Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Co to za dzwięk prośba o analizę.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu w moim autku słychać dziwny dźwięk. Pojawia się w zakresie 1500 - 2000 RPM przy obciążeniu - jak turbawka pracuję w momencie spuszczenia nogi z gazu. Podobny dźwięk znalazłem na "YT" z tym że nie o takim samym natężeniu i w moim przypadku nie objawia się on na postoju. Wszystko sprawdzone na vagu - błędów brak. Jestem w trakcie czyszczenia pompek sprawdzonym sposobem który w wielu przypadkach pomógł i jak na razie jak faktyczna poprawa....

To tak na marginesie może w diagnozie pomoże.

Podobny dźwięk znaleziony na youtubie

Dźwięk u mnie w autku

http://www.youtube.com/user/turbognojek#p/a/u/1/648lprWOz0k

Opublikowano

turbo poszlo chyba juz :))))))

Opublikowano

Sprawdziłbym wirnik w turbinie u mnie czasem gdy wchodzi na obroty tez jest podobny dźwięk. Może wirnik mieć jakieś luzy i stad ten hałas. Fachowcem nie jestem ale swój wirnik sprawdziłem i luzów nie miał wiec szukam dalej przyczyn skąd u mnie podobny dźwięk.

Opublikowano

Dźwięk wirnika. Miałem podobny przypadek, łopatki wirnika miały luz boczny. Po rozkręceniu okazało się, że są powyginane. Proponuje już zacząć rozglądać się za nowym T.

Opublikowano

Podobny dźwięk tylko w innym silniku problem do dzisiaj nie rozwiązany

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.0

a twoje turbo podejżewam ze jest OK ja z takim dźwiękiem już 3 lata jeżdżę i żadnych luzów nie mam :) możesz ewentualnie rozebrać dolot pomiędzy filtrem a turo i sprawdzić wtedy będziesz miał 100% pewności

Pozdro

Opublikowano

poszło turbo na zieloną trawkę

turbo poszlo chyba juz :))))))

Dźwięk wirnika. Miałem podobny przypadek, łopatki wirnika miały luz boczny. Po rozkręceniu okazało się, że są powyginane. Proponuje już zacząć rozglądać się za nowym T.

Nawiązując do waszych odpowiedzi dodam tylko na marginesie, że nie ma żadnych spadków w dynamice auta. Aśka jeździ jak jeździła wcześniej a nawet ciut lepiej po czyszczeniu pompek.

Opublikowano

Też to czasami słyszę u siebie , najbardziej słychać gdy DPF jest wypalany (przebieg auta 21500km) też się na początku dziwiłem ale chyba TTTM :kox:

Opublikowano

Też to czasami słyszę u siebie , najbardziej słychać gdy DPF jest wypalany (przebieg auta 21500km) też się na początku dziwiłem ale chyba TTTM :kox:

Ten sam silnik 2.0 tdi cr CAGA co Adbur, podczas wypalania DPF bardzo wyraźnie słychać ten dźwięk, normalnie też go czasami słyszę. W innym silniku też 2.0 tdi cr również to słyszałem, więc TTTM

Opublikowano

hej u mnie tez wystąpił ten ów dzwięk ale po zmianei VP na nowa wszystko ucichło, turbina przeładowywała od około 2200 rmp grubo ponad normę ok 200-300 mili barów. sprawdz egr N75 jak taki wystepuje w 2.0 tdi i zobacz gdzie moze uciekac powietrze pewnie w oklicach dolotu. Ten dzwiek to nie dzwiek łopatek trących o muszle tylko dzwiek gdzies niezagospodarowanego powietrza z tb

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

kolega Popo ma ten sam dzwięk. Ale nie wydaje mi się żeby było to normalne...

Opublikowano

oledzy ja mam problem w B7 1.9 116KM , niedawno kupiłem i mam zastrzeżenia do pracy silnika i układu wydechowego ,pojechałem do dość dobrego warsztatu (Premio ;-) ) chłopak sprawdził wszystkie tlumiki ,złaczki ,elementy takie jak siatki i nic nie widzać , dzwięk dochodzi jakby z turbo lub IC ,słyszany najczęciej przy zmianie biegu ,dzwięk basowy może lekko metaliczny ( ciężko jest coś takiego opisać ) ktoś ma pomysł co to może być ? niby nic się nie dzieje ale coś jest nie tak , czy kultura pracy tego silnika jest taka, czy jest to jakaś usterka ,poprzednie bmw e39 tds wydaje się być lepiej wyciszone

może jest gdzieś podobny temat lub ktoś kto ma wiedze coś podpowie postaram sie to może nagrać i wrzuce

Pozdrawiam

Opublikowano

poniat83 u mnie jest dokładnie to samo, jak włączyłem filmik to aż mi ciary przeszły - jeżdżę już z tym jakieś dwa lata, przy czym u mnie dodatkowo potrafi stracić moc. Przez ten czas wymieniłem poduszki pod silnikiem bo podobno to miała być przyczyna, później przepływomierz powietrza, dalej było to samo, teraz jest wymieniony rozrząd, wszystkie filtry a dodatkowo EGR. Zaworka N75 jeszcze nie wymieniałem, ale najprawdopodobniej to nie będzie to. Ostatnio mój mechanik stwierdził, że to będzie turbina co sądzicie wymieniać turbinkę, czy nie???

Opublikowano

sprawdz luzy wzdluzne i poprzeczne na wale turbiny, czy nigdzie nie obciera.

Zrodlem dzwiekow, pomimo ze turbina nigdzie nie obciera, przewaznie jest deformacja wirnika w czesci gorącej, spowodowana przeciążeniami termiczymi, bądź trafieniem przez wylatujący niedopalony kawałek nagaru, świecy żarowej, czy też innego ciała obcego.

Z reguły nawet gdyby wirnik ekspolodował nie powinno się nic złego wydarzyć.

Opublikowano

w moim autku jest dzwięk identyczny, co ma użytkownik "poniat83"

czy mógłby ktoś napisać w jaki sposób sprawdzić te luzy na wale turbiny bo ja nie bardzo mam pojęcie o tym....?

---------- Post dopisany 31-07-2012 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2012 at 19:00 ----------

jeszcze raz proszę o analizę tego dzwięku.... czy wymiana turbo rozwiąże sprawe?

Opublikowano

zdejmij waz z turbiny zlap palcami za srubr ktora jest na osce i poruszaj gora dol prawo lewo jak jest chc troche luzu wyczujesz to znaczy ze to turbo padlo

Opublikowano

turbo na 100% miałem jeden taki przypadek wirnik trze o obudowe

Opublikowano
turbo na 100% miałem jeden taki przypadek wirnik trze o obudowe

pieprzysz głupoty, nie piszcie takich bzdur bo koleś wymieni turbo i dalej tak bedzie kolego tak jest i zostaw to jeśli masz dpf to jest wynikiem jego regenracji czyli automatycznego czyszczenia, jak dpf się zregeneruje to dźwięk znika. Jakby wirnik tarł o obudowe człowieku to autem kolega by już nie jeździł. Jak czytam na tym forum diagnozy tego dxwięku to już wiem czemu większoć mechaników to idioci którzy wymieniliby pół auta i tak nie doszli by do celu.

---------- Post dopisany at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ----------

Przychylam się do odpowiedzi Musashi żę jest spowodowane to przeciążeniami termicznymi, u mnie w momencie regeneracji dpf a co za tym idzie temp gazów jest dość duża

Opublikowano

A gdzie ty kolego w 2.0 Tdi BLB masz Dpf:facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...