Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Podświetlane wskazówki licznika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

miałem wskazówki które się świeciły non stop i będąc na serwisie kazałem zmienić jezyk na Angielski z Niemieckiego , po jakimś czasie zauważyłem że wskazówki mi sie nie świecą , sprawdziłem kodowanie na kanale 19 w instrumentach i jest 1000 czyli jedynka z przodu oznacza siwecenie wskazówek po przekręceniu kluczyka , zresztą zaświecały sie zaraz po otwarciu drzwi razem z licznikiem i zegarem .

na pytanie "może ściemnione " odpowiadam ze próbowałem wszystkiego i nic ,

macie jakąś podpowiedz co może być namieszane ?

pzdr. PJ U mnie też jest kodowanie 1000,kluczyki w kieszeni otwieram drzwi i podświetla się tylko data i przebieg km.,tarcze i wskazniki ciemne natomiast po zapłonie tylko igły (wskazniki) tarcze po pozycji. [br]Dopisany: 29 Sierpień 2011, 07:26_________________________________________________sory nie 10000 tylko 11001

Opublikowano

Podświetlanie tarcz, wskazówek i lcd (do wyboru) przekodowuje się z poziomu vas - działa tylko na autach wyprodukowanych po 2002.

Ponadto w liczniku, w prędkościomierzu jest fotorezystor który reguluje nasycenie podświetlania (jak jest słonecznie świeci mocniej, w ciemnościach gasi podświetlanie tracz (jeśli aktywne) pozostawiając podświetlając wskazówki).

Opublikowano

2001r też działa

...dokładnie :) a wszystko zależy od modelu licznika , ja mam 2004 r autka a niemoge zmienić sobie kodowania na podoświetlanie wskazówek po zapołonie :confused4:

Opublikowano

... a wszystko zależy od modelu licznika...

Znaczy, różni producenci, jakaś konkretna seria czy jeszcze coś innego?

Pytam z ciekawości, bo też mam auto z 2004r. i u mnie to podświetlenie wskazówek po zapłonie działa.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

2001r też działa

może napisze inaczej licznik musi być wyprodukowany w 2002r lub później czyli cryprto,

a to czy będzie jezdzil w aucie z 2001 czy 4 nie ma znaczenia.

Znaczy, różni producenci, jakaś konkretna seria czy jeszcze coś innego?

nie producent jest tylko jeden: BOSCH - tylko są rożne wersje, z tego co wykładają na szkoleniach pierwsze softy (nie crypto) nie miały takiej możliwości podobnie jak sterowanie zegara falami radiowymi - dla tego nie można ich przekodować, zresztą VAS podaje podobna informacje przy kodowaniu.

Opublikowano

2001r też działa

może napisze inaczej licznik musi być wyprodukowany w 2002r lub później czyli cryprto,

a to czy będzie jezdzil w aucie z 2001 czy 4 nie ma znaczenia.

Znaczy, różni producenci, jakaś konkretna seria czy jeszcze coś innego?

nie producent jest tylko jeden: BOSCH - tylko są rożne wersje, z tego co wykładają na szkoleniach pierwsze softy (nie crypto) nie miały takiej możliwości podobnie jak sterowanie zegara falami radiowymi - dla tego nie można ich przekodować, zresztą VAS podaje podobna informacje przy kodowaniu.

..znaczy że do do auta z 2004 wsadzili mi licznik z 01 :mysli: coś mi tu niegra :mysli:

Opublikowano

2001r też działa

licznik musi być wyprodukowany w 2002r lub później czyli cryprto

:gwizdanie:

Opublikowano

..znaczy że do do auta z 2004 wsadzili mi licznik z 01 :mysli: coś mi tu niegra :mysli:

nie wiem kto i co ci wsadził do auta,

nie wiem kto i czym ci to koduje...

będziesz łaskaw podać więcej szczegółów można analizować problem (nr czesci, wersje softu, date produkcji - wszystkie dane masz powyżej kanału 79- oraz sprzęt jaki posiadasz (jakim to kodujesz))

nie wymagaj od kabelka wyprodukowanego w chinach wartości 3$ prawidłowej pracy, dla przykładu male opóźnienie czasowe w protokole powoduje przerwanie funkcji, tym samym powrót do wcześniejszych ustawień.

