Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] TDI olej PÓŁ syntetyk zmiana na PEŁNY syntetyk ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy gdy silnik po 200 000 km w TDI 90 KM jeździ na oleju półsyntetycznym, zdrowo jest zmienić na pełny syntetyk ( zalety: mniejsze opory, rzadsze wymiany ).

Są różne opinie:

1) silnik może być rozszczelniony ( wycieki )

2) istniejące nagary, po rozpuszczeniu pełnym syntetykiem mogą ulec rozpuszczeniu co spowoduje rozszczelnienie i może uszkodzić inne elementy

3) itp.

Proszę o pinie kierowców którzy, wymienili pół syntetyk na pełny, jakie objawy, czy należy po ok. 5 tys km wymienić znowu ( płukanie ) ??

Opublikowano

na forum o olejach jest od groma informacji,nic sie nie stanie jak zmienisz na syntetyk byle spełnial normy dla Twojego silnika

Opublikowano

Zmieniaj śmiało, ja przeszedłem na syntetyk przy 250k km ori przebiegu. Silnik lepiej pracuje, turbinie też lżej (pamiętaj, że turbo jest tym olejem zarówno smarowane jak i chłodzone - dlatego jakość oleju jest tak ważne w przypadku aut z turbiną).

Rozszczelnienie to mity :wink4:

Ja przed zmianę płukałem silnik motul engine cleaner ale nie jest to konieczne.

Zalewasz normalnie syntetykiem i o nic się nie martwisz :)

Opublikowano

Ja tez moge sie wypowiedziec przebieg chyba byl 320tyś jak zmienilem z castrola 10w40 na motula 8100.Same plusy popychacze prawie nic nie klepia.Oleju nie bierze mi grama,choc nigdy nie bral mimo przebiegu.Nawet jak jezdze okolo 200km/h to tez grama nie wezmie.Generalnie same plusy :good: ja bym zmienial

Opublikowano

Ja kolego też tak zrobiłem właśnie w tamtym tygodniu. Jeżdzil;em na 10 w40 wymieniłem na motul 8100. Mało tego powiem Ci ze mi silnik brał troszkę oleju od wymiany do wymiany ale jednak się zdecydowałem. Narazie zrobiłem jakieś 600 km na nim i jeszcze mi się olej nigdzie bokami nie wylewa :)

Opublikowano

Lej śmiało syntetyk, ja również tak zrobiłem i nie żałuję. Mity o rozszczelnieniu silnka - znaczy utracie kompresji na poszczgólnych cylindrach z powodu wypłukania nagaru przez rzadszy olej można włożyć między bajki.

Opublikowano

U mnie od wymiany do wymiany brał 0,5- 1 litr półsyntetyku. Zmieniłem sobie na motula 8100 przy licznikowym przebiegu 230 000 ( bo prawdziwego nikt nie zna), robię już drugą wymianę i widzę same plusy przejścia na full. Auto ciszej pracuje zarówno po zapaleniu jak i podczas jazdy, w zimę nie było problemów z odpalaniem, nawet branie oliwy jakby się nieco zmniejszyło. Na pewno turbawka i silnik ma teraz lżej i dłużej pośmiga. Tak więc polecam przejście na dobrą oliwę syntetyczną. Oczywiście sprawdź jaką normę musi spełniać oliwa do twojego traktora.

Opublikowano
:hi: kolego ja mam taki sam motor jak ty to jaki syntetyk zalać :notworthy:
Opublikowano

ja również zmieniłem chociaż jak mówiłem znajomym o tym że przechodze z 10W na 5W to mówili że to zabojstwo dla silnika :) zrobiłem już 2000 km silnik lepiej pracuje, nie telepie się tak ,nie bierze nic oleju , same plusy , oczywiście olej motul 8100 + filtr MAN . lej śmiało i sie nie zastanawaj !!! aha przebieg u mnie to 250tyś ,

Opublikowano

Osobiście polecam Motula x-cess 8100, ale może być również inny spełniający normę 505.00

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy gdy silnik po 200 000 km w TDI 90 KM jeździ na oleju półsyntetycznym, zdrowo jest zmienić na pełny syntetyk ( zalety: mniejsze opory, rzadsze wymiany ).

Są różne opinie:

1) silnik może być rozszczelniony ( wycieki )

2) istniejące nagary, po rozpuszczeniu pełnym syntetykiem mogą ulec rozpuszczeniu co spowoduje rozszczelnienie i może uszkodzić inne elementy

3) itp.

Proszę o pinie kierowców którzy, wymienili pół syntetyk na pełny, jakie objawy, czy należy po ok. 5 tys km wymienić znowu ( płukanie ) ??

Przechodziłem z mobila 10W40 na motula X-cessa 5W40 i nie płukałem silnika. Po zalaniu na motulu przejechałem 8 tkm i zrobiłem kolejna wymianę. Na półsyntetyku silnik nie brał oleju i po zmianie na syntetyk też go nie ubywa ani tez nic nie wycieka. Nagarów żadnych ci nie wypłucze bo ich przypuszczalnie nie ma, każdy olej obecnie ma dodatki myjące a ludzie zatrzymali się na etapie fiata 125 i poloneza gdzie coś takiego występowało.

Opublikowano

koledzy a do disla to jest jakaś różnica jeśli chodzi o olej chodzi o to np.AFN AFF itp.czy jest jakaś różnica w doborze oleju :notworthy:

Opublikowano

Ile płacicie za motul 8100? Z allegro jest sens kupowania?

Nie kupuj na allegro, to miejsce legalnego handlu podróbkami.

Uderz do dzika (przywozi z Niemiec) albo do Tom77. Cena przystępna i gwarancja oryginału.

Opublikowano

ja przed świętami zmieniałem z castrol-a 10W40 na castrol slx professional longlife III przy przebiegu 193 tys i jak narazie jest :good:

Opublikowano

Jestem żywym przykładem na to że zmiana w afnie oleju przy przebiegu 320tys z minerala na pełen syntetyk nic złego silnikowi nie wyrządziła....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...