miro44 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Witam. Możecie pomóc w doborze amorów do sprężyn Eibach Pro-Kit -30mm. Moje auto to A4 B6 1.8T ośka. Może ktoś już ma takie sprężyny. pozro.
wroclav Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Do -40 możesz montować spokojnie na seryjny amor. Mam 1.8T z zawiasem H&R -35 i nie zmieniałem amorów.
pitman Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 podobno do -35 można stosować seryjne chociaż audi przy -20 stosuje już o krótszym skoku
paweu1 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 podobno do -35 można stosować seryjne chociaż audi przy -20 stosuje już o krótszym skoku Nie polecam. Sam założyłem -30mm, z przodu mam amorki 1BE i na większych nierównościach i hopach dobijają odboje i przycieram zderzakiem o asfalt. Jeszcze jedno pytanko, wszyscy na forum piszą że do amorków 1BE można założyć nawet -40 mm, według mnie to nieporozumienie. Mając amorek 1BE i -30mm, mogę opierając się o furę dosuć dobrze zabujać autem nie wspominając o przycieraniu zderzakiem, nie chce nawet myśleć co będzie się działo jak na pokładzie będą 4 osoby
variocustoms Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Z doświadczenia wiem, ze seryjne wytrzymują bez problemu -35 mm, jak masz kasę to możesz kupić usztywnione Bilsteiny albo KYB ale sensu większego nie ma przy liniowych sprężynach, sprawdź czy Tein nie ma progresywnych sprężyn, będzie lepszy efekt podczas jazdy generalnie kilka osób z klubu ma Pro Kit Eibacha i sobie chwalą
Armi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Z doświadczenia wiem, ze seryjne wytrzymują bez problemu -35 mm, jak masz kasę to możesz kupić usztywnione Bilsteiny albo KYB ale sensu większego nie ma przy liniowych sprężynach, sprawdź czy Tein nie ma progresywnych sprężyn, będzie lepszy efekt podczas jazdy generalnie kilka osób z klubu ma Pro Kit Eibacha i sobie chwalą Eibach Pro Kit to sprężyny progresywne :gwizdanie: Progressive Spring Design for Excellent Ride Quality
variocustoms Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 rutyna mnie zgubiła, kilka lat temu większość Pro Kitów miała liniową charakterystykę a H&R większość progresywną sorry za wprowadzenie w błąd
Armi Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Gdyby to były sprężyny o charakterystyce liniowej to bym się z Tobą zgodził _________________________________________________ Niestety żaden seryjny amortyzator nie ujarzmi progresywnej sprężyny. Fizyka :gwizdanie: A pisanie: ja tak mam i jest ok tego nie zmieni :gwizdanie: Seryjne amortyzatory pracują w innym zakresie niż "sportowe". W przypadku zestawu sprężyny obniżające (progresywne) + seryjne amortyzatory - amortyzator pracuje poniżej swojego zakresu. Czyli na dobrą sprawę nie pracuje wcale lub prawie wcale. Gładka powierzchnia, jest ok ale nierówność i już jest problem. A później narzekanie, na glebie nie da się jeździć, męka, wszędzie przycieram, trzeba się na nowo uczyć jeździć W przypadku montażu zawieszenia z prawdziwego zdarzenia, czyli amortyzatorów dobranych pod sprężyny (lub gwintu) jeździ się pewnie, lepiej niż serią. Minus jest taki, że spada komfort ale przynajmniej auto nie wyskakuje w powietrze przy pokonywaniu nierówności z większą prędkością.
paweu1 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Czyli amorki 1BE są OK, ale do sprężyn o chrakterystyce liniowej. A ja mam sprężyny H&R progresywne i dlatego jest kupa? Czy gdybym założył do przednich amorków 1BE sprężyny 1BE (link), a tył zostawił na H&R, to miałoby to sens? http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe-przod-audi-a4-1-9-tdi-kombi-i1499200136.html Źle się jeżdzi, bo z tyłu mam twarde amorki, ciężko zabujać autem na postoju ( czy to nie za twardo), a przód jest na 1BE i podskakuje
miro44 Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Opublikowano 15 Marca 2011 Może ktoś poleci jakie amory kupić - marka itp. Chciałbym wiedzieć. Bo założyłem wczoraj BILSTEIN - B4 dla testu i masakra jakieś pukanie na nierównościach. Nie wiem czy to wina amorów czy czegoś innego. Na bank to nie wahacze bo były wymienione kilka miechów temu.
