Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompowtryski PD - Demontaż, Wymiana, Ustawienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to w jaki sposób to czyścicie tym preparatem jeżeli można wiedzieć :D może też bym zastosował to u siebie hmmm

Opublikowano

Panowie czy wymiana uszczelniaczy w pompkach coś daje ?? Ogólnie auto odpala ładnie , nie ma żadnych problemów z silnikiem , lecz ostatnio robiłem sobie logi i BIPy w jednym z wtrysków ( 3 ) były o wiele wyższe niż w reszcie około 40 przy 3tyś obrotów na rozgrzanym silniku . Grupa 18 wszystkona 0 a w 13 w każdym bloku od -1.0/+1.0 . I tak się zastanawiam czy jest sens wymiany ringów czy to coś wgl da ....

Jeżeli nie ma problemów z pracą silnika, to nie ma sensu nic ruszać :decayed:

Jak uszczelniacze pompek przepuszczają , to wymiana pomoże na pewno, ale pod jednym warunkiem, że gniazda pompek są w dobrym stanie :whistling:

Opublikowano (edytowane)

A to w jaki sposób to czyścicie tym preparatem jeżeli można wiedzieć :D może też bym zastosował to u siebie hmmm

Preparat jakieś 200zł + keszt czyszczenia, podlacza sie pod zasilanie sprzet ktory pod cisnieniem wtryskuje chemie,sprzęt podłacza sie pod zasilanie i powrót paliwa przy filtrze i dozowane jest to z paliwem,wczoraj czyscił koleś vaneo ale fura jest tak zmeczona zyciem ze nic to nie dalo wtryski umarły ale gośc jest uparty i szuka opcji podcierania d*py szkłem. Na yt są filmiki tunap.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Ja z kokei tez mam maly problem... moze jestem przewrazliwiony ale moj avf troszke gorzej odpala niz inne.. siedzialem juz w nie jednym gdy tylko byla okazja i jak odpalalem te inne to doslownie ruch tloka i odpalil a moj musi troche krecic. Nie jakos dlugo ale wyczuwalnie troche dluzej niz te ktore probowalem. Wymienilem uszczelniacze pompowteyskow i szczeeze powiem ze za bardzo roznicy nie czuje... troche mnie to meczy i chcialem zlogowac swoje autko i ogolnie zrobic wszystko zeby bylo idealnie. Jestem z Opola, jest moze w okolicy jakas fachura co sie na tym zna?

Opublikowano

Na cieplym czy na zimnym? Czy bez różnicy... Spr.obroty rozrusznika ze startu jak również synchronizację rozrządu.

Opublikowano

Na cieplym czy zimnym tak samo. Aku kreci ale silnik nie lapie tak jak powinien... mozliwe ze bedzie to cos z tym altkiem lub rozrzadem ale jak to sprawdzic kolego?

Opublikowano

Alternator nie ma tu nic do startu,

Kompa trzeba podłączyć vaga/vcdsa,wejść w MS/BS gr004 w 1oknie widać rpm wału a w 4oknie synchro miedzy walem korb.a wałkiem rozrządu.

Opublikowano

Zapamietam to sobie i postaram sie gdzies podlaczyc. Dodam ze troche zakopci po dluzszym postoju jak odpali i nie pokoi mnie tez jedna rzecz a mianowicie miedzy 1500 a 2400 obrotow slychac takie psss jak przyspieszam...tak jakby gdzies uchodzulo powietrze. A alternator robilem 2 tyg temi tzn. Wymienialem kolo pasowe altka oba lozyska i szczotki ale roznicy przy odpalaniu nie ma czy przed czy po jest to samo.

Opublikowano

miedzy 1500 a 2400 obrotow slychac takie psss jak przyspieszam...tak jakby gdzies uchodzulo powietrze.

Do sprawdzenia pod względem szczelności układ powietrza doladowanego -od turbosprężarki do kolektora ssącego jak rownież nie zaszkodzi spr.ukladu wydechowego.

Opublikowano

Nieszczelny uklad dolotowy ma wply na to ze teoche gorzej odpala? I czy turbo sie szybciej zuzywa?

