Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) - fotostory


krzysiek23

Rekomendowane odpowiedzi

Poszło nieźle. Dziękuję za opis operacji.

PS podkładki kupiłem w sklepie z łożyskami, co prawda miedziane a nie aluminiowe ale wszystko jest szczelne.

wysłane to wysłane :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich!!!!

przyszedl czas na wymiane maglownicy poniewaz moja zaczela puszczac olej(czasami pompa zapiszczala przy malym skrecie(brak cisnienia w maglu)),autko zachowywalo sie niestabilnie na zakretach oraz w koleinach dlatego czas bylo cos z tym zrobic(zaznacze tylko ze luzow nigdzie niebylo,a ubytki oleju byly znikome 200ml dolewki na 20000tys.km)

Garaz i kanal bardzo przydatne bez tego jest bardzo duzo gimnastyki i bardzo ciezko....

1.podnosimy autko z obydwu stron i sciagamy kola(autko stawiamy na kobylkach lub drewnianych kolkach)nigdy niezostawiac na lewarku.

2.odkrecamy koncowki drazkow

-nakretka klucz 16(srube wybijamy mlotkiem z zastosow.deseczki)

-sruba gorna klucz 13

5ef7f816ff20bbf3m.jpg

-do wybicia koncowki uzywamy torxa 5/8 i mlotka(mozna takze wybijaka krotkiego)

11423ac11f897147m.jpg

a teraz czyscimy i robimy to samo z 2 strony

5311130246a572edm.jpg

463d370923a671d8m.jpg

73ca3076359e9859m.jpg

3.przenosimy sie do srodka auta

-odkrecamy 4 sruby na klucz 8,(2 sa pod skrzynka bezpiecznikow,nastepne 2 po prawej i lewej stronie kierownicy)i sciagamy plastic

2ec2e9bbd310ba4fm.jpg

20cd01015b626b35m.jpg

-nastepnie odkrecamy nakretke na klucz 16, u dolu kolumny(z drugiej strony torx)kolumne wypychamy do gory,tym samym sciagajac ja z koncowki magla

a5e9bed7a4d99774m.jpg507c25cabffa314bm.jpg

4.spuszczamy plyn z ukladu

-sciagamy rure od dolotu(fot.1,2-dwie opaski,sruba klucz 10)nastepnie luzujemy opaske na wezu powrotnym(malym)od magla do zbiorniczka i zastepujemy go drugim wezem skierowanym do banki(w ten sposob oproznilismy zbiorniczek z plynu)

-z magla zeby spuscic plyn trzeba wlozyc ten scagniety waz powrotny do butelki i ruszac kierownica do oporu w prawo i lewo(silnik zgaszony)

-z pompy ciezko bylo mi pozbyc sie oleju w ten sposob jw. wiec odpalilem autko na chwile i krecilem w prawo i lewo kierownica ale nie do oporu(pompa nawet niezamruczala,a plyn polecial sobie przez magla i waz powrotny do butelki.

c61189668adcb22bm.jpg6d05f3243df386c1m.jpgca11562ca9797d73m.jpg14e977c645e0cb48m.jpg

5.odkrecamy przewody doprowadzajace olej i odprowadzajace olej z maglownicy(te przy samej maglownicy)

8aa8ccd129314a74m.jpg

na zdjeciu widoczna jest tylko jedna sruba,druga jest schowana za nia, widac weza idacego do niej(tuz obok sruby regulacyjnej)zdjecie jest juz na nowym maglu bo na starym zapomnialem zrobic...

-i tak pierwsza sruba(widoczna na zdjeciu)odkrecamy ja z kanalu z zastosowaniem dwoch przedluzek(duzych),klucza(grzechotki),jakiejs przedluzki na klucz(rurka) i nasadki (22)(sruba po rozkreceniu bedzie z 4 otworami po bokach)

-druga sruba jest na klucz 20 i dojscie tylko i wylacznie od gory oczkowym kluczem(przydala by sie przedluzka lub mocna reka)tutaj sruba jest z taka siateczka w srodku,wyciagamy sruby oraz podkladki aluminiowe..

