pietrekk84 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Witam, ostatnio coraz bardziej niepokoją mnie dźwięki pod maską mojego autka, nagrania nie są najwyższej jakości bo nagrywane telefonem... Pierwszy niepokojący obaw to hałas przy puszczaniu sprzęgła oraz hałas gdy są za małe obroty i za duży bieg wrzucony(przy gaszeniu też jest lekko słyszalny), wskazuje chyba na 2mas ale sam nie wiem bo po przeczytaniu wielu wątków na forum mam wątpliwości, sami posłuchajcie http://w483.wrzuta.pl/film/781kSRmZySA/sprzeglo głośniejszy hałas jest wtedy jak popuszczam sprzęgło Drugi niepokojący hałas to dziwne stukanie na wolnych obrotach http://w483.wrzuta.pl/film/2vdNg5Soz8s/pod_maska i http://w483.wrzuta.pl/film/1WW6SfjTQxO/pod_maska_2 filmiki maja kiepski dźwięk ale jak się wsłuchacie to słychać jak klekocze i jeszcze jeden filmik przy zamkniętej masce jak dźwięk silnika jest troszkę tłumiony http://w483.wrzuta.pl/film/2EicqOvsr5C/zamknieta_maska dźwięk jest podobny do tego jakby jakieś łożysko się rozsypało Pomóżcie bo już nie wiem co o tym myśleć, ale coś mi się widzi że tanio nie będzie ......
wirusekx Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 ja bym na początek sprawdził ten napinacz od paska wielorowkowego. bo on potrafi niezłe luzy mieć
ks Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Napinacz nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem, poza tym tak nie stuka, tylko skwierczy jak ma luzy i widać wtedy na nim delikatne drgania.
pietrekk84 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Napinacz nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem, poza tym tak nie stuka, tylko skwierczy jak ma luzy i widać wtedy na nim delikatne drgania. Tylko że te dwie rzeczy mogą a nie muszą być ze sobą powiązane...
ks Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Możesz zrzucić pasek alternatora i odpalić silnik, to wyjdzie czy to stukanie powoduje coś co jest na pasku alternatora np. sprężarka klimy może stukać, czy trza szukać dalej. Tylko że te dwie rzeczy mogą a nie muszą być ze sobą powiązane... Nie muszą ale bardzo prawdopodobne jest, że są powiązane i wskazują na dwumasa.
Bart-S Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Posadź kogoś za kierownicą i niech przełącza klimę między OFF i Auto (odczekując kilkanaście sekund pomiędzy przełączeniami). Hałas zanika na chwilę? Jeśli tak - uszkodzone koło pasowe kompresora (stabilizatory lub łożysko). Drugi test - Ty obserwujesz alternator a osoba za kołkiem gasi silnik. Pasek napędzający alternator zatrzymuje się ale wirnik w alternatorze powinien kręcić się jeszcze przez 2-3 sek. Jeśli wirnik zatrzyma się razem z paskiem - zatarte koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora. Pytam o w/w bo możesz mieć kilka usterek... Co do dwumasa - telepie budą na biegu jałowym?
pietrekk84 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2011 dzieki za rady, jutro z kolegom to sprawdzimy[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 18:57_________________________________________________ Posadź kogoś za kierownicą i niech przełącza klimę między OFF i Auto (odczekując kilkanaście sekund pomiędzy przełączeniami). Hałas zanika na chwilę? Jeśli tak - uszkodzone koło pasowe kompresora (stabilizatory lub łożysko). Drugi test - Ty obserwujesz alternator a osoba za kołkiem gasi silnik. Pasek napędzający alternator zatrzymuje się ale wirnik w alternatorze powinien kręcić się jeszcze przez 2-3 sek. Jeśli wirnik zatrzyma się razem z paskiem - zatarte koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora. Pytam o w/w bo możesz mieć kilka usterek... Co do dwumasa - telepie budą na biegu jałowym? Co do alternatora, to kreci się czyli jest w porządku, co do klimy hałas był cały czas ale nie taki sam, raz mniejszy raz większy (miedzy przełączeniami) i nie zawsze, czasem przełączyłem i nie zmieniał się. Moim zdaniem na biegu jałowym buda nie telepie, ale przy popuszczaniu sprzęgła hałasuje i przy gaszeniu tez słychać ten charakterystyczny dźwięk.[br]Dopisany: 04 Kwiecień 2011, 09:25_________________________________________________Panowie, czy jest możliwe ze przy dobrym rozgrzaniu silnika te objawy mogą ustąpić, mam na myśli hałas ze sprzęgła i klekot z okolic alternatora, kompresora??????, dziś tak miałem,teraz jak jechałem nic nie słychać
bartikol78 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam , wlasnie mam ten sam problem - zdiagnozowane zostalo sprzeglo alternatora , dzwiek byl tylko na wolnych obrotach i prz skreconych kolach w prawo lub lewo.
Bart-S Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam , wlasnie mam ten sam problem - zdiagnozowane zostalo sprzeglo alternatora , dzwiek byl tylko na wolnych obrotach i prz skreconych kolach w prawo lub lewo. Jeśli wirnik nie staje razem z paskiem - to nie koło pasowe alternatora... Zatem ten element wykluczamy. Pozostaje jeszcze koło pasowe klimy no i sprzęgło...
pietrekk84 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam, jeszcze raz....okazalo sie ze to kolo pasowe klimy, i mam do was pytanie poniewaz mechanicy nie mogli znalezc takich samych czesci...bo nie ma i tylko ory... wiec to co do kupienia wzialem ze soba i bede sam szukac ....posluze sie tu zdjeciami i podam na nich numery, powiedzieli ze numery musza sie zgadzac.. http://i54.tinypic.com/zahdu.jpg http://i52.tinypic.com/2ltlw6p.jpg plus oczywiscie gumy i jakis pierscien czy rzeczywiscie nie dostane identycznych zamiennikow?? pomozcie
wrclaguna Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Napisz do dzik albo TOM77 na pewno sprawdza czy sa zamienniki
pietrekk84 Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 no coz sprzegielko zostalo wymienione ale dalej to samo, znow zerwalo, czyzby zatarta sprezarka??
Bart-S Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Wymieniłeś całe koło pasowe i nadal to samo?
pietrekk84 Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Wymieniłeś całe koło pasowe i nadal to samo? kolo razem ze sprzegielkiem no i znow zerwalo, ale tym razem nie ma klekotania bo sprzegielko calkiem wypadlo
niekrasz Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 mam ostatnio podobnie (przebieg 218 000), pojawilo mi sie po dluzszym nieuzywaniu klimy (OFF/ECON) jak wlacze na AUTO jest troche lepiej niestety obstawiam jakies problemy ze sprezarka, chociaz tez pewnie tez zaczne od wymiany kola pasowego jaki numer czesci ustaliles?
pietrekk84 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 jaki numer czesci ustaliles? numery byly na kole i sprzegielku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się