Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] 40 tysięcy km a filtr paliwa..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niebawem w moim traktorze stuknie 40tys km.I tak sie zastanawiam ze względu na nasze paliwo czy bawić się już w wymianę filtru paliwa.. :mysli:

Leje na ogół zawsze tą "lepszą" ropę...Verve,V-Power etc.

Co myslicie? :mysli:

Opublikowano

Myslę że 40kkm to właściwy czas na wymiane filtra paliwa. Ja właśnie wymieniam co 40kkm, choć słyszałem wiele opinii że warto wymieniać częściej (i tak się zastanawiam właśnie czy nie zagęścić wymian co 20kkm).

Chyba warto wymieniać co 40kkm lub częściej niezależnie od tego co lejesz, bo koszt niewielki, a i robota prawie żadna, a z jakością paliw w naszym pięknym kraju wiadomo jak jest...

Opublikowano

ja wymieniam wszystkie filtry zawsze z olejem co 9-10 tysięcy i chyba nie jest to błędem :gwizdanie:

no może oprócz kabinowego :decayed:

Opublikowano

Napewno jak wymienisz to nie zaszkodzi, najlepiej wymien razem z olejem, żeby dwa razy nie robić sobie roboty.

Opublikowano

ja filtr paliwa i pyłkowy zmieniam co 3cia wymiana oleju czyli co 24tyś km. filtr powietrza co wymina oleju (8tyś),

Opublikowano

Filtr kosztuje 50zł więc tyle co nic ja wymieniam przy każdej wymianie oleju :decayed:

Opublikowano

Napewno jak wymienisz to nie zaszkodzi, najlepiej wymien razem z olejem, żeby dwa razy nie robić sobie roboty.

No i tak właśnie zrobię.

Na allegro filtr oryginalny do 3.0TDI w okolicach 150 zł..są też i po 50 zł...to jakieś róźnice?Co polecacie?

Opublikowano

Coś markowego, np. Knecht albo Mann są odpowiedniej jakości.

Opublikowano

Filtr paliwa należy wymieniać max co 30kkm. Generalnie ze względu na zanieczyszczone paliwo na naszych stacjach polecam wymianę co 10-15kkm. Przedłużysz żywot układu paliwowego.

Opublikowano

Czy aż tak drastyczne skrócenie faktycznie przynosi korzyści?

Owszem, finansowe producentom i sprzedawcom części :wink4: Trzymaj się zaleceń producenta, ewentualnie skróć termin wymiany do 40 tys km żeby wypadało co drugą zmianę oleju i będzie ok, nie ma co dać się zwariować :good:

Opublikowano

Zauważ że paliwo w DE i w Polsce się bardzo różni, jak wymieniam wszystkie filtry co wymianę oleju czyli co 13- 15kkm.

Opublikowano

Czy aż tak drastyczne skrócenie faktycznie przynosi korzyści?

Owszem, finansowe producentom i sprzedawcom części :wink4: Trzymaj się zaleceń producenta, ewentualnie skróć termin wymiany do 40 tys km żeby wypadało co drugą zmianę oleju i będzie ok, nie ma co dać się zwariować :good:

stary filtr paliwa to nie majątek np Knecht KL 596 kosztuje w IC 100zl. Kolega ma A5 a nie B5 więc nie watro oszczedzać :wink4:

Opublikowano

Zauważ że paliwo w DE i w Polsce się bardzo różni, jak wymieniam wszystkie filtry co wymianę oleju czyli co 13- 15kkm.

Wszyscy tak gadają ale nigdzie nie jest to poparte dowodami.O ile pamietam kiedyś Auto Swiat robił test.Zlecił badanie paliwa ze stacji markowych w Niemczech i w Polsce i chyba nic z tego nie wynikło.Paliwa jakościowo te same.

Przeciez Niemcy tez do nas przyjezdzaja po paliwo jak jest tansze.

Opublikowano

Czy aż tak drastyczne skrócenie faktycznie przynosi korzyści?

Owszem, finansowe producentom i sprzedawcom części :wink4: Trzymaj się zaleceń producenta, ewentualnie skróć termin wymiany do 40 tys km żeby wypadało co drugą zmianę oleju i będzie ok, nie ma co dać się zwariować :good:

stary filtr paliwa to nie majątek np Knecht KL 596 kosztuje w IC 100zl. Kolega ma A5 a nie B5 więc nie watro oszczedzać :wink4:

Oszczędzanie na obsłudze to jedno, nadgorliwość to drugie. Auto należy właściwie obsługiwać, łożąc na utrzymanie tyle ile należy czy to jest B5, czy A5, czy golf I, a nie wyrzucać pieniądze w błoto, tak sądzę :wink4: a Kolega raczej zanzajeru niewiadomego pochodzenia czy czerwonki nie leje :rolleyes:

Opublikowano

Zauważ że paliwo w DE i w Polsce się bardzo różni, jak wymieniam wszystkie filtry co wymianę oleju czyli co 13- 15kkm.

Wszyscy tak gadają ale nigdzie nie jest to poparte dowodami.O ile pamietam kiedyś Auto Swiat robił test.Zlecił badanie paliwa ze stacji markowych w Niemczech i w Polsce i chyba nic z tego nie wynikło.Paliwa jakościowo te same.

Przeciez Niemcy tez do nas przyjezdzaja po paliwo jak jest tansze.

Użytkuje co prawda AFN-a ale mam zamontowany filtr knechta na którym przejeździłem trzy sezony zimowe i planuje go wymienić dopiero przed następna zimą. Do chwili obecnej dwukrotnie go odwadniałem ale nie było żadnej wody bądź innego syfu, paliwo kupuje przeważnie na statoil i do chwili obecnej na tym filtrze przejeździłem 43 tkm bez żadnych problemów. Myślę, że nie ma co przesadzać z częstotliwością wymiany filtra paliwa jak się kupuje paliwo z legalnego źródła i stosuje dobrej jakości filtry.

Opublikowano

ja wymieniam komplet filtrów co 10-12 tyś km filtr paliwa powinno sie wymieniac jak najczęściej. optymalnie 15-20 tys km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...