Jeżeli dalej będziesz odporny na wiedzę nie rozwikłasz swego problemu który zapewne leży w nieumiejętności przekodowana tacho i/lub niskiej jakości sprzętu .... choć widzę ze przedmówcy wiedza lepiej - proponuje podjechać do nich nie to zrobią.

Oczywiście to Twoje tacho i jeśli chodzi o mnie możesz sobie z niego zupę nagotować.

Opublikowano

więc ja dałem redę najtańszym kabelkiem za 40zeta i vag 311 i bez problemu poszło (adaptacja kanał19)

Opublikowano

..znaczy że do do auta z 2004 wsadzili mi licznik z 01 :mysli: coś mi tu niegra :mysli:

nie wiem kto i co ci wsadził do auta,

nie wiem kto i czym ci to koduje...

będziesz łaskaw podać więcej szczegółów można analizować problem (nr czesci, wersje softu, date produkcji - wszystkie dane masz powyżej kanału 79- oraz sprzęt jaki posiadasz (jakim to kodujesz))

nie wymagaj od kabelka wyprodukowanego w chinach wartości 3$ prawidłowej pracy, dla przykładu male opóźnienie czasowe w protokole powoduje przerwanie funkcji, tym samym powrót do wcześniejszych ustawień.

Jeżeli dalej będziesz odporny na wiedzę nie rozwikłasz swego problemu który zapewne leży w nieumiejętności przekodowana tacho i/lub niskiej jakości sprzętu .... choć widzę ze przedmówcy wiedza lepiej - proponuje podjechać do nich nie to zrobią.

Oczywiście to Twoje tacho i jeśli chodzi o mnie możesz sobie z niego zupę nagotować.

Napiszę w prost.... może troszeczkę nieładnie ale szczerze.... kolego odstaw te prochy co bierzesz bo mają działanie zdecydowanie za silne.

Tam jest zwykła najprostsza komunikacja po K więc najzwyklejszy, najtańszy kabelek chinol z allegro za 20zł spokojnie da radę to wszystko wykonać o czym jest dyskusja. Baaa mogę podesłać schemat i przy odrobinie umiejętności sam taki kabelek sobie polutujesz więc proszę skończ z tą herezją. A liczniki nie były tylko jednego producenta.

Opublikowano

W a4 b6 były tylko jednego producenta. Zawsze siedzi Bosch. :tongue4:

Opublikowano

szogun0 nie miałem na myśli tylko B6

Opublikowano

Panton to chyba nie po prochach a po tych zupkach z tacho kolega olo_3 jest taki obcykany :naughty:

A wracając do tematu , kilka razy przestawiałem to u kumpli i szło od strzału a u mnie ni wujka :no:

Wczoraj wieczorkiem polazłem jeszcze raz do autka , najpierw teścik zegarków zrobiłem potem zmiana jezyka na germański i potem adaptacja 19 i poszło od strzała :decayed: sam sie zdziwiłem o co kaman :cool1:

Opublikowano

Dobra już nie nabijajmy się z olo_3 bo przecież nie o to w tym wątku chodzi..... kodowanie podawane na tej stronie jest poprawne... w sumie tylko przekodowanie licznika i po temacie... licznik w B5,B6,B7 można przekodować VAG (chinolem najtańszym) + VAG311.

I teraz jeżeli kodowanie zostało zmienione (dokonujemy sprawdzenia - wyłączamy zapłon... ponownie włączymy i łączymy się do sterownika... sprawdzamy kodowanie w kanale) to powinno wszystko śmigać. Jak nie śmiga to powstaje pytanie dlaczego (?) i warto by było zgłębić temat i znaleźć przyczynę dla potomnych.

