Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

chetnie dolacze sie do tematu bo rowniez zostala wykonana zmiana na MCE od B7 z czujnikiem deszczu, zmierzchu. dla potomnych, nie musi byc wlacznik swiatel z B7, przerobilem to i dziala na wlaczniku AUTO z B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu i mi udalo sie wyrezac MCE od B7,moj jest z koncowka N,stary od B6 byl z E.

Oczywiscie nie obeszlo sie bez problemow; :wallbash:

-u mnie nie dziala polaczenie pin1 wlacznik swiatel ->4DRL->20/32MCE tzn dziala ale caly czas nawet jak wyciagne kluczyk,pin 4i8 z DRL podlaczylem do pin 1 z wlacznika swiatel i teraz dziala jak nalezy.

-kolory dwoch lub trzech kabli mi sie nie zgadzaly(nie pamietam juz ktore to byly)

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz,w opisie Bart'a-S o MCE B6/7 jest napisane:

Rozpiska wiązki dla włącznika DLR:

Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]

Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]

Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]

Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]

tylko ze pin18/32 MCE odpowiada za zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu a nie iluminacje DRL'a ,chyba ze ja tu czegos nie rozumiem. :eusathink:

Jeszcze pytanko do KFX'a,jak zakladales ledy w DRL do dokladales jakies obciazenie zeby nie wywalalo bledu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu i mi udalo sie wyrezac MCE od B7,moj jest z koncowka N,stary od B6 byl z E.

Oczywiscie nie obeszlo sie bez problemow; :wallbash:

-u mnie nie dziala polaczenie pin1 wlacznik swiatel ->4DRL->20/32MCE tzn dziala ale caly czas nawet jak wyciagne kluczyk,pin 4i8 z DRL podlaczylem do pin 1 z wlacznika swiatel i teraz dziala jak nalezy.

-kolory dwoch lub trzech kabli mi sie nie zgadzaly(nie pamietam juz ktore to byly)

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz,w opisie Bart'a-S o MCE B6/7 jest napisane:

Rozpiska wiązki dla włącznika DLR:

Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]

Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]

Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]

Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]

tylko ze pin18/32 MCE odpowiada za zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu a nie iluminacje DRL'a ,chyba ze ja tu czegos nie rozumiem. :eusathink:

Muszę poprawić - w B7 to pin 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ma może ktoś pożyczyć wyjmaki do pinów bo przymierzam się do przekładki MCE a bez tego to bedzie męka, albo może ktoś ma wolną kostkę B by moc troche poćwiczyć :decayed: i może coś uda mi się dorobić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie małe zestaw precyzyjnych śrubokrętów

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=gUbjRxDfxV22gM&tbnid=jPUMQvqSslfJcM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fturborc.pl%2Findex.php%3Fproducts%3Dproduct%26prod_id%3D70&ei=rOSkUr74GYeS0QXtw4DwCA&bvm=bv.57752919,d.bGE&psig=AFQjCNGFCQaj8XdxAf8zuJtsYlYEMNClDQ&ust=1386624541437742

bierzesz mały płaski śrubokręt, wkładasz po obu stronach każdego pinu, kręcisz w kółko, tak by wgiąć łapki trzymające piny i bez problemu wyjmujesz - możesz to robić najpierw z jednej, potem z drugiej strony, jednym śrubokrętem. Jak dobierzesz odpowiednią wielkość śrubokręta to pójdzie Ci to gładko. Jak za mocno wegniesz łapki to musisz przed ponownym zamontowaniem je odgiąć by znowu trzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz mi tylko jak sciagnac lusterko nie uszkadzajac go

Chwytasz za mocowanie lusterka i przekrecasz w lewa stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, byłem mega offline, życiowe tematy i plany się wkradły :wink:

