symek88 Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Witam. Ostatnio miałem problemy z otwieraniem bagażnika a dokładnie wyglądało to tak, że po naciśnięciu środkowego przycisku w pilocie lub w klapie bagażnika było słychać jak chodzi silniczek/siłownik przy zamku ale bagażnik sie nie otwierał. Im częściej naciskało sie przycisk w pilocie lub w klapie bagażnika tym silniczek jakby coraz słabiej chodził.Przyczyną całego zamieszania jest silniczek a dokładnie mała blaszka która sie w nim znajduje. Naprawiałem to u siebie w sedanie ale podejrzewam że w avancie jest taka sama zasada.A więc zaczynamy:Po otworzeniu bagażnika należy zdjąć materiałowe obicie z klapy oby dostać się do zamka. Niestety nie mam fotek z tego zabiegu ale jest to banalnie proste. Obicie jest na zatrzaski. Należy jedynie odkręcić trójkąt ostrzegawczy (Jak ktoś ma ), klameczke do otwierania bagażnika od wewnątrz( z klamki nazlezy zdjąć plastik i tam bedzie śruba).Po zdjęciu materiałowego obicia po prawej stronie klapy bedzię siłownik zamka. Wymontowanie jego tez jest banalnie proste- jest przykrecony na dwie śruby typu Torx i dostęp do niego jest tez bardzo dobry.Jak już wymontujemy siłownik idziemy do domu, otwieramy sobie piwko ( w moim przypadku był to Lech ) i zabieramy się za to ustrojstwo:)Tak wygląda siłownikTeraz trzeba wyjąć dwie blaszki w które wpina się kostke. Najlepsze do tego będą jakieś małe szczypce, ale że takich nie miałem musiałem rozciąć troche plastiku żeby sie do nich dostać i bez problemu wyjołem je takim malym przecinakiem do kabli ktory widać na zdjęciuTeraz otwieramy siłownik. Jest on zamkniety na zatrzaski. Tak wyglada po otworzeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu silniczek. Po wyjęciu dwóch blaszek o których była mowa wyżej wyjdzie on bezproblemu.Po wyjęciu silniczka następnym krokiem będzie otworzenie go. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dwa metalowe zagięcia które trzeba odgiąć jakimś małym śrubokrętem i wtedy silniczek ładnie nam się otworzyA tak wygląda otwarty silniczekI teraz dochodzimy do sedna sprawy czyli naszej blaszki. Znajduje się ona tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach. Słabo ją widać ale jak rozbierzecie silniczek to napewno ją znajdziecie Trzeba ją wyjąć. W tym celu również przyda sie mały śrubokret.Tak wygląda Orginalna blaszka po wyjęciu. Trzeba ją zastąpić jakąś inna metalową blaszka. Można ją wyciąć z jakiegokolwiek metalowego elemantu. Ja akurat użyłem jakiś kawałek blaszki.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się dobrze działającym zamkiem i zaoszczędzonymi pieniążkami Życze powodzenia 1
Miroo Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Ja mam takie objawy tylko że w Aavancie ale silnik chyba ten sam dzięki za opis takie pytanie jeszcze dlaczego trzeba wymienić ta blaszkę co ze starą jest nie tak??
symek88 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 nowa blaszka zastępuje ten element(czyli naszą starą blaszke) na której wystepuje cały spadek napięcia. Nie wiem dokładnie jak ale w jakiś sposób zużywa się ona. Przypuszczam że w avancie jest taki sam siłownik tzn. może się różnić od tego z zewnątrz ale środek jest taki sam
grzes1150 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Tu ktoś wszystko fajnie pokazał i ja się na tym wzorowałem 1
wielki1980 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Niby czemu ta oryginalna blaszka nie łączy na tyle że spada napięcie do takiej wartości że silniczek nie pociągnie. Może wystarczy ją przeczyścić nie wierze w to że metal stracił swoją rezystancję.