6.odkrecamy maglownice

-maglownica trzyma sie na trzech srubach,1-pod akumulatorem,2-kolo serwa od hamulcow,3-po stronie kierowcy od spodu(odkrecamy z kanalu)na zdjeciu wyzej ta niebieska(wszystkie byly w tym kolorze)

sruby sa na klucz nasadowy 10(dwunastokatny)niewiem jak go fachowo nazwac

-magiel wyciagamy od strony kierowcy,uprzednio sciagajac oslone plastikowa przy nadkolu(klucz 10 jedna sruba,i dwa korki plastikowe)

7.mamy juz maglownice na ziemi,wiec przystepujemy do rozebrania jej z drazkow i koncowek drazkow

dec667875991ecccm.jpgdc722d382e42a4dem.jpg

-koncowki drazkow sciagamy za pomoca klucza 18,z zastosowaniem kontry

e0edea8601b70b0fm.jpg

-nastepnie sciagamy dwie opaski i zdejmujemy oslony gumowe(a to ukazalo sie po zdjeciu oslon,ta brazowa plama pod maglem-to moje 200ml plynu z lewej jak i prawej strony,a bylem przekonany ze wyciek jest tylko ze sruby regulacyjnej bo tylko tam go widzialem)

bf922bc03c696440m.jpg

-po zdjeciu oslon odkrecamy drazki kierownicze klucz 36 i przedluzka(ja zastosowalem francuza bo innego niemialem)

45c59e8e92338075m.jpgfcb9f798ba806975m.jpg\

nowy magield41cc6527b3db285m.jpg

-drazki przekladamy na nowy magiel,zakladamy oslony(ja zalozylem stare po wymyciu ich w ropie,jezeli sa w dobrym stanie to polecam ta operacje poniewaz nowe oslony sa gumowe((dostalem wraz z maglem)guma jest czesto slabej jakosci i czesto szybko parcieje i peka,natomiast ori jest sztywniejsza i przypomina jakby byla z jakims utwardzaczem)jest o wiele wytrzymalsza

-skrecamy oslony opaskami i wkrecamy nowe koncowki drazkow

8.wkladamy magiel do auta i przykrecamy go 3srubami,nastepnie podlaczamy weze zasilajace i odprowadzajace olej,pamietajac o nowych podkladkach aluminiowych-skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci z zastos.nowych srub i nakretek koncowki drazka

29332b16529f66b6m.jpg

8aa8ccd129314a74m.jpg

9.majac to wszystko przystepujemy do plukania ukladu(nowej maglownicy)opisy sa juz na forum ale po krotce opisze

-wlewamy plynu do max.krecimy kierownica na wylaczonym silniku(przydaje sie pomoc drugiej osoby)dolewamy plynu(poniewaz plyn splynal do pompy)palimy silnik,i krecimy na boki kierownica pamietajac zeby uzupelniac plyn na biezaco(zeby niezostalo zassane powietrze),a druga osoba kreci kierownica(prawo-lewo na maxa),tak kilka razy pokrecic.

-nastepnie spuszczamy plyn z ukladu(jak na poczatku),i wten sam sposob napelniamy uklad nowym plynem

pamietajac tylko ze krecimy kierownica az plyn w zbiorniczku przestanie sie pienic

koszty calej operacji:

-maglownica(allegro)900zl(-300)po zwrocie starej-gwarancja 1rok

-koncowki drazkow lemforder 220zl-2szt.

-plyn aso 2butelki 2X39zl

-aluminiowe podkladki 4szt.2duze po 1,80zl,,,2male po 1,30zl

-zbieznosc 40zl

niestety niemialem mozliwosci zregenerowania i wymiany w tym samym miejscu,poniewaz zaklad w koszalinie niebyl polecany przez kilku moich znajomych,wiec musialem skorzystac z allegro,za wymiane chciano 200zl,wiec podziekowalem(czas trwania operacji to 7h-pierwszy raz)

efekty(zmiana plynu bardzo korzystnie wplynela na pompe wspomagania ,pompa chodzi ciszej przy max.skrecie,plyn jest koloru zielonego,a nie brazowego)przejechalem juz 1500tys km i jak narazie wszystko super.

jakby cos bylo niejasne i zrobilbym blad gdzies prosze o poprawe,

POWODZENIA

PANY CZESTO PISZECIE NA PW CZY JESTEM ZADOWOLONY Z REGENERACJI? POWIEM ZE W 100PROC.TAK SAMOCHOD JEST CIAGLE ZE MNA OD REGENERACJI MINELO--- 3,5 ROKU I 110TYS.KM I MAGIEL WCIAZ SIE BARDZO DOBRZE TRZYMA...WYMIENIAM PLYN CO 2 LATA I HULA.....28.06.2011

28.07.2014 NA PRZEGLADZIE WYSZLO ZE MAGIEL MA JUZ LUZ ----NIE CIEKNIE,NIC NIE POKOJACEGO SIE Z NIM NIEDZIEJE ALE MA JUZ WYCZUWALNY LUZ......

