Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozpiska pinów kostki lusterka znajduje się tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.new#new

B6 ma to samo co B7

Dzieli bardzo kolego o to chodzilo juz prawie wszystko wiem

pin 1 = zasilanie lusterka (z bezpiecznika 31 15A – w drodze do bezpiecznika kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]

pin 2 = masa [brązowy]

pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 23-pin, pin 2 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]

pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 7 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowo/biały]

pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 8 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowy]

pin 6 = rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do lampki podsufitki, pin 1 – mostek z zasilaniem lampek do czytania) [brązowo/czarny]

czyli w moim wypadku:

Pin 1 zasilanie po stacyjce (+)

Pin 2 masa z lampki Pin 6

Pin 3 plus ze wstecznego

Pin 4 i 5 lusterka boczne , ktore sa juz w planach tylko szukam skladanych

Pin 6 do zmostkowanego pinu 1 i 6 w lampce

A gdzie impus zmieszchu na ktorym mi zalezy???

pin 3 z lusterka podpina się do pinu 2/B w MCE i do wstecznego - patrz na rozpiskę :)

Opublikowano

ok juz prawie wszystko jasne.

Czyli pin 3 daje impuls o zmieszchu z lusterka do MCE, ale czy to plus czy masa?

tylko to jeszcze jest niejasne :wallbash:

Opublikowano

Żadne z tych, to sygnał cyfrowy do MCE.

Tym samym przewodem idzie sygnal z czujnika światła i deszczu z możliwością adaptacji czułości obu

Opublikowano

tego nie wiem, ale szczerze wątpię - bo na tym przewodzie jest komunikacja 2-kierunkowa (możliwość zmiany czułości czujnika deszczu i światła oraz odczyt wartości przez MCE)

Opublikowano

Jeżeli w swojej B6 mam fabryczny odpinany hak holowniczy to muszę coś jeszcze dodatkowo przepinać we wtyczkach?

Czy nie ma takiej potrzeby bo opis w pierwszym poście także ten wariant wyposażenia bierze pod uwagę? :mysli:

:notworthy:

Opublikowano

Jeżeli w swojej B6 mam fabryczny odpinany hak holowniczy to muszę coś jeszcze dodatkowo przepinać we wtyczkach?

Czy nie ma takiej potrzeby bo opis w pierwszym poście także ten wariant wyposażenia bierze pod uwagę? :mysli:

:notworthy:

szczerze to nie wiem - nie mam haka i tego nie przerabiałem..

Opublikowano

Jeżeli w swojej B6 mam fabryczny odpinany hak holowniczy to muszę coś jeszcze dodatkowo przepinać we wtyczkach?

Czy nie ma takiej potrzeby bo opis w pierwszym poście także ten wariant wyposażenia bierze pod uwagę? :mysli:

:notworthy:

szczerze to nie wiem - nie mam haka i tego nie przerabiałem..

A możesz to jakoś sprawdzić?

Mam już MCE z B7 na oku, resztę gratów też za chwilę będę miał .... :)

Opublikowano

Jeżeli w swojej B6 mam fabryczny odpinany hak holowniczy to muszę coś jeszcze dodatkowo przepinać we wtyczkach?

Czy nie ma takiej potrzeby bo opis w pierwszym poście także ten wariant wyposażenia bierze pod uwagę? :mysli:

:notworthy:

szczerze to nie wiem - nie mam haka i tego nie przerabiałem..

A możesz to jakoś sprawdzić?

Mam już MCE z B7 na oku, resztę gratów też za chwilę będę miał .... :)

nie mam jak :confused4: może Bart pomoże :decayed:

Opublikowano

Wszystko OK - z haka do MCE liczy się tylko CAN.

Opublikowano

witam ponownie po urlopie :hi: czas skończyć to dzieło.

problem długich i ręcznej regulacji wysokości swiateł...

podłączyłem tak jak mówiłeś do przekaźnika i pupa... sekundę poświeci, przekaźnik pyknie, sekundę poświeci, przekaźnik pyknie jeszcze na chwilkę zaświeci i to by było na tyle... Może zły przekaźnik??? podłączyłem pod te od wycieraczek i klaksonu. Za słaby??