Opublikowano

faktycznie proponuje wam przestańcie zażywać tych specyfików i innych zup...

nie wiem czy to ignorancja czy głupota grzebać w RB4 vagiem 311 - który to jak większość ludzi oczytanych wie - ma liczne błędy programowe potrafi nawet uszkodzić sterowniki !

teraz rozumiem dlaczego przysyłają nam na lawecie auta z polskich ASO w których to nie są do naprawy.

czas wam trochę się zatrzymał na początku lat 90.

kolega domin79 sam napisał ze raz mu kabel to koduje raz nie - nie miałem nigdy takiej sytuacji by VAS strugał fochy - a pracuje na ori 5051B (V19) -swoja droga mieszkam w DE tu akurat każdy ma na fisie język niemiecki, kodowanie robi się przez "funkcje prowadzone" ręczne klepanie w kanałach to już prehistoria, ponadto nie wyobrażam siebie sytuacji żebym musiał szukać w zeszytach wartości adaptacyjnej przez pól dnia.

choć powiem szczerze ze kts670 lepiej koduje sterowniki abs niz vas (z automatu - problem pojawia się przy automatycznym podostawianiu pinu) - ostatecznie oba są wynalazkiem boscha - natomiast jeśli chodzi o pierwsza adaptacje po wymianie zespołu zaworów to niestety kts nie ma żadnej szansy to ogarnąć - to tak tylko dla porównania dwóch urządzeń wartość powyżej 12k euro - jedno jest pewnie większa częścią sukcesu jest sprzęt dalej wiedza serwisanta.

... życzę powodzenia w propagowaniu urządzeń które niszczą sterowniki

Opublikowano

faktycznie proponuje wam przestańcie zażywać tych specyfików i innych zup...

nie wiem czy to ignorancja czy głupota grzebać w RB4 vagiem 311 - który to jak większość ludzi oczytanych wie - ma liczne błędy programowe potrafi nawet uszkodzić sterowniki !

A co ma RB4(B6), RB8(B7) do kodowania licznika, gdzie komunikacja leci po K? Tylko proszę merytorycznie.

Nie znam przypadku uszkodzenia licznika przez najtańszy kabelek chinol+VAG311 a trochę tego widziałem/robiłem.

teraz rozumiem dlaczego przysyłają nam na lawecie auta z polskich ASO w których to nie są do naprawy.

Dlatego, że w ASO nie pracują wybitne jednostki. Takie wybitne jednostki szybko uciekają na swoje i działają pod własnym szyldem robiąc tematy o których ASO może pomarzyć.

czas wam trochę się zatrzymał na początku lat 90.

Jakbyś wiedział ile Rosjan i Polaków pracuje w Audi przy projektowaniu nowych modeli to byś tak oficjalnie swoim brakiem wiedzy nie popisywał się.

kolega domin79 sam napisał ze raz mu kabel to koduje raz nie - nie miałem nigdy takiej sytuacji by VAS strugał fochy - a pracuje na ori 5051B (V19) -swoja droga mieszkam w DE tu akurat każdy ma na fisie język niemiecki, kodowanie robi się przez "funkcje prowadzone" ręczne klepanie w kanałach to już prehistoria, ponadto nie wyobrażam siebie sytuacji żebym musiał szukać w zeszytach wartości adaptacyjnej przez pól dnia.

1. właśnie "funkcje prowadzone" w VAS zostały wprowadzone po to by serwisant z ASO wykonując pracę był ograniczony do min. z myśleniem i tylko czytał to co wywalane jest na ekranie jak małpa naciskając OK---->Next---->OK

2. o wiele szybciej zrobię zmianę języka VCDSem niż VASem...

3. wartości adaptacji albo się pamięta albo korzysta z podpowiedzi, które są w VCDSie więc zeszytów nikt nie używa....

4. VAS nie ma pewnych możliwości, które ma zwykły VAG więc proponuję aż tak się nie podniecać... i

5. jaki jest sens wydawania takiej ilości kasy na ori VASa (???) do takiego B5 gdzie wszystko poza aktualizacją softu jestem w stanie wykonać VAG czy VCDS ori 1500zł.

choć powiem szczerze ze kts670 lepiej koduje sterowniki abs niz vas (z automatu - problem pojawia się przy automatycznym podostawianiu pinu) - ostatecznie oba są wynalazkiem boscha - natomiast jeśli chodzi o pierwsza adaptacje po wymianie zespołu zaworów to niestety kts nie ma żadnej szansy to ogarnąć - to tak tylko dla porównania dwóch urządzeń wartość powyżej 12k euro - jedno jest pewnie większa częścią sukcesu jest sprzęt dalej wiedza serwisanta.

