Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa silniczka zamka w bagażniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio miałem problemy z otwieraniem bagażnika a dokładnie wyglądało to tak, że po naciśnięciu środkowego przycisku w pilocie lub w klapie bagażnika było słychać jak chodzi silniczek/siłownik przy zamku ale bagażnik sie nie otwierał. Im częściej naciskało sie przycisk w pilocie lub w klapie bagażnika tym silniczek jakby coraz słabiej chodził.

Przyczyną całego zamieszania jest silniczek a dokładnie mała blaszka która sie w nim znajduje. Naprawiałem to u siebie w sedanie ale podejrzewam że w avancie jest taka sama zasada.

A więc zaczynamy:

Po otworzeniu bagażnika należy zdjąć materiałowe obicie z klapy oby dostać się do zamka. Niestety nie mam fotek z tego zabiegu ale jest to banalnie proste. Obicie jest na zatrzaski. Należy jedynie odkręcić trójkąt ostrzegawczy (Jak ktoś ma :decayed:), klameczke do otwierania bagażnika od wewnątrz( z klamki nazlezy zdjąć plastik i tam bedzie śruba).


Po zdjęciu materiałowego obicia po prawej stronie klapy bedzię siłownik zamka. Wymontowanie jego tez jest banalnie proste- jest przykrecony na dwie śruby typu Torx i dostęp do niego jest tez bardzo dobry.

Jak już wymontujemy siłownik idziemy do domu, otwieramy sobie piwko ( w moim przypadku był to Lech :decayed:) i zabieramy się za to ustrojstwo:)

Tak wygląda siłownik

IMG035.jpg

Teraz trzeba wyjąć dwie blaszki w które wpina się kostke. Najlepsze do tego będą jakieś małe szczypce, ale że takich nie miałem musiałem rozciąć troche plastiku żeby sie do nich dostać i bez problemu wyjołem je takim malym przecinakiem do kabli ktory widać na zdjęciu

IMG037.jpg

Teraz otwieramy siłownik. Jest on zamkniety na zatrzaski. Tak wyglada po otworzeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu silniczek. Po wyjęciu dwóch blaszek o których była mowa wyżej wyjdzie on bezproblemu.


IMG033.jpg

Po wyjęciu silniczka następnym krokiem będzie otworzenie go. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dwa metalowe zagięcia które trzeba odgiąć jakimś małym śrubokrętem i wtedy silniczek ładnie nam się otworzy


IMG039.jpg

A tak wygląda otwarty silniczek


IMG040.jpg


I teraz dochodzimy do sedna sprawy czyli naszej blaszki. Znajduje się ona tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach. Słabo ją widać ale jak rozbierzecie silniczek to napewno ją znajdziecie :) Trzeba ją wyjąć. W tym celu również przyda sie mały śrubokret.



IMG041.jpg


IMG042.jpg

Tak wygląda Orginalna blaszka po wyjęciu. Trzeba ją zastąpić jakąś inna metalową blaszka. Można ją wyciąć z jakiegokolwiek metalowego elemantu. Ja akurat użyłem jakiś kawałek blaszki.


IMG043.jpg


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się dobrze działającym zamkiem i zaoszczędzonymi pieniążkami :)

Życze powodzenia

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja mam takie objawy tylko że w Aavancie ale silnik chyba ten sam dzięki za opis takie pytanie jeszcze dlaczego trzeba wymienić ta blaszkę co ze starą jest nie tak??

Opublikowano

nowa blaszka zastępuje ten element(czyli naszą starą blaszke) na której wystepuje cały spadek napięcia. Nie wiem dokładnie jak ale w jakiś sposób zużywa się ona.

Przypuszczam że w avancie jest taki sam siłownik tzn. może się różnić od tego z zewnątrz ale środek jest taki sam

Opublikowano

Tu ktoś wszystko fajnie pokazał i ja się na tym wzorowałem :good:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Niby czemu ta oryginalna blaszka nie łączy na tyle że spada napięcie do takiej wartości że silniczek nie pociągnie. Może wystarczy ją przeczyścić nie wierze w to że metal stracił swoją rezystancję.

