15lolo Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 koledzy ; powiedzcie co kodujecie i w jaki sposób , mam już wszytsko przelozone auto pali jeździ, czujnik wstecznego działa stop itp. pozostaly mi kodowania lecz nw jak może ktoś ma jakiś schemat kodowania
fokusmok15 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Procedura kodowania silnika Motorelektronik / Engine Electronics / Elektronika silnika Steuergerät Codierung / Control Module Coding (AEB) STG 01 (Motorelektronik) auswählen / Select 01 (Engine Electronics) STG Codierung -> Funktion 07 / Coding -> Function 07 ??xxx: Land/Abgas / ??xxx: Country/Emissions 02 - Nichtmitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG I) / non-EU (MVEG I) 04 - Mitgliedsländer der Europäischen Union (MVEG II) / EU (MVEG II) 06 - USA (with EVAP system leak detection pump) 08 - China und Gemeinschaft unabhängiger Staaten (GUS) / China and CIS (Commonwealth of Independent States) 25 - Japan (ab 08/1996) / Japan (< 06/96) xx?xx: Antrieb/Zusatzfunktionen / xx?xx: Drivetrain/Options 1 - Frontantrieb ohne Antriebsschlupfregelung 2 - Allradantrieb ohne Antriebs-Schlupf-Regelung xxx?x: Getriebe / xxx?x: Transmission 0 - 5-Gang-Schaltgetriebe / 5-speed manual transmission 6 - automatisches Getriebe (01N) / Automatic transmission (01N) xxxx?: Fahrzeugtyp / xxxx?: Vehicle type 1 = A4 2 = A6 Vag bedzie pytal jaki masz silnik Spisz sobie przed rozpoczeciem zabawy to kodowanie, ktore masz aktualnie - zmieniasz tylko przedostatnia cyfre w kodzie - z tego schematu wychodzi ze ma to byc zero ,jednakze u mnie kodowanie bylo xxx9x a teraz mam xxx5x W sterowniku abs/esp zmieniasz ostatnia cyfre w kodzie - fora podaja ze na zero ....
Stano Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Jaki sterownik trzeba wymienić? Jakiś link gdzie to można kupic? Możecie pomóc?
energy123 Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 Koledzy pomóżcie, który przekaźnik musze zmostkować aby rosrusznik działał, i jeszcze jedno w którym miejscu jest komputer skrzyni który trzeba odpiąć?? Pozdrawiam
fokusmok15 Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Zmostkowac musisz przekaznik z gniazda 13 - tak jest w wiekszosci przypadkow- jezeli 13 gniazdo jest puste to mostkujesz przekaznik z gniazda 4 - tak bylo u mnie Komputer z multitronika znajduje sie w skrzyni wiec sila rzeczy gdy masz wyciagnieta skrzynie masz tez odpiety komputer skrzyni
energy123 Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Dzięki wielkie, jutro będę sprawdzał i dam znac co i jak, i jeszcze jedno,nie wie ktoś jak podłączyć czujnik sprzęgła, czy ewentualnie nie jest on potrzebny? Pozdrawiam
fokusmok15 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Czujnik sprzegla podlanczasz do ecu ale tylko, jezeli masz tempomat .( dokladny opis podlaczenia jest na tym forum)
energy123 Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Auto już odpalone, do odpalenia auta trzeba zmostkować przekaźnik 369 pod sterownikiem silnika, właściwie już prawie wszystko mam zrobione , tylko jeszcze światła wstecznego. Wie ktoś może które przewody trzeba podłączyć?? podłączałem brązowo żółty oraz brązowy ale narazie brak reakcji?? Pozdrawiam
aras837 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Witam. Trochę odgrzeję temat, bo jestem ciekaw jak z usterkowoscia waszych aut po swapie na manuala? W moim przypadku rewelacja, auto od zmiany skrzyni zrobiło 25 tys km żadnych problemów z elektroniką i mechaniką. Skrzynia pracuje idealnie, dwumas też się nie odzywa. Jednym słowem jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji bo o to mi chodziło mieć nieawaryjne auto i jechać w trasę bez żadnych obaw że wrócę lawetą. Pozatym samochód spisuje sie rewelacyjnie zrobiłem nim już 50 tys km i zero problemów. Silnik AVF to poezja, turbo po 50 tys km zachowuje sie jak nowe
mateusz1.1 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Panowie a nie lepiej byloby kupic sterownik silnika od manuala? Jak wszystko wymieniac to wszystko. No chyba ze sie myle to mnie ukarajcie? 1
