tigy Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 dodam 3 grosze - jestem po wymianie rozrządu - olejów - napinaczy hydraulicznych itd ... stukot był i jest - bardzo krótko ale słychać go - nie jest mocny - klepiący ale słyszalny, sprawdzony miałem cały silnik - dokładnie, także łańcuch i napinacz z drugiej strony silnika - jest wszystko w porządku - spelcjalnie rozmontowano cały silnik aby być pewnym że jest ok.
Jajo! Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Dzięki za uwagę Tigy. Czyli to potwierdzałoby hipotezę, że jest to jednak ten rozklekotany moduł nastawczy, a najprawdopodobniej część nr 4 (o ile dobrze patrzę) na rysunku załączonym przez Gregorypecka. Niejaki Marw napisał: Witam , z tym stukaniem troszke powalczyłem najpierw myślałem że to napinacz ale wymiana nic nie dała. Dopiero jak dobrałem się do nastawki okazało się że w niej tkwi problem . Jak miałem zdjęte wałki odkręciłem nastawkę i rozebrałem , w środku jest element ruchomy który przy wolnych obrotach blokowany jest bolcem . U mnie otwór w który wchodzi bolec był wyrobiony. Nastawka koszt 1250 zł. tylko oryginał.Dopisany: 19 Sierpień 2009, 08:32Kilka fotek nastawki http://picasaweb.google.pl/Marw1976/Nastawka1#
gregorypeck Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 wszystko wskazuje na wariator bo jak sie dobrze wsluchac to warkot wydobywa sie wlasnie z tych okolic. Slychac go tylko przy pierwszym odpaleniu po dlugim postoju (narazie), dlatego ciezko to zdiagnozowac u mechanikow.
tigy Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 u mnie dodam - zbyt niski poziom oleju objawiał się takim odgłosem w zakresie 2500 obrotów jakby głuchy - blachy, jakby wpadała w wibrację ... a to były dostające strzały powietrza w układ rozrządu - pojawiało się tylko w tym samym zakresie pracy silnika - ok 2500 i co ciekawe tylko w czasie jazdy - nigdy nie było słychać gdy stał ... :/ trzeba sprawdzać olej 15 min po zatrzymaniu silnika i koniecznie z dwóch stron bagnetu - kilka razy ... potrafi oszukać.[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 13:35_________________________________________________aha a odgłos jakby z kolektora dolotowego z tyłu silnika słychać
aramir Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 u mnie dokładnie jest identycznie .... u mnie dodam - zbyt niski poziom oleju objawiał się takim odgłosem w zakresie 2500 obrotów jakby głuchy - blachy, jakby wpadała w wibrację ... a to były dostające strzały powietrza w układ rozrządu - pojawiało się tylko w tym samym zakresie pracy silnika - ok 2500 i co ciekawe tylko w czasie jazdy - nigdy nie było słychać gdy stał ... :/ trzeba sprawdzać olej 15 min po zatrzymaniu silnika i koniecznie z dwóch stron bagnetu - kilka razy ... potrafi oszukać.[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 13:35_________________________________________________aha a odgłos jakby z kolektora dolotowego z tyłu silnika słychać
tigy Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Kolego aramir - jakby co to daj znać - powiem co i jak było u mnie i jak z tego wybrnąć aktualnei nawet na rozruchu zimnego nic się nie dzieje - cuda, cuda
aramir Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 rozmawiałem z wieloma osobami , które posiadają ta wersje silnika ... wszyscy to samo ... pali olej , terkocze przy odpalaniu ... osobiście nie przejmuje sie tym i pilnuje na razie poziomu oleju .... ciekawy jestem jaka będzie reakcja na wymianę wariatora(cena mnie przeraża) ... obecnie odma i kierownica powietrza jest u mnie oki ...