domin79 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 ...a no stracił bo to półprzewodnik , ja wyczyściłem papierkiem ściernym ale nic to niedało , a podmieniłem na zwykłą blaszke i działa
fayera Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Niby czemu ta oryginalna blaszka nie łączy na tyle że spada napięcie do takiej wartości że silniczek nie pociągnie. Może wystarczy ją przeczyścić nie wierze w to że metal stracił swoją rezystancję. bo blaszki są tylko na zewnątrz a w środku-pomiędzy jest właśnie taki czarny półprzewodnik i on z czasem traci swoje właściwości
wielki1980 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 No to jaja!!! U mnie jest tak że jak otwieram pierwszy raz po dłuższej przerwie to otwiera dobrze a jeżeli chciałbym otworzyć kilka razy pod rząd to jak gdyby silniczek słabnoł i coraz słabiej pociąga dźwignie. To może trzeba poprostu wyczyściś blaszki tak żeby usunąć ten półprzewodnik i będzie git. Blacha to blacha nie traci przewodności.
domin79 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 No to jaja!!! U mnie jest tak że jak otwieram pierwszy raz po dłuższej przerwie to otwiera dobrze a jeżeli chciałbym otworzyć kilka razy pod rząd to jak gdyby silniczek słabnoł i coraz słabiej pociąga dźwignie. To może trzeba poprostu wyczyściś blaszki tak żeby usunąć ten półprzewodnik i będzie git. Blacha to blacha nie traci przewodności. ..dokładnie miałem tak jak u Ciebie , po dłuższym nieotwieraniu załapywał ale potem już tylko kupa wywalenie półprzewodnika nic Ci nie da , bo te blaszki są tak cieniutkie na nim że potem nie będzie styku dotnij kawałek blaszki o grubości jak ta ori z półprzewodnikiem i po sprawie
wielki1980 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 ale oryginalna blaszka ma taki kształt jak na foto czy ta z foto jest niekompletna, brakuje jeszcze coś?
domin79 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 ale oryginalna blaszka ma taki kształt jak na foto czy ta z foto jest niekompletna, brakuje jeszcze coś? ..ta z foto jest ori na filmiku leży obok cała kompletna , to taki mały kawałek
Miroo Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Dziś przeprowadziłem tą naprawę u siebie i po wymianie bagażnik otwiera się za każdym razem także pomogło dzięki za fotostory
heretic Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 topic jak najbardziej na miejscu, ja u siebie tez musialem przeprowadzic ulepszenie jedyne co to silownik na innej blaszce ciut wolniej sie cofa sprawdzane na 4 roznych blaszkach ale za kazdym razem otwiera, a o to chodzi wiec dalej nie kombinowalem dziekowa za fotostory
roberts311 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Witam mam takie pytanie. Problem podobny bagażnik w czasie jazdy informuje że jest otwarty ale jest zamknięty. Podczas postoju samochód jest zamknięty załączony alarm nagle zaczyna wyć i okazuje sie ze znów bagażnik jest niby otwarty. Wystarczy zmienić blaszke?
heretic Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 No niestety w twoim przypadku bedzie cos innego cos z czujnikem informujacym czy bagaznik jest otwarty czy nie
fahur Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Witam mam takie pytanie. Problem podobny bagażnik w czasie jazdy informuje że jest otwarty ale jest zamknięty. Podczas postoju samochód jest zamknięty załączony alarm nagle zaczyna wyć i okazuje sie ze znów bagażnik jest niby otwarty. Wystarczy zmienić blaszke? W zamku klapy jest zintegrowany mikroprzełącznik, który potrafi wariować - u mnie np. bagażnik jest cały czas zamkniety wg komputera (mikrostyk się nie rozwiera). Przy dobrej pogodzie (jak jest ciepło), mikroprzełącznik "zaskakuje" po 30 sekundach. Niestety nie da się wymienić samego mikroprzełącznika, tylko cały zamek (ok. 150PLN w ASO). Mam zamiar zajrzeć do tego w przypływie wolnego czasu i cieplejszej pogody. Niektórym pomaga WD40, wiec coś tam musi coś blokować - jak coś wymyślę, to napiszę w dziale "Zrób to sam" :-D
roberts311 Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Ok dzięki za info też popsikam i zobaczę czy dało rade. pozdr.
Mario Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Narobiłem się tych blaszek jak Duńczyk do alarmu i nic!!! Ale pogrzebałem w szufladzie i znalazłem dwukabelkowy... pasuje P&P :>
bigkaban Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 u mnie dziala.. pierwsza blaszka byla z chu*owego stopu ale druga smiga
Santa Cruz Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 U mnie rowniez drugie, trzecie, czwarte otwarcie pod rzad bywalo niemozliwe ale udalo sie rozwiazac w sposob opisany na filmie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się