Jump to content

Wymiana adaptacja i kodowanie pompy ABS


yaboo
 Share

Recommended Posts

Pacjent to A4 B8 2.0 TDI 2009r. silnik CAGA, pompa wymieniona z powodu uszkodzenia w kolizji, po wł. zapłonu poszedł dymek z elektroniki pompy, a więc zakup drugiej używanej i jest problem po wymianie, wywala błąd 01794 niepoprawny VIN, świecą się kontroli ABS i ESP, na stronie RossTech nie ma procedur diagnostycznych konkretnie do tego modelu A4 :wallbash: chyba za świeży model auta... szukałem w necie, niestety nie ma nic na ten temat :confused4:

Link to comment
Share on other sites

kurcze-nie wiem,czy w B8 można tak samo,jak w B6/B7 ale spróbuj tego

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=137128.0 a VIN przyucza się w adaptacjach jakoś na 60-którymś-przeleć od 60 w górę,albo 61,lub 62,ale 100% pewności nie mam :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Witam Prosze o porade odnosnie (zapalila mi sie kontrolka abs i od czasu do czasu sygnalizuje migajac czerwona i zolta okragla0poza tym nic z hamulcami sie nie dzieje jakis 3 miesiace temu w warsztacie audi wyremontowali mi gore pompy abs

Link to comment
Share on other sites

Pacjent to A4 B8 2.0 TDI 2009r. silnik CAGA, pompa wymieniona z powodu uszkodzenia w kolizji, po wł. zapłonu poszedł dymek z elektroniki pompy, a więc zakup drugiej używanej i jest problem po wymianie, wywala błąd 01794 niepoprawny VIN, świecą się kontroli ABS i ESP, na stronie RossTech nie ma procedur diagnostycznych konkretnie do tego modelu A4 :wallbash: chyba za świeży model auta... szukałem w necie, niestety nie ma nic na ten temat :confused4:

I jak udało Ci się w końcu ??

Powoli zastanawiam się nad zmianą pompy abs z 1as na 1at, więc ten problem też będzie mnie dotyczył, przy okazji czy ktoś już wymieniał 1as na 1at ?? i jak z tym przyuczaniem Vinu ? udało się ? który kanał?

Link to comment
Share on other sites

Trzeba miec LOGIN aby to zrobic oraz lepszy sprzet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Trzeba miec LOGIN aby to zronbic oraz lepszy sprzet :wink:

LOGIN mam (wygenerowałem sobie) a co do lepszego sprzętu to rozumiem że VAG-003 tego nie zrobi mi, tak ??

Link to comment
Share on other sites

Witam. Czy może mi ktoś doradzić co to może być wymieniłem pompe abs tylko że z inną końcówką ponieważ identyczniej nigdzie nie ma elektryk wszystko zakodował tylko nie może poradzić sobie z kontrolką hamulca ręcznego czy do tego jest potrzebne dodatkowe kodowanie jak tak to gdzie można je zdobyć chyba że przyczyny szukać gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem w A5 pompe abs była specjalna do quattro przepisałem kodowanie, i ciągle miałem błąd incorrect vin, vcds nie mógł sobie z tym poradzić dopiero zrobił kolega vasem.

Przy tym błędzie incorrect vin masz prędkość klimę ale nie działa esp abs.

Link to comment
Share on other sites

witam

Poradził ktoś sobie z tym vin-em vcds bo chciałbym w tym tygodniu zmienić pompę, ale nie chce niespodzianek :)

Wymieniam gdyż mój obecny sterownik nie chce przyjąć kodowania AHA .

moja pompa co jest w aucie to z końcówką AA a zakupiłem BT

pompa.jpghow to use print screen

Edited by witek1234
Link to comment
Share on other sites

Rozmawialiśmy nt.