Opublikowano

...a no stracił bo to półprzewodnik , ja wyczyściłem papierkiem ściernym ale nic to niedało , a podmieniłem na zwykłą blaszke i działa :good:

Opublikowano

Niby czemu ta oryginalna blaszka nie łączy na tyle że spada napięcie do takiej wartości że silniczek nie pociągnie. Może wystarczy ją przeczyścić nie wierze w to że metal stracił swoją rezystancję.

bo blaszki są tylko na zewnątrz a w środku-pomiędzy jest właśnie taki czarny

półprzewodnik i on z czasem traci swoje właściwości

Opublikowano

No to jaja!!! U mnie jest tak że jak otwieram pierwszy raz po dłuższej przerwie to otwiera dobrze a jeżeli chciałbym otworzyć kilka razy pod rząd to jak gdyby silniczek słabnoł i coraz słabiej pociąga dźwignie. To może trzeba poprostu wyczyściś blaszki tak żeby usunąć ten półprzewodnik i będzie git. Blacha to blacha nie traci przewodności.

Opublikowano

No to jaja!!! U mnie jest tak że jak otwieram pierwszy raz po dłuższej przerwie to otwiera dobrze a jeżeli chciałbym otworzyć kilka razy pod rząd to jak gdyby silniczek słabnoł i coraz słabiej pociąga dźwignie. To może trzeba poprostu wyczyściś blaszki tak żeby usunąć ten półprzewodnik i będzie git. Blacha to blacha nie traci przewodności.

..dokładnie miałem tak jak u Ciebie , po dłuższym nieotwieraniu załapywał ale potem już tylko kupa :thumbdown:

wywalenie półprzewodnika nic Ci nie da , bo te blaszki są tak cieniutkie na nim że potem nie będzie styku

dotnij kawałek blaszki o grubości jak ta ori z półprzewodnikiem i po sprawie

Opublikowano

ale oryginalna blaszka ma taki kształt jak na foto czy ta z foto jest niekompletna, brakuje jeszcze coś?

Opublikowano

ale oryginalna blaszka ma taki kształt jak na foto czy ta z foto jest niekompletna, brakuje jeszcze coś?

..ta z foto jest ori na filmiku leży obok cała kompletna , to taki mały kawałek

Opublikowano

Dziś przeprowadziłem tą naprawę u siebie i po wymianie bagażnik otwiera się za każdym razem także pomogło dzięki za fotostory

Opublikowano

topic jak najbardziej na miejscu, ja u siebie tez musialem przeprowadzic ulepszenie

jedyne co to silownik na innej blaszce ciut wolniej sie cofa

sprawdzane na 4 roznych blaszkach

ale za kazdym razem otwiera, a o to chodzi wiec dalej nie kombinowalem

dziekowa za fotostory

Opublikowano

Witam mam takie pytanie. Problem podobny bagażnik w czasie jazdy informuje że jest otwarty ale jest zamknięty. Podczas postoju samochód jest zamknięty załączony alarm nagle zaczyna wyć i okazuje sie ze znów bagażnik jest niby otwarty. Wystarczy zmienić blaszke?

Opublikowano

No niestety w twoim przypadku bedzie cos innego

cos z czujnikem informujacym czy bagaznik jest otwarty czy nie

Opublikowano

Witam mam takie pytanie. Problem podobny bagażnik w czasie jazdy informuje że jest otwarty ale jest zamknięty. Podczas postoju samochód jest zamknięty załączony alarm nagle zaczyna wyć i okazuje sie ze znów bagażnik jest niby otwarty. Wystarczy zmienić blaszke?

W zamku klapy jest zintegrowany mikroprzełącznik, który potrafi wariować - u mnie np. bagażnik jest cały czas zamkniety wg komputera (mikrostyk się nie rozwiera). Przy dobrej pogodzie (jak jest ciepło), mikroprzełącznik "zaskakuje" po 30 sekundach. Niestety nie da się wymienić samego mikroprzełącznika, tylko cały zamek (ok. 150PLN w ASO).

Mam zamiar zajrzeć do tego w przypływie wolnego czasu i cieplejszej pogody. Niektórym pomaga WD40, wiec coś tam musi coś blokować - jak coś wymyślę, to napiszę w dziale "Zrób to sam" :-D

Opublikowano

Narobiłem się tych blaszek jak Duńczyk do alarmu i nic!!!

Ale pogrzebałem w szufladzie i znalazłem

78_1251237170.jpg

dwukabelkowy... pasuje P&P :>

Opublikowano

u mnie dziala.. pierwsza blaszka byla z chu*owego stopu ale druga smiga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...