sol124 0 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Witam.Posiadam A4 rok 1999 TDI,po przejechaniu 5000 km zaświeciła mi się kontrolka oleju,wlałem 100ml i kontrolka zgasła.Po przejechaniu 2000 tyś znowu zaświeciła się ponownie,dolałem też w granicach 0.5l.mam pytanie czy to normalne zjawisko w tych silnikach,bo wymieniam olej co 10 000 tys km i do wymiany muszę dolać w granicach 1.5 l.Oglądając silnik czy ma jakieś wycieki zauważyłem tylko z góry silnika delikatny wyciek z nakrętki którą przykręcamy kopułę klawiatury,zaraz koło korka oleju.Proszę o odpowiedz.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 A spr ile jest na bagnecie przed dolaniem? Może turbo w kiepskiej kondycji i bierze olej. spr dolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalik 0 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Zdrowy silnik raczej nie powinien brac oleju.Jezeli nie masz wyciekow plam oleju po nocy pod silnikiem to mozesz miec uszkodzona turbine,uszczelki na zaworach lub najprawdopodobniej pierscienie.Jaki masz przebieg? Jezeli bedzie to turbinka to bedziesz mial duzo oleju w dolocie.Sprawdzajac kompresje dowiesz sie czy to wina pierscieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Zdrowy silnik raczej nie powinien brac oleju.Jezeli nie masz wyciekow plam oleju po nocy pod silnikiem to mozesz miec uszkodzona turbine,uszczelki na zaworach lub najprawdopodobniej pierscienie.Jaki masz przebieg? Jezeli bedzie to turbinka to bedziesz mial duzo oleju w dolocie.Sprawdzajac kompresje dowiesz sie czy to wina pierscieni. Nie dramatyzujmy. Na poczatek turbo do sprawdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalik 0 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Nikt nie dramatyzuje podalem mu tylko mozliwe przyczyny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
athek55 1 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 1.5 litra to myślę że za mało na pierścienie. u mojego dziadka Golf 3 brał 8 litrów od wymiany do wymiany . tak jak piszą koledzy sprawdź dolot. Sprawdź jeszcze odmę czy nie jest pęknięta. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALBINEK 3 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 To że bierze trochę oleju to norma , nie jest żle na 10K. 1.5 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarbi 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 To że bierze trochę oleju to norma , nie jest żle na 10K. 1.5 litra. Wszystko zależy też od stylu jazdy i obciążenia... jak kolega nie wyciska max. mocy z silnika i nie ciąga załadowanej przyczepki to wynik 1.5l / 10k km nie napawa optymizmem. Jeżeli brak widocznych - znacznych wycieków, to jak radzą koledzy powyżej - sprawdź ile jest oleju w dolocie i zobacz czy nie jest on wyrzucany przez odmę. Nie dymi na niebiesko?, jaki przebieg? Dla porównania, mój AFN z przebiegiem (co najmniej) 240k nie wymaga żadnej dolewki od wymiany do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek_gdansk87 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 cos wtedy masz nie tak z silnikiem. zdrowy diesel musi zjesc ciut oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurekb133 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Tez sie zgodze z kolega '' jarbi'' , moj AHU z nieznana przeszloscia miesci sie od wymiany do wymiany, tak ze 1,5 l/10k km to wcale nie jest malo . sprawdz przewody od turbiny , moze tam go wyrzuca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarbi 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 cos wtedy masz nie tak z silnikiem. zdrowy diesel musi zjesc ciut oleju. Ciut to on może i zje ale u mnie to jest około 1 - 2 mm na bagnecie od stanu max (na pewno nie nie uprawiam PSJ ). Pewne jest, że zużycie oleju nawet przy nowym i zdrowym silniku jest wprost proporcjonalne do "ciężkości buta" ale chyba większość kolegów się zgodzi, że 1.5l / 10k powinno dawać do myślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peAce 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam.Posiadam A4 rok 1999 TDI,po przejechaniu 5000 km zaświeciła mi się kontrolka oleju,wlałem 100ml i kontrolka zgasła.Po przejechaniu 2000 tyś znowu zaświeciła się ponownie,dolałem też w granicach 0.5l.mam pytanie czy to normalne zjawisko w tych silnikach,bo wymieniam olej co 10 000 tys km i do wymiany