... życzę powodzenia w propagowaniu urządzeń które niszczą sterowniki

KTS to jedno wielkie gówno, które jak trafnie określił kolega "byłem zadowolony z KTSa dwa razy... raz jak kupiłem a drugi raz jak sprzedałem." VAS kosztuje powyżej 12k euro? - bez komentarza...

Opublikowano

akurat nie słyszałem o uszkodzeniu rb4 przez vag331 - za to na pewno potrafi zniszczyć airbag.

jeśli omawiany kabel potrafi "coś" zniszczyć to rzeczą oczywista jest ze należy go zdyskwalifikować.

natomiast częstym problemem jest zrywanie komunikacji - z winy sprzętu - co prawda idzie o konkretne błędy w vag311 ale nie wymagaj bym Ci wyłożył je wszystkie zbadaj sobie temat samodzielnie jest to często opisywane na ang. jezycznym forum vaga - tam tez znajdziesz wyczerpującym info o tym i innych problemach vaga.

nie używam vag oraz vcsd - choć posiadam oba, jeśli chodzi o "podpowiedzi" w vcds to niestety zawierają błędy - może akurat biblioteka do rb4 jest ok - ale inne nie bardzo, dla przykładu bordnetz w touran 2008 wg. wskazówek z vcds jest nie do zakodowania, pomijając fakt ze odwołuje się do ciągle listy PR (do której ma dostęp tylko ASO).

chylę czoła jeśli pamiętasz wszystkie wartości adaptacyjne ... ja robię dziennie kilka aut u grupy vw i nie jestem wstanie zapamiętać kodowań .... szczególnie ze w każdym sterowniku jest inaczej .... o długich kodowaniach nie wspomnę...

nie znam ani rosjan ani polaków którzy projektują Audi - ale chętnie posłucham od Ciebie kto to jest.

vas 5051B łączenie z wózkiem i kablami kosztował w 2008r powyżej 15ke dostępny jedynie dla ASO.

kts670 w powiązaniu z ESI jest całkiem niezły i stanowi potężną bazę informacji - proponuje Ci zapisz się na szkolenia do boscha - organizują tez dla takich którzy nie mieli w rekach, nie potrafią skorzystać z niego i głoszą teorie co najmniej jak by na tym pracowali - zresztą vw dla obsługi vas oferuje podobne szkolenia (niestety tylko dla pracowników).

nawiasem piszcząc w vasie masz "diagnoza własną" która to proponuje również wszystkie funkcje dostępne na "piechotę" - podobnie jak vag czy vcds

vas ma większe możliwość niż vcds to jest oczywiste - tylko trzeba umieć go obsługiwać, natomiast zastanów się jakie możliwości oferuje VCDS w zakresie np. component protection ?

można by jeszcze długo rozpisywał co lepsze ... tylko po co ???

Opublikowano

czyli hasła, slogany i na tym koniec.... jak przychodzi do merytorycznej dyskusji to już jest problem... a w zakresie CP korzysta się z enigmy tylko to pewnie doskonale wiesz .....więc nie robię więcej OT bo już spamu wystarczy. Na koniec dla Twojej świadomości napiszę, że VCDS posiada pewne możliwości, których VAS nie potrafi...amen

Opublikowano

a w zakresie CP korzysta się z enigmy

wolałbym z Commandera, ponadto dla prostych modułów (klima, zmieniarka...) wystarczy programator.

czyli hasła, slogany i na tym koniec.... jak przychodzi do merytorycznej dyskusji to już jest problem.

wybacz ale jakie merytorycznej dyskusji Ty piszesz ?

na temat schrotu za 3$ który ma być narzędziem diagnostycznym (?!) - napisałem ze nie marnuje czasu na to, nawet mnie nie interesuje co on dokładnie niszczy - na codzie naprawiam auta o znacznej wartości, często nowe - myślisz ze vag311 ?? (- do tego każda moja praca ma 2lata gwarancji).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...