Wandej Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 rozmawiałem z wieloma osobami , które posiadają ta wersje silnika ... wszyscy to samo ... pali olej , terkocze przy odpalaniu ... osobiście nie przejmuje sie tym i pilnuje na razie poziomu oleju .... ciekawy jestem jaka będzie reakcja na wymianę wariatora(cena mnie przeraża) ... obecnie odma i kierownica powietrza jest u mnie oki ... Nie każdy spala olej Mój 150k przelotu i dość mocne baty dostaje... Zero pobierania oleju Latam na motulu 8100 x-cess. A stukanie przy odpalaniu jest ale się tym mało przejmuję
tigy Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 u mnie właśnie przestało głosniej chodzić z rana - odma, taśmy na krańcach odmy i trójnika - do tego kierownica powietrza - a aramir - sprawdzałeś czy w srodku pracuje przepustnica ? było kilku że kierownica była ok ale w srodku nie działało - ew kierownicy ramie było całe ale nie przekazywała podciśneinia na pracę ramienia i była bezużyteczna ... teraz chodzi jak marzenie
gregorypeck Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 To teraz trzeba postawic pytanie jaki wplyw moze miec dziura w odmie lub uszkodzona kierownica powietrza na stukot z wariatora. Moim zdaniem dziura w odmie wplywa niekorzystnie na cisnienie oleju. Jezeli cisnienie jest za male to olej przy rozruchu nie dochodzi do wariatora i stad ten stukot. Dobrze kombinuje?
tigy Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 tak obstawiam ... jak maiłem za niski poziom stukot był silniejszy ... :/
aramir Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 oki panowie w takim razie jak dokładnie (100% pewność) sprawdzić działanie kierownicy ... czy po zdemontowaniu jest możliwość zajrzenia do środka ??? a może jest gdzieś dokładny opis ??? PS. Tutaj kolega testuje właśnie auto po wymianie , ale na razie nie daje odpowiedzi czy wpłynęło to radykalnie na zużycie oleju .... http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_demontaz_kolektora-t132392.0.html [br]Dopisany: 19 Maj 2010, 13:16_________________________________________________oki tigy właśnie wszystko mi wyjaśnił(tele) ... postaram się jak najszybciej sprawdzić dodatkowo sprawność mojej kierownicy ..
gregorypeck Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 no to podzielcie sie na forum jak to sprawdzic - bo u mnie tez ta kierowniczka reaguje na wdepniecie gazu i zakladam ze jest dobra - ale kto wie
aramir Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 zdjęcie kierownicy , a dokładniej sterowania to tylko 2 torx`y i odchylasz sterowanie ramieniem kierownicy powietrza ... szczerze myślałem, że wyjdzie również cała ta "listwą" z czterema zaślepkami .... okazało się, że demontuje sie w ten sposób tylko samo sterowanie listwą... układ sterowania jest połączony z "listwą" plastikowymi zatrzaskami (u mnie wszystkie całe).... resztę listwy (uwaga na sprężynkę która się tam znajduje, aby wam nie uciekła ) można obracać o 360 stopni .... przy obracaniu nie słyszałem trzasków , zupełnie swobodne obracanie .... przy zakładaniu ponownie sterowania naturalnie dokładnie zwrócić uwagę jak sa ułożone zatrzaski (nic na siłę)... gregorypeck , a czy jest u ciebie jakakolwiek reakcja jak auto pracuje , a ty w tym czasie poruszasz ręcznie kierownica powietrza ... czy zmieniają się obroty czy auto pozostaje bez reakcji ...
aramir Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 I jak gregorypeck udało się ???... Jak sprawdzisz, koniecznie daj znać...
piotrek18716 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 witam mam nastepujacy problem po odpalenu samochodu jak jest zimny pojawia sie taki dzwiek AUDI A6 2.0 ALT DZIWNY DŹWIĘK PRZY ROZRUCHU.mp4 szklanki już wymienialem wydałem ponad 1000zł i nic nie pomogło.Prosze o pomoc. silnik 2.0 ALT
kuba2s Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Witam, ja u siebie mialem podobne dzwieki i okazalo sie ze robil to lancuch uderzajac po odbudowie i za chwile jak pochodzil dostal cisnienia oleju i spokuj ja wyminilem napinacz lancucha i sie uspokoilo.
KYLOMC Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Jak szklanki sie odzywają to przez parę sekund po odpaleniu klekocze (metalicznie) szkoda tysiaka :(kto ci to zaproponował?
PiotrekS Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Dokładnie łańcuch, znajomy miał podobny problem, napinacz, przy okazji łańcuch i wszystko ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się