Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana filtra powietrza i czyszczenie przepływomierza


Buczo

Rekomendowane odpowiedzi

Porcja rad, jak dobrac sie do tego "ustrojstwa".

Dlaczego powinno wymieniac sie filtr i czyscic przeplywomierz.

1. Zanieczyszczony filtr powietrza sprawia, ze samochod wiecej spala,

slabiej jezdzi.

2. Zanieszczyczony przeplywomierz powietrza powoduje spadek mocy,

szarpniecia i jeszcze kilka innych dolegliwosci.

3. Regularna wymiana filtrow spowoduje zwiekszenie zywotnosci silnika w

stosunku do braku wymiany, albo do przedmuchiwania filtrow, jak niektorzy

robia.

4. Uszkodzenie przeplywomierza i wymiana na nowy, to wydatek kilkuset

zlotych, wiec warto zadbac o to.

Zakres narzedzi:

- srubokret plaski

- srubokret krzyzowy

- plyn do czyszczenia hamulcow w spraju

Zakres robot:

1. Odkrecamy 2 srubki od wlotu powietrza.

img5483wm0.th.jpg

2. Obudowa jest stosunkowo elastyczna i mozna ja latwo zdemontowac, co robi

wiekszy dostep do filtra.

3. Wyciagamy wtyczki, ktore sa na zewnatrz obudowy filtra powietrza.

img5487kx7.th.jpg

4. Wyciagamy gumowa zaslepke.Pod nia znajduje sie wtyczka do

przeplywomierza.

img5486ng6.th.jpg

5. Wyciagamy wtyczke i rozpinamy wszystkie uchwyty od przewodow.

6. Odkrecamy blache ochronna obudowy filtra.(4 śrubki)

img5485ng7.th.jpg

7. Mozemy przystapiac do demontazu obudowy, w ktorej znajduje sie

przeplywomierz.

8. Plaskim srubokretem sciagamy zaczepy obudowy. (4 sztuki)

img5494fr1.th.jpg

9. Odchylamy przewody i wyciagamy obudowe.

10. W srodku mamy dwie srubki, ktiore odkrecamy srobokretem krzyzakowym.

11. W tym momencie wymontowalismy przeplywomierz.

12. Sprawdzamy poziom jego zabrudzenia i czyscimy go najlepiej plynem do

hamulcow (dobrze rozpuszcza wszystkie zanieszczyszczenia)

img5496bj8.th.jpg

13. Czekamy, jak przeplywomierz sie oszuszy i montujemy go spowrotem do

obudowy.

14. Sprezonym powietrzem wydmuc**jemy wszystkie brudy z dolnej obudowy

filtra powietrza.

15. Wkladamy nowy filtr powietrza.

16. Z przodu obudowy poprowadzona jest jeszcze mala rurka spod samochodu,

ktora pozniej pod katem 90st wchodzi w gorna obudowe. Musimy uwazac,zeby nie

wypadl nam ten lacznik 90stopniowy, poniewaz sa trudnosci z wlozeniem go na

ta rurke spod samochodu. Jesli juz wypadnie, to montaz przeprowadzic bez

gornej pokrywy obudowy.

17. Wkladamy gorna pokrywe filtra, zatrzaskujemy, przykrecamy blache

ochronna, podpinamy wtyczki i mozemy sie cieszyc wymienionym filtrem i

czystym przeplywomierzem.

Wydawaloby sie,ze czynnosc taka trudna z czyszczeniem przeplywomierza (jesli

ktos tego wczesniej nie robil), ale kazdy moze to w garazu wykonac, a nie

wozic auto do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jełśi chodzi o przepływomierz to delikatnie sie z nim obchodzić czy można sobie spokojnie go wyczyścić szmatką i benzyną ekstak. czy lepeszy jest sprey któy sam odparuje Bo słyszałem że to delikatne urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie co rano po zapaleniu samochodu obroty rosły na ok 2000obr, po sekundzie spadały.

W tym momencie spadkowi obrotów towarzyszyło szarpanie samochodem przez ok. 15 sekund, po czym wszystko ustabilizowało się.

Znalazłem temat na forum, że może być to wina przepływki - okazało się po wykręceniu jej z samochodu, że miedziane "widełki" mierzące przepływ są zupełnie zaśniedziałe (zamiast miedzianych widełek) były zielone kule śniedzi. Po oczyszczeniu delikatnie szpilką, potem będzlem i benzyną ekstrakcyjną, oraz starannym wydmuchaniu założyłem.

Ku mojemu zdziwieniu dolegliwość przeszła bezpowrotnie.

Teraz po odpaleniu samochodu obroty po sekundzie spadają poniżej 1000obr. i nie ma żadnych szarpnięć.

Przy okazji zauważyłem, że samochód znacznie szybciej zbiera się i jest elastyczniejszy na niższych obrotach.

Pozdrawiam i polecam zwrócić uwagę na przepływkę!http://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczo mam do Ciebie pytanie lub do kolegów którzy czyścili już przepływomierz w Audi A4 1.8 T . Otwórz dziś rozkręciłem swój przepływomierz i w środku okazał się przepływomierz plastikowy który jest złożony z 2 rur powłóczonych ze sobą, kratka jest również na stale przymocowana do tego plastiku. Ale nie o to chiałem zapytać, otwórz kiedy odkręcałem od obudowy filtra wszystkie elementy to również odkręciłem (patrz 2 zdjęcie od góry w poście Bucza- dochodzą tam 2 wiązki przewodów).Kiedy to odkręciłem zdziwiłem się ,ponieważ ta część jest połączona z drugim elementem jakaś pasta, (tak jak procesor w kompie jest połączony z radiatorem aby szybciej ciepło odprowadzało, i żeby się procesor nie grzał.) Moje pytanie co to jest za pasta i czy jak ja już to rozkręciłem wypadałoby położyć nowa pastę, bo nie wiem co to jest :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie jestem zielony co do audi4 mam ten samochód dopiero 4dni wiec wziąłem się za demontaż starego filtra i wymiane ale też chciałem wyczyścić przepływomierz i nie wiem gdzie on jest mam tylko taką rure z wtyczką mocowaną dwoma śrunami na klucz 10tkę i siatką pomocy bo naprawde nie wiem gdzie on jest na zdjeciach to troche inaczej wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Buczo czy jesteś w stanie odświeżyć temat? Chciałem u siebie wymienić filtr powietrza i wyczyścić przepływke a ze zdjęciami zawsze jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jakiś środek do czyszczenia elektroniki, wyjmij przepływkę i kilkukrotnie przepłucz :)

Najlepszy był by środek jubilerski jakiś bo przepływka ma drucik platynowy chyba a ciężko z niego tlenki usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na przesyłkę, kupiłem produkt crc do czyszczenia przepływek.

Na filmie jest pokazane jak czyścić.

Kolego i jak się sprawdził ten spray w praktyce?

Edytowane przez mateusztbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze autko chodziło dobrze przed czyszczeniem a czyściłem profilaktycznie, więc ciężko mi coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...