woodzuu Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Jako że na forum nie ma fotostory montażu podłokietnika postanowiłem to nadrobić. I oto co wyszło.Potrzebne elementy :podłokietnik cześć dolna 8E0 864 207 D 6PS soulklapa ( część górna ) 8E0 864 245 A 17C souluchwyt podłokietnika 8E0 864 283 Aśruba N 010 244 16nakrętka N 904 862 02podkładka N 908 408 01Narzędzia :Klucz nasadkowy 13 + grzechotkaKlucz płaski 13Wiertarka ( używałem wiertła 6)Robótka szybka i bezstresowa :Wyciągamy tylną popielniczkę i blendeOdkręcamy 2 nakrętki na klucz 13 (kolor niebieski)Wkładamy uchwyt podłokietnika (Łapę) wsuwając ja pod plastik gdzie odkręcaliśmy nakrętki oraz nakładając na wystającą śrubę wewnątrz tunelu zaznaczoną kolorem zielonym.Przed montażem łapy należy włożyć śrubę mocującą podłokietnik (kolor czarny)Wycinamy otwór w/g wzoru.Otwór nawierciłem a potem wyrównałem pilnikiem. Maskownica podłokietnika zakrywa wycięcie, także wszystko wygląda estetycznie.Do podświetlanego podłokietnika na leży doprowadzić przewody. Wpinamy się w oświetlenie zapalniczki. Wyciągamy zaślepkę pod dźwignią hamulca ręcznego podważając ją od strony Klimy.Złączka zapalniczki przymocowana jest do tunelu taką blaszką, która potrafi odskoczyć przy ściąganiu i będzie problem ją wyciągnąć bez odkręcania tunelu.Wpinamy się w przewodyBrązowy (masa)Szaro/niebieski (plus do podświetlenia zapalniczki)Podane oznaczenia dotyczą przewodów dochodzących do złączki zapalniczki. Druga strona (od złączki do zapalniczki) miała już trochę inną kolorystykę i to w nią się wpinałemUżyłem takich sprytnych zacisków . Cała praca polegała na włożeniu w nie nowych przewodów i zaciśnięciu ich wokół starych.Ponieważ nie miałem oryginalnej wtyczki do podpięcia podłokietnika użyłem wsuwek w koszulkach termokurczliwych. Należy zwrócić uwagę na strony podłączenie przewodów. Na zdjęciu z prawej strony jest masa.I to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o montaż. Problemem u mnie była wpadnięta dioda którą musiałem wydobyć , co oczywiście oznaczało rozbieranie podłokietnika.Potrzebny śrubokręt płaski i torx9 .Ściągamy klapę podłokietnika ściskając zawiasy ku sobie.Podważamy zatrzaski widoczne na zdjęciach .Odkręcamy śrubki torxem .Kolejne zatrzaski…Wyciągamy element mocujący diodę i po jego rozebraniu ułożeniu diody składamy w odwrotnej kolejności.Mam nadzieję że się komuś przyda i że nie rozbiłem tematu na atomy 1
tmaxx88 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Mam dwa pytania mianowicie zamontowałem już podświetlany podłokietnik, wpiołem się pod zapalniczkę z tym że tam gdzie jest złączka, rozpiołem ją wsadziłem kable i złączyłem tak że nic napewno się nie będzie stykać weszło fajnie za siłę i wszystko świeci czy nieprzeszkadza to w niczym? drugie pytanie to czy podświetlenie powinno świecić cały czas czy tylko przy otwieraniu podłokietnika bo u mnie po zapaleniu świateł świeci cały czas.
woodzuu Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 Jeśli nic nie styka to powinno być ok. Osobiście bym zaizolował chociażby koszulką temokurczliwą .Zawsze to jakaś pewność że bedzie ok.Podświetlenie świeci cały czas.
bigkaban Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 ktos zna numer wtyczki wchodzacej do wtyczki w podlokietniku?? bo tez nie mam a nie chce sztukowac na termokurczliwe... pozdrawiam
Slawek Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Do gniazda z podłokietnika nr 4B0 971 992 wchodzi wtyczka nr 893 971 632, do tego potrzeba piny [numery podają takie 000 979 021 (0,5), 000 979 133 (1,0), 000 979 225 (2,5) są to raczej piny z przewodami do wyboru], ale lepiej je dopasować i kupić w elektronicznym (ewentualnie allegro), bo w ASO są bardzo drogie. pzdr
Schmolke Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Mam pytanie gdzie ta gumka przychodzi? Czy na styku obudowy podłokietnika i tunelu? czy gdzieś w samym podłokietniku?
alest Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 ...dokładnie taj jak napisałeś - na styku obudowy podłokietnika i tunelu
mycha1236 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Zasilanie diody w podłokietniku to kabel czarny a masa czerwony ? rezystor jest na plusie czy masie ?
woodzuu Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Opublikowano 8 Marca 2013 nie pamiętam który jest który metodą prób i błędów. nic nie spalisz albo będzie świecił albo nie
MAT1000 Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Ostatnio podłączałem diodę w łokciu i po kupieniu wtyczki w ASO, okazało się że mam identyczną już z pinami w starej instalacji ze schowka. Warto czasami przegrzebać najpierw wolne kabelki w garażu By było wiadomo co szukać, może być czarna, biała, czerwona:
egj980 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Trochę offtop, W moim podłokietniku pękła klamka zamykająca, czy jest opcja wymiany samej klamki?