Edited by VTG
Link to comment
Share on other sites

Witam proszę o pomoc w sprawie zakodowania ponieważ byłem już u trzech mechaników i nikt nie może ogarnąć tematu z wymianą i zakodowaniem nowego sterownika. orginał Sterownik to 8kO907379BP Esp8 front podmieniam na 8k0907379BH ESP 8 front

Edited by marian2007
Link to comment
Share on other sites

Witam proszę o pomoc w sprawie zakodowania ponieważ byłem już u trzech mechaników i nikt nie może ogarnąć tematu z wymianą i zakodowaniem nowego sterownika. orginał Sterownik to 8kO907379BP Esp8 front podmieniam na 8k0907379BH ESP 8 front

W czym jest problem? Kopiujesz kodowanie ze starej. Wklejasz do nowej i działa. U mnie poszło od strzała
Link to comment
Share on other sites

No właśnie wpisałem stare kodowanie ale nie przyjęło może cos nie tak zrobiłem mógłbyś napisać pokolei co trzeba zrobić byłbym wdzięczny 

Edited by marian2007
Link to comment
Share on other sites

Witam miałem u siebie w Audi A4 B8 Lift srerownik pompy ABS który nie obsługuje TPMS i AutoHold kupiłem sterownik z Audi poliftowej o tej samej skrzyni manual tym samym silnikiem napęd na przód czyli sterownik 1AT , po zmianie sterownika podłączyłem vcds przepisałem kod ze swojej starej pompy do tej której założyłem kodowanie przyjęte kontrolki wszystkie pogasły Problem został tylko w jednym hamulec ręczny postojowy świeci jest błąd którego nie można wykasować gdy zaciągnę hamulec ręczny na desce pisze mi Uwaga przechylenie samochodu zbyt duże zapnę pasy i chce ruszyć hmulec nie puszcza muszę wcisnąć pedał hamulca i wtedy guzik i mogę jechać hamulec puśći po ponownym zaciągnięciu hamulca kontrolka na desce przekreślona z hamulcem świeci a przy biegach kontrolka od zaciągniętego hamulca miga w tym jest problem co trzeba zrobić by wszystko hulało.

20191108_173639.jpg

20191108_175901.jpg

20191108_175923.jpg

20191108_163630.jpg

20191108_191037.jpg

20191108_191047.jpg

Link to comment
Share on other sites

musisz prawidłowo zakodować sterownik

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Dev napisał:

musisz prawidłowo zakodować sterownik

A jak to zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mirek1674 napisał:

A jak to zrobić?

musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy

zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Dev napisał:

musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy

zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak

Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mirek1674 napisał:

Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ?

Podaj mi jakiś namiar do siebie to zadzwonię do ciebie bo nie mam numeru 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Dev napisał:

musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy

zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak

Podaj jakiś kontakt numer telefonu to zadzwonię do ciebie DEV

Link to comment
Share on other sites

Odgrzewam kotleta ;)   Mam zamiar aktywować TPMS i wyrezać AHA.  Niestety moja pompa ABS  jest 1AS i nie przyjmuje kodowania.    Wymieniłem moduł elektroniki pompy ABS  na taki z wersji 1AT dla FWD  nr   8K0 907 379 AG.  VIN się przyuczył, Kodowanie się przyjęło,   TPMS się uaktywnił, błędów nie ma. Niestety  zaraz po ruszeniu z miejsca zaczyna się dyskoteka i sypanie błędami.  Błąd hamulca ręcznego, błąd czujnika ciśnienia ESP itd...  Po powtórnym montażu elektroniki 1AS błędy nie wracają. Wnioskuję że elektronika z 1AT nie zagra z hydrauliką 1AS. Zostaje wiec tylko wymiana kompletnej pompy  ABS z 1AT.  Tu mam w związku z tym parę pytań.  Co trzeba adaptować/zakodować po wymianie pompy ABS? Spotkałem się z informacjami że między innymi kąt skrętu kierownicy.  Jak wygląda odpowietrzanie układu? Trzeba mieć przyrząd do wytworzenia ciśnienia? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.07.2017 o 22:05, piotrekb_tt napisał:


W czym jest problem? Kopiujesz kodowanie ze starej. Wklejasz do nowej i działa. U mnie poszło od strzała

Wymianielem sterownik abs i też mam błędy ESP i abs, dotyczące komunikacji z silnikiem, czyli wystarczy wklepać stare kodowanie/wykonaj i powinno działać ?Naszczescie parę dni wcześniej zapisałem autoscan i tam widzie jest to kodowanie poprzedniego sterownika.