Ja nie chciałem zakładać obciążenia do ledów, nie kodowałem w MCE dziennych. Zrobiłem prościutki układ na 2 tranzystorach, który włącza dodatkowy przekaźnik od dziennych, jeśli mamy włącznik świateł na pozycji auto i pokrętło DRL=1, oraz gdy nie świecą się postojówki (wykluczenie pozycji manualnej oraz zadziałania czujnika światła i odpalenie xenonów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, byłem mega offline, życiowe tematy i plany się wkradły :wink:

Ja nie chciałem zakładać obciążenia do ledów, nie kodowałem w MCE dziennych. Zrobiłem prościutki układ na 2 tranzystorach, który włącza dodatkowy przekaźnik od dziennych, jeśli mamy włącznik świateł na pozycji auto i pokrętło DRL=1, oraz gdy nie świecą się postojówki (wykluczenie pozycji manualnej oraz zadziałania czujnika światła i odpalenie xenonów)

a czemu nie kodowałeś?? jeśli można wiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mi się nie chciało bawić z obciążeniem :naughty: i tą część zrobiłem sobie po swojemu :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mi się nie chciało bawić z obciążeniem :naughty: i tą część zrobiłem sobie po swojemu :kox:

to może jakiś schemacik?? :kox:

a jak jest z kontrolą żarówek?? nie wyskakuje błąd?

a tak przy okazji (OT) : jak tam składane lusterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uffff, schemacik.. :decayed: musiałbym się dokopać do auta, bo składałem to z głowy 2 lata temu :)

Nie ma kontroli żarówek na to, to jest osobny obwód właśnie, zasilany po stacyjce z bezpiecznikiem, nie kodowany w MCE, extra DRL :kox:

Z lusterkami i innymi cudami po CANie jest problem: nie mam czasu.. wciągnąłem się w rozwój firmy i nie dam rady modzić, za dużo czasu to pochłania :wink:

Chciałbym się pobawić jeszcze z takimi modami, wcześniej czy później wrócę do tematu :) bo CAN ma duże możliwości korelowania pakietów i odsyłania, więc ciekawe ułatwienia można porobić, o czym się fabryce wtedy nie śniło :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw świateł z przodu ori wyglądał tak: BiXenon D1S + extra H7 na długie dopalane dodatkowo, brak dziennych + halogeny H11

Po modach jest: BiXenon D1S bez extra długich (jak w B7) + led DRL w gniazdach H7 zamiast tamtych żarówek + xenon 8000k w halogenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h7 mi chodziło, a nie h55. Ale dalej nie czaję, jak kontrola żarówek nie pokazuje Ci błędu przy h7 (led):slina:??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz:

W MCE z B6 był do zasilenia xenon z elektromagnesami z przysłony na długie + extra H7 do długich. Obciążenie na lampę 35W+55W

Nie było DRL.

Po swapie na B7 jest do zasilenia xenon z elektromagnesami, dodatkowych H7 do długich NIE BYŁO w B7, odcięcie przewodów w lampach było konieczne, bo wtedy był błąd w MCE z B7 - za wysokie obciążenie. Obciążenie na lampę w B7 to 35W na xenon + ewentualnie 21W na DRL, jeśli były. Jeśli zakodowałbym DRL w MCE - to musiałbym wygenerować 20W obciążęnia na każdą lampę, bo LED żre ~1W.

Moje DRL idą osobnym obwodem po stacyjce, osobny układ odpalania (AUTO, włącznik DRL, czujnik światła w lusterku), całkowicie poza MCE, stąd brak jakichkolwiek błędów - ale też brak kontroli spalonych żarówek.

Na szczęście 2 lata już wszystko działa perfecto :decayed:

Qmasz już? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to mi chodzi, i czy to znaczy, że jak nie masz zakodowanego drl to MCE nie sprawdza żarówek z h7 w ogóle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w B7 przecież nie ma H7 w lampach, więc MCE nie ma ich obsługi. Zamiast H7 są jakieś małe 21W do DRL, których właśnie nie kodowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...