Opublikowano

Nieszczelnosć ukladu dolotowego za turbo nie ma wplywu na start silnika jak rowniez na zużycie sie turbiny jedynie z braku mocy zakleja się vnt sadzą.

Opublikowano

Nieszczelnosć ukladu dolotowego za turbo nie ma wplywu na start silnika jak rowniez na zużycie sie turbiny jedynie z braku mocy zakleja się vnt sadzą.

Nieszczelność układu dolotowego za turbo ma zasadnicze znaczenie na zużywanie się turbiny.

W przypadku nieszczelności N75 dłużej utrzymuje kierownice spalin turbospreżarki w celu uzyskania większej wydajności tłoczenia tak aby nadrobić straty spowodowane ubytkiem powietrza i spadkiem wymaganego ciśnienia w kolektorze ssącym.

Turbosprężarka jest elementem wykonawczym, który tłoczy powietrze do wymaganego poziomu okreslonego przez czujnik ciśnienia doładowania.

W przypadku nieszczelności turbosprężarka dłużej pracuje na zwiększonych obrotach i zwiększonej wydajności co powoli lecz skraca jej żywotność.

Opublikowano (edytowane)

przecież układ n75 to inny układ niż ten w który dmucha turbo...jak masz nieszczelność przy n75 - najczęściej podciśnienie (czyli wtedy ewentualnie vacum pompa próbuje nadrobić nieszczelnosć) czyli zawodzi sterowanie turbiną ...albo cię nie zrozumiałem albo kompletnie nie wiesz jak to działa

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

Proszę czytać ze zrozumieniem.

Wracając do tematu, proponuję zmierzyć jak szybko spada ciśnienie na magistrali zasilającej.

Możliwe że zaworek zwrotny lub gumki puszczają za wcześnie ciśnienie (za wczesnie od chwili wyłączenia) i przy ponownym rozruchu tandem pompa potrzebuje kilkanascie obrotów do wtłoczenia odpowiedniej ilości paliwa do wtryskiwaczy.

Opublikowano

Nieszczelnosć ukladu dolotowego za turbo nie ma wplywu na start silnika jak rowniez na zużycie sie turbiny jedynie z braku mocy zakleja się vnt sadzą.

Nieszczelność układu dolotowego za turbo ma zasadnicze znaczenie na zużywanie się turbiny.

W przypadku nieszczelności N75 dłużej utrzymuje kierownice spalin turbospreżarki w celu uzyskania większej wydajności tłoczenia tak aby nadrobić straty spowodowane ubytkiem powietrza i spadkiem wymaganego ciśnienia w kolektorze ssącym.

Turbosprężarka jest elementem wykonawczym, który tłoczy powietrze do wymaganego poziomu okreslonego przez czujnik ciśnienia doładowania.

W przypadku nieszczelności turbosprężarka dłużej pracuje na zwiększonych obrotach i zwiększonej wydajności co powoli lecz skraca jej żywotność.

nie chciałem się rozpisywać jak ty-ale czy każdy z tych ludzi pałuje motor nonstop do lub ponad 4000rpm...?każdy jeździ jak najoszczędniej więc kiedy ta turbina ma dośtać po tyłku oprócz zawalania się vnt...
Opublikowano

nie chciałem się rozpisywać jak ty-ale czy każdy z tych ludzi pałuje motor nonstop do lub ponad 4000rpm...?każdy jeździ jak najoszczędniej więc kiedy ta turbina ma dośtać po tyłku oprócz zawalania się vnt..

Prosze nie pisać "każdy" bo nie znasz stylu jazdy wszystkich użytkowników tych motorów.

Nie trzeba wkręcać silnika na maksimum obrotów by przy nieszczelnym dolocie sponiewierać turbinę. Wszystko zależy od wielkości nieszczelności.

Dobra turbosprężarka ma duży przyrost wydajności znacznie wcześniej niż przy 4000 obrotów silnika i nie trzeba aż takich obrotów silnika by "rozkręcić" turbo zwłaszcza, że po stronie zimnej sprężarka nie ma obciążenia lub jest ono niewielkie

.