Opublikowano

nie mam pomysłu na ten moment z tym...

jeśli na wyjście długich z MCE podamy żarówkę, lub przekaźnik i żadne z nich nie świeci normalnie.. hmmm :disgust:

Opublikowano

jakiś elektryk???

a może Bart-S coś wymyśli :naughty:

a teraz co do regulacji... odłączyłem kabelek który szedł do pinu 8 we włączniku regulacji (gdzieś w opisie zmiany z LOW na HIGH było żeby zostawić), podałem z MCE 32/20 (mostek z pin-1 włącznika świateł) i... dalej nie działa... znaczy się NIE DZIAŁA jak włącznik świateł jest w pozycji AUTO, jak włączę normalne światła wszystko ładnie działa i się reguluje... :decayed:

Opublikowano

Włącznik świateł zmieniałeś, czy od początku był z AUTO ?

Opublikowano

Włącznik świateł zmieniałeś, czy od początku był z AUTO ?

czego ja tam nie zmieniałem :polew:

zmieniałem, zmieniałem...

Opublikowano

Sprawdź kable od regulatora, moze coś tam nie gra i z włącznika w trybie AUTO nie dochodzi wtedy zasilanie? Skoro dochodzi przy włączonym ręcznie.. :)

Opublikowano

Czytając ten tutorial i porównując go z tematem z rozpiską MCE nasunęła mi się pewna refleksja: pierwotnie [czyli w B6 sprzed rezania] miałeś włącznik świateł z opcją 'auto'?

I w oparciu o taki wariant przygotowałeś powyższy opis, prawda?

Jeśli tak, to warto opis wzbogacić o opis dodatkowych połączeń gdy 'rezamy' B6, w której fabrycznie nie było włącznika z opcją 'auto'. Okablowanie jest uboższe, trzeba dokładać kable

Opublikowano

Czytając ten tutorial i porównując go z tematem z rozpiską MCE nasunęła mi się pewna refleksja: pierwotnie [czyli w B6 sprzed rezania] miałeś włącznik świateł z opcją 'auto'?

I w oparciu o taki wariant przygotowałeś powyższy opis, prawda?

Jeśli tak, to warto opis wzbogacić o opis dodatkowych połączeń gdy 'rezamy' B6, w której fabrycznie nie było włącznika z opcją 'auto'. Okablowanie jest uboższe, trzeba dokładać kable

tak, miałem fabrycznie instalację HIGH z włącznikiem z AUTO i z bixenonami.

można by dołożyć kilka wariantów, jednak do tego potrzeba skompletowane info od osób, które zrobią takiego moda na innej instalacji niż moja i wyjdą kruczki. ja niestety nie dam rady przewidzieć wszystkiego, wychodzi w trakcie.

i tak się cieszę że udało się na moim zrobić takiego swapa.. :wink4:

Opublikowano

Ale to nie jest przypadkiem casus Barrowca?

Może nie miał pierwotnie włącznika z opcją 'auto' [brak okablowania] i dlatego po swapie ma problem? I pewnie na taki problem i ja się natknę.

Czyli do uwzględnienia

* MCE B7 wtyczka 32pinowa - Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski]

a także

Pin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały]

Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony]

oraz włącznik świateł z opcją 'auto' z B6 i B7:

* Pin 7 – Aktywacja automatycznego włączania świateł do jazdy (WY) [2x niebieski]

* Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]

Może coś pominąłem, wgryzę się głębiej gdy zacznę u siebie 'rezanie' [czekam na MCE od B7 i wtyczkę do włącznika DRL/CLH] Choć bez wyjmaków do pinów to będzie jakiś koszmar :evil:

Opublikowano

jak ktoś poza mną dociągnie to do końca, to będzie można zupgradować opis.

potwierdzam - bez wyjmaków masakra, szpilki, śrubokręciki.. a i tak ciężko było :confused4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...