TERAZ TEN UZYTKOWNIK NA ALLEGRO WYSTEPUJE JAKO ARGO-REGEN tel501-637-642

723-637-642

mam pytanie czy a4 b6 jest tak samo co do wymiany magli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Czy efektem zużycia waszych magli było stukanie jakieś np po przejechaniu przez próg bądź na nierównościach stuki. Mam wymienione wszystkie wahacze końcówki itd. Pytam bo tak stwierdził mechanik. A to nie jest mały wydatek a wole się upewnić.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Czy efektem zużycia waszych magli było stukanie jakieś np po przejechaniu przez próg bądź na nierównościach stuki. Mam wymienione wszystkie wahacze końcówki itd. Pytam bo tak stwierdził mechanik. A to nie jest mały wydatek a wole się upewnić.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Tak magiel może stukać tak samo jak inne elementy zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Stuki rozwiązane. Maglownica wymieniona.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 sedan 2,5 tdi AKE

Przewod na klucz 19 ( opis 20) - magiel w gore >> przewod w tył aby sie minol

zawieszenie srort czy jak tam to zwal obnizone

1* odkrecic amor od spodu - i tak przeciez po zbieznosci

2* rurka i wdol - albo noga kolegi

wylazl po poblaczce blokowal sie o sprezyne

KOYO odkryta z niezadowoleniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koncowki poszly lekko wyczyscilem szczotka druciana i bylo latwo drazki kierownicze ida ciezko ale bez problemu jak magla w imak wsadzisz,najgorzej 2 sruby jest odkrecic z wezami z magla przy samym maglu,widac je na foto ptk5.tylko nie te niebieskie trzymajace magiel do karoseri,przedluzki chyba 2 laczylem bo niebylo jak kluczem obrocic,1 sruba pojdzie lekko bo jest dostep z druga jest czeski bo niema zbytnio miejsca ale dobry oczkowy i do dziela...opis masz wyzej ..powodzenia jak co to na priva pisz jak beda problemy

Polecam lekko przyciety klucz "poligonowy" ja oba węże od dołu odkrecalem i poszło bez problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za manual pomocny 3 godzinki z ojcem kupiłem używke z 2.5 diesel wyposażona w teleskop tzn amortyzator skrętu trochę inna jazda w mojej maglownicy wycieki ubytki oleju wszystko gromadziło sie w gumach . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i jak z tą firmą Argo co możecie powiedzieć po czasie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum znam dwa przypadki z Argo..

Jeden happy a drugi po 2 latach szukał innej firmy,puściły uszczelnienia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty coś możesz polecić bo większość to te Argo poleca :(

Edytowane przez kichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,niestety nie robiłem nigdy regeneracji.

Tomek tj Dev cos mi kiedys mówił ze wysyła do chłopaków bo ma sprawdzony zakład co ogarnie to dobrze.

Dzwon do niego on poda Ci namiar.

Moze sam sie odezwie jak znajdzie to..

Kiedys lata temu dzwoniłem do nich i nie mieli na podmiankę wiec musiałbyś z dobry tydz zakotwiczyć auto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy układ nie będzie zapowietrzony po tej procedurze gdzie trzeba odkręcić wszystkie przewody przecież?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Emejcz napisał:

Czy układ nie będzie zapowietrzony po tej procedurze gdzie trzeba odkręcić wszystkie przewody przecież?

U mnie było tak ze chwile trzeba było pokręcić a później to minimalnie była zapowietrzona ale zwijalem majdan i jak chwile odstala to samo zeszło i było git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem wymianę. Założyłem używkę kupioną na forum, bo moja już za dużo płynu pobierała. 

Po wymianie wspomaganie chodzi tak jak chodziło, ale słyszę mocniejsze buczenie pompy jak manewruję parkingowo. Ma ktoś pomysł co to może być? Czy jest możliwe, że ten magiel który założyłem jest uszkodzony, czy to raczej wina czegoś podczas montażu? 

Jedyne co chyba możliwe to że gdzieś jakieś paprochy by wpadły podczas montażu, no i ogólnie ta śruba jedna co się przykręca do magla z takim sitkiem to załozyłem inna, bo w moją jak dmuchałem to był ten zaworek lekko nieszczelny. 

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...