Załóżmy że jest prawdą jak pisze kolega że każdy uprawia ecodriving i nie przekracza np. 1500 obrotów silnika.

Jak weźmiemy pod uwagę fakt, że do tej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wcale nie musi być optymalne to faktycznie "turbinie nic nie grozi". :)

Choć to inna bajka to proszę spojrzeć na auta z silnikami z dwiema turbinami, gdzie "mała" turbinka przy 2000 obrotów może juz mieć maks. swojej wydajności.

Upieram się dalej, że nieszczelności w dolocie skracają żywotność turbosprężarki. :)

Uważam, że wartość merytoryczna niektórych postów wzrosłaby gdyby ktoś nie zgodził się z moim tokiem rozumowania, ale za to dodał i potwierdził, że przykladowo:

- sterownik silnika otrzymuje informację od przepływomierza o dużej masie zasysanego powietrza, załóżmy X;

- sterownik silnika otrzymuje informację od czujnika ciśnienia doładowania, że w tym samym momencie ciśnienie w dolocie wynosi Y.

Znając zadeklarowaną charakterystykę turbosprężarki dla danych obrotów silnika sterownik silnika ECU porównuje masę zasysanego powietrza i wytworzone w dolocie ciśninie.

Jeżeli ciśnienie jest za małe to powinien zasygnalizować błąd i wysterowć N75 w kierunki zmniejszenia wydatku turbiny.

W nowszych autach jest to realizowane z tym, że od chwili wykrycia nieszczelności do ograniczenia wydatku turbo mija każdorazowo kilka zabójczych sekund.

Czy ktokolwiek mógłby to potwierdzić?

Oczywiście szanowne grono może się z tym jak najbardziej nie zgodzić.

Opublikowano (edytowane)

Czarku koleżko najdroższy masz całkowitą 100% racje - tylko podejrzewam ze mało kto będzie wiecznie jeździł z nieszczelnym dolotem lub układem powietrza doładowanego aby ta turbina tak strasznie dostawała po tyłku tak jak ty to widzisz teoretycznie praktycznym okiem. nie zna się dnia ani godziny strzelenia turbiny czy innego podzespołu auta - wszystko sprawne, szczelne, dbane przez uzytkownika- gaszony/zapalany motor jak to co niektórzy przesadnie robią a i tak i tak suszara kleka... i klopsik.

prosty uzytkownik nieznający sie i szukajacy info w necie i tak gówno zrozumie z tego co napiszesz - szkoda prądu.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

gówno zrozumie z tego co napiszesz - szkoda prądu.

Niestety masz rację. Marnuję ten prąd by ktoś z tego skorzystał i nikt nie wyśmiewał naszego forum.

Wyznaję zasadę że lepiej dmuchać na zimne i kogoś uczulić na pewne zagrożenia, bo tak naprawdę takie wirtualne pomaganie może nie do końca byc trafnym.

Z drugiej strony nie ma co się rozdrabniać NIE POWINNO BYĆ NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE.

Starczy tego off topu, bo to z przedmiotową regulacją pompowtrysków nie ma nic wspólnego.

Czy ktoś znalazł w końcu wiarygodne informacje czy luzujemy na 180 czy 225 stopni?

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Czarku 180stp 225 daje się na pd gdzie były włożone wyższe grzybki na pd jak na nich ust.180 to motor będzie twardo pracował. Z tym ust.pd jest w necie straszny mętlik dlatego aby być pewnym zadzwoniłem do kolesia z aso i mi z serwisówki to potwierdzil-wszystkie 1.9 i 2.0 pd na 180stp.

Opublikowano

Czarku 180stp 225 daje się na pd gdzie były włożone wyższe grzybki na pd jak na nich ust.180 to motor będzie twardo pracował. Z tym ust.pd jest w necie straszny mętlik dlatego aby być pewnym zadzwoniłem do kolesia z aso i mi z serwisówki to potwierdzil-wszystkie 1.9 i 2.0 pd na 180stp.

Dziękuję za potwierdzoną informację. Tak właśnie przypuszczałem. Trzeba by te info gdzieś podwiesić na forum bo tu czasami taki mętlik powstaje że człowiek sam zaczyna wątpić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...