variocustoms Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 miro44, czasami zawias potrafi stukać, szczególnie sprężyny i jak jest zimno, miałem nówkę gwint Tein Super Street i jak było poniżej 10 st to non stop stukało ale dało się z tym żyć co do progresywnej charakterystyki to są lepsze od liniowej bo w pewnym momencie "ugięcia" sprężyny usztywnia się, liniowa nie co do zabijania seryjnych amorków przez sprężyny obnizające to się nie zgodzę, do -35 nigdy nie ma problemu, wystarczy zobaczyć w ABE producenta czy nie zaleca innych amorków niż seryjne, w 90% samochodów nie ma takiego wymagania 1
mystic.pl Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Vario pytanie do Ciebie bo widzę, że jesteś ekspertem od Eibacha Zamówiłem Eibach Pro Kit nr 10-15-003-10-22 dedykowany do A4 Avant 3.0 tdi quattro. Myslałem, że moje obecne amorki Bilstein się kończą więc chciałem zakładać do nich Koni FSD. W między czasie sprawdziłem ponownie bilsteiny na porządnej ścieżce diagnostycznej i okazało się, że moje bile są jeszcze w doskonałej kondycji. Nie widzi mi się wywalanie kasy na nowe amory skoro obecne są jeszcze oki. Niestety mam Bilsteiny B6 a nie B8, czyli utwardzone amory do seryjnego obniżenia. Na sprężynach 1BE -20mm sprawują się bardzo dobrze, nie dobijają nawet na większych chopkach. Jedyny ich mankament, który zauważyłem na swoim przykładzie to to, że na nowych amorach podnoszą jednak wysokość nawet o 1cm (czytałem też na ten temat w necie i podobno jest to częsta przypadłość Bilstein B6) teraz po przejechaniu ok 50kkm nie stoją już tak wysoko jak po założeniu nowych, więc myślę, że przy pro kicie będzie lepiej stała niż na 1BE. Co myślisz o połączeniu Bilstein B6 z Eibach Pro Kit ? Czy te amory długo wytrzymają takie obniżenie ? Kiedyś było to połączenie rekomendowane zarówno przez Eibach jak i przez Bilstein, ale od ok 2 lat taka rekomendacja została przez nich wycofana. Na zagranicznych forach czytałem, że do większego obniżenia typu -40, -50 to tylko B8, natomiast do -35 można śmiało zakładać B6
variocustoms Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 jak już pisałem w kilku wątkach do praktycznie -40 mm obniżenia można sotosować seryjne amortyzatory, pod warunkiem, że producent sprężyn obniżających nie zaleci inaczej, jest to dokument ABE. Bzdurą jest, że seryjne amorki szybciej się "skończą", byłem kiedyś regionalnym dealerem H&R na wielkopolskę, sprzedałem mnóstwo sprężyn i nigdy nie było reklamacji, sam miałem kiedyś zestaw Pro Kit + Monroe Reflex w Corsie B i przejechałem chyba 90 tkm bez żadnych problemów,co do gwintów H&R zdarzyły się 2 na wyciek amorka. Spokojnie możesz wykorzystać te Bilsteiny co masz, Pro Kit po założeniu powinien obniżyć o zadaną wartość ale często jest tak, że się zawias układa i zejdzie kilka mm niżej, nawet w gwinice, wiem to z doświadczenia z TEINem 1
mystic.pl Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Ok, dzięki za info, właśnie szukałem konkretnej odpowiedzi od osoby, która się na tym zna, a nie piszę bo mu się wydaje Zobaczymy co s tego wyjdzie [br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 12:36_________________________________________________Strona 9 poniższego DPF'a potwierdza to co pisałeś http://www.timeattack.it/store/catalogs/tac-bilstein-suspensions.pdf
mystic.pl Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 A tak abstrac**jąc od wysokości, czy pro kit jest twardszy od springów 1BE (pomijam 1BV) ?
variocustoms Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 odczucia mogą być subiektywne, ludzie mówią, że bardziej komfortowe
wojoo Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Panowie to jak w koncu jest najlepiej ... B6 + Eibach czy b8 ??
mystic.pl Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Chyba raczej B8 lepiej siądzie niż na B6 - tak zaleca sam Bilstein. Z tym, że B8 jest twardszym amorem niż B6 więc jednocześnie mniej komfortowym. Wszystko zależy od tego co rozumiesz przez "lepiej". Jeśli wolisz komfort to zaryzykował bym B6, jeśli poświęcisz komfort względem trakcji to B8. Złotym środkiem jest zestaw Eibach Pro System, gdzie dostajesz amory dobrane konkretnie do tych sprężyn, no i oszczędzasz kilka stówek, bo taki zestaw wychodzi taniej niż amory Bilstein + Eibach Pro Kit.
mlodyabc Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Mam amory 1BE i od tygodnia sprezyny eibach -30 i swierdzam ze komfort większy na eibachu niz sprezynach s-line.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się