muszę dolać w granicach 1.5 l.Oglądając silnik czy ma jakieś wycieki zauważyłem tylko z góry silnika delikatny wyciek z nakrętki którą przykręcamy kopułę klawiatury,zaraz koło korka oleju.Proszę o odpowiedz.Pozdrawiam W instrukcji podane jest, że ubytek oleju na 1k przejechanych km może wynieść nawet do 0,5l oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam.Posiadam A4 rok 1999 TDI,po przejechaniu 5000 km zaświeciła mi się kontrolka oleju,wlałem 100ml i kontrolka zgasła.Po przejechaniu 2000 tyś znowu zaświeciła się ponownie,dolałem też w granicach 0.5l.mam pytanie czy to normalne zjawisko w tych silnikach,bo wymieniam olej co 10 000 tys km i do wymiany muszę dolać w granicach 1.5 l.Oglądając silnik czy ma jakieś wycieki zauważyłem tylko z góry silnika delikatny wyciek z nakrętki którą przykręcamy kopułę klawiatury,zaraz koło korka oleju.Proszę o odpowiedz.Pozdrawiam W instrukcji podane jest, że ubytek oleju na 1k przejechanych km może wynieść nawet do 0,5l oleju. W instrukcji jest zawyżane zawsze żeby w razie problemu z ubytkiem oleju klient nie zgłosił sie na gwarancje...wiele firm to stosuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Troche za duzo jak na AFN.Moj Czesto gesto okolice 200 na liczniku widzi i grama nie bierze :no: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuzz 1 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 cos wtedy masz nie tak z silnikiem. zdrowy diesel musi zjesc ciut oleju. Ciut to on może i zje ale u mnie to jest około 1 - 2 mm na bagnecie od stanu max (na pewno nie nie uprawiam PSJ ). Pewne jest, że zużycie oleju nawet przy nowym i zdrowym silniku jest wprost proporcjonalne do "ciężkości buta" ale chyba większość kolegów się zgodzi, że 1.5l / 10k powinno dawać do myślenia. Kolego daje do myślenia ale .... z czasem po wielokrotnych obserwacjach jak zobaczysz że zużycie jest takie samo w tych samych granicach to "zlejesz" temat. Z mojego doświadczenia napiszę prosto : Kupiłem swoją niunię w niemcowni była exploatowana przez gebelsa w trybie LL i podejrzewam że to miało wpływ na to że bierze mi oko 100-150ml na 1000km. Po przejechaniu okolo 100tyś km zużycie się nie zmieniło a jeżdżę na 5w40 motula. Tak więc kolego obserwuj... a zużycie 100-150ml to moim zdaniem żadne zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarbi 0 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 cos wtedy masz nie tak z silnikiem. zdrowy diesel musi zjesc ciut oleju. Ciut to on może i zje ale u mnie to jest około 1 - 2 mm na bagnecie od stanu max (na pewno nie nie uprawiam PSJ ). Pewne jest, że zużycie oleju nawet przy nowym i zdrowym silniku jest wprost proporcjonalne do "ciężkości buta" ale chyba większość kolegów się zgodzi, że 1.5l / 10k powinno dawać do myślenia. Kolego daje do myślenia ale .... z czasem po wielokrotnych obserwacjach jak zobaczysz że zużycie jest takie samo w tych samych granicach to "zlejesz" temat. Z mojego doświadczenia napiszę prosto : Kupiłem swoją niunię w niemcowni była exploatowana przez gebelsa w trybie LL i podejrzewam że to miało wpływ na to że bierze mi oko 100-150ml na 1000km. Po przejechaniu okolo 100tyś km zużycie się nie zmieniło a jeżdżę na 5w40 motula. Tak więc kolego obserwuj... a zużycie 100-150ml to moim zdaniem żadne zużycie. Pewnie, że to żadne zużycie - zawsze może wziąć wiecej Rozumując w ten sposób, np. zawieszenia też nie warto naprawiać o ile stuka cały czas tak samo ? Kolego, "z czasem po wielokrotnych obserwacjach" a także nauczony doświadczeniem - nigdy nie "zlewam tematu" . Najczęściej jest tak, że przez głupie zaniedbanie i jakąś pierdołę są poważne problemy a przecież lepiej zapobiegać niż ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Normalne zuzycie 1-1.5l na 10000tyś to uwazacie za norme.To powiem wam ze nie Tyle z mojej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALBINEK 3 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Zajrzyjcie do instrukcji obsługi nowych aut , takie zużycie to norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golem1 1 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Proponuję sprawdzić odmę,miałem tak podobnie w AHU i przez odmę mi podciekało,po wymianie wszystko ok,na forum jest fajny opis jak wymienić odmę chyba w dziale warsztat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się