Link to comment
Share on other sites

U mnie to nie działa. Mam autoscany z ostatnich kliku lat więc od tego zacząłem.  To nie jest wina kodowania czy adaptacji. Wszystko jest pięknie do czasu aż ruszę i przejadę kilka metrów.  Widzą 2 powody tego problemu.  Albo sterownik  z końcówką  AG  nie dziala z  hydrauliką  z wersji 1AS   albo sam sterownik  jest walnięty i mimo przyjęcia kodowania sypie błędami. 

Link to comment
Share on other sites

ok u mnie wszystko już śmiga jak ta lala:hi:

dla potomnych, u mnie początkowo kodowanie zaczynało się od 17xxxxx i nie przechodziło abs i esp ciągle świeciło. na poprzednim sterowniku zaczynało sie od 16xxxx

no to poczytałem tu i tam ze sie nie da że sie da vcds . i sie udało zacząłem zmieniać pierwsze 2 cyfry z rękawa tj pokolei od 01xxx.... do 17xxxxx przy 08 wydawało sie ze jest ok ale po dłuższej przejażdżce zaświeciło się tpms a cisnienie było ok.

niektóre kodowanie nie istnieją wiec niema tego tak duzo, odrazu odrzuciłem wszystkie w których po wykasowaniu błędów i wyłączeniu vcds-a zostawała kontrola abs lub esp suma sum..zostało tylko 06xxx i 08xxx i chyba 16xxxx. a i nie wiem dlaczego ale jak wyłączałem bit 7(trailer.....) to tez miałem błędy. 

dziś po 2ch dłuższych przejażdżkach wygląda że wreszcie śmiga ok. 0 błędów a TPMS po upuszczeniu 0.5 bara...po ok 500m na mmi błąd jak niżej. :banan2:

może to nie najbardziej profesjonalny sposób ale działa ;)

(u mnie na naklejce 1AS a sterownik zamienilem na 8K0 907 379 AC)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edited by emaerceien
Link to comment
Share on other sites

Masz fart :)   Sprawdziłem swoim module w kodowanie   zerowego bajtu  od 00 do 22 i lipa.  Nawet jak kodowanie się przyjmie to i tak wyskakują błędy albo od razu albo po krótkiej jeździe.  W  oryginalnym module miałem 16  a w kupionym 03. Chyba kupię kolejny moduł bo może ten jest jakiś walnięty

Link to comment
Share on other sites

Witam i proszę o pomoc , pacjent to A4 b8 tfsi quattro s tronic. Wymieniłem moduł pompy abs/esp aby zyskać aha i tpms . Niestety sypie błędami że źle zakodowany , zrobiłem tylko w adaptacji 00 odczyt i zapisz. Po ruszeniu choinka. Mój stary moduł 8k0 907 376 AL natomiast nowy z literkami BE. Stara pompa została o nr 8k0 614 517 CA , nowa pompa na stole 8k0 614 517EA. MAM VCDS 18.2

952737F7-2387-44EB-A733-42B33B5C5632.jpeg

F3666585-0F47-47F8-8483-4C654FFFED1E.jpeg

F1917DEE-0316-4556-AAE1-8B4ADEBC5245.jpeg

196554B1-740B-4671-9D69-84E9C4B6E8A5.jpeg

AE9081C5-6459-43E8-9011-CB0E788CB177.jpeg

74ACD827-1074-4B90-9475-EF21D3127C42.jpeg

62BC445D-86AB-49FA-AB01-3075A82C4764.jpeg

C2B526C9-7054-4739-94D9-992F368FEA58.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...