Schmolke Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Nie da rady. Albo dłubniesz ją i zwrobisz samorobne zamknięcie, albo wymieniasz całą pokrywę -klapkę.
audiaudi Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 macie może schemat jak wymienić pokrywę podłokietnika? 1
Schmolke Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Pokrywę wyjmujesz ścickając zawiasy gdy pokrywa jest otwarta od głównej komory podłokietnika pod kątem otwarcia ok 90st. Ogólnie masz 2 typy pokryw: standardowa (z grubymi zawiasami) i pod zestaw telefoniczny zamontowany w podłokietniku (z cienkimi i długkimi zawiasami).
Andrzej07 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witam:hi: wiecie może czy jest możliwość kupienia osłony plastikowej do łapy łokcia od strony pasażera i jaki to numer jak jest możliwość kupienia w salonie:notworthy: mam jeszcze syndrom opadającego łokcia ale wyczytałem że nie da się tego naprawić i nie występuje osobno ta część jeśli się mylę proszę niech mnie ktoś poinformuje że można też kupić w salonie:dontknow:
o_d Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 woodzuu wielie dzięki za ten wpis. Wczoraj krok po kroku udało mi się zamontować podłokietnik w mojej a4 b7. Zajeło mi to około 2 godzin. Wygląda super i komfort jazdy o wiele lepszy. Bez tego wpisu nigdy nie podjąłbym się samodzielnego montażu. Nie udało mi się wyłącznie podłączenie świateł. Przy zapalniczce wystaje mi taka wtyczka z czerwonym i czarnym kabelkiem, ale nie da się jej wpiąć w podłokietnik. Załączam zdjęcia. Od czego może być ten kabel? Czy nadaje się do podpięcia podłokietnika i jeśli tak, to jak?
Slawek Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Na pewno nie jest to kabel służący do iluminacji ani nie jest to też oryginalny przewód. Może jakiś prąd podciągnięty, musisz sprawdzić kiedy i jakie napięcie tam jest. Np. ja taką wtyczkę mam w CB Radiu. Może sobie do czegoś wykorzystasz. Podświetlenie najlepiej podciągnąć z gniazda zapalniczki wg. opisu powyżej (masa i przewód plusowy iluminacji).
o_d Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 teoria z CB radio ma sens. Zastanawiało mnie po co ta dodatkowa antena na dachu w samochodzie była (z taką kupiłem) . Widocznie poprzedni właściciel korzystał z CB i jest poprowadzona instalacja. Dziękuję za pomoc i przepraszam za odejście od tematu. By nawiązac do wątku dodam kilka pomocnych uwag dla przyszłych montujących: * kompletny podłokietnik w b. dobrym stanie (z działającym zamkiem klapy) wraz z blachą mocującą można kupić na allegro za ok. 200-300 pln * aby zamontować łapę mocującą pod ten czarny plastik szarpnij najpierw ten plastik trochę do góry, by zrobić miejsce na swobodne wsunięcie * do wycięcia otworu użyłem małego bosha z tarczą + brzeszczot. Wyszło ładnie i równo. Wymiary można robić spokojnie o kilka mm mniejsze niż podane na obrazku
szymon100s Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 mam takie pytanie zakładałem podłokietnik z podświetlaniem ale z tylu mam popielniczkę nie mam zapalniczki skąd zabrać zasilanie przy dźwigni ręcznego idzie jakaś kostka ale to chyba sygnalizacja hamulca ręcznego czyli nie mam cały czas prądu??
Slawek Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 mam takie pytanie zakładałem podłokietnik z podświetlaniem ale z tylu mam popielniczkę nie mam zapalniczki skąd zabrać zasilanie przy dźwigni ręcznego idzie jakaś kostka ale to chyba sygnalizacja hamulca ręcznego czyli nie mam cały czas prądu?? Poczytaj, popatrz na zdjęcia w poście pierwszym. Tam wszystko jest jasne. Podłączasz się do zapalniczki wg. opisu. Przecież tam nic nie pisze że tam z tył masz jakąś iluminację, chyba że miałbyś tylną popielniczkę podświetlaną to tak. A tak to jakieś 50-60 cm (dopasuj sam) kabelka i przeciągniesz drucikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się