Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj miałem w rękach przepustnicę z 2.3 v5 która jest na linkę ale nie miałem jej jak porównać do 1.8t :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepustnice sa takie same jak w kazdym 1.8T ? Raczej nie.. Oryginalna z koncówka C ma inna gardziel, srednice owszem maja taka sama ale budowa wew. gardziela rozni sie troche co moim zdaniem przyczynia sie do innej charakterystki np. przyspieszania. Podam zdjecie jak zmienialem u siebie przepustnice, po lewej z literka koncowa C a obok z M. Jezdze obecnie z literka M i przyspiesza o wiele szybciej, wieksza reakcja na gaz, samochod " budzi sie " szybciej. Nie chodzi o KM ani o NM ale reakcja na przyspieszenie jest.. Wydaje mi sie ze kółko od linki rowniez jest mniejsze. Potencjometry w srodku sa takie same.

http://s2.postimg.org/dl0ahqtxh/DSCF4243.jpg

http://s12.postimg.org/e1og4gw95/DSCF4244.jpg

Ktoś inny może potwierdzić lepszą reakcję na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reakcja na pewno będzie na plus bo widać ze jedna jest zdlawiona a druga nie wiec na pewno warto sobie zamienic na tą szerszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jakie będą straty bo nie wierzę że przy samych plusach takiej przepustnicy fabryka nie stosowała tylko takiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego to się nigdy nie dowiesz, tak samo czemu nie stosowali głowicy na szerokich kanałach we wszystkich 1.8T zamiast tylko w tych pierwszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem sporo o konstrukcjach dolotu itp. z tym że w odniesieniu do wolnossaków ale myślę że częściowo będzie to miało miejsce również w uturbionych silnikach. I powiem wam że mała zmiana w dolocie i auto potrafi zachowywać się inaczej. Na przykład: skracając dolot będziemy mieli lepsze wkręcanie się na obroty przy wyższych obrotach, za to spadnie Nm przy dole. Głupie przestawienie rur dolotowych w ADR (kiedyś nie zauważyłem że ustawiłem go inaczej) i już auto miało nieco inną charakterystykę pracy. Różnica była minimalna ale przeze mnie odczuwalna. Więc wszystko to może mieć związek z elastycznością pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to zrobiono w wielu autach zmienna dlugosc kanalów dolotowych . Niestety samemu nie da sie zrobic bo sterownik musi przestawic zaplon .

Kiedyś czytałem sporo o konstrukcjach dolotu itp. z tym że w odniesieniu do wolnossaków ale myślę że częściowo będzie to miało miejsce również w uturbionych silnikach. I powiem wam że mała zmiana w dolocie i auto potrafi zachowywać się inaczej. Na przykład: skracając dolot będziemy mieli lepsze wkręcanie się na obroty przy wyższych obrotach, za to spadnie Nm przy dole. Głupie przestawienie rur dolotowych w ADR (kiedyś nie zauważyłem że ustawiłem go inaczej) i już auto miało nieco inną charakterystykę pracy. Różnica była minimalna ale przeze mnie odczuwalna. Więc wszystko to może mieć związek z elastycznością pracy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zmiana przepustnicy na ta z literka M jest dobre, ale dochodze do wniosku ze tylko iwylacznie lepsza ale rowniez pod zmianie map silnika. Bo np. jadac na 3 biegu 50km/h i gaz w podloge potrafi miec taki dziwny lag jak by skrzynia biegow zrobila sie dluzsza. Doladowanie od razu wskakuje na max-a nawet z mniejszych obrotow i trzyma. Logi troche lepsze tzn. szybciej pokazuje mase przeplywu powietrza ( nie mam czasu bawic sie w zmiane przepustnic i logowania czy pokaze wiekszy przeplyw w maxymalnych zakresach obrotów ale obstawiam sie tak), wtryski oryginalne wiec moze byc im za ciezko zgrac powietrze z paliwem( ale nie zapetla i chodz podlewac moze troche). Turbo K03 wiec tez szalu nie ma. Latam narazie na ~1bar-a. Narazie nie ruszam tego ale jak bede mial okaze to wroce na ta z literka C bo modzic wiecej w moc narazie nie bede. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helou!

Znalazł się już jakiś wolontariusz, który miałby ochotę zebrać esencję tego tematu i zrobił jakiegoś FAQa?

Przebiłem się przez wszystkie posty w temacie i sporo się dowiedziałem, ale co z tego jak zaraz zapomnę i będę musiał czytać od nowa :P

A w temacie jest sporo zbędnej gadaniny niestety... Trochę postów pozgłaszałem, ale nawet ich wywalenie nie uszczupli tematu na tyle, by zainteresowani chcieli przeczytać go w całości.

Później jest po kilkanaście razy pytanie o to samo niestety, a to generuje kolejne posty nie na temat...

Trzeba to ogarnąć koniecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W zeszły weekend postanowiłem nieco przegonić auto na autostradzie i skończyło się stopieniem tłoka oraz uszkodzeniem tulei cylindra oraz głowicy.

Strojone było rok temu w Ecuproject więc w profesjonalnej firmie.

Ale do rzeczy, czy miał ktoś podobny przypadek, że w wyniku chipowania silnik zakończył żywot? Przebieg raczej nieduży bo ok 130kkm.

Teraz szukam silnika :(

PS- jeśli ktoś posiada informację czy słupek z passata AWT będzie plug&play do A4 b7 do proszę napisać, ułatwi mi to poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było lepiej poczytać o EcuProject, na innych forach są negatywne opinie o modyfikacjach 1.8t przez nich robionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura wody i oleju nie szła w górę?

wcale nie musiały,

przy braku paliwa tłok topi się w mgnieniu oka,

pisałem już tyle razy, przy modyfikacjach mechanicznych silnika, nawet głupim programie, wskaźniki Boost, AFR, EGT to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie byc wina programu... Moze jakis wtrysk przestal domagac... Ale tak jak kolega wyzej napisal wskaznik doladowania i tem. Oleju i spalin to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wszystko było ok.

Włączył się check, zjechałem na parking, silnik zarzygany olejem, przerywał i tyle.

Co do Ecuproject to cztery lata temu robiłem u nich Leona 1.9TDI i autko do dziś pomyka.

Ogólnie złego słowa nie powiem, bo przy każdym kontakcie fachowa i miła obsługa.

Tylko zastanawiam się czy trochę nie przesadzili z kręceniem, bo wg ich hamowni wyszło 211km i ponad 300nm po samym chipie i FMIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wszystko było ok.

Włączył się check, zjechałem na parking, silnik zarzygany olejem, przerywał i tyle.

Co do Ecuproject to cztery lata temu robiłem u nich Leona 1.9TDI i autko do dziś pomyka.

Ogólnie złego słowa nie powiem, bo przy każdym kontakcie fachowa i miła obsługa.

Tylko zastanawiam się czy trochę nie przesadzili z kręceniem, bo wg ich hamowni wyszło 211km i ponad 300nm po samym chipie i FMIC.

Nie porównuj programu w dieslu do strojenia benzyny :wink: Nie na darmo pół Polski jeździ do GTO :whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...