu... Także unikać Long Life, olej zmieniać na dobry i często, oraz zachęcam do zaglądania pod pokrywę - PREWENCYJNIE - może nas to uchronić w przyszłości przed sporymi kosztami JEST JESZCZE JEDNA BARDZO WAŻNA UWAGA - po wymianie uszczelnień pompowtrysków warto kontrolować stan oleju przez jakiś czas, tak by sprawdzić czy uszczelnienia się dobrze ułożyły w gnieździe i czy nie ma wycieków z szyny paliwowej poprzez pompkę pod pokrywę rozrządu - chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar... W VAG kanał 035 i tryb Basic Settings (Nastawy Podstawowe) - załączenie na 30s pompy paliwa w baku - pomocne by przepchać powietrze i uzupełnić paliwo w magistrali po wymianie pompowtrysków... Tu macie jeszcze info odnośnie diagnostyki pompowtrysków: https://a4-klub.pl/topic/382742-diagnostyka-pompowtrysków-vag-comvcds/ Post uzupełniony przez kamil-vagsirlesek napisał: Witam a czwurkowiczow mam pytanie Jak się reguluje to wkręcanie w pompowtryskach tych trzpieni, czy wykręcanie ??? Ja zrobiłem tak : Po odkręceniu kluczem kontry gdy ta pompowtryska sprężyna była nienapięta ( tak kręciłem kołem auta by tak była) wykręciłem imbusem tą sztyce do poczucia luzu, potem wróciłem do momentu gdy napotkałem lekki opór i wkręciłem te 225 stopni. I w końcu nie wiem jak to powinno się robić... gdzieś tam czytałem że WKRĘCA się z wyczuciem a potem odkręca 120 stopni ... To ja już nie wiem jak to się robi ;(http://www.autobodex.waw.pl/strona41c.htm Edytowane 2 Lutego 2017 przez kamil-vag 1
ERW0 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 prosze troche literaturki od mastersa http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2572
sirlesek Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 Mastersie dzięki za fajne fotunie I teraz nasuwa mi się pytanie bo oddałem głowiczkę do zrobienia mistrzą planowania wyniosła mnie z częściami 900 i miał powkręcać pompki i wyregulować wszystko ( gotowa do montażu) i ten facet nie wiem czy się nie pomylił bo ta śruba po znalezieniu delikatnego oporu została wkręcona 225 stopni a nie wykręcona jak jest na zdjęciu... A auto jest taką dentką że ma chyba ledwo 80 koników i tak szukam przyczyny może w pompkach , możliwe że się facet pomylił ?? albo na złość mi zrobił :> bo się troszkę targowałem :> I nie wiem czy jutro nie zrobić tego odwrotnie ( żeby tylko głowica nie wybuchła) dlatego pytam się was Znachorzy jak to zrobić??? Ciekawostka : szukam przyczyny tej utraty mocy ze 130 koni zrobiło się na moje oko 80 nie poleci 150 km /h doloty szczelne ciśnienie paliwa jest w obu pompach przepływki zaworki n75 i czujnik ciśnienia podmieniany z 3 aut o tej samej mocy i nic turbinka po regeneracji dokumentnej rozrząd ustawiał fachura na vagu pompowtryski mają w każdej rubryce 0 czyli igiełki Pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Jeśli wkręcił dodatkowo jeszcze śrubę to rączki do nieba. Nieprawidłowa regulacja pompowtryskiwaczy może spowodować uszkodzenie, popękanie koników.
leo... Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 szukam przyczyny może w pompkach , możliwe że się facet pomylił ?? skok PD jest za mały - nie ma odpowiedniej dawki ani ciśnienia - pompowtryskiwacze do sprawdzenia/ustawienia ...
waldekkk Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Dziwne że na vagu nic nie wskazał no chyba że sprawdzałeś tylko grupę 18.A jak jest na 13 i 23 ? No i sprawdz jeszcze grupę 4 jak wygląda ustawienie rozrząd Dokładny opis regulacji PD AVF http://chomikuj.pl/waldekkkk/Dokumenty/pd,443380294.pdf
sirlesek Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Biorę siekierę jadę do gościa od planowania zatłukę mu szfagra bo on je ustawiał Właśnie wjechałem do ciepłego garażu po pracy będziemy z tatą kręcić pompkami, jak wyjdzie ze przez to jeździłem jakieś 4 miechy bez mocy wydając około 700 zł na innych fachowców to się zsikam z radości że moja audiczka nazwana przez to ( Black Slut ) znów będzie zwijać asfalt To to autko : Dziękuję Wam odezwę się po południu ....[br]Dopisany: 17 Luty 2011, 09:30_________________________________________________ Zrobione po zmianie tej regulacji powstały mi luzy podobne jak na zaworach, odpalił pięknie ale na trasie poleciał mi 110 km/h i nic więcej. Możliwe że po wykręceniu regulacji o ponad obrót od poprzedniego ustawienia ( tego partacza) opóźnił mi się zapłon ? Czy coś? Praca silnika bez zarzutów równo chodzi w miarę cicho. Na komputer podjadę niebawem i czy macie jakieś propozycje za co teraz się zabrać ??
dariodario Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 przepraszam,ale prubujesz szklem d..e wytrzec. podjec do dobrego fachmana niech ci bryke przeswietli bo np ja przez takie cos to bym mial nocki nie przespane. wracajac do pompek-masz tam dokladnie opisane jak trzeba regulowac, wykrec swiece zarowe aby byl mniejszy opur przy obrocie,dajesz piatke i pchasz do przodu aby pompka ci sie ustawila najnizej i regulujesz-zadna filozofia!!!! u siebie sam robilem i gra wszystko jak ta lala. pozdrawiam.
sirlesek Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Sorry ale już wiem jak fachowcy robią regulują pompki poprzez wkręcanie a nie wykręcanie ,kolejny to gościu w Busku nazwanego magikiem po zbadaniu ciśnień paliwa ciśnienia doładowania czujników szczelności dolotu i rozrządu ustawienia, rozłożył ręce zainkasował 300 ( bo czujnik podmienił od innej audi a4 co na placu była) i mówi ze nie ma pojęcia co może być..... A jeśli chodzi o kręcenie kołem to tak właśnie robiłem w najwyższym punkcie żadna filozofia cofam w moim przypadki silnika avf 180 stopni dokręcam 18 kluczem i naprawiam błędy tak zwanych fachowców. Kielce to d*pa ciasna nie ma fachur sam człowiek poprzez forum musi dłubać. A teraz po zrobieniu tego przejrzę co się dzieje na kompie i jak wyjdzie że pompki do tyłka można wsadzić to wpadnę w szał i wsadzę mu do tyłka te pompowtryski jak ich nie będzie chciał naprawić.....[br]Dopisany: 17 Luty 2011, 21:19_________________________________________________Gościowi od planowania głowicy ....
dariodario Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 mialem podobnie 5 lat temu w moim golfie mk3 tdi 1z 110 km/h i ani grama wiecej. okazalo sie ze podczas wymiany filtra poruszyla sie wtyczka do przeplywomierza i nie bylo styku i byl totalny mul. wracajac do ciebie to sprawdz jeszcze dobrze wezyki podcisnieniowe sterujace turbina. jak mu dajesz buta to dymi na czarno?
sirlesek Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Dziś powypinałem wężyki i sprawdzałem jutro zrobię teścik wepnę bezpośrednio z vacum podciśnieie do turba i zobaczymy czy pujdzie coś więcej jak nie to przepływka faktycznie może źle liczyć lub czujnik ciśnienia ... Na kompie wyjdzie co jest nie do końca dograne. Kiedyś jeździłem z wypiętą przepływką i faktycznie mułek straszny U mnie jest coś nie tak z dawkami paliwa coś mi się wydaje albo pompki nie dają albo komputer nie chce dać i tu jest brak rozwiązania. Sterowanie i turbina dobre po regeneracji i czujnik n75 nowy sztanga idzie do góry Turbo chce tłoczyć ale wachy nie ma..... Jakieś ine propozycje??[br]Dopisany: 17 Luty 2011, 22:15_________________________________________________z Tym na czarno czy dymi to jutro sprawdzę
sirlesek Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 tak zrobimy opiszę co tam będzie aż sam jestem ciekaw ...
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 jutro zrobię teścik wepnę bezpośrednio z vacum podciśnieie do turba czego to luzie nie wymysla. zrob moze logi, bedzie wiadomo gdzie szukac problemu
Gość radekk2000 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Czy tą regulacją można wyregulować grupę 23 (bipy).Korekcje mam b.dobre.Natomiast bipy na jałowym(-35 do -40),(-33 do -40),(-20),(-20).I problem z porannyn odpalaniem na mrozie(objaw spalonych świeczek,albo zapowietrzonego układu).Takie wartości bipów oznaczają,że pompka dostaje za mało paliwa,tak?Czy tą regulacją zmienią się bipy?Czy szkoda zabawy? Silnik 1.9TDI (BKE) 2005r.
pakotomasz Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Czy tą regulacją można wyregulować grupę 23 (bipy).Korekcje mam b.dobre.Natomiast bipy na jałowym(-35 do -40),(-33 do -40),(-20),(-20).I problem z porannyn odpalaniem na mrozie(objaw spalonych świeczek,albo zapowietrzonego układu).Takie wartości bipów oznaczają,że pompka dostaje za mało paliwa,tak?Czy tą regulacją zmienią się bipy?Czy szkoda zabawy? Silnik 1.9TDI (BKE) 2005r. Mam podobny problem. Dziś sprawdzałem bloki pomiarowe min 13 i 23 i pokazało, że coś chyba jest nie tak w wtryskami. Chodzi dokładnie o Cyl4. Na kanale 13 pokazało mi dlatego wtrysku korekcję ok -0,5 natomiast w kanale 23 bipy dla niego skakały w granicach 29-38. Co to oznacza? Czyżby 4-ty wtrysk już padał? Podczas zwiększania obrotów (np do 2800) bipy dla 4 spadały do ok 20.Cyl 1, 2, 3 wyglądają ok.
witjacrf Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam. Szybka piłka i pytanie czy w TDI PD trzeba regulować jakoś zawory co ileś tam? Jeśli tak to w jaki sposób?
siwy2326 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie trzeba.chyba ze wymieniasz na jakieś inne.
scubi206 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Zaworów się nie reguluje, regulują się same. Można od czasu do czasu zdjąć pokrywę i sprawdzić stan wałka i popychaczy i w żadnym wypadku nie dać się namówić na nową uszczelkę pod pokrywę tylko założyć starą 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się