fokusmok15 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Kupujac inny sterownik i tak go musisz przekodowac(w sterowniku jest zawarty nr vin, kod immo i wiele innych), do tego dochodzi przekodowanie kluczykow i paru jeszcze innych drobnostek Wiec jezeli mozna przekodowac oryginalny sterownik(a tak jest w wiekszosci silnikow diesla i niektorych benzynowych) to poco robic sobie koszty i jeszcze wiecej roboty z kodowaniem aras837 Ja takze jestem zadowolony,od przelozenia skrzyni zrobilem 6tys - wiadomo - komfort jazdy w miescie juz niepowroci ale tak jak piszesz nie trzeba sie juz martwic ze skrzynia zawola o pieniazki Ale tak jak juz gdzies pisalem - gdybym to robil jeszcze raz to napewno bym zalozyl skrzynie z diesla - obroty przy tej samej predkosci jaka byla przy multi wzrosly o okolo 600 obrotow-
pietro5 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Witam Posiadam audi a4 b6 silnik AVF 2004 rok skrzynia multitronic DJA , proszę o podpowiedz czy skrzynia manualna z B7 2.0 TDI GYX rok 2008 będę pasowała do mojego silnika AVF
aras837 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam Posiadam audi a4 b6 silnik AVF 2004 rok skrzynia multitronic DJA , proszę o podpowiedz czy skrzynia manualna z B7 2.0 TDI GYX rok 2008 będę pasowała do mojego silnika AVF Smiało wrzucaj podejdzie bez problemu, pamietaj o dystansie ---------- Post dopisany at 10:00 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ---------- Kupujac inny sterownik i tak go musisz przekodowac(w sterowniku jest zawarty nr vin, kod immo i wiele innych), do tego dochodzi przekodowanie kluczykow i paru jeszcze innych drobnostekWiec jezeli mozna przekodowac oryginalny sterownik(a tak jest w wiekszosci silnikow diesla i niektorych benzynowych) to poco robic sobie koszty i jeszcze wiecej roboty z kodowaniem aras837 Ja takze jestem zadowolony,od przelozenia skrzyni zrobilem 6tys - wiadomo - komfort jazdy w miescie juz niepowroci ale tak jak piszesz nie trzeba sie juz martwic ze skrzynia zawola o pieniazki Ale tak jak juz gdzies pisalem - gdybym to robil jeszcze raz to napewno bym zalozyl skrzynie z diesla - obroty przy tej samej predkosci jaka byla przy multi wzrosly o okolo 600 obrotow- Tak zgadzam sie z tobą komfort jazdy w mieście już nigdy nie powróci ale jak sobie przypominam powrót z nad morza na lawecie to odrazu zapominam o komforcie a wole rozkoszować sie spokojem w podróży.
muniek1234 Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Witam Panowie temat już stary ale mam problem z licznikiem po przekładce na manual nie pokazuje prędkości przeróbkę robiłem sam chodzi o audi a4 b6 3.0v6 mogę liczyć na jakąś pomoc?
aras837 Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 O ile sie nie myle to prędkościomierz pobiera dane z ABS przekodowałeś ABS???? ---------- Post dopisany at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany at 09:58 ---------- Panowie jeżeli skala przekładek jest tak rozpowszechniona to może ktoś w końcu opisze dokładmnie jak zrobić przekładkę dołaczając fotostory. Chodzi mi głównie jak dokładnie poradzić sobie z elektroniką i kodowaniem sterownika.
KrzysiekSPI Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Czyli jak sie automat posypie warto poprostu zmienic na manuala;) chyba ze ktos kocha automaty.
aras837 Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Spokojnie twój tiptronic tak szybko sie nie posypie jak multi więc rozkoszuj sie jazdą automatem
Marcinazzz Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Witam. Posiadam audi b6 AVF. Przymierzam się do zmiany multitronica HPP na 6 biegowego manuala. Mam do kupienia skrzynię HCF z 2006 roku 44 tydzień z audi B7 wraz z półosiami i wybierakiem. W związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy ta skrzynia HCF będzie pasować do silnika AVF b6 2. Czy półosie z tej skrzyni z b7 będą pasować do b6 3. Czy wybierak z b7 pasuje do b6 4. Wiem, że muszę kupić kryzę - dystans między skrzynie a silnik, czy ta ze zdjęcia na 4 stronie tego wątku będzie pasować do AVF+HCF 5. Wiem, że muszę zmienić rozrusznik i pytanie czy rozrusznik z b7 2.0 TDI który był oryginalnie z tą skrzynią będzie pasował do silnika AFV 6. Jakie są szanse, że uda mi się przekodować ECU w moim b6 na manuala??? Z góry dziękuję za odpowiedź.
15lolo Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 elo pytanie rutynowe smigam już 4 misiace po przekładce 8 tys przelotu zrobione wsyztsko aldnie itp. , sterownik silnika , abs przekodowane ale co z licznikiem nic nie ruszałem czy cos należy przkekodwac (mam rb4) zastanawia mnie spalanie wyższe na fisie na manualu niż na automacie ,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się