Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

0.5b z k03 a 0.5b z k04 to nie jest to samo. Ladunek bedzie duzo wiekszy z k04 co oznacza ze bez strojenia bedzie ubogo i temperatura moze zabic silnik

Rozwiń mysl, bo nie bardzo lapie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

0.5b z k03 a 0.5b z k04 to nie jest to samo. Ladunek bedzie duzo wiekszy z k04 co oznacza ze bez strojenia bedzie ubogo i temperatura moze zabic silnik

Rozwiń mysl, bo nie bardzo lapie...

No właśnie też nie bardzo rozumiem. 0,5bara to 0,5bara, możemy oczywiście zastanawiać się ile jest tlenu przy tym ciśnieniu, ale to zależne jest od temperatury w dolocie. Rozumiałbym też gdyby chodziło o przebieg tego doładowania - szybciej wstaje, dłużej trzyma bo jest inna charakterystyka turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchnij bar z k03 i dmuchnij bar z k03s/k04. Drugi wynik bedzie wyraznie wyższy. Dlaczego? Ano dlatego ze wieksze kolo kompresji porusza wieksza ilosc powietrza przy zachowaniu tego samego doładowania. Teraz pomysl ze masz wtlaczane wiecej powietrza bez dodatkowego paliwa - mieszanka uboga.

Sterownik i tak bedzie sie bronil i w okolicy 3tys obr wprowadzi silnik w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale idąc tym tropem, wieksze kolo zasysa tez wiecej powietrza ktore jest mierzone przez przeplywke? O ile nie przekracza limitu wartosci mierzonej na przeplywce powinno to dawkować odpowiednio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.5b z k03 a 0.5b z k04 to nie jest to samo. Ladunek bedzie duzo wiekszy z k04 co oznacza ze bez strojenia bedzie ubogo i temperatura moze zabic silnik

Rozwiń mysl, bo nie bardzo lapie...

No właśnie też nie bardzo rozumiem. 0,5bara to 0,5bara, możemy oczywiście zastanawiać się ile jest tlenu przy tym ciśnieniu, ale to zależne jest od temperatury w dolocie. Rozumiałbym też gdyby chodziło o przebieg tego doładowania - szybciej wstaje, dłużej trzyma bo jest inna charakterystyka turbiny.

dokładnie ciśnienie pozostanie takie samo, ale zwiększy się jego masa, większa turbosprężarka = większa ilość powietrza

w moim starym setupie na GT30 i doładowaniu 1,3bara silnik wygenerował ponad 300KM, spróbuj zrobić przy takim samym doładowaniu na K03 podobną moc:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak czegoś nie rozumiem. Co z tego że zasysa więcej powietrza w przeliczeniu powiedzmy na jeden obrót. Ciśnienie to ciśnienia. Co najwyżej taka turbina będzie potrzebowała mniej obrotów na sekundę aby wytworzyć to samo ciśnienie co mniejsza turbina - jeśli dobrze myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: wypilem dzisiaj za malo kawy

No dobra, czyli mam ta k04 na kompletnym stocku, mieszanke mam uboga, myslalem ze przez lambde. Wiec co teraz, wieksze wtryski odrazu zanim usmaże pierscienie?

---------- Post dopisany at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ----------

Gdzies mi tez w sumie mbc zalega. Mozna by bylo przykrecic boosta tymczasowo, dopuki wszystkie graty nie beda na aucie i gotowe pod program?

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

I znow nie pomyslalem walac posta. Nawet jak przykrece boost to przeplywka swoje a turbo swoje...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: wypilem dzisiaj za malo kawy

No dobra, czyli mam ta k04 na kompletnym stocku, mieszanke mam uboga, myslalem ze przez lambde. Wiec co teraz, wieksze wtryski odrazu zanim usmaże pierscienie?

---------- Post dopisany at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ----------

Gdzies mi tez w sumie mbc zalega. Mozna by bylo przykrecic boosta tymczasowo, dopuki wszystkie graty nie beda na aucie i gotowe pod program?

wieksze wtryski jak najbardziej tyle ze to tez nalezy dobrac z glowa zeby nie bylo w druga strone przegiecia ;) moze na poczatek odepnij n75 - wtedy auto bedzie jezdzilo po samym wastegacie i to moze ale nie musi wystarczyc do czasu strojenia. przy mbc i tak nie zejdziesz nizej niz doladowanie minimalne na ktore pozwoli wastegate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkraczamy w sferę fizyki, ale nadal nie rozumiem dla czego większe turbo dające to samo ciśnienie ma być lepsze niż mniejsze - pomijam fakt przebiegu doładowania, bo wiadomo że małe turbo nie będzie w stanie utrzymać maks doładowania do końca a co za tym idzie na większym turbo uzyskamy większą moc bo jeśli w peku na jednej i na drugiej turbawce będzie 1,3 bara to już w okolicach 6tyś obrotów gdzie będzie maks moc na jednej doładowanie spadnie powiedzmy do 0,5 a druga będzie trzymać nadal 1,3 - sprawa jasna: większe turbo większa moc bo dłużej jest w stanie utrzymać zadane ciśnienie.

Ale jeśli chodzi o tą masę powietrza. Wiadomo że o to w tym wszystkim chodzi aby mieć jak największą zawartość tlenu w tej samej pojemności, dla tego sprężamy powietrze, dodatkowo na jego gęstość wpływa również temperatura - im wyższa tym gęstość mniejsza, dlatego montujemy FMIC aby je schłodzić. Te zjawiska są mi doskonale znane, ale nadal nie rozumiem dla czego większe turbo ma generować większą jego gęstość przy tym samym ciśnieniu i powiedzmy temperaturze - aczkolwiek nie wiem czy nie jest to czasem wartość stała (pomijam fakt wilgotności który również ma wpływ na gęstość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, cisnienie doladowania to tylko element ukladanki. Temat ktory zostal poruszony to material na prace dyplomowa albo i ksiazke ;) wieksze turbo to mniejsza temperatura sprezonego powietrza, wiekszy przeplyw itp itd. Gdzie bedzie wiecej powietrza - 0.5 bara dmuchane przez slomke czy 0.5 bara dmuchane przez rynne? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Labiel ma racje 1 bar to jeden bar w takich samych warunkach. Wiec nie ma co siac herezji ze po zmainie samej turbiny przy takim samym doladowaniu K04 nadmucha wiecej powietrza do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam 100pln ze 1bar z k04 da wiecej koni niz 1bar z k03. Jezeli tak bedzie to jak to wytlumaczysz? Czary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica wynika tylko w spawnosci turbiny czyli wieksza turbina bedzie slabiej wysterowana i mniej podgrzeje powietrze w dolocie.

---------- Post dopisany at 16:24 ---------- Poprzedni post napisany at 16:21 ----------

Oczywiscie ze da wiecej koni bo maksymalna moc jest uzyskiwna przy takich obrotach przy ktorych k03 nawet nie dmuchnie bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma wysterowanie wspolnego z podgrzewaniem powietrza? Jak to sie dzieje ze 1.3 bara z k03s daje 230km ale 1.3 bara z gt30 daje 300km? To samo doladowanie ale wiekszy przeplyw!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest cos takiego jak mapa sprawnosci turbosprezarki i z tego wynika roznica w mocy, twierdzisz ze 1.3 bar byl uzyskiwany przy takich samych obrotach silnika w obu turbinach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica wynika tylko w spawnosci turbiny czyli wieksza turbina bedzie slabiej wysterowana i mniej podgrzeje powietrze w dolocie.

nie tylko, patrzycie tylko na stronę zimną turbiny, gorąca też ma ogromne znaczenie, przy większej sprężarce mamy mniejszą restrykcję wydechu, szybciej pozbywamy się spalin, dzięki czemu więcej powietrza możemy wtłoczyć i tak o to przy tym samym ciśnieniu większe turbo wygeneruje większą moc.

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak Booster napisal. Dlatego zaznaczylem ze cisnienie to tylko element ukladanki :)

Dlatego Łukasz13 moge smialo powiedziec ze 1bar z k03 i 1bar z wiekszej turbosprezarki to nie to samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica wynika tylko w spawnosci turbiny czyli wieksza turbina bedzie slabiej wysterowana i mniej podgrzeje powietrze w dolocie.

nie tylko, patrzycie tylko na stronę zimną turbiny, gorąca też ma ogromne znaczenie, przy większej sprężarce mamy mniejszą restrykcję wydechu, szybciej pozbywamy się spalin, dzięki czemu więcej powietrza możemy wtłoczyć i tak o to przy tym samym ciśnieniu większe turbo wygeneruje większą moc.

Dziękuję

93e6b7f1fb3dcfcf761c5f8fd78c24573b75a664a3bfb9de61f53d61784b8245.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przeciez napisalem ze 1 bar to jeden bar w takich samych warunkach a jak wiemy przy tych turbinach warunki beda rozne, mowie o obr. I temp i z tego wynika roznica, no chyba ze twierdzisz ze w kole napomowanym do dwoch barow pompka nozna i kompresorem w tym kole pompowanym kompresorem bedzie wiecej powietrza. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my nie prowadzimy tematu o dętkach tylko o turbosprężarkach,

padło pytanie dlaczego przy 1bar z K04 będzie więcej mocy niż